Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:38

Wat een leuk topic! Ik lees en bericht graag mee!

Ik heb een 3 jarige hengst van Fürst Romancier. +/- 1.66m hoog op dit moment.
Het is echt een beer van een paard, heel breed en echt al heel veel paard. Wel super braaf en lief, kijkt niet om naar andere paarden. Eigenlijk wilde ik hem nog niet zadelmak maken, omdat hij nog zo vreselijk jong is alleen een opfokplek kon ik niet meer vinden voor hem. Dus we hebben besloten hem nu zadelmak te maken en zodra die een rondje door de baan kan lopen en beetje kan sturen gaan we hem laten castreren en heeft hij een hele grote vakantie. Dan wil ik hem na de zomer weer een klein beetje gaan oppakken als hij daaraan toe is.

Dit is hem, Kaliber Carlos O :)
Afbeelding

Kilimanjaro (v. Dark Pleasure)
Lovely (v. Guardian S)

mavantos

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:19

Cera_D; bedankt!

SBravour; zo, dat ziet er goed uit!

Die van mij krijgt geen duur deken. Meneer is een echte sloper en blijft maar trekken aan z'n dekens. Heb nu een oude postzak motief deken van Divoza, die houdt aardig. Alhoewel de complete binnenkant aan flarden is en er allemaal stukjes binnenkant onder het deken uithangen... Buitenkant zijn meerdere tanden in gezet, maar die is nog helemaal heel! (Al zal die wel niet meer waterdicht zijn)

Lovely (v. Guardian S)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 08:56

Deze dressuurmuts is natuurlijk van de korte manen :o

Oh die droes, super naar... Sterkte ermee!

We noemen hem idd gewoon Kaliber, hij komt uit de bekende Carla stam en daarin krijgen alle hengsten de naam Carlos erbij.

Het is inmiddels het derde paard wat ik zadelmak ga maken, maar het blijft bij ieder paard anders en aftasten! Hij doet het erg braaf en loopt inmiddels aan de longe met een hoofdstel en longeersingel.

Lovely (v. Guardian S)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:52

Oké, ik zit met een dingetje... Mijn 3 jarige dressuurpaard heeft dus nu al een wijde tot zeer wijde boom nodig in het zadel... :') Laten zulke zadels nou amper te krijgen zijn voor een klein prijsje.
Kaliber heb ik niet van een bokker, maar van een fokker :+ .

Ik zie echt onwijs veel leuke foto's voorbij komen! Ziet er allemaal goed uit. Zal wat uitgebreider reageren morgen vanaf m'n laptop. Jullie gaan snel +:)+

Lovely (v. Guardian S)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:42

Ik ga niet zadelmak maken met een glibberig Wintecje, 1x bokken en dan glibber ik eraf :') . En als dressuurmiep ook geen boomloos/barebackpad.

Ik zou ook geen halster op stal omhouden... Heel eng :=

Lovely (v. Guardian S)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:48

Leuk om te lezen dat iedereen het anders doet met zadels!
Wij hebben Kaliber (of mijn andere paard, we willen er uiteindelijk 1 houden) voor de verkoop, maar of dit nu over 2 maanden gebeurd of over 2 jaar maakt niet zoveel uit. Daarom wil ik graag een gewoon leren zadel wat de prijs heeft dat je zegt van ''Zonde dat hij er nu mee in het hek hangt, helaas niets aan te doen'' in plaats van ''Zie ik daar nu een krasje :wow: ''. Jullie begrijpen wel wat ik bedoel :') . Ach, geen haast. Voorlopig ben ik al blij dat hij braaf aan de longeerlijn loopt met een singeltje, zadel komt wel. Spanbanden vind ik wel een goede optie :7

Kabayo; wat een leuk paard. Ziet er goed uit :j

HopeMyDat; leuk een IJslander, ben benieuwd hoe het gaat straks!

Lovely (v. Guardian S)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:55

Ooh die hierboven is gaaf! Moet zeggen dat is de vos van de vorige pagina in tegenstelling tot de andere 2 reacties er nog wel jeugdig uit vind zien.
Allemaal mooie paarden <3

Die van mij is wel wat minder 'af'. Die is echt nog wel een beetje overbouwd, komt uit de Karla-stam (veel sport) en daar schijnen ze allemaal wel wat later van te zijn. Heb maar één standfoto, niet zijn voordeligste :'). Het is een Fürst Romancier x De Niro, helemaal vrij van Jazz e.d.

Afbeelding

Lovely (v. Guardian S)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:04

Ik bedoelde de Apache! Die van jou is gewoon super cute <3

Lovely (v. Guardian S)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 23:15

Ach, echt natuurlijk wordt het natuurlijk nooit. Dan moet je er ook niet op gaan zitten ;) . Genoeg ellendige hoeven gezien door 'natuurlijk bekappen'... Maar goed, ieder z'n ding! Ik zal heus ook wel dingen doen waar andere mensen van denken "Serieus?" :')

Hier gaan dan ook, mocht het nodig zijn, er ijzers onder. Zolang het niet nodig is blijven ze af. Scheelt een hoop centen :$

Lovely (v. Guardian S)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:48

Gefeliciteerd!

Kaliber wordt maandag 22 januari gecastreerd }:)

Lovely (v. Guardian S)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:52

Ik weet niet hoe oud Limo is, maar als die 3/4 jaar oud is dan wordt die nog wel een cm hoger. En anders kan je altijd zo meten dat die wel 1 cm hoger is.

Wat fijn dat de bult open is, hoop voor je dat het allemaal snel over is. De foto mag wel wegblijven :r

Die van mij is van 29 juni... Wel al een heel paard! Ik gok +/- 1.66 en ongeveer net zo breed :+ . Ze zeggen dat ze de lucht in gaan als ze gecastreerd zijn, maar dat hoop ik niet. 1.68 is groot zat :)) . Mijn andere paard is +/- 1.63 , en dat is prima.

M'n andere is wel bijzonder, die heeft een klein beetje wit <<)
Afbeelding

Lovely (v. Guardian S)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:27

Ik vind het nieet goed passen, zou ruilen voor een andere :=

Lovely (v. Guardian S)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:12

BrechtCarlos schreef:
mavantos schreef:
Ik vind het nieet goed passen, zou ruilen voor een andere :=

Zou je ook kunnen uitleggen waarom? Hier heb ik vrij weinig aan haha.

Frontriem lijkt te krap, strak achter de oren en bakstuk haast in het oog. Beetje wat de rest ook zegt.

Edit: aardiger gemaakt
Laatst bijgewerkt door mavantos op 13-01-18 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Lovely (v. Guardian S)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:13

Oh wauw, die foto's. Prachtig!

Jemig kleinvosje, wat vervelend. Hopelijk komt er een goede oplossing, vervelend als ze zo brutaal zijn...

Spannend als je er 12 april op gaat! Verstandig ook dat rustig aan doen, is niets mis mee.

Ik heb die van mij op de foto gehad, boefje <3
[ITP] 2018: Nieuw jaar, nieuwe paarden

Lovely (v. Guardian S)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 08:09

Lars - 12/04/2015
Zilver - 24/06/2015
Knox FX - 24/06/2015
Amado - 05-06-2015
Kaliber - 29/06/2015

Lovely (v. Guardian S)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 06:48

Oh de geschoren fluwelen pony <3

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik erop in stal (zonder cap) echt onverantwoord vind. Niet alleen bij jonge paarden hoor, ook bij gewoon goed doorgereden paarden.

Ik heb nog een 5-jarige Wynton x Osmium ruin. Volgens mij heb ik al eens een foto laten zien.

Afbeelding

Sinds gisterochtend gaat Kaliber door het leven als stoere ruin ipv hengst. Woensdag mogen we hem weer ophalen bij de kliniek *\o/*

Lovely (v. Guardian S)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:23

@SVRL: Nee hoor! Je hebt al een zadel op gehad, wij nog niet. Het is net januari, er kan nog een hoop gebeuren :j

Lovely (v. Guardian S)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 23:22

@Murosch morgenochtend ga ik hem ophalen, ben wel maandagmiddag geweest en toen was die primaa en zag er heel netjes uit. Zal nu wel dik zijn, maar ga het zien.

Ik ben ui m'n zadelprobleem inmiddels, het gaat waarschijnlijk een Wintec Isabell Werth worden of Dressage Pro. Bontje eronder en dan denk ik dat het wel goed komt...

Lovely (v. Guardian S)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:23

Die Duitser van mij krijgt vitaminebrok van Treurniet en bijna onbeperkt hooi/voordroog. Hij ziet er wel iets te welvaren uit :o

Het gaat erg goed met hem, iets dik wel. Nu 10 dagen stappen en daarna mag die weer wat doen.

Over ''aankom dieet'' gesproken, dat doen we bij Intergalactic. Die krijgt alleen iets meer dan die van jou Nynkster :')

Lovely (v. Guardian S)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:48

Nynkster schreef:
mavantos schreef:
Die Duitser van mij krijgt vitaminebrok van Treurniet en bijna onbeperkt hooi/voordroog. Hij ziet er wel iets te welvaren uit :o

Het gaat erg goed met hem, iets dik wel. Nu 10 dagen stappen en daarna mag die weer wat doen.

Over ''aankom dieet'' gesproken, dat doen we bij Intergalactic. Die krijgt alleen iets meer dan die van jou Nynkster :')

Zou ook niet goed zijn als ze evenveel kregen :') :') die van mij is maar 1.20

Hij krijgt denk 3x het dubbele :') , niet 3x zo groot hoor

Lovely (v. Guardian S)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:53

Dawson123 schreef:
Wat een leuke vorderingen allemaal *\o/*

Die van mij zijn we nu sinds twee weken weer aan het stappen nadat hij is gecastreerd en een chip uit zn been is gehaald. Kan niet wachten tot hij weer aan het werk mag <3
[ [url=m/k95FGs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooh spannend! Ziet er op de foto echt wel uit als een groot paard zeg!

Ik ben ook aan het stappen met die van mij, hij is vorige week natuurlijk gecastreerd (geen chip). Wij mogen vrijdag weer wat gaan doen. Gisteravond liep die alleen los over het terrein := ... Hij moet 2x per dag 20 minuten stappen, maar op het moment is hij zo fris. Hij schrok van (ik denk) een paard wat met kabaal opstond in zijn stal en toen gaf die even gas. Enige wat ik kon doen was: :wave:
Gelukkig stond die 20 meter verderop stil naar mij te kijken van ''Joehoe, kom je nog? >;) ''

Lovely (v. Guardian S)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:25

TinekeVD schreef:
Mavantos heb je m nu niet buiten lopen dan? Kan me voorstellen dat hij dan fris is pffff die van ons kon gelukkig na de castratie direct hele dagen buiten dat scheelt enorm in de frisheid.

Nee, mag niet in verband met de hechtingen.

Lovely (v. Guardian S)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 07:02

Kabayo schreef:
SBravour schreef:
Denk dat het maatwerk Hulsebos/Brandt iets in die richting moet gaan worden :p
Dankjewel :D

Fijn een ghost!

Never nooit naar brandt. Echt niet. Verkoopt scheve zadels en zegt dat het altijd aan een paard ligt ipv zijn zadel
Door hem hebben wij een paard met ernstige rugproblemen naar de slacht moeten brengen. (Bleek verschil van dik 3 cm...)

Hier ook alleen maar slechte ervaringen met Brandt, heeft 1x mijn zadel aangepast en bleef maar schuiven... Ook stalgenootjes waarvan zadels compleet scheef waren enz. Ik heb nu een Kingsley, echt super fijn en hele goede service. Mijn 5 jarige is snel gevoelig en vorige week maandag waren ze geweest en na 2 dagen rijden bleek die toch gevoelig te worden. Afgelopen maandag om 21.30 kwamen ze nog om opnieuw naar het zadel te kijken en hebben ze nog een testzadel achtergelaten om te proberen of het daar misschien beter op gaat. Zulke service hou ik van *\o/*

Lovely (v. Guardian S)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie