Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

BrechtCarlos

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:40

Haha superleuk filmpje. Kan ook wel mooi lopen die knol van jou! Goed dat je hem toch door de blub hebt gekregen.

Vandaav even een rondje buiten met Essie gelopen. Gaat steeds beter. Ff de IJssel onveilig gemaakt;
Afbeelding

Carlos <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:44

Art_Ificious schreef:
Haha jah als hij die mooie moves ook onder het zadel toont later... :D

Leuke foto. Is dat zo een parelli leadrope?

Haha ja dat zou wel leuk zijn!

Uh volgens mij issie van F.R.A.... maar is gewoon een fijn touw. Deze is dacht ik 3 meter. Echt onverwoestbaar. Heb ook nog een langere van 5 of 6 meter waarmee ik longeer. Liggen ook wek lekker in je hand.

Carlos <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:18

Heel veel sterkte Murosch :+:

Carlos <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:21

Hmm even een reactie op het bijzetverhaal.
Heb er toch mijn twijfels bij. Begrijp me niet verkeerd, iedereen heeft het beste met zijn paard voor en volgens mij zijn jullie allemaal topbaasjes als ik het zo lees!
Onze paarden zijn jong, ze hebben nog weinig balans. Zoals Kabayo al zegt en met een foto laat zien.
Het hoofd is een balanspunt en die gaat nog wel eens omhoog. Natuurlijk wil je op een gegeven moment dat het hoofd omlaag gaat en de rug los en iedereen doet dat anders. De een gebruikt een bijzet, de meesten in dit topic volgens mij. Wat ik met Carlos en Estrella heb gedaan is bij het longeren wachten tot ze zelf het hoofd laten zakken en gaan ontspannen. Al is het maar een millimeter. Dan stop ik met lopen en doe ik een paar stappen naar achter; ik nodig ze uit om bij me te komen. Dan gaan ze vaak kauwelikken en gapen (verwerken). Ik weet niet hoe het precies werkt maar ik heb er les in. De druk eraf of zo. Merk echt dat ze nu zelf gaan ontspannen ook als ik ze niet meteen laat stoppen.

Nogmaals, iedereen doet het op zijn eigen manier hoor! Dit is absoluut geen aanval maar vond het ook wel eens leuk om te delen hoe ik het aanpak.

Carlos <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:26

Hahah heerlijk toch. Vieze paarden zijn happy paarden! (uitzonderingen daar gelaten)

Carlos <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:47

Kabayo schreef:
Artflicous is natuurlijk ook een kwestie van wennen. Een bit. Op die laatste foto zet hij zijn hele rug strak en vast (heeft hij ook iets van zichzelf , zie je ook in stand) Hij moet dus leren om met zijn lijf om te gaan en hij moet leren hóe hij dat moet doen. Dat leerd hij in mijn ogen niet aan een halstertje

Heb je foto xapple :D

Ik snap niet zo goed waarom een paard dat niet aan een halstertje kan leren. Wat je vaak ziet is dat gevoelige paarden (volgens mij limo) als ze een bit in krijgen hun koppie nog hoger gooien. De gevoelige paarden waarmee ik heb gewerkt blokkeerden bij een bit en bijzet.

Carlos <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:23

Wauw art!
Ik zie echt iets heel goeds. Paard staat vaak toch echt wel knap stil. Goed werk. Mooi om te zien hoe rustig jullie blijven en hoe hij jou volgt.

Carlos <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:22

@Murosch
Oh ik vind langere manen echt veel en veel mooier. Maar dat vind ik eigenlijk altijd. Hier knip ik ze niet omdat de paarden 24/7 buiten staan. In de zomer dus handig voor de vliegjes en in de winter net wat extra beschutting.

@kabayo
Wat fijn dat het zo goed ging. Braaf paard! Ik vind fietsen met de shetters ook altijd heel leuk.

Carlos <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 08:23

Leuke foto's van Zilver!
En Art, goed bezig!

Carlos <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:37

Wauw dat ziet er leuk uit met Zilver! Knap werk. Ik heb vandaag ook weer gewerkt met Estrella. Gelongeerd met zadel op. Ze is best een pittige kruising dus ze gaat af en toe over de zeik, maar vandaag heeft ze gewoon gestapt zonder uit zichzelf te gaan draven. Blij mee!
Knappe essie;
Afbeelding

Carlos <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:46

Wauw, dat ziet er super relaxed en ontspannen uit. Fijn hoor. Hoe oud is hij/zij? Oogt al zo volwassen.

Carlos <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:39

Cera_D schreef:
Hij is al 4.5, dus zeker een stukje ouder als de rest hier. En hij is een lekker beertje dus dat helpt ook mee ;)
Ik was inderdaad ook superblij met die foto! Hij was buiten ook super relaxed

Die van mij is ook 4.5 maar oogt echt nog ieliger. Dacht wel dat lusitano's laatbloeiers zijn.
Afgelopen zomer, inmiddels wel iets steviger.
Afbeelding

Afbeelding

Carlos <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:18

@Tineke
Superleuke foto's van een happy paard volgens mij!

@apple
Fijn dat het zo goed ging. Lange lijen is voor veel paarden een mooie voorbereiding en later nog steeds nuttig.

@murosch
Gecondoleerd Y;(

Na twee weken vandaag weer op Estrella geklommen. Merk dat we het rijden beiden weer een beetje spannend vinden, zal vast aan mijn spanning liggen. Dan gaat het al niet zo lekker en dan word ik gefrustreerd waarop zij blokkeert of rennerig wordt.. Groot gelijk heeft ze. Vandaag begon het ook zo. We stappen aan de longe. Maar toen besloot ik om het 'moeten' los te laten en gewoon te laten gebeuren wat er gebeurd. Met resultaat dat ze een heel relaxed laag rondje loopt aan de longeerlijn. Na 3 rondjes gestopt en haar weggezet. Die heeft weer wat om over na te denken
:D

Het allermooiste uitzicht:

Afbeelding

Carlos <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 23:12

Welkom Gordy!

En wat een mooie tattoo zeg! Mooie foto ook met dat neusje van Zilver erbij!

Carlos <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 09:54

@art, verstandig dat je hulp gaat vragen. Is het niet praktisch gezien makkelijker om gewoon 2 a 3x per week les te krijgen? Want iemand anders kan je paard wel beleren maar uiteindelijk moet jij het met hem doen.

@apple, ooh klinkt als een chaos. Wel goed dat je geweest bent want paard wordt er alleen maar braver van, zoveel prikkels.

@kabayo; wat een schatje zeg!

Carlos <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:05

@art
Fijn dat het goed lijkt te gaan. hopen dat dat zo blijft!

@moonprayer
Welkom, leuk dier heb je!

@apple
Herkenbaar dat ze er eerst even aan moeten wennen. Is toch wel gek iets achter of naast je. Wij noemen het altijd lange lijnen maar geen idee hoe het officieel heet.

Jaarwisseling is aardig goed gegaan met de paarden hier. De kleintjes hebben het prima doorstaan maar Estrella was me toch een potje zenuwachtig en gestresst! Vanmiddag ook nog. Heb haar nog niet vaak zo hysterisch zien doen. Met wat grondwerk uiteindelijk wel rustig gekregen. Arm paard.
Hier zie je ook dat ze een opgetrokken buik heeft van de spanning :(:)
Afbeelding

Carlos <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:52

@ilsey
Ja bij ons hebben we ook alle weitjes open gezet zodat ze alle ruimte hadden om te rennen. Werkt toch het beste naar mijn idee.

@nynkster jeetje wat een bijleespost! Vandaag was het idd ook wel beter met de buikjes. Hopen dat je binnenkort weer met ze aan het werk kan.

Ik kom even een geluksmomentje delen hoor. Na de stress van gister was ik benieuwd hoe het vandaag was. Toen ik in de wei kwam was estrella lekker aan het slapen en heb ik een kwartiertje bij haar gelegen.
<3
Afbeelding

Daarna even de hoofdstellen uit geprobeerd die ik had gekregen om te testen. Eerst de kingekruiste. Daar bolkeerde ze volledig van dus kaakgekruist wilde ik haar ook niet aandoen. Toen hebben we sidepull omgedaan. Ik voelde meteen dat die goed was. Wat een licht paard om te rijden in een keer! Dus dat wordt m!

Carlos <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:46

@Murosch Oei, rechtgeknipte manen zijn voor mij een no go :+ Maar anderen vinden de manen van mijn shetten weer slordig omdat ik ze nog nooit heb gekamd of geknipt.... Zo zie je maar weer hoeveel verschillende smaken er zijn. Vind wel dat ze prachtige kleur manen heeft in combinatie met haar vacht. Wauwie :o

@moonprayer Wauw wat heeft je paard een leuk koppie. Word er vrolijk van :)

@SBravour Mooie dekens!

@Mavantos Jeetje wat een aansprekend hoofd. Ziet er heel lief en zacht uit.

@Kabayo Zilvers manen zijn erg mooi! Staat heel fris.

