Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:34

Ik kom hier af en toe meelezen. Ben wel benieuwd hoe iedereen het allemaal gaat doen. Ik ga hooguit volgend jaar een keertje erop zitten en dat is het ook. Het jaar erop wil ik als mijn lichaam het toestaat rustig beginnen met beleren onder het zadel. Maar ik dacht: ik kan altijd leren van anderen en het is natuurlijk erg leuk om anderen te volgen. :D

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:56

kvulden schreef:
Op welke leeftijd beleren jullie jullie koudbloeden? Onder het zadel en voor de kar? En ik heb het dan niet over echt doorrijden, maar over het kunnen maken van de eerste buitenritten. Mooi rechtdoor zeg maar.

Ik wil op zijn vroegst rond 3,5 voor het eerst opzitten (zonder zadel, kijken wat ie doet) en op zijn vroegst rond 4-4,5 beleren als in hulpen onder het zadel erop zetten. Wil dan beginnen met 1/2 keer per week 10-15 min. Ook voor mijzelf want in die tijd zal ik heel lang geen paard onder mijn kont gehad hebben. Dus kunnen we samen opbouwen. Zou best kunnen dat het eerst 5 min zullen zijn. Oftewel: slakkentempo. _O-
Mag al blij zijn als ik 1 keer per week een half uur red op den duur met mijn heupen. Maar we zullen zien hoe dat over 2 jaar (of nouja, eerder 3 jaar.. voor ik een half u per keer rijd.. Haha) zit met mijn heupen. En anders maar gewoon rustig aan met rijden. :P

Voor de kar geen idee of ik dat (ooit) ga doen.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:58

Hier ook vooral meelezer. Aangezien ik nog een jaartje wacht, maar wel graag meelees hoe iedereen het gaat doen. :D

Art_Ificious schreef:
Wat zouden jullie gebruiken voor zzn schriktraining?
Ik kan vlaggetjes, paraplu, balonnen, bal en een pop bedenken. Maar verder kom Ik niet.

Zet je paard naast een marine terein. Gegarrendeerd dat ze bomproef worden. Geen schriktraining meer nodig. _O-

Op het eerste land waar Elano stond waren heel veel landen van boeren.. Maar soms werd er ook gejaagd. Boeit hem niet zo veel, heel normaal als er dieren worden dood geschoten. :roll:

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie