Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xZiva_

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:37

Ik ga mijn pony ook beleren in 2018 :))
Hij is in juni 2 jaar geworden

Ik denk dat ik begin met lange lijnen, tzt. Een keer voor de kar en/of onder het zadel door een klein meisje. Tot nu toe vind hij alles goed en doet hij dingen alsof hij het al jaaaren doet! (1e keer longeren bijvoorbeeld :+ )

Ik heb hem al vanaf 4 maanden oud dus ken hem door en door, en daardoor weet ik ook dat hij niet snel zijn grens aangeeft en daardoor ben ik bang dat ik hem te snel overvraag :=

Eerst maar eens een bitje zoeken wat in zijn mini mondje past :o (en uiteraard eerst goed uitgroeien)

Zie hier het eigenwijze monster :D
Afbeelding

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow
Max van stal Lingehorst

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 17:29

vind het ook best vervelend als mensen zeggen dat hij makkelijk al aan de slag kan.. stond eerst op een grote manege; en jack was nog geen 2 geworden. kreeg ik de opmerking van een meisje dat ik hem makkelijk wel elke week kon longeren met bijzet er aan. 8)7
de longeerbak was allereerst al mega zwaar daar, hij zou letterlijk zijn mini beentjes breken denk ik, plus dat ik een 1 jarige (bijna 2) niet vol met bijzet ga longeren..

heb hem nu 1 keer gelongeerd in een afgezet stukje. toen hij braaf 1 rondje liep zonder proberen te eten ben ik ook gelijk gestopt :=

of overdrijf ik nou heel erg? :D ( eerste eigen pony/paard, en 1e keer dat ik helemaal vanaf veulen heb opgevoed)

Max van stal Lingehorst

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:18

@xapple hij (ja met roze spullen :+) is nu rond de 1 meter :))
Ik wil hem voor de kar en lange lijnen etc. Ohz hoeft niet persee, alleen als ik een klein ruitertje kan vinden die echt goed rijd :)) .

Toydoll kan je stoppen met die kwijlfoto's? :~

Max van stal Lingehorst

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:37

Hier komt morgen de tandarts :))
Hij is nog geen 2,5 (december pas) maar was vorige week wat sloom met hooi eten en in het algemeen met lopen. Dus wilde eerst de tandarts er bij om te zien of er iets zit wat daarvoor zorgt (en fijn om te weten voordat ik uberhaupt een bitje ga kopen)

Ben benieuwd hoe hij het doet voor de eerste keer! Hij kan met de hoefsmid soms super braaf zijn en die keer daarop een echte draak.. :=

Max van stal Lingehorst

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:29

Kabayo schreef:
Huh balou? Rijdt je man nou je twenter??

Zie haar eerste post hier

Balou_k schreef:
Ik meld me ook! *\o/*

Aanstaande zomer (dat klinkt wat minder ver weg als volgend jaar) rustig aan Prinses beleren.
Momenteel doet hij nog vrij weinig, af en toe een borstelbeurt en wat grondwerk.

[ [url=m/eGbcJM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit jaar onze merrie beleerd, als hij al de helft zo makkelijk is zal het ook wel weer vlotten. :)

Denk dat het niet haar twenter is :=

Max van stal Lingehorst

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 22:37

@xApple wat een knap dier heb je toch! <3 en dat van die binnenvetter herken ik inderdaad! Jack is gelukkig de trailer al gewend en moet ik altijd tegenhouden om er niet in te rennen :=

@svrl en puppy, wat een ideale plekjes hebben jullie qua schriktraining! :D toevallig nog een logeerplekje over? O:)

Ik heb ook niet dagelijks dingen te melden, jack is namelijk een beetje in puber stand en doet wat lastig met voetjes geven waar hij ze eerst netjes gaf etc. Ook hapt hij weer veel -O-

Heb nu met iemand afgesproken die les geeft in clicker training en grondwerk, hopen dat het helpt want ik word licht geïrriteerd van hem als hij weer zo'n bui heeft -O-

Max van stal Lingehorst

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie