Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

SBravour

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:19

Heerlijk, wij hebben helaas geen binnenbaan !

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:22

Gaaaaf! Gefeliciteerd! Welkom in ons topic.

Jullie gaan mij voor gek verklaren...... Wéér 2 nieuwe dekens, en nu Rambo voor mijn gup.
Waar ik het geld vandaan haal? Geen idee. Er is nu iniedergeval niets meer over. Maar alles voor een goed passend deken.
Afbeelding
Afbeelding

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:16

Afbeelding
Nynkster schreef:
Oei.... ik hoop niet dat je paardje nog gaat groeien... Anders gooi je straks deken van 300 euro ps weg..
Verbreden was geen optie?

Zou nog wel wat fotos makn van voorkant en achterkant hoe hij aansluit.. Anders is het straks weer een miskoop

Ik denk dat het zo lijkt, de flap hangt inderdaad over de kont, dus ze kan nog een stuk groeien in de lengte. Ook bij schoft en schouder meer dan voldoende ruimte gelukkig. Zie foto’s!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:20

Snap ik, maar ik vind drukplekken zo zonde van mijn nu nog helemaal gave paardje... daarom toch deze beslissing genomen om een ander model te zoeken voor haar. Ik moet wel erbij zeggen ze is echt über netjes met haar dekens.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:59

Ik ben gek op sportcoupé, sorry :O
Het is nu aan de lange kant, maar stel ze wordt halverwege onrustig dan ben je de sjaak. Dus zo laat ik het maar altijd een beetje :p Het is heerlijk dik en wordt nu ook echt zwart, ik ben er gek van!
Afbeelding
Afbeelding

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:16

Misschien de singels wat strakker doen? Ze moeten strakker dan je denkt vaak.
Wij hebben vandaag heerlijk een halfuurtje gegraasd. Morgen mag ze weer aan het ‘werk’. (Spelen :+)

Afbeelding

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 19:09

Hihihi, dat is het gevolg van énorm veel land hebben. Geloof dat er wel 8 hectare is :') Dan kun je al verhuizen voor er maar iets stuk wordt gelopen, en dat is in Noord Holland snel :D

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:12

Nee, ze staan hier sinds anderhalve maand niet meer op de wei. Paddockseizoen is begonnen hier helaas! ;)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:32

Wauw ik keek er zonet zo van op hoe mijn jonkie aan het uitzwaren is. Misschien dat meiden van dit topic nog heel vaag kunnen herinneren hoe ze was, maar in 4 maanden tijd is ze zò snel puppy-af geworden, heel leuk, maar ook zo jammer. Herkenbaar? Afbeelding
Afbeelding

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:39

Ik dénk dat jouw paardje smaller zal blijven, máár je weet het echt nooit hoor. Die van mij was echt smal toen ze net bij mij was en sloeg ineens zo snel om na de verhuizing van stal 2 maanden geleden en de start met werken. Het blijven raadseltjes, die hopelijk heel erg positief uitpakken. Bij mij wel gelukkig!
Zo kwam ze aan:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SBravour op 12-01-18 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:49

Zelfde hier hoor, 4x per week een halfuurtje handwerken en dat wil zeggen leider oefeningetjes, achteruit volgen stoppen, voorhand verplaatsen, achterhand verplaatsen. Dan op de cirkel paar rondjes draf beide kanten aan een touwhalster en leadrope. Ze gaat zelf al heel mooi stofzuigen en bolt haar rug prachtig met het aandraven en tijdens de overgangen vooruit en terug zakt ze ook zelf.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:42

Oh dat is top!
Ja die van mij is teleurgesteld als ze haar stalhalster om de paddock in te gaan omkrijgt in plaats van touwhalster om aan de bak te gaan . :+ dan weet ze al dat er niets gaat gebeuren Haha. Bij touwhalster steekt ze haar neus er in en bij stalhalster loopt ze bijna weg... zo raar Haha! Ze is 4,5 bijna 5 en lijkt dit prima aan te kunnen. Als het echt trainen wordt doen we natuurlijk een stapje terug :)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:11

Kaliber- 29/06/2015
Zilver - 24/06/2015
Knox FX - 24/06/2015
Amado - 05/06/2015
Lars - 12/04/2015
Veronia - 09/04/2015
Spekkie - 10/01/2015
Lina - 13/05/2014
Limo - 13/05/2014
Fabian - 11/05/2014
Estrella - 04/05/2013
Infinity 11/05/2013

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:36

Jeetje Marijke..... Atrose is niet niks om te horen over je jonge gup. Wat is het plan van aanpak nu voor de tijd?

Ik dacht vandaag lekker te gaan longeren, nou ik merkte aan haar datze onwijs veel energie had. Toch bleef ze super braaf, heb heel kort beide kanten een rondje draf gevraagd en wat oefeningetjes aan de hand á totaal 10 min. Merkte dat ze zichzelf heeeeeel lief beheersde maar dat het van binnen kriebelde, de lieverd Toen gauw belonen, deken op, paddock in. Én daar begon ie hoor, 3kwartier bokken springen steigeren sprinten, in haar eentje, geen één deed mee :') :+

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:42

xApple schreef:
SBravour schreef:
Jeetje Marijke..... Atrose is niet niks om te horen over je jonge gup. Wat is het plan van aanpak nu voor de tijd?

Ik dacht vandaag lekker te gaan longeren, nou ik merkte aan haar datze onwijs veel energie had. Toch bleef ze super braaf, heb heel kort beide kanten een rondje draf gevraagd en wat oefeningetjes aan de hand á totaal 10 min. Merkte dat ze zichzelf heeeeeel lief beheersde maar dat het van binnen kriebelde, de lieverd Toen gauw belonen, deken op, paddock in. Én daar begon ie hoor, 3kwartier bokken springen steigeren sprinten, in haar eentje, geen één deed mee :') :+

Wél een goede warming up gehad :D

Hahaha, nou daarna mocht ze lekker op stal slobber eten. Morgen weer een dag! Dat vind ik echt heerlijk aan zo’n jong paard; je kunt veel makkelijker zeggen, vandaag een dagje kort/simpel/niets. Heerlijk voor de band en plezier met je paard!

Enzo, tuurlijk ben je welkom hier! Welkom :D

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:47

Wauw, top hoor! Heerlijk dat jullie zo goed gaan. Dat draaien op haar ijzer zie ik vaker bij Friezen, ze tillen soms hun voet niet op en draaien gewoon hun hoef oo de grond.

Nee, helaas geen beeldmateriaal :’) Zodra ik de stal uitkom en ze mij in het vizier heeft holt ze altijd gauw naar het hek, dus is altijd lastig Haha. Zelf als ik door het raam kijkt heeft ze me vaak al door... jammer he :)

Art, waarom, vind je ons niet meer aardig? ;)
En het schema, moet je dan 2/3x 10 min stappen en daarna nog longeren? Dan kan je gaan wonen bij je paardje, Haha.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 07:23

Ach, weet je wat het is. Iedereen is zélf elke dag bij zijn paard en kan zélf dus prima aanvoelen wat kan en wat niet, denk ik dan!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:39

Of nachtje mee op stal, heb ik gedaan. Krijg je geen gekke sprongen evt aan de hand. Zelfde met beenkoorden etc

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:57

Wauw gedurfd hoor zo zonder zadel!
Jullie gaan super.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:32

Kabayo schreef:
BrechtCarlos schreef:
Leuk, erop! Fijn gevoel he! Kijk je wel uit dat je niet te hard van de stapel loopt? Dragen, en al helemaal zonder zadel, is best pittig de eerste keren. Ik zou het houden bij stappen met een zadel en niet perse in rondjes. Wel fijn dat ze zo braaf is. Dat belooft zeker wat, jullie!

Nou ik doe haar echt niet direct los hoor. Al helemaal niet aangezien wij geen bakomheining hebben. En zilver is een sterk paard. Geen slappe slungel. Das wel een verschil he. En ik doe alles spelenderwijs in kleine stappen. Zat er nog geen 5 min op :)

Dankje verder!!

Rustigrustig meiden! :) :Y) Tuurlijk zijn we allemaal heel blij voor elkaar dat het zo goed gaat. Alleen is zo nu en dan een reminder van een buitenstaander echt niet verkeerd hoor!
Het blijft een heel jong paard, die het allemaal heel goed oppakt maar je moet oppassen dat je niet overvraagd onbedoeld!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:30

Top zeg! En wat een apart zadel. Die zal ook tot een bepaalde hoogte mee kunnen groeien met je paard? :)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:36

Welnee! Moet je mij zien, wij zijn nog steeds bezig met het longeren/cirkelen en begonnen met loswerken in vrijheid. Gister heeft ze voor het eerst beschermers om gehad, twee stappen ruim en daarna alsof ze nooit anders heeft gedaan! Zo zie je, wij zijn echt nog ultra basis bezich, ik denk eigenlijk zelfs dat die van mij nog het groenst is hier, maak je geen zorgen :D
Gisteren weer losgewerkt, was ze super braaf mee. Vandaag had ze een dagje vrij, ze was lekker druk :Y)
Zo raar, aan de hand zo relaxed en braaf en op een dagje vrij onwijs druk haha. Ach liever dit dan andersom!
Afbeelding

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:33

Precies, fijn afsluiten is altijd goed.

Jaloers op jullie allemaal met meerdere paarden! Zou er ook graag nog één bij willen, maar mijne zou zò jaloers worden denk ik :o Voel me bij het idee al schuldig? :D

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 08:34

Ze ziet er goed uit! Mooie stallen heb je!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 12:07

Nynkster wat een mooie onderleggen zeg! Heel comfi!
Enzo, wauw actieve bijleespost, leuk zeg. En wat een knappe paarden heb je zeg! Leuke collectie :D En knap hoor met zadel! Zadel is inderdaad weer een ander verhaal dan bbp. Kwa gewicht en drukpunten!
KM ik zou zelf de eerste keer zonder zadel doen! Maar dat is persoonlijk denk ik. Ik neem graag kleine stappen, dat werkt beter bij mijn merrie.

Wij hebben woensdag voor het eerst een Longeersingel omgehad, rondje aan de hand gestapt, géén enkele reactie. Dus vandaag aan de longeerlijn ipv leadrope en voor het eerst longeerzweep, beide kanten draf mee genomen en wat was ze zoet. Even een foto’tje vanmorgen gemaakt van de knapperd:
Afbeelding