Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:40

Jaaa ik meld mij ook!

Zilver is een Friese merrie die ik heb sinds januari 2017. Ze kende helemaal niks. Bij het buiten zetten werd je er achter aan gesleept, hetzelfde naar binnen. Voorbenen optillen liet ze zich vallen, achterbenen schopte ze je. Boxdeur open en ze was weg.

Puppie in maart dacht ik. Ze was erg drammerig. Wel mooie foto's
Afbeelding

Ik ben begonnen met veel grondwerk. Ook longeren. Hier zijn we rustig mee begonnen. Aan halster. Daarna halster en singel. Daarna hoofdstel. Toen hoofdstel en singel . Uiteindelijk bij gezet. Hier hebben we in totaal 3 maand over gedaan. Veel met stemhulpen geoefend.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik longeerde twee keer per week eeen kwartier. Ze moest namelijk ook getraind worden voor de keuring
Keuring oefenen aan de hand ging ook super.

Tussendoor trailer oefenen laden. Geen probleem
Afbeelding

Voor oefenen en voor de leuk naar een fotomeeting geweest. Hele tijd los geweest. Super mak
Afbeelding
Afbeelding

Keuring ging goed! Tweede premie! Derde plek :D super trots
Afbeelding

Lange lijnen en leren sturen zijn we ook licht mee bezig
Afbeelding
Afbeelding

Grote ballen training doen we ook aan 8-)

Zadeltje ook al opgehad
Afbeelding

En het mentuig
Afbeelding

Naast de fiets draven is ook geen probleem

Sinds vorige begonnen met vrijheidsdressuur en grondwerk. Ze doet het zo goed <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook is ze superlief voor mijn puppy

Ik breng haar in maart naar mijn werk om te beleren voor de wagen. Beleren onder de man doe ik zelf ergens dit jaar. Ook gaat ze weer eind juli naar de keuring

-ja ik was te snel met versturen :Y) -
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 28-09-17 15:18, in het totaal 3 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:39

xApple schreef:
Oja jij was degene die bekritiseerd werd omdat je voor de keuring aan te oefenen was in dat andere topic.. -O- Ieder zijn mening maar ik denk echt; jong geleerd is oud gedaan. Ze worden er zo braaf en makkelijk van als je op jonge leeftijd al wat oefent.

Ik ga zelf nog niet longeren ik ben iets meer van het lange lijnen erachter omdat ik niet zon fan ben van voltes lopen de hele tijd. Maar daar ben ik ook nog niet mee begonnen. In oktober staat eerst het hoofdstel/bit oefenen en wandelen op het programma.

Oh ja klopt. Achja. Gelukkig weet ik wat goed is en wat niet. Beesje heeft veel geleerd.

Je moet ook kijken naar het paard-pony. En niet alle jonge paarden over 1 kam scheren. Vind het ook leuk hoe iedereen er weer anders mee bezig is!
Op dit moment doet zilver niks. Alleen grondwerk en vd

Heel herkenbaar murosch, het graag willen werken. Zilver doet het ook met veel plezier.

Kabayo

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:24

Ik doe het zelf. Hangen doe ik niet. Kan er zo al zonder zadel opspringen :o verder hulp van mama

Beleren voor de kar laat ik doen

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:28

Sturen weer geoefend vandaag, gaat echt goed!
Afbeelding

Ze kan echt showen <3
Afbeelding

En al beleerd door mijn hond 8-)
Afbeelding

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:57

Murosch schreef:
Wat een leukerds zitten er tussen hier! Wil je haar ook voor de wagen hebben Kabayo?

Qua beleren wil ik de voorbereidingen en het zadelmak maken zelf doen, maar ik zoek nog wel iemand die me thuis even kan helpen met de eerste keren belasten. Ik deed dat vroeger altijd samen met iemand, maar wegens rugklachten is hij ermee gestopt. Wel jammer, want je vertrouwt flink op elkaar met zoiets, maar goed, ik heb nog wel even tijd dus ik vind vast iemand anders die me daar even mee kan helpen. Veronia pakt alles tot nu toe heel braaf op in ieder geval.

Ja zeker :D breng haar in maart naar mijn werk om te beleren voor de kar

Op krukje staan boeid haar niks. Vlecht haar ook in met krukje

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:22

Schriktraining heb ik ook gedaan. Met grote ballen, vlaggen. ,wapperend plastic en vuurwerk. Met behulp van mijn broer :+ gaf geen kik haha

Leuk om jullie verhalen te lezen!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:14

Pony niet, wel paard. Maar dat word een eitje :)
Afbeelding
Mooie pony!

Vaststaan is nooit een probleem geweest. Altijd aan de box gehad. Weglopen kon ik ook gerust. Vaak was ze daarna wel los :+ maar op dezelfde plaats haha. Vandaag tweede keer tussen de touwen. Dat is spannender
Afbeelding
Afbeelding

Leuk! Welkom Anne_gti

Odenxia leuk om zo uit te breiden! Ik heb er al helemaal overheen gehangen, erop springen, onder door. Op haar hangen en ondertussen met mijn hond poot oefenen :P boeid haar weinig.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:31

Ik heb m al vaak een bit in gehad en nog niet naar dr tandarts geweest

Hoef t bit voor te houden en ze doet m zelf in :+

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:47

Odenxia gewoon vast zetten. Zelf niet teveel bij na denken . Inderdaad stevig spul om. Als de halsters eenmaal knappen hebben ze het door en word t afleren heel moeilijk

Hier geen trucjes voor het bit . Ze vind werken leuk. Appelstroop of een snoepje wil idd helpen

Murosch. Mijne word in maart beleerd voor de wagen. Ze gaat eind juli naar de keuring. Ik begin dan 2 maand van te voren met longeren minimaal 3x per week. Beleren onder het zadel weet ik nog niet wanneer.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:00

odenxia schreef:
Met alle respect maar ik denk niet dat dit mijn manier zal zijn. Ik denk dat als ik haar een schop onder haar kont geef, ze in blinde paniek alles lostrekt wat vast zit en zichzelf verwond. Daar is het een veels te sensible beestje voor.

Als je nu al denkt dat je paard in blinde paniek zichzelf verwond zou ik iets aan je zelfreflectie doen. Een paard spiegelt. Jij bang = paard bang.
Zelf nuchter blijven

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:20

Een paard is niet van porselein. Inderdaad ieder zijn eigen manier en daar heb ik respect voor
Maar ik ben van mening dat een paard niet zomaar kapot gaat en dat je best onbewust bang of onzeker kan zijn

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 18:48

nanne02 schreef:
Haha, een appelbitje. Is wel een goede uitvinding! (maar wie zegt dat het klopt :+ )
Op welke leeftijd beginnen jullie met bit in, longeren, vrijspringen?

Heb met haar aan de hand misschien 6x gesprongen. Maar op leeftijd niet teveel mee doen!

Bit in , longeren enz was ze net 2

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 08:19

Wat een leuke nieuwe paarden! Welkom :)

Vanmiddag weer vrijheidsdressuur les. Dit keer in een binnenbak op een locatie. Dus weer even trailer rijden oefenen :D Ach ik verwacht geen problemen

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 15:07

Super mak xapple :)

Mijne deed het zo goed ♡ blok vind ze geweldig :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kan er zo op springen. Onderdoor. Idioot doen. Ze is geweldig <3
Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:01

Hihi dankjullie <3 Zo makkelijk was ze echt niet. Toen ik haar kocht kwam de verkoper er eerder achteraan gesleept dan dat die haar mee nam haha. Maar ik wou haar direct :D

Erop zitten is idd ook geen probleem :o even 1 minuut erop gezeten :=
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 07:07

Ik merk wel dat mijne t meest heeft gedaan :+

Ze komt in maart ook al voor de wagen

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:03

kvulden schreef:
Rosie mag in het voorjaar ook voor de kar. Ze is een Tinker van dan 3 jaar. Vinden jullie dat te vroeg?

Nee. Doe ik ook met mijn fries

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:00

wie laat zn paard volgend jaar dekken?
Ik wel. Kan ze even een dik half jaar weer 'op adem ' komen

Ben benieuwd wie nog meer

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:17

Huh balou? Rijdt je man nou je twenter??

Mooi filmpje van limo :) over een zeil stappen , grote bal , grote slingers aan een balk. Die van mij kent idd ook rotjes. Geen probleem. En ook paraplu proof :D
Afbeelding

Haha Nynke! Appels wou zilver eerst ook echt niet , nu is ze er verzot op :D
Ik vind Lina echt zo knap he ♡ en zo braaf! Snap wel dat het eventjes eng was. Ik snap helemaal dat je nu nog niet dekt, moet je weer wachten haha.

Ik laat mijn merrie dekken omdat ze dan even rust kan krijgen. Ook omdat ik nare ervaringen heb met laat drachtig en bevallen. Ook heb ik ervaring met dan slecht drachtig worden. Liever nu 1 en later ooit eens (over 5 jaar ofzo) weer een. De keuze is een friese hengst , maar die loopt op dit moment in de verrichtingen. Mocht die het niet halen gaat er een barock pinto op. Eerste keuze is Diamond

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:26

Moet wel even melden dat ik het héél jammer vind dat bijna (zo goed als) niemand op andere mensen reageerd

Zou wel fijn zijn!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:21

Leuk veulen roxymax

Leuke fotos artlficious. Handig dat touw zo. Ik zou er alleen écht niet mee springen. Als hij zijn hoef erdoor krijgt ben je verder van huis.

Zilver eens een hengstenvlecht in . Ik kan dat zo slecht :=
Afbeelding
En voor het eerst met passoa gelongeerd. Hij zit idd los , maar kon m niet strakker maken vandaag :+
Springpaard
Afbeelding
Doet ook aan kungfu
Afbeelding
Afbeelding
Ze kan wel zitten haha
Afbeelding

Uiteindelijk niet eng meer :o
Afbeelding
Afbeelding

Nogmaals. Ik weet dat hij veelste los zit. Maar je moet hem verstellen bij het bontje achter de kont. Aangezien ik haar hoef al bijna in mijn gezicht had is dat iets voor de andere keer :')

Heb een kwartier gelongeerd. Aangezien ze vakantie heeft gehad bouw ik het rustig op. Ze was redelijk gek en hijgde na afloop. Dus afgesloten met een wandeling samen met mijn pup. Ik wandel nooit met Zilver dus we gingen snuivend op pad :') ze mocht lekker gras eten en was uiteindelijk heerlijk ontspannen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Knapperd <3
Afbeelding

En manen gewassen. Ze schuurt lichtjes en zag schilfers. Dus weer schoon. Hopelijk helpt het.
Nep fries met haar sneb :Y)
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:36

Artflicious kwestie van oefenen :D gewoon steeds rustig herhalen dat de lange lijnen echt niet eng zijn :) heb je geen longeerbak? Anders afzetten met lint?

Ziet er netjes uit xapple! Wat is hij mak zeg met dat dekje!!doet mij aan iemand denken :')
Afbeelding
Afbeelding
Nee gelukkig kwam ze er niet tussen :) maar mijn vriend vader en moeder stonden erbij dus had evt hulp genoeg :D

Kvulden had al gereageerd op je in het vorige topic :')

Ricie fijn dat het weer wat positiever gaat

Ook zilver word beleerd voor de kar. Verwacht geen problemen
Afbeelding

Mooie voetenbank svrl :D

Mooi paard jazzie! Welkom!

Kking cool!! Kan er op stal op zitten maar heb buiten nog niet geprobeerd

Vandaag weer even in de lange lijnen gehad. Ze wil zo graag werken. Gister in de passoa ook. Ze stopt niet. Ze vind het geweldig. Natuurlijk spaar ik haar en stop ik (in haar ogen :p ) te vroeg. Vandaag ook fanatiek. Eerst even in de bak ,daarna de wei in. Ik moest even checken of het niet te nat was om de paarden er in te zetten.
Afbeelding
Afbeelding

Mijn vader was bezig om het terras schoon te maken (ligt naast de wei) en daar schrok ze van. Pff ging ze met mij erachter op de kletter. Ik hoooo hoooo . Ja niks he. Vliegt ze de wei uit , glibbert ze onderuit. Gelukkig had ik haar toen weer. Pfff... ze heeft gelukkig niks. Maar ben blij dat ze stopte want ze ging écht hard. En de lijnen waren verstrikt geraakt in mijn benen. Bah moet er niet aan denken.

Uiteindelijk weer de wei in. 1 rondje gestapt en toen klaar.
Afbeelding

Na de tijd lekker op de weide :)
Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:49

Hilary nee joh. Heb al 10 keer met lange lijnen geoefend. In draf en de lijnen konden van kont tot koot. Dit zat strakker
En vaak ben je te bang. Naast de longeerbak stonden mijn vriend moeder en vader. En het is een moment opname

Maar gelukkig ben ik er bij en bokt niet :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:08

Hilary schreef:
En gelukkig weet jij wat je al aan voortraject gehad hebt :D Neuh, dan had ik die pessoa er ook wel om gedaan. Maar ik ben altijd van de 84 tussenstapjes waar anderen het wellicht in 4 stappen hadden gedaan.

Soms ben je te bang, soms ben je better safe than sorry ;)

Art, als hij het opzadelen zo spannend vindt, kun je het wel dagelijks gaan herhalen, maar dan bevestig je dus dagelijks die spanning. Ik zou rust geven met beperkte actie, bijvoorbeeld wandelen in die boomgaard en onderweg wat grondwerkoefeningetjes meepakken. Halt, stapje terug, hoofd omlaag, even stelling vragen, beetje zigzaggen.

Gelukkig doe ik het in 100 stapjes :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:48

Svrl ze is echt knap! En super dat zadeltje er op! Mak beest

Netjes art! Wat is dat voor zadel? Ik vind hem zeker veranderen. Hij word echt knap <3 mooi luxe hoofd
Heeft hij exzeem?

Mooie paddock kittydylan. En wat goed van haar! Ziet er goed uit

Kvulden het kan ook gewoon protest zijn. Want als ze bokt mag ze blijkbaar ophouden. Ga eens door. Huppa. Tikje met zweep evt . Kan heel goed gewoon klieren zijn.

Gaat goed kking!

Ben niet heel actief. Ben op dit moment op vakantie in limburg :D
Afbeelding
Zaterdag weer lekker naar zilver