Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jessica24

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:35

Hallo allemaal, ik meld mij hier ook aan met mijn 2.5 jarige kereltje.
Het is een ruin en hij is bruin van kleur met twee witte achtervoetjes.
We zijn nu vooral bezig met vriendjes worden, poetsen, deken op en af doen.
Gewoon lekker wat grondwerk. Ook leuk om te zien wat jullie allemaal met dat. Jonge spul doen.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:21

Hier wat foto’s van kereltje.

Afbeelding
Afbeelding

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

Jessica24

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 07:39

Ik voer erg op het oog kleinvosje. Onbeperkt ruwvoer met daarbij een goede onderhoudsbrok. Daar heeft de een meer voer nodig als de ander.ruwvoer geef je nooit te veel.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:48

Kabayo schreef:
Kleinvosje dat heb ik serieus nooit gehoord dat ze een paard niet kunnen verdoven. Dan kan je ze altijd nog "schieten" met verdoving. Maar ik ben niet de enige met twijfels over die stal.... mijne krijgt Fibra voer.

Welkom RoyceMack. Ben benieuwd naar een foto.

Welkom jessica24. Mooi paard maar ik vind vanwege de leeftijd dat je abnormaal hoog springt. Let je een beetje op de gewrichten??

Sbravour deken is idd te groot maar er is niks ergs aan om iets op de groei te kopen ;)

Deze sprong heeft hij een keer gemaakt bij de fokker om te kijken of hij het een beetje kon.
Voorlopig staat dat nu nog niet op het programma, ben zoiezo meer gericht op de dressuur. Een sprongetje is leuk, maar besteed ik liever uit aan mensen die daar iets handiger in zijn als ik.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:24

Alles braaf bijgelezen. Zo te lezen een hoop gebeurt. Het ventje doet het ook goed.

Afbeelding

Hij is dol op alle aandacht, is speels en gaat graag mee met de grondwerk sessies.
Hij word ook steeds dapperder en heeft nu een hoofdstel in, vind borstelen heerlijk en we hebben een begin gemaakt met longeren in stap.
Doe alles lekker op mijn gemakje, nu heerlijk vakantie waardoor ik de extra tijd lekker benut.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:13

Ik hoop dat het mee valt Art_Ificious, het is een rot plek. Goed in de gaten houden dat het mooi schoon blijft en dat er van binnen niets stuk is. Zeker als het achteraf zo”n flinke klap is geweest.
Hier kunnen de mannen ook echt ruw spelen. Dat levert nogal eens bijtwonden op.

Kabayo wat is Zilver knap❤️
Je bent al lekker op weg met haar.

En wie gaat zijn baby zelf zadelmak maken?
Ik zit nog erg in dubio omdat ik toch al bijna een half jaar niet heb gereden.
Je word toch minder vlug.
Heb het wel altijd zelf gedaan in het verleden.
Ik denk dat ik gewoon kijk hoe hij alles op pakt.
Met singel en zadel.
Tot nu toe lijkt het geen Bokker.
Alleen soms wat vluchterig.
Maar dat heb ik liever.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:56

Kabayo schreef:
Haha dat was eigenlijk sarcastisch. Ik neem aan dat ze gewoon leeg is en het eten is :') plan is wel om haar in 2018 te laten dekken.

Je hebt nog tijd zat om het uit te pluizen hihi

Oh nou beter zo als te mager.

Dekenverhaal kan ik nog niet over mee praten.
Ik heb bewust geen deken opgelegd omdat ze zo ruw spelen en ik geen zin had in gesloopte dekens nu hij nog niet echt in het werk staat.
Ik heb zelf altijd Amigo of Rambo dekens.
Deze zitten fijn en geven weinig schuurplekken.
Ik heb er wel al een aantal gekocht in de maat 195.
Omdat ik schat dat Kereltje rond de 166 a 168 uit gaat komen.
Ze zijn nu nog wat groot.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:10

xApple schreef:
Voor Lars heb ik ook geen dekens nog alleen in de zomer een vliegendeken/eczeemdeken omdat ik hem ervan verdenk een eczemer te zijn.

Volgende winter ga ik hem wel (deels) scheren :j en dekens opdoen. Merk geen idee nog, voor mijn Shet heb Nika dekens en die zijn top.

Ik hoop dat je ongelijk hebt qua Exzeem xApple.
Het hoeft geen probleem te zijn als het onder controle is maar toch.
Ja Nika dekens zijn ook fijn. Hoewel ik geen idee heb of ze die ook in grotere maten hebben.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:52

Art_Ificious schreef:
Goed nieuws stalgenoot heeft filmpje gezien en geeft toe dat Limo haar.pony niet gestampt heeft.
Waar het manken dan vandaan komt is waarschijnlijk het doorzakken in de achterhand.
Blijkbaar reageert haar pony ook boos als ze de rug roskamt. Hmm rugpijn dus...
Heb excuses gekregen voor de beschuldiging naar Limo toe en voor de snee.

Wat fijn zeg dat geeft een hoop rust. Geen boze gezichten meer. Rugpijn is niet fijn dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand.

xApple, ik weet dat eczeem erfelijk is, hoop er het beste van.
Ik heb maar 1 paard gekend die er door ingeslapen moest worden.
Bij haar kon je de manen niet eens aanraken zo pijnlijk was het.

Kereltje vind het vuurwerk spannend maar gaat niet over de emmer. Dat is fijn.
Hij staat nu lekker op stal en staat gelukkig ook vrij afgelegen zodat hij niet de ergste herrie mee krijgt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie