Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 07:42

Ohja misschien ook wel leuk om te vertellen :j
Lina gaat dit jaar ook op date :D

Ik ga dan gewoon doorrijden met de wagen totdat ze aangeeft dat het niet meer wil. Dan heeft ze daarna lekker vakantie om erover na te denken :j

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:24

Gefeliciteerd met jouw knapperd Zoe!!

Apple : Liever een beetje lui dan zo wild dat ze niet te houden zijn toch? :+ Dan durf je er ook nog een keer op te stappen..

Elina : Jaaa!! Kan niet wachten tot ik bij de hengst ga kijken :D

Moonprayer : Goed dat je naar je paard kijkt :j Het is een mooi dier, wees er maar zuinig mee :)

Art : ik wou bijna zeggen, wat is ie eigenlijk klein.. Maar aangezien ik ponys van 1.20 heb moet ik me maar stilhouden :') :')

Kleinvosje : raar he die regels allemaal :) in het mennen net zo met shetlanders. Ze moeten boven een bepaalde maat zijn om te starten. Voor ponys van 80 cm wordt dan ook gezegd dat ze niet in het zware seizoen moet gaan rijden. Terwijl die twee echt ontzettend goed getraind zijn. En de ongetrainde grotere shets mogen dan wel :')

Fijn Amando!!!! Hopen dat het nu klaar is. Foto's wordt ik niet anders van, heb het zelf ook een aantal keer gezien {:}

Moonprayer : 163 is een mooi maatje!

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:56

Die vind ik pas gaaf :)) :)) :)) