Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

TinekeVD

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:03

Murosch gecondoleerd Y;(

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:03

Bedankt Kabayo ik ben ook erg blij met hem.

En jee wat zwaar om er twee te verliezen. Tegelijk ?
Helaas weet ik wat het is je beste maatje te verliezen, heb zelf mijn paard in laten slapen. Ik heb haar van zijn staart in een kraal laten verwerken voor aan een ketting. Brrrr tattoo is dan weer niets voor mij maar kan je gedachte erachter wel begrijpen

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:30

Kabayo heftig hoor! Ik herkende het verhaal, wist alleen niet dat het om jou ging, wat een nachtmerrie.
Nogmaals mooie gedachte achter je tattoo, sterkte

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 07:39

Welkom Gordy

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 22:07

Fijn Art steeds die vooruitgang met Limo, weet je ook al waar je m heen brengt om te beleren ?

Oh en nieuwe spulletjes voor je paard kopen hoe heerlijk is dat, wij zijn laatst ook naar ej geweest. Bij ons zijn t rokbroeken en beugelriemen geworden

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 20:29

Hier ook geen angst voor vuurwerk al wordt er de hele dag carbid geknald ze worden er gelukkig niet anders van.

Art hoe is het nu? Fijn dat t uitgepraat is in ieder geval.

Wat betreft beleren ik zet onze dochter erop :) ze gaat eerst in april 2 mnd intern op stage in Brabant en wanneer ze terug komt mag ze op Ghadir. ....spannend...

Ik ben het meest tevreden over de pagony dekens van divoza, niet te duur, stevig en blijven goed liggen.

Verder wil ik iedereen hier een heel mooi 2018 wensen, dat er maar veel dromen uit mogen komen en we geweldige momenten met onze paarden mogen beleven.
Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:11

Welkom moonprayer leuk paard hoor

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 08:36

zo ik moest even 30 pagina's bijlezen.
welkom voor alle nieuwelingen!!
wat een heerlijke foto spam en veel vorderingen lees ik.

hier gaan we t nu een beetje oppakken, wat vaker aan de longe, dan vanaf juni er op en in augustus mag onze kleine man mee op vakantie en alle dagen naar t strand. terwijl ik dit op schrijf bedenk ik dat ie dan echt nog maar net onder t zadel is, maar ach. twee van onze andere paarden hebben we op t strand en in t duin beleerd, dus dat komt vast goed. en onze stabiele conemara gaat mee voor de nodige steun.... we zullen zien.
longeren pakt hij zo super op. nu nog met singel en straks wat vaker met zadel. gister een zadel erop gehad aan de longe met hangende beugels en werd hij niet warm of koud van, hoe heerlijk is dat, maar flink bokken doet ie af en toe wel hoor, ben heel benieuwd hoe dat straks gaat.

vanaf nu probeer ik weer actiever mee te doen, lezen en reageren poeh.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:27

Kabayo wat een leuke plannen!! Dessert trail in appelscha?
En mooi die stallen!!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:46

Kabayo leuk das hier vlakbij.

Svrl dat zou mooi zijn!

Leuke aankoop nynkster, heb je wat te doen morgen...

Km altijd fijn als het zo goed gaat!

Murosch waar wil je naar de keuring? Ik ben echt heel benieuwd hoe ze het zal gaan doen

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:59

Wij wonen in drenthe vlak onder assen en onze ponyclub zit in Appelscha.

Ghadir krijgt 2x per dag halve schep basisbrok van voermeesters aangevuld met lucerne en 1x per dag wortels en onbeperkt hooi/ kuil

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:04

Ziet er mooi uit!!!

En hier reuze blij, eerste tandje van Ghadir gevonden buiten in de paddock!!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 19:21

Apple is ook echt mazzel hoor, ik wist dat hij n losse tand had dus s morgens en s avonds kijk ik en toen ik ze naar binnen deed was ie er uit dus ik de paddock door en na even zoeken zag ik m liggen

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:39

De manen groeien wel weer, knippen moet je echt even handigheid in krijgen.

Tandje bewaar ik, heb ook nog n tand van mijn eerste paard, zijn toch bijzondere aandenken

Murosch wanneer is veroon beginnen met wisselen? Ze zijn beide van april dus wel grappig dat dat niet tegelijk opgaat. Ghadir is nu beide middelste ondertandjes kwijt

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:32

Joehoe leuk Murosch

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:36

Nynkster brave pony hoor!! Enne knappe dekens

Murosch joehoe toch n stukje tand! En fijn dat t longeren goed ging.

Carika dat wisselen duurt vast niet lang meer, bij Ghadir zitten nu beide boven tanden los, die wisselt dus binnen twee weken alle vier de tanden pffff

Kabayo ik vind zilver echt super braaf wat pakt ze alle goed op.

Km wat training betreft doe wat jij fijn vindt. Iedereen doet t op zijn of haar eigen manier. Er zijn zat dressuurruiters die 6 dagen per week dressuur rijden in de bak. Of paarden die alleen maar op buitenrit gaan of paarden die alleen manege lessen lopen dat is toch ook niet goed of fout?

Kvulden fijn dat rosie het bit goed aanpakte. Wat betreft het zadel, ik heb er 3 liggen en kijk welke het beste ligt, nu het springzadel erop gebaren da schuift naar voren dus volgende x probeer ik het dressuur of veelzeidigheids zadel. Hij moet t er maar mee doen.

Apple charmant of niet, braaf was t in ieder geval!

Kabayo dat was n hele opruiming in dat mondje

Wat inrijden betreft. Wij hebben ze tot nu toe zowel buiten en in de bak beleerd. Pony van onze dochter twee keer in de bak op gezeten en daarna een paar weken mee naar t strand, onze merrie ook in de duinen beleerd, mijn eerste paard in de bak. Het is ook net wat je voor handen hebt. En waar je jezelf het beste en veiligste voelt natuurlijk.

Mavantos heb je m nu niet buiten lopen dan? Kan me voorstellen dat hij dan fris is pffff die van ons kon gelukkig na de castratie direct hele dagen buiten dat scheelt enorm in de frisheid.

Vandaag zelf Ghadir gelongeerd en nu voor de derde x een zadel op en niet alleen om te passen maar het echte werk dus aan de longe....knappe man, wordt al een echte pony zo

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:19

Mavantos bij ons was het niet gehecht.

Murosch altijd wel een paar dikke bokken tussendoor, hij is super vlug daarmee pffff

Apple succes met de kriebelbeestjes

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:22

Kabayo dank je.

Klein vosje wat heerlijk dat een verhuizing dan zo goed gaat en de knappert zo de trailer op!

Dawson wat een joekel...

Apple en nu maar hopen dat ze allemaal weg zijn en niet meer terug komen pffff wat een ellende, voelde je zelf niet overal jeuk?

Caily wat fijn zeg dat t zo goed ging

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:48

Nynkster wat voer betreft kregen wij als advies om merriebrok te geven, ze zijn zo in de groei dat ze die extra's wel kunnen gebruiken, je zou er zelf niet opkomen, ik niet tenminste maar t helpt echt wel. proberen zeker waard. ik voerde van subli de merrie brok, maar van een ander merk kan natuurlijk ook.

enne veel plezier met je shoot, we verwachten wel spam natuurlijk...

bravour t blijf lastig met een zadel, voral in het begin, onze heeft juist geen schoft, waardoor het zadel al snel naar voren gaat...tja, even behelpen met een zo goed mogelijk zadel en dat steeds wat aanpassen tot ze een beetje uitgegroeid zijn, maar dan nog, wanneer de spieren veranderen kun je weer.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:03

Apple, Ghadir lijkt sprekend op zijn vader met een wat hogere halsinzet van zijn moeder en het hoofd van zijn moeder. Op de foto zie je onze merrie

Afbeelding
zijn vader is de welsh hengst Desperado

Kabayo veel plezier in Zweden, heb even gemist waarom je daarheen gaat. en wat betreft de vorst dat is echt vreselijk, hier alweer volop winterstress om de bak goed te houden zodat we kunnen blijven rijden, hopelijk lukt dat, als er nuet teveel regen meer valt vandaag zou het moeten kunnen maar ja, net iets ten noorden van ons ligt sneeuw en al best veel dus.....hopelijk blijft t daar

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 06:29

Leuk caily zo samen op pad enne eraf gaan is niet erg, deed ik bij mijn eerste paard ook als hij iets eng vond want dan liep hij er wel super braaf langs. Volg je gevoel.

Nynkster wat naar die verstopping, 10 min vind ik zelf erg kort om te weken maar had idd gelezen dat dit tegenwoordig kan al weekten wij de pulp minstens een uur.

Longeerlijn deed ik altijd over t hoofd echt al 20 jaar maar na advies van lammert Haanstra afgelopen najaar doe ik de lijn een slag om de binnenste bitring en dan onder langs vast aan de buitenste ring en dit werkt ook erg fijn.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:17

Ik heb t toen gevraagd aan lammert en hij vertelde dat over t hoofd ook goed was als je lijn lis hangt anders is er jans dat je teveel t hoofd baar buiten trekt. Zoals ik t nu doe heb je ook de druk op de buitenkant indien nodig maar gaat t hoofd niet naar buiten.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:27

Nynkster zoek even hier op bokt op creatine er zijn veel vervelende bijwerkingen als ik dat zo lees

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:29

Nynkster ik had t hier op bokt gelezen

Km nee valt mee hij doet t keurig ook als hij los in de bak loopt en ik ga er in staan gaat hij rondjes om mij heen lopen en luistert naar wat ik zeg. Alleen heel sims is het hindernis materiaal langs de kant eng en staat hij razendsnel omgedraaid

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 08:13

Svrl ik wens je veel geluk met je prachtige paard.

Even off topic onze dochter heeft gister hele mooie sprenger beugels gekocht in rose gold.... staat ook mooi bij onze knappe man Afbeelding