Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:40

Vandaag weer geoefend met cirkelen. Afstand nemen vindt ze nog lastig, maar het principe snapt ze al. Ze is vlot weg te sturen en op het rondje te zetten. Ik denk dat het te maken heeft met sterker worden! Balkjes zijn ook geen probleem, tussendoor of er overheen!
Halverwege vloog het paard wat ook in de bak aan het werk was er vandoor en rende terug de stal in. Nou, ik stond al klaar om mijn paard te temmen :+
Maar nee hoor, ze schrok even maar blijft gewoon heel braaf bij me en kon daarna gewoon weer in rust verder. Toen was ik wel even trots op haar hoor! Afbeelding
Afbeelding

SBravour

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 18:31

Afbeelding
Paardje lekker met haar nieuwe warme deken!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 16:02

Super! Lijkt goed te gaan met Limo he!

Mijn paardje heeft een nieuw halster, en ze zijn begonnen met het op commando draven aan de longe. Gaat super, heel tevreden over. Afbeelding

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 16:46

Art_Ificious schreef:
Ja gaat idd goed wat omgang betreft.
Verder heb ik deze week eigenlijk amper met hem getraind door tijdgebrek. Laatste training was dinsdag. Maar morgen weer opnieuw trainen :)

Leuk halster.
Zie dat het een vos is, dan vind ik de zwarte neus wel speciaal hoor.
Of ogen de manen gewoon zo voskleurig?

Super , succes morgen!
Over Fien haar kleur, ik zou het niet weten :D Haha!

Ze is heel vossig kwa kleur, en haar manen zijn inderdaad ook half voskleurig en half donker. Ik verwacht dat ze uiteindelijk wel zwart worden, ze heeft inderdaad een twijfel kleurtje, maar ze is bruin!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:17

Zo leuk om te zien, en wat een prachtige foto is daar uitgekomen ! Wat een gek paard. :D

Dankjewel, ik ben superblij met de dekens, wat een top kwaliteit!! En grappig he. Die van mij heeft swinters ook een bijna sneb, en zomers zie je die echt niet hihi. Leuk die toverballetjes. Mijne begint nu wel haar echte puppykoppie kwijt te raken als ik zo naar foto’s kijk... :(

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:04

He meiden! Ik vind het een super leuk topic. Maar laten we elkaar niet gaan verplichten om elke post te reageren op elkaar? Zo blijft het toegankelijk voor iedereen.
Laten we gewoon in ons achterhoofd houden dat we het allemaal leuk vinden om reacties te krijgen, en mocht je eens een kwartiertje over hebben je wat reacties geeft op elkaar. Maar elke post reageren op ieder ander wordt het niet leuker op.

Overigens zijn het dan geen inhoudelijke reacties meer, maar alleen maar; Leuk! Mooi! Super! Goed!
En dan vraag ik mij af, hoeveel zin heeft dat ;)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:07

Kabayo schreef:
Maar als hier enkel je eigen verhaal en foto's gedeeld worden en geen kip reageerd op een ander , dan ben ik weg . Ik vind dat niet leuk en lichtelijk egoïstisch. Zo van "kijk mij!!" En ondertussen niks over aan ander kunnen zeggen. Ik steek ontzettend veel tijd en moeite om op iedereen te reageren..

Odenxia klinkt fijn!! Heb je ook beeldmateriaal :D

Gefeliciteerd met je punten toydoll!! Wat een krachtpatser is breezer :wow:

Welkom zoe. Prachtig paard!!

Artflicious nee we vieren kerst en sinterklaas niet met cadeautjes. Gezellig samen eten :)

Snap ik heel goed, maar ik begrijp ook dat niet iedereen de tijd heeft om uitgebreid te reageren. Ik vind jou reacties altijd heel leuk en opbouwend. Begrijp me niet verkeerd, maar ik vind het gewoon fijn als de reacties wel inhoudelijk blijven. Niet te nadelen van jou reacties nogmaals.

Laten we allemaal ons steentje bijdragen en de tijd vinden om even elkaars verhaal te volgen zoals Apple zegt! Hopelijk zien we elkaar groeien!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:49

Art_Ificious schreef:
Ik vind de reacties juist fijn, meer omdat ik hier positievere reacties krijg dan in andere topics van mij.
En als ik dezelfde update plaats in mijn volgtopic kan ik dagen wachten op een reactie die vaak nog gewoon uitblijven omdat het de goede kant op gaat met Limo. Ik durf te wedden dat ik wel weer reacties ga krijgen als ik een negatieve post plaats, want bokt houd van kritiek leveren. Daarom vind ik de updates hier posten gewoon fijner.

Odenxia was jou zelf vergeten :o
Wat leuk dat het longeren goed ging. De commando's zal ze ook snel door hebben denk ik.

Toydoll, breezer showt ook leuk. Niet uitgegleden in de blub?

Jammer he, dat sommige zo sensatie belust zijn. Gelukkig gaat het goed, zouden we juist alleen maar blij mee moeten zijn!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:01

Ik longeer momenteel aan een touwhalster. Wij zijn wel alleen nog bezig met de beginselen, dus het cirkelen. Die van mij doet van zich zelf al heel snel stofzuigen, vooral in stap. Draf zijn we echt net mee begonnen, maar dat komt wel.
Ik kan dus helaas niet helpen met een bit of niet..
Misschien het de tijd gunnen en zelf laten ontwikkelen? Tenzij je echt lange tijd het idee hebt dat je de verkeerde spieren aan het trainen bent, dan zit er niet anders op..

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:01

Kabayo schreef:
Met kaptoom heb ik geen ervaring! Daar kan ik helaas weinig zinnigs overzeggen! Kan best zijn dat limo dat erg fijn vind. Ik denk dat het een kwestie van uitproberen is. Ik had wel liever een kaptoom dan halster denk ik

Kaptoom zie ik heeel veel positieve reacties van paarden op! Zeker het proberen waard.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:52

Hoe vaak zijn jullie nu aan de slag? Die van mij is 4,5. Is 4 keer per week een halfuurtje aan de hand leiderschap (versnellen, langzamer, achteruit) en cirkelen met misschien 2 rondjes draf beide kanten veel? Of is dit prima te behappen voor die leeftijd?

Als het cirkelen intensiever wordt ga ik uiteraard niet alle 4 keer longeren maar wordt het bijvoorbeeld 2 keer longeren en 2 keer aan de hand wat oefeningetjes met bijv balkjes!

Ps Zoe, hij is knapppp :D
Xapple, ten eerste ben ik jaloers op het gedeelte dat je paarden aan huis staan. :( Maar wat is ie braaf, dat wordt vast geen probleem met hem!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:03

Dankje beide! Ja dat scheelt al weer 2 jaar. Die van mij is rijkelijk laat begonnen met het beleren... ;)
Voor jullie leeftijd is 2 tot 3x kort prima denk ik!

Ik sla inderdaad ook gerust 2 dagen achter elkaar over met het werken, kan ze weer lekker bijkomen en hoef ik het Nederlandse weer niet te trotseren :D
Ik heb 1x in de twee weken les, dat is de enige keer dat we toch wel 3 kwartier tot soms een uur bezig zijn zodat we genoeg oefenwerk hebben. Ik denk dat het met de leeftijd te maken heeft hoor, maar die van mij wordt totaal niet afgeleid en blijft heel goed bij de les. Maar wat ik al zei, dat is het verschil in leeftijd denk ik.

Dan ga ik het dus bij 20-30 min 4 keer per week houden. Het is nog zo speels en simpel, het lijkt alsof ze dit prima aan kan!
Vandaag heb ik weer geoefend met het cirkelen. Misschien een half rondje draf beide kanten, het gaat om de commando’s uiteraard! :)
Naast haar stonden de paarden te stuiteren en te rennen, die gekke 4 jarige merrie van mij kijkt daar dus echt niet van op. Hoe ze je soms kunnen verbazen!
Afbeelding

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:24

Ziet er top uit Art! Je geeft zelf ook al verbeterpunten aan. Blijf wel opletten met het touw! Die laat je vaak op de grond hangen zie ik, sommige kunnen in paniek raken als ze erop staan. Het gaat zeker de goede kant op. Ga zo door.
Pas je wel op je zelf? +:)+ Het moet wel leuk blijven natuurlijk!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:53

Cera_D schreef:
Hij is al 4.5, dus zeker een stukje ouder als de rest hier. En hij is een lekker beertje dus dat helpt ook mee ;)
Ik was inderdaad ook superblij met die foto! Hij was buiten ook super relaxed

Mijn pupje is ook 4,5 hoor, maar veel later begonnen dan de meeste denk ik. Zijn nu 3 maanden aan het spelen ;)
Je mag heel trots zijn, wat gaaf voor de eerste keer erop!

Wij hebben zaterdags weer les gehad, we zijn nu aan het slalommen aan de lijn zodat er nog meer bevestiging komt van mijn ruimte in en uit. Ze pakt het super op! Ook het draven zijn we aan het uitwerken!
Afbeelding

Afbeelding
Gek foto moment, maar geeft weer hoe een fijne stap ze heeft, ze kan nu ongetraind al zakken in de achterhand.
Ze is 165, maar ik ben 177, vandaar dat ze zo klein lijkt ;)
Art: Fijn dat het hangen zo goed ging met Limo. Mag ik je er wel op tippen dat je wel in de gaten houdt dat je niet te snel gaat. Het zou zonde zijn als je weer terug bij af bent als het zo goed gaat op het moment toch! :D

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 07:40

Top Art, was gewoon een reminder maar die had je zelf al super bedacht dus! :D
Cera: dankjewel, laten we dat hopen, zou ideaal zijn!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:13

Touwhalster lijkt mij niet de beste oplossing idd Art, ik zou ook eerder naar een goed bitlooshoofdstel kijken, of de hulp helemaal weg laten. Succes!

Kabayo, heerlijk op je paardje in de stal. Fijn dat ze dat al toelaat! Inrijden gaat een eitje worden denk ik zo :D

Ik heb vandaag een vergelijkingsfototje gemaakt van mijn merrie, 3 maanden verschil zit hier tussen. Wat een verschil zie ik al in de rondingen van de hals, kont en schoft. En dit zonder training met aanspanning, we zijn nog zo basis bezig. Dit is echt een kwestie van uitzwaren en het paard worden. Trots op haar hoor, blij dat ze al breder wordt! :)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:15

Touwhalster lijkt mij niet de beste oplossing idd Art, ik zou ook eerder naar een goed bitlooshoofdstel kijken, of de hulp helemaal weg laten. Succes!

Kabayo, heerlijk op je paardje in de stal. Fijn dat ze dat al toelaat! Inrijden gaat een eitje worden denk ik zo :D

Ik heb vandaag een vergelijkingsfototje gemaakt van mijn merrie, 3 maanden verschil zit hier tussen. Wat een verschil zie ik al in de rondingen van de hals, kont en schoft. En dit zonder training met aanspanning, we zijn nog zo basis bezig. Dit is echt een kwestie van uitzwaren en het paard worden. Trots op haar hoor, blij dat ze al breder wordt! :)

Afbeelding

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 15:15

Afbeelding
Fijne dagen meiden!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:19

Art_Ificious schreef:
Les waarin, in het zadelmak maken? Hier wil ik sowieso bij betrokken worden. Maar iemand vinden die genoeg tijd heeft om 2x of 3x per week langs te komen is best lastig.

Vriendin die het wil doen heeft ook niet alle tijd, werkt ook fulltime en heeft zelf paarden te onderhouden.

Als ik mijn paard weg breng gaat ze naar Feather Light. Je kan zonder verplichtingen jezelf op de wachtlijst zetten en tot die tijd zelf zo ver mogelijk opleiden. Een betere plek kun je niet krijgen! Op Facebook staan meerdere voorbeeld filmpjes.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:51

Meiden, mijn nieuwe deken was, verdorie, een maat te groot, is een maand gedragen dus wie interesse heeft. Dus heb nu een 185 ipv 190. Wat vinden jullie van deze? Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was de 190

Afbeelding

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:41

Nynkster schreef:
Is de big Beck niet iets? Vind ze bij de hals zo raar krap zitten... of een verbreden ertussen. Mijn bucas heeft dat ook, zo krap.

En wat heb jij gedaan? Big neck of verbreden?
Of heeft dat zelfde effect?
Ben bang dat bigneck inregent :D

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:42

Nynkster schreef:
Verbreden :)

Big neck zijn er volgens mij niet in ponymaat. Anders had ik dat geprobeerd

Ga ik dat ook doen. De bucas smartex is er niet in medium :(

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:34

Nu zegt er iemand dat het model niet bij mijn paard past, wat een gedoe. Nu in bezit van 2 nieuwe bucas dekens waarvan 1 gebruikt. Gaat zoektocht weer verder...

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:38

Art_Ificious schreef:
Ik heb eerlijk gezegd nooit gelet op model van dekens. Bij harley nooit problemen gehad,bij Limo uitzonderlijk van een te ruim deken (wat decathlon netjes toegeeft dat hun dekens ruim vallen) ook eigenlijk geen rekening gehouden met model van het deken.

Ik heb angst voor drukplekken, zou ik zo zonde vinden...

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:51

Ik zit mij al te verbazen dat jullie allemaal aan het werk konden met de paarden :D Hier windkracht 10, Kun je dus zelf niet eens blijven staan :o