Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:24

Wauw Claudia. Wat staat dat hoofdstel haar supergoed!! Echt heel volwassen :) vind de eerste foto prachtig. haha oeps kopstoot... dat doet zeer. En dankje :D

Dankje ilsey!

Dankje eefjelief!

Hooooi baasje was je er weer? :D
Afbeelding
Vandaag besloten om lekker te gaan fietsen. Dit vind ze echt geweldig. Ze geniet er zo van <3

Knie actie :)) Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze is ook zo fijn ontspannen Afbeelding
Toen we weggingen ging ze alleen maar snuiven , showen, staart erop. Gek beest _O-
Klein filmpje:

Daarna lekker buiten gezet , met haar grote vriendin Fayola
Afbeelding

Ga je weer baasje??
Afbeelding

Ik zag nog wat pallets staan , dus even snel uit de paddock gehaald. Wat is ze zo groooooot
Afbeelding

My dear... If pretty is all you have , ugly is all you are

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:35

Nynke ik heb wel degelijk nu 2 dagen zon {:} hahahahaha die foto blijft geniaal van Caia _O-

Mavantos , boomloos of bareback pad? Of is dat niks..

Sbravour mooi weiland nog inderdaad. Daar lopen ze nog dagelijks op? Deken zit mooi hoor!

Brechtcarlos thanks! Ik hoop dat haar manen nog mooi lang worden :D fietsen vind ze geweldig :)

Marijke gebeurt vaak hoor dat singels los kunnen gaan. Heeft limo altijd een halster om in de stal? Levensgevaarlijk... je bent niet de eerste waarbij het paard zich ophangt. En dankje!

Welkom terug Ricie :) Is dat een grote shetlander? Of een kruising oid? Ziet er leuk uit hoor !

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:37

Helaas sbravour. Maar begrijpelijk. Hier staan ze ook in de paddock.

Welkom hopemyday! Heb je ook een foto?

Mee eens nynke. Als ze écht gek gaan doen vlieg je er toch wel af , ongeacht zadel. Zilver word beleerd met een oud KN zadel. Daarna krijgt ze een custom zadel. Beide zadels heb ik al.

Marijke nahja jammer dan. Ik zou eisen dat het halster af ging. Mijn tante had zo ook een paard die zich had opgehangen. En ze waren net te laat , paard was nog warm. Ja dan denk je wel.. had ik het nu maar af gedaan.

Vandaag grondwerk met zilver gedaan. 1 bonk energie jeetje! stuiterbal. Ik vlieg soms uit beeld :+

En gesprongen :))
Afbeelding
Afbeelding
Haha ze was te laat. Nou.. die piaffe kan ze al :D
Afbeelding
Tsja. Dan krijg je dit he
Afbeelding

En ze blijft mij verbazen...
Afbeelding
:wow:
Afbeelding

Na de tijd heel even erop gezeten. Voor het eerst buiten 1 rondje over het erf. Mijn vriend hield haar vast. Ze was wel gespannen maar super braaf. Niet lang op gezeten , wou het positief afsluiten. Maar zo blij en trots. Volgens mijn moeder glunderde ik van oor tot oor :D geen beeldmateriaal ivm veiligheid hihi. Andere keer beter

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:48

Mavantos bedoel je die pony vos? Dat is een veulen uit 2017 :D Wauw... wat is die van jou gaaaf :wow: En dankje!

Welkom wisselkoning! Een mooie zwarte :D Moet duidelijk nog veel bespiering krijgen , nog lekker puppy.

Murosch die van mij krijgt heeeel vaak een lekkere smekkerd op die vieze toet :j moet je niet vragen hoe ik er na eruit zie :') Dankje!! Ik ben helemaal blij met mijn kleurtje :D En bedankt voor je complimentje , zilver is ook zo fijn meewerkend . Fijn dat je hulp hebt gevonden.

Welkom Dawson! Mooi paard zeg! Nog hengst?

Hopemyday oei eng hoor , een jong meisje op een onbeleerd paard. Het hoeft maar 1 keer fout te gaan.. En een mooie vos zie ik :D

Haha nynke , tijd om te wassen!! Knappe pony's <3 Hey! Je mag mij niet uitlachen :+:

Thanks Zoe! Haha je dat vond ik ook zo grappig _O- Jaa ze zijn ontzettend sterk! En een beetje lomp :o

Cera Klopt! Eerste keer buiten! Normaal altijd vast in de stal/poetsplaats. Ik word nog vrolijk als ik eraan terugdenk!
Van jou klinkt ook super!! Heerlijk

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:07

mavantos schreef:
Ik bedoelde de Apache! Die van jou is gewoon super cute <3

Hihi van Nynke

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:31

Moonprayer , mee eens. Vind apache zelf echt niet leuk in karakter :(

Leuk marijke! En een hele wandeling zo te lezen. En dankje :)

Xapple thanks! Mooie longeer foto. Hij lijkt wel wat dik.

Nynke nice!! Mooie plek daar.

Zoe kent hij meer grotere kunsten van vrijheidsdressuur? Of alleen die 4 kleine dingen? Steigeren ziet er al leuk uit. Dat leer in zilver nog niet aangezien er meer mee moeten werken. Geen zin in ongelukken bij andere mensen , ikzelf ken haar natuurlijk goed en weet wat ik doe. Longeren ziet er super uit.

Zilver train ik wel met voer maar ze begint nu echt vervelend met bijten. Daar hou ik dus mee op.
Mijn dame weer op ijzers gezet. Hier zie je haar beenstand goed. Ze heeft niet veel "hoef", met ijzers hopen we dat de hoef beter groeit en dus minder slijt , zodat wij meer kunnen corrigeren met bekappen .
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:17

HopeMyDay schreef:
Hoeveel van jullie jonkies staan op ijzers voordat jullie gaan beleren? Die van mij in ieder geval vanwege aangespannen en ook de aangespannen oefen-wedstrijden die ik met hem (en zijn maatje van 14) dit jaar ga rijden. Sowieso rij ik aangespannen voornamelijk in het bos dus is het al nodig maar ik vraag me af hoe jullie dat doen.

Mijne dus. Sowieso nodig voor de keuring. Met zulke rare "poten" krijgt ze geen hoge beoordeling

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:33

xApple schreef:
Hij lijkt dik :') En bedankt he.

Hij is niet te dik. Wel een enorme wintervacht waar op sommige plekken gewoon hele plukken haar uitkomen. Onder zijn buik en zijn hals bijvoorbeeld. En natuurlijk nog totaal
onbespierd.

Ik vind die enorme vacht zó lelijk. Volgend jaar lekker scheren :D

Het was niet als belediging bedoeld! Sorry :( Zilver is ook hardstikke dik hoor _O-
Ja bij die wollebaaltjes vertekend het snel.

Even inhaken op het ijzer gebeuren , ijzers is niet alleen bedoeld voor het minder laten slijten of dat je paard zulke harde hoeven heeft. Als ze een oft andere ziekte krijgen zouden ze toch misschien wel ijzers nodig hebben of misschien net zoals ik voor de beenstand. Maar na de keuring (eind juni pas) gaat ze weer lekker blootvoets.

Ziet er goed uit annetteflame!

Ilsey ben het niet met je eens. Deze franse stand kan je in mijn ogen niet anders oplossen. Dit groeit niet vanzelf recht. Al ben ik wel benieuwd hoe jij het dan zou doen.

Ik vraag mij langzamerhand wel een beetje af of iedereen hier "natural"is. Met name ijzerloos en alles natuurlijk

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 06:48

Sorry ilsey. Maar ik laat Zilver niet natuurlijk bekappen. Teveel ellende gezien daarmee en al helemaal van die rare hoefstanden. (Onderuit gezakte hoeven , hele lage verzenen ,paard die dus inmiddels op de zool loopt en "platpoten") En ik wil ook niet betalen voor een uur lang vijlen. Als het voor andere mensen werkt , prima ! :D maar ik geloof er niet in. Ohja die fb groep zat ik tijdelijk in , niks voor mij :=

Brechtcarlos het is geen discussie. Meer nieuwsgierigheid. Ik vraag ook nergens wat beter is , alleen wat andere mensen doen/denken :) en dat vind ik het mooie aan dit topic!