@art Lange manen staan Limo erg goed. Hopen dat ze snel weer teruggroeien.

@Amado Ach wat balen... Hopen dat het snel overgaat. Heel vervelend voor jullie!

@Cera Neeee!! Niet knippen! Hij heeft echt prachtige manen. Leuk die twee verschillende kleurtjes.

@anette Wat heeft Fabian een leuk kleurtje zeg!

@Kabayo Gefeliciteerd met jullie jubileum. Op naar nog veel meer jaren! Leuk dat je met haar fietst.

@Murosch Moouie foto's zeg!

@Nynkster Haha heerlijke foto!

@Ricie Fijn dat het weer wat beter gaat. Hoe groot is je pony als ik vragen mag?

Carlos <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 00:40

Wat betreft hoeven, ijzers zullen er nooit onderkomen omdat ik er echt van overtuigd ben dat het niet goed is voor de paarden. Estrella bekap ik zelf. Niet perse natuurlijk bekappen omdat het nooit 100% één perfecte stroming kan zijn. Ik neem van alles wat mee waarvan ik merk dat het werkt en goed is. Maargoed, weet niet of we er een discussie van moeten maken in dit topic. Heb nog steeds respect voor mensen die wel ijzers doen omdat iedereen gewoon doet wat je denkt dat goed is, en dat is natuurlijk belangrijk.

Carlos <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 15:11

@SBravour wow, die is knap geworden. Leuk hoor, ziet er goed uit.

@kleinvosje
Jeetje, wat koud. Ik zou dat niet aankunnen hoor. Brr. Wel heel gaaf uitzicht.

Zojuist een hoofdstel voor Estrella gekocht. (Zie nu pas dat ik de neusriem door het teugelringetje had gedaan, oeps!) Twijfel of de neusriem nog wat hoger moet. Wat denken jullie?Afbeelding

Madam was er echt heel enthousiast over :+

Carlos <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:40

mavantos schreef:
Ik vind het nieet goed passen, zou ruilen voor een andere :=

Zou je ook kunnen uitleggen waarom? Hier heb ik vrij weinig aan haha.

Carlos <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:58

Bedankt, mensen die aardig wat fijne tips hebben gegeven! Ik ga morgen nog eens passen en prutsen!

Carlos <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:48

@kabayo
Ooh wat een lol! Ziet er zo leuk en goed uit!

@amado
Bedankt voor de tip,balen dat de bult weer groeit.

@murosch
Gave foto's, paard loopt volgens mij super lekker. Mooi zeg!

Nog even over het hoofdstel, ik ga hem ruilen voor een maatje groter. Dit was pony en daarvan was het vooral boven te groot. Ga nu voor een maatje cob! Het is voor Estrella best moeilijk om iets passends te vinden. Ze heeft het Arabieren hoofdje van haar moeder maar de oren en de breedte daar van haar lusitano papa. Dus smal neusje, brede kaak en atlas...

Carlos <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:46

Joh zolang je niet lang aan een stuk door op kleine cirkeltjes draaft is er weinig aan de hand toch? Het gevaar is dat mensen hun paard gewoon wat rondslingeren zonder dat er gericht getraind wordt, maar dat is bij jou volgens mij niet het geval en ben je heel goed bezig. Ik doe vooral stappend longeren, soms 3 rondjes draf maar vooral TTeam, connected grondwerk, ttouch etc.

Carlos <3

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:56

Kabayo schreef:
Ach joh xapple. Dat is op bokt bijna normaal. Commentaar geven als er ook maar iemand iets doet met een jong paard. Je bent goed bezig hoor. En inderdaad , jouw paard haha. Hij lijkt hier inderdaad niet dik :p knapperd

Marijke , wat een tegenslag op equitom. Sterkte ermee.

Mavantos leuk topic!

Ben ik de eerste die erop gaat in dit topic? Ik herinner mij vaag dat er nog iemand was dat rijdt. Ik ga eind maart denk ik :) Leuk om te lezen hoe iedereen dat doet! Natuurlijk doe ik rustig aan en niet te vaak!

Wat rot kleinvosje.. Maar even rustig nadenken denk ik...

Ik baal... Het was éindelijk droog , alle blubber was weg... En nu regent en stormt het alweer.. bah!!

Ik rijd al 2 maanden 2x per week 20 minuten max ofzo! Maar aan de longeerlijn, alleen STAPPEN en heel af en toe een stukkie los. Gister weer even gereden maar durf geen foto te plaatsen ahah. Leuk dat je er ook op gaat. Ik moest huilen van geluk na de eerste keer.

Carlos <3