Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 08:13

Wat een ontzettend gave dieren allemaal!! :D Blijven jullie wel allemaal updates posten? :D

Mijn boef wordt aankomende winter ook beleerd, waarschijnlijk de zomer dan nog even opgroeien en dan serieus aan het werk. Beleerd in mijn geval dan voor de wagen, ik wil hem ook wel zadelmak maken maar omdat ie aan de kleine kant is voor mij vind ik dat erg zielig om te doen voordat ie 6 is.

Breezer: welsh hengstje van 2014

Afbeelding

Afbeelding

We zijn al beetje begonnen met wennen aan het bit, loopt naast de fiets in het verkeer en kent het tuig al

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:15

Ik ga Breezer zelf beleren, maar ik heb dan wel het voordeel dat ik op een stal sta bij een internationale menner die ook beleerd en heel ervaren is. Dus ze zal mij wel helpen met de eerste ke(e)r(en) voor de wagen denk ik.

Ik fiets voornamelijk veel met die pretletter, hij is super braaf maar ook heerlijk vrolijk en wat ontstuimig soms. Lekker ding :D

Qua hangen, ik ga met poetsen al snel op een krukje staan en dan de andere kant poetsen terwijl ik over dier heen hang, en dat bouw ik dan uit door er een keer overheen te klimmen. Je merkt wel of het kan of niet.

Breezer kan je gewoon tegen aan springen, op gaan hangen, been erover heen, erop zitten, hij reageert nu al helemaal nergens meer op dus inrijden zal appeltje eitje zijn, maar dat doen we voorlopig toch nog niet.

Ik heb hem van de week voor het eerst voor de sleep gehad (tuig kent ie al een tijdje, incl los hangende riempjes tegen zijn benen). Ik fiets vaak met tuig op en heb ook aantal keer beetje gelongeerd ermee.

Afbeelding

Afbeelding

Ging dus ook gewoon goed. Overgang halt/stap/draf en draaien.

Ik denk dat je hem zo kan inspannen maarja, hij is nog te jong, dus we blijven dit gewoon herhalen. Niet teveel slepen, vind die korte rondjes te belastend.

Met longeren heb ik hem ook al een paar keer aan een bijzetje gehad, vrij los natuurlijk, hij komt hem alleen tegen als hij zijn hoofd echt omhoog gooit maar hij loopt uitzichzelf nog al 'inde krul'

Afbeelding

Balkjes lopen doe ik ook wel eens.

Afbeelding
Allemaal hoogstens een minuut of 10 hoor, ik kom sowieso al niet vaker op stal dan om de dag, en ik probeer zoveel mogelijk met hem te gaan fietsen dan en zo min mogelijk in die kleine longeerbak

Eilatan

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:19

Ricie: Ben benieuwd! Men zegt wel eens dat oudere paarden en ponys langzamer leren, of dat echt zo is geen idee, ik heb altijd jonkies gehad. Keep us posted!

Art_Ificious: kan goed toch dat ie weer smaller wordt? is nog vol in de groei? Dat gaat beetje met rare stappen altijd. en ze vallen vaak terug als ze de hoogte ingaan. Klein voordeel van zo'n pony, die gaat in de hoogte niets meer bijkomen.

xApple, ik denk dan ook niet dat ie de 1.50 nog haalt haha, maar er zal toch nog wel 5 cm bij komen?
Mijn vorige merrie (paard x pony) was met 3 jaar 1.48 en is nu (14 jaar) 1.53, en ze toont 1.60 als je het mij vraagt haha. Mijn Breezer is 1.33 nu, ik hoop dat ie de 1.38 haalt.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:48

Art_Ificious schreef:
Vind dat filmpje naast de fiets wel eng omdat hij zo onstuimig is en soms lijkt te willen galopperen? En ook omdat hij naar buiten toe trekt, dus op het midden van de weg loopt.
Vanwaar de keuze om hem niet in de berm te laten lopen maar juist aan die kant van de weg?

Oh nee joh hij trekt niet. Hij slingerd nog een beetje en maakt afentoe een joligheidssprongetje ach, dat mag. Ik geef hem zelf wat ruimte dat ie wat meer zijn eigen pad gaat vinden; maar hij luistert best hoor, dus als we aan de kant moeten is dat geen probleem. Die auto's hadden ook echt niet hoeven stoppen maar joh, wel heel lief!

Galopperen is ook geen probleem dat doen we ook gewoon, op de zandpaden.

En aan de kant van de auto's, meerdere redenen. Ten eerste moet ie juist goed verkeersmak worden en er niet van opkijken als vrachtwagens/trekkers/aanhangers/busjes met hoge snelheid bijna zijn neusgaten eruit rijden, dus hij moet niet verwachten dat ik daar tussen zit als 'steun'.

Ten tweede, mocht hij nu van iets langs de weg schrikken, en hij springt voor een vrachtwagen, dan overleefd hij dat niet, maar dan kan ik het tenminste navertellen. Andersom zou hij mij voor verkeer duwen.
Ik heb trouwens nog nooit meegemaakt dat Breezer ergens van is geschrokken, flink bomproof anders zou ik het ook niet doen, maar blijven dieren he.

Sowieso wil ik hem niet op die grastegels hebben lopen, of op het grint, en als ik aan de kant ga voor iets breeds gaat ie dan nogal snel wel de berm in natuurlijk. Dat heeft ook twee redenen, ten eerste met de wagen gaat dat gewoon weg niet, ik wil niet dat ie naar de berm trekt dus. Ten tweede grint vind ik nu nog teveel voor zijn hoeven, die moeten eerst sterker worden en die grastegels zijn ongelijk en glad.

Op zandpaden doe ik hem wel vaak aan de andere kant zodat ie niet 'scheef' gaat lopen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:03

Aaah wat een prachtig gezicht zo in de vroege morgen! Ik ben jaloers :D!

Carika: het ziet er blijkbaar voor jullie eng uit, maar er is niets engs aan hoor ;-) Hij loopt gewoon braaf naast me, niets aan de hand. Ik kan zelf gewoon niet fietsen haha, misschien dat jullie het daardoor eng denken te vinden, haha

Wat houd dual aktivierung in?

xApple: Knappe Kyano ! Nee hoor niets naars gebeurd, in tegendeel, die pony heeft echt GIGANTISCH gepresteerd dit jaar. Maar hij liep zichzelf echt voorbij in enkelspan. Hij heeft het altijd al zwaar gehad en ondertussen had ie genoeg spier en conditie om het wel te kunnen, maar was in zn koppie ook iets te fanatiek geworden haha. Dus zou zichzelf doodlopen. Hij is en was gewoon echt te klein en te iel als enkelspan samengestelde wedstrijdpony of zware lange buitenritten.
Laatste wedstrijd ging echt bloedmooi en hebben we ook gewonnen, wat een topper (en pas net 5 jaar!!):

Ik kan uren lang Kyano de hemel in prijzen <3 <3 Ik heb hem verkocht aan een medemenner, die al een tweespan valkjes heeft, en dan mag die in tweespan (stuk diervriendelijker voor zo'n kleintje) alles winnen wat er te winnen valt ;-) Zij zijn nu al ZO gek op Kyano, ik wordt gewoon blij als ik er aan denk. En hij heeft nu ook zijn 'eigen meisje' <3

Ik heb Breezer al weer een jaar ondertussen, was sowieso wel bedoeld als 'opvolger', alleen had ik Kyano eigenlijk niet weg willen doen, maar wat nare prive omstandigheden zorgde ervoor dat ik moest 'kiezen'. Gezien Kyano al rijen fans had die hem heel graag wouden hebben, en Breezer zou vast niet goed terecht komen, en daarbij Breezer heeft waarschijnlijk voor mij meer toekomst, was die keus niet moeilijk....

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 16:47

Daantje: met een kasteel van 1.80 is alles klein ja haha, halleluja wat een hoogte :')

Ik mag nu mennen met een paard van stalbaas, die is 'maar' 160, en dat vind ik al een kasteel, en het loopt zo langzaam :+

Ghadir is een plaatje zeg! Wat een super interessante kruising ook!

Murosch, wow nu al 1.66 en mams maar 1.61. Die wordt groot dan.

xZiva_ haha sorry. Ik heb ook alles roze hahaha en iedereen heeft altijd commentaar haha.

xApple: dan zie ik je wel bij indoor Nijkerk!! :D Wie mag ik aanmoedigen?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:35

Ricie schreef:
@xApple, ze is als ik het goed heb 1.03, ze pakt het echt super op! Kan niet wachten om de volgende stap te maken. Ik denk dat ik ga beginnen met een sulky. Uiteindelijk wil ik richting een marathonwagen en daar marathons mee gaan rijden. Gaaf dat je je eerste wedstrijd binnenkort hebt! Waar is je wedstrijd?

minimale stokmaat voor samengesteld is 1.10 in enkelspan....

Geen idee hoe het bij indoors is.
Dus je moet er een bij kopen :') :+

edit, geld ook voor mini marathons:
"In de rubriek enkelspan pony klasse L en M, tijdens een
samengestelde wedstrijd en minimarathon, moet de schofthoogte
van de pony minimaal 110 cm zijn.
Voor de klasse Z geldt dat de schofthoogte voor een enkelspan
pony en een tandem pony minimaal 120 cm moet zijn en bij een
tweespan en vierspan minimaal 108 cm moeten zijn."
Laatst bijgewerkt door Eilatan op 01-10-17 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:39

Haha, ik denk dat die van jou zo beleerd is hoor ;-) En ze is ruim volwassen dus je kan gewoon lekker gaan trainen. :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:06

Ik weet nog toen ik kleine booster beleerde. Die heb ik 1x tuig om gedaan, dag erna een stukje boom laten slepen, dag erna voor de sulky haha. Welgeteld 3 dagen. Heeft nooit een stap verkeerd gezet.

Kyano daarintegen ben ik wel een half jaar mee bezig geweest :')

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:12

Breezer heb ik ook eerst de tandarts laten komen voor ik met bit begon. Ik wil namelijk de sport met hem in op een fijne manier, en als het bit vanaf dag 1 pijn doet gaat ie hem nooit aannemen op een fijne manier natuurlijk.

Dus vijlen (al zijn haken op die leeftijd amper aanwezig natuurlijk) en wolfstanden eruit.

Na herstel zijn we nu dus met bit bezig, gaat perfect.

Qua bit in doen: beetje biks in je hand bij het bit. Dan happen ze naar de brokjes en als je zelf handig bent schuif je dat bit er dan zo in, doe dat 3x en elk paard (wat nog geen nare ervaring heeft gehad en geen pijn heeft etc) pakt hem zo aan.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:13

Straww_ schreef:
Ik meld me ook! Sinds vorige week woensdag ben ik de trotste eigenaar van Kenzo, een 2,5 jarige ruin van Firestone en momenteel 1.63 hoog *D Hij komt vers van de wei, aan een touwtje meelopen gaat en de rest is aan mij om rustig op te pakken. Het is echt nog een puppy, ben heel benieuwd hoe hij er met een jaar uit zien. Het idee is om het longeren op te pakken als hij 3 jaar is.
Hij begint me al te vertrouwen, het is echt een zachtaardig dier en een knuffelkont. Voor mij mijn eerste eigen paard en ik ga hem zelf (met hulp hier op stal) inrijden!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wat een ontzettend leuk dier!!

En laat je niets wijs maken, hij heeft geen bokhoef, hij is gewoon te lang niet bekapt en staat veelste hoog achter. Hij flared ook mooi uit. Is na 1 bekap beurt weer goed :)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:20

odenxia schreef:
Verder ben ik bezig met leren vast staan tussen 2 touwen op de poetsplaats, maar dit vind ik zelf wel een dingetje. (Lees: Eng)
Ik ben nu in de box bezig met aan weerszijde een longeerlijn welke ik dan vast houd en als ze naar voren komt bied ik wat weerstand en als ze terug gaat laat ik vieren. Maar om de stap te zetten haar daadwerkelijk vast te zetten vind ik spannend. Hoe doen jullie dit?

Gewoon vast zetten met stevig spul. Er moet niets breken, als ze dat eenmaal doorhebben wordt het niets meer. Als ze al gaan hangen schop onder de kont zodat ze naar voren springen en dan belonen.

Moet wel zeggen dat ik met alle jonge dieren die ik heb gehad eigenlijk maar met 1 problemen had qua hangen, en die had het ook wel echt heel erg. En die deed het niet uit angst (ik zet ze pas vast als ze het vertrouwen in mij hebben en wijken voor druk aan de hand, dus angst zie ik nooit) maar puur dominantie.
Ze bleef staan net zo lang tot ze eten zag en dan liep ze naar het eten toe. Niets hield haar dan tegen, geen hek, touw, schriklint etc :+ Lompe rot merrie. Die heb ik vast gezet met een touwhalster, zodat ze zich mooi pijn deed en die brak ook niet, dus na kort hangen dacht ze 'laat maar'. Maar zodra je die met een normaal halster neerzette, 1 ruk, en halster brak haha.
Nu, 10 jaar later is ze gelukkig een stuk meegaander geworden :')

Breezer de eerste keer aan twee touwen, toen had ik hem net een week of 2:

Afbeelding

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:57

odenxia schreef:
Met alle respect maar ik denk niet dat dit mijn manier zal zijn. Ik denk dat als ik haar een schop onder haar kont geef, ze in blinde paniek alles lostrekt wat vast zit en zichzelf verwond. Daar is het een veels te sensible beestje voor.

Als jou paard in blinde paniek wegschiet als je haar kont aanraakt, dan ben je ook nog LANG niet bij het hoofdstuk vast zetten.

Paard moet je eerst vertrouwen. Ze moeten eerst leren dat je ze overal aanraakt zonder dat ze in paniek raken. Daarna wijken voor druk, dus een duw tegen kont = naar voren en duw tegen zijkant = om, duw tegen borst = terug.

Dan pas kan je gaan vastzetten. Als ze dan al gaan hangen (nog nooit meegemaakt met een dier die bovenstaade echt beheerst) kan je dus simpel een duw tegen hun kont geven en ze lopen naar voren. Druk weg, dus beloning, dus dier snapt het vast staan.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:00

En inderdaad, al die zogenaamde 'sensibele' dieren, hebben gewoon veelste voorzichtige/bange eigenaren.
Ik krijg ook al die welshjes hier met ja 'sensibel'/ bang. Dat zijn ze bij mij welgeteld 2 dagen :')

Over voorzichtigheid is een vorm van angst. Je bent 'bang' dat ie het solarium naar beneden haalt, schreef je al eerder. Dus angst. En dat moet je dus net niet hebben.

Dus of jezelf overmeesteren, of op een andere plek vast gaan zetten zodat jij zelf die beren op de weg niet ziet. Vooral die sensibele paarden moet je echt zelf bijna van steen zijn.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:00

Afbeelding
Ik gebruik ook een appelbitje, super fijn!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:22

Breezer ook gewoon uit de heuvels in engeland, nooit in handen geweest ook niet om te bekappen, dus in het begin was ie doodsbang voor alles haha. Maar juist met die jonkies is dat er zo uit joh.

Ik vind overigens het vaststaan overslaan in de opvoeding niet echt een goed iets. Ik voed mijn paarden en pony's zodanig op dat IEDEREEN er later mee overweg kan en dat ze altijd braaf zijn, nergens van opkijken.
Want: dat zal ze altijd verzekeren van een goed thuis, ook als mij iets overkomt waardoor ik niet meer voor ze kan zorgen. Dan krijgen ze nooit straf om dingen die ze helemaal niet kennen, en blijven ze nooit onbegrepen. En misschien wel het belangrijkst, dan hebben ze er zelf ook geen stress van vreemde mensen/locaties etc. Niet leren vaststaan is echt dramatisch als ze het dan op latere leeftijd misschien wel moeten. Dan trekken ze hun wervels er wel uit ja. Leer het meteen een jaarling aan en niets aan de hand hoor.....

Daarnaast leuk, dat losstaan, voor thuis in de wei/op stal. Daar doe ik dat ook. Maar op wedstrijd moet ie toch echt aan of in de vrachtwagen staan, zonder gezeik en zonder stress.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 17:04

Xapple: dappere Lars :D Lekkerding is het toch ook!

Breezer doet het ook zo voorbeeldig!!
Het is een ontzettend drukke torpedo, maar hij luisterd wel goed en is super dapper.

Met deken had ie ook ineens moeilijk, moest iemand hem vast houden anders ging die door de deur haha. Pubers. Gelukkig issie weer uit die fase, knijpt alleen z'n billen samen met deken of tuig opgooien. Maar daar stoppen ze vanzelf ook wel weer mee.

Ook had ie afgelopen maand de 'bijtfase' misschien aan het wisselen geweest. Doordat ie elke keer een tik kreeg werd ie beetje kopschuw dus dat gauw anders gedaan, en ipv straffen de goede momenten beloont (met clicker en brokjes). Gelukkig had ik al een begin in vrijheidsdressuur gemaakt dus dat kende die. En nu is het dus ook weer klaar met bijten en is mijn knuffelpony weer terug :D

Ik ben begonnen met - hele korte sessies- lange lijnen/dubbele longe ivm voorbereiding voor het slepen. Het is namelijk wel een extreem sensibel en druk dier, en Cobs staan al niet bekend om hun makkelijke karakter, dus wil alles echt goed bevestigd hebben voor ik een stap verder maak.

Mijn kar wordt momenteel aangepast voor Breez zodat we in januari/februari hem wel echt kunnen beleren. Dan kunnen we kleine rondjes over de weg doen, rechte lijnen en harde/gelijke ondergrond.

Afbeelding

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 22:48

xApple schreef:
@Toydol; ik was vorige week op wedstrijd met mijn shet en weet je wie ik tegenkwam? Kiyano (Schrijf ik t goed?) Hij startte ook B dressuur en L vaardigheid. :D Hij deed het onwijs goed, leuk dat het zo goed met hem gaat :D

Aahh wat vet !!! Kyano idd haha. Toppertje is het hè!! Die winstpunten schieten bij elkaar. Het is ook wel een hele goede pony hoor

Ik mis hem echt wel, heb toch iets waar ik 100% wist wat ik er aan had (heel veel!) weggedaan en een groot verassingspakket gehouden.... Ik blijf maar denken wat als het de verkeerde keus is. Gelukkig is werken met Breezer wel echt een feestje tot nu toe.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 22:49

Stelvio: wat ontzettend vet dat je zo lekker naar buiten kan, en super goed voor je jonkie!! Wou dat ik dat kon doen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 23:01

Art_Ificious schreef:
Toydoll fijn zo met die lange lijnen. Dit heb ik bij Limo nog niet geprobeerd die knijpt hem al met lijnen over de rug heen :( dat is dus een volgend trainingspunt lijnen over de rug accepteren en daarna achter de billen door.

Dat deed Breez ook hoor! Begonnen in de longeerbak, daar kan t niet zoveel kwaad als ie gaat rennen. Nu schiet ie alleen nog even weg met omdraaien. Maja dat is na paar weken ook wel weg. Beetje knijpen, even wegschieten ofzo hoort gewoon bij de wat sensibele jonge dieren, je moet ze dan juist niet teveel in hun comfort zone houden, want dan leren ze nooit zich te gedragen als je erbuiten komt. Juist nu ze jong zijn zijn ze vormbaar, en moet je ze dus vertellen dat ze niet meteen doodgaan als er iets 'engs' is.
Dus gewoon even weg laten schieten, rustig terug nemen en verder gaan. Dan bouwen ze zelfvertrouwen op.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 00:17

Ik heb er al eens kort opgezeten ;)

Tegenaan springen en hangen met poetsen deed ik al, en paar keer al gewoon been er eens overheen geslagen, rechtop gaan zitten en de andere kant er meteen weer af :p
Boeit hem echt totaal niet. Maar ik kan er toch niet op rijden, veelste klein. Misschien vind ik iemand als ie 4 is die hem wilt doorrijden, maar dat zien we dan wel weer. Die cob ruggetjes, zeker in die kleine maatjes vind ik niet echt geschikt om te rijden.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 16:40

BrechtCarlos schreef:
Hoe oud zijn jullie paarden eigenlijk? En met welke leeftijd gaan jullie erop zitten? Niet als discussie bedoeld, maar gewoon om een beeld te vormen. Estrella wordt komend voorjaar 5 en ben er voot het eerst op geklommen met 4.5!

Breezer is 2 en 8 maanden. Erop zitten, tja, als je dat spelen wat ik doe onder 'erop zitten' schaart, nu al ;) bedoel, met spelen met andere hengsten zitten ze ook constant op elkaars rug, kan die mij ook wel ff snel hebben. Maar 'rijden' ga ik denk ik nooit doen. Ik ben 1.74 en hij nu 1.33....

Voor de wagen beleren ben ik natuurlijk al mee begonnen. Ik hou wel van rustig aan; beestje moet mij gaan vertrouwen en ik hem natuurlijk ook; en dat lukt alleen als ik met hem werk. Hij gaat straks ervoor en dan eerst buiten beetje kms maken, om de dag een klein stukje, en dan na 3/4 jaar afentoe in de bak eens kijken wat we dressuur matig voor elkaar krijgen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 06:12

Nynkster schreef:
Leer :)
Ik vind sommige Zilco tuigen wel mooi.
Maar die anatomische borst is me dus wat te heftig gevormd. En hoofdstellen wat te plastic ofzo

ik snap die empathy borst ook niet zo nee. Hoor vaak dat mensen de tweespan empathy nemen, die is een stuk normaler. Maja ik ben er sowieso geen fan van eigenlijk, Kyano werd er kreupel van. Gewone borsttuigen voor mij dus.

Zilco hoofstel vind ik echt super, heb ik nu ook weer voor Breezer. Het zit zo mooi. Die lederen menhoofdstellen, ongeacht merk, vind ik zo grof en stug en niet aansluitend. Terwijl Zilco (ik heb wel de fine) heerlijk soepel en dus mooi aansluitend zit.

Ik wil graag ook zilco tuig weer, maar het is even te duur om het in 1x aan te schaffen haha. Dus per stuk. Heb dat Ideal webtech om te beleren en dat is prima.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 06:20

Stelvio:

Heel mooi zo'n trainingsschema! Ik hou, als er echt sprake is van trainen, en dat is er nog niet, wel alles bij met hartslag meter (afstand, duur en zwaarte) en deed ook altijd dressuur, 'LSD' en interval afwisselen, en deed Kyano om de dag trainen, alleen na hele zware training of wedstrijd longeerde ik hem even aan het halster (+/- 20 min draven). Inzicht in training en conditie vind en vond ik echt heel handig, ik had ook het idee dat hij voor zijn leeftijd en grote echt achterlijke prestaties neer heeft gezet.

Xapple: Ja bij jou kon het prima je lengte vs grote van je vorige pony! Ik heb even kort een pony van 1.35 gehad tijdje geleden, en ook wel eens op gereden, dat 'kon' ook wel, maar echt mooi of ideaal was het niet.
Breezer heeft echt niet de bouw van een rijpony en omdat ik hem eigenlijk wel echt voor de wedstrijd sport heb, zou ik het zonde vinden als ik zijn rug verkloot... En ik ben nog bijna 10 cm langer he haha, met in verhouding hele lange benen haha. Ik zit tegen zijn knieën aan met mijn voeten :P

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 17:29

Art: zeker doen, hartslag geeft inderdaad veel inzicht in het spannings en inspannings niveau ;-) Ik zou niet zonder willen :D

Vandaag Breezer serieus voor de sleep (autoband) gehad, in de grote bak, dubbele longe Hij was onzeker en hield wel spanning vast maar, super braaf ! Uiteindelijk ging het staartje ook weer wat omhoog en het koppie naar beneden. Ook paar keer weg laten stappen met wat tegen druk (dat ie dus echt weg moet trekken) Met halthouden liep die 1x wat naar achter en over de streng heen, dus daarna stukje laten lopen met streng tussen zijn benen. Deed hem eigenlijk helemaal niets.
Nu weer longeren en wandelen en over week weer herhalen, net zo lang dat ie goed ontspannen en zeker met de sleep loopt :D