Zoe , wij denken hetzelfde :D ach zolang het paard er niet onder lijdt zoals jij zegt is het natuurlijk geen probleem

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:22

Ik vind het echt leuk om te lezen hoe iedereen anders er mee bezig is ! Zilver staat in een provisorische stal met hekken naar een jaarling haha. Genoeg sociaal contact. En zolang het kan natuurlijk ijzerloos. En ik gebruik geen sperriem. Ik vind dat ondingen.. iedereen trekt de mond er zo mee dicht , daar is ie natuurlijk ook niet voor bedoeld. Maar vind een hoge neusriem ook gewoon chique staan! Nu nog een instructrice vinden die mij goed les kan geven zonder de "bek" dicht te willen snoeren... qua bitloos en bit, beide kan even hard zijn. Die discussie is zinloos haha. Hier ook wedstrijdambities. Ik ga zonder sperriem starten. En zonder sporen (ben van mening dat een paard ook kan lopen zonder ;) )

Haha apple _O- Ik zeg wel niks meer := longeren gaat goed! Top! Haha lui??

Cera verstandig! :)

Arme kaliber :(:)

Gefeliciteerd zoe! Leuke foto :)

Nynke ik vind het zo leuk!! Onze beide dames drachtig dit jaar! Samen aftellen :D

Woehoeee ik heb bericht uit Zweden! Ik ga vanaf 11 tot 24 februari op stage naar een dressuurstal (ze hebben ook spring en race paarden) ! Echt super veel zin in. Word eerste keer vliegen voor mij :):) Daarvoor wil ik eigenlijk nog even haar tandjes laten doen (week voor vertrek) en als ik terug kom nog een weekje goed longeren. Dan is het al maart!! Beleren!! *\o/* gaat zo snel

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 06:53

Jullie gaan hard! Drukke dagen gehad op de hengstenkeuring.

Knox fijn dat hij de groep weer in mag :D hoe is het weertje bij jullie? Wel aardig koud of niet?

Sbravour dat is raar zeg van het halster. Nog nooit gehoord . Ze is heel mooi uitgezwaard <3

Zilver doet maar 2x wat. Is nog erg jong..

Marijke ik denk persoonlijk niet dat limo een breed type pony word.

Amado fijn dat de bult open is :) nu snel herstellen!

Mavantos knap witkopje <3

Vertrek zo weer richting laatste dag van de hengstenkeuring :) nu als bezoeker ipv werken haha

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 12:39

Nouja leed.... tis maar net wat je er mee doet. Tis net zo hard als de hand he. En dat is met elke optoming om en rons het hoofd. Eindeloze discussie..

Ziet er super uit Nynke <3

Nou marijke zo "normaal" vind ik het niet hoor , zelfs niet als een paard enige tijd in de box heefr gestaan , dat ie maar door alles heen knalt. Maar fijn.

Kleinvosje balen dat het zo ging... wel "fijn" dat hij nu opvoeding krijgt :)

Geen verstand van , sorry brechtcarlos.

Haha dawson. Zijn wij kletskousen? :D

Ik hou het ook even niet bij. Druk gehad.
3x raden. Ja hoor! Zilver heeft deken nummer 3 kapot. Zucht. Nu maar niks meer op. Word er moe van. Vandaag heerlijk getraind <3 stuiterbal
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo'n fijn galopje heeft ze !
Afbeelding
Afbeelding

Nou... ster waardig??
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze heeft haar beweging echt van paps :D dit was gister

En eindelijk gister weer met Ulrik geknuffeld <3 heb hem na goedkeuring nooit meer gezien. Zo lief , hij hinnikte van herkenning. Het is een schatje <3 Wij hadden altijd Eeke op stal , de moeder van Uldrik 457. Mijn moeder bracht Eeke uit in de wedstrijden
Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 07:23

Marijke. Waarschijnlijk de twenter haar schuld. Zit er de hele dag aan te trekken . Succes vandaag!

Dankje nynke <3 lieve woorden :*

Prachtige fotos zeg amado.. wauw. En bah. Vieze wond zeg

Kleinvosje jeetje wat een sloper.. vervelend hoor dat ie dan zo ver weg staat. Is het dan niet gewoon beter om hem binnenkort naar Canada te laten vliegen?

Dankje brechtcarlos !

Haha ja Claudia. Zilver moet maar gaan werken om die dekens terug te verdienen ~~}> Heb hem nu maar afgelaten := dankje! Ik ben ook erg blij met hoe ze loopt. Het kriebeld steeds meer om erop te rijden <3 Ziet er super uit zeg! Met zadeltje! Wanneer wou je erop?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:53

Ach joh xapple. Dat is op bokt bijna normaal. Commentaar geven als er ook maar iemand iets doet met een jong paard. Je bent goed bezig hoor. En inderdaad , jouw paard haha. Hij lijkt hier inderdaad niet dik :p knapperd

Marijke , wat een tegenslag op equitom. Sterkte ermee.

Mavantos leuk topic!

Ben ik de eerste die erop gaat in dit topic? Ik herinner mij vaag dat er nog iemand was dat rijdt. Ik ga eind maart denk ik :) Leuk om te lezen hoe iedereen dat doet! Natuurlijk doe ik rustig aan en niet te vaak!

Wat rot kleinvosje.. Maar even rustig nadenken denk ik...

Ik baal... Het was éindelijk droog , alle blubber was weg... En nu regent en stormt het alweer.. bah!!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:57

BrechtCarlos schreef:
Kabayo schreef:
Ach joh xapple. Dat is op bokt bijna normaal. Commentaar geven als er ook maar iemand iets doet met een jong paard. Je bent goed bezig hoor. En inderdaad , jouw paard haha. Hij lijkt hier inderdaad niet dik :p knapperd

Marijke , wat een tegenslag op equitom. Sterkte ermee.

Mavantos leuk topic!

Ben ik de eerste die erop gaat in dit topic? Ik herinner mij vaag dat er nog iemand was dat rijdt. Ik ga eind maart denk ik :) Leuk om te lezen hoe iedereen dat doet! Natuurlijk doe ik rustig aan en niet te vaak!

Wat rot kleinvosje.. Maar even rustig nadenken denk ik...

Ik baal... Het was éindelijk droog , alle blubber was weg... En nu regent en stormt het alweer.. bah!!

Ik rijd al 2 maanden 2x per week 20 minuten max ofzo! Maar aan de longeerlijn, alleen STAPPEN en heel af en toe een stukkie los. Gister weer even gereden maar durf geen foto te plaatsen ahah. Leuk dat je er ook op gaat. Ik moest huilen van geluk na de eerste keer.

Oh wat leuk!! Ik vind fotos juist leuk!! Plaats ze gerust :) hoe oud is die van jou?

Kabayo

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:12

Ach brechtcarlos . Je paardje is al 4.5 jaar oud. Geen 2.5 jaar. Show ze gerust! Daar draait dit topic immers om!! Zilver word dit jaar 3 dus wij zijn dan de jongste die bereden word denk ik

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 07:00

Amado schreef:
Mijn kleine vent staat vandaag bij uitgelicht
[ITP] How wonderful life can be

Klein vraagje uit nieuwschierigheid, hoe oud zijn jullie paardjes nu?

Ja ik zag het! En murosch en Mavantos :D

Zilver is 2 jaar en 6 maand oud. 24e is ze 2 jaar en 7 maand oud :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 07:15

Haha tsja ze is geen 2 en ook geen 3 :P Ik ga erop met 2 jaar en 9 maand oud

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 07:44

Misschien leuk om de geboortedatum in te vullen? :D

Zilver - 24/06/2015

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 08:16

Lars - 12/04/2015
Zilver - 24/06/2015
Knox FX - 24/06/2015
Amado - 05-06-2015
Kaliber - 29/06/2015
Veronia - 09/04/2015
Estrella - 04/05/2013

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:00

Kaliber- 29/06/2015
Zilver - 24/06/2015
Knox FX - 24/06/2015
Amado - 05/06/2015
Lars - 12/04/2015
Veronia - 09/04/2015
Spekkie - 10/01/2015
Lina - 13/05/2014
Limo - 13/05/2014
Fabian - 11/05/2014
Estrella - 04/05/2013

Even van jong naar oud. Kaliber is de jongste en Estrella de oudste !
En Lina en Limo even oud en Zilver en Knox! Toevallig!!

Tis hier lekker Marijke
Afbeelding
Balen zeg dat Limo zo doet... ach wel een goede leer natuurlijk!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:40

Welkom edkingenzo!

Carika dat "laatbloeiers" geloof ik totaal niet in. Ik vind dat ook totaal niet ras gerelateerd. Het is paard gerelateerd. Ze zeggen dat ook van friezen. Maar vind zilver eerder een vroegbloeier :=

Cera klopt! Was mij ook al opgevallen :) had het vanochtend al gemeld :P

Heel erg balen Marijke. Ben benieuwd wat nu de verdere stappen gaan worden..

Sbravour hahaha geweldig _O- heb je geen beeldmateriaal? :D

Ik heb zilver haar staart helemaal uitgepluist en ingevlochten , lekker gepoetst en haar baard geschoren (zo lelijk :+ ) en het voetje staat eindelijk op stem/wijs commando!!

Heb haar nu eens vastgezet aan 1 touw. Zodat ze leert gewoon te blijven staan (zonder druk). Door haar draaien draait ze op een oft andere manier haar ijzer eraf. Baal er zo van... nu al..
Afbeelding
En ik ben heel stout geweest. Al een tijdje was ik erg nieuwschierig wat zilver zou gaan doen als ik ging stappen. Ik verwachte natuurlijk geen problemen. Zoals jullie weten heb je laatst met mijn vriend ernaast 1 rondje over het erf gestapt. Dat ging erg goed.
Nu 2 keer het gangpad op en neer gestapt. Ze reageerde buitengewoon goed op het been. Dit was trouwens eenmalig. Ik wacht nu natuurlijk gewoon tot eind maart. Ik ben zo gelukkig <3

Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 07:14

Dankjullie! Ik was een beetje bang met plaatsten maar volgens mij is dit het veiligste deel van bokt _O-

Ik ben inderdaad ook gek op haar hals <3

Zoe
Volgens mij denken (en doen :D ) wij hetzelfde! Niks is minder erg dan spelenderwijs kennis laten maken van boven. Op mijn filmpje is het trouwens ook gewoon zonder zadel

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 07:36

Welkom Nathiie! Gefeliciteerd met je aankoop :) heb je een foto?

Kleinvosje ik denk geen oogproblemen. Ik heb een pony gehad met maanblindheid. Ik kende een fries met slecht zicht en heb 3 paarden gekend die blind waren aan 1 oog. Ik herken je gedrag daarin dus niet..

Iedereen verhaard lees ik :D zilver nog niet! Maar die had ook altijd een dunne gladde vacht.

Dawson liever kou dan die k** regen!! Gatver heb het echt gehad.

Xapple ooo nu heb ik zin in zomer haha

Zilver vond een deken echt spannend , maar dan alleen het opgooien. Heb het 10 x over haar heen gegooid toen was het prima

Moonprayer mooie foto! Deken gewoon opgooien hoor. Niet teveel bij nadenken

Marijke ja hij zat wel goed vast dacht ik. Nee nagels waren heel. Beetje vreemd..zaterdag komt ie er weer onder.
Ja ze vond het super leuk! Dat ze ging wandelen met mij erop

29 januari voor het eerst met zilver naar de tandarts! Ben benieuwd :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:41

Ze komt er heel mooi onderweg Nynke. Fijn dat ze braaf blijft staan. Super mooie halsters <3

Fijn moonprayer. Valt meestal wel mee. 5 gekke minuten.

Xapple balen van je hek.

Marijke balen dat limo zo gespannen is steeds

Ilsey hihi zilver en floyd doen er niet aan mee
Hier geen schade mbt wind

Vandaag gekke Zilver gelongeerd
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Daarna er even opgestapt <3 Zo ontzettend trots op haar!! 1 bokje gaf ze haha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding