Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:58

Wat een leuk topic. Interessant om jullie verhalen te lezen! Mag ik ook meepraten?

Ik heb sinds drie maanden een IJslander ruin van 4 jaar <3

Afbeelding

Ik heb eerder een aantal paarden ingereden en wil het nu ook weer zelf doen. Flu is een schat van een paard. Een beetje bang, maar zo braaf. Momenteel wandel ik vooral lekker veel buiten met hem en ik ben net begonnen met werken aan de hand en kort longeren onder andere over balkjes.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:45

Wat leuk dat er ook menners mee posten :-)

Toydoll, ben je niet bang voor zijn gewrichten als hij op de harde weg draaft? Ik durf dat nooit, maar misschien ben ik wel een watje hoor ha ha. Ik wandel wel veel op het harde, voor zijn hoeven, pezen en natuurlijk voor later buitenrijden :D

Verder doe ik alleen nog wat werken aan de hand en los longeren, met als doel voorwaartsneerwaarts en wat balkjes. Straks wil ik dat met zadel op gaan doen. En het werken aan de hand in menpositie om het sturen te leren.

Doen jullie nog iets specifieks qua schriktraining?

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:07

Stille meelezer :o (in het begin wel wat gepost)

Francien, mijn paard vond opstappen en wegstappen wat spannend, waardoor hij ook niet graag stilstond. Ik ben hem toen een snoepje gaan geven direct nadat ik op gestapt was. En nu vindt hij het niet meer eng en juist erg leuk :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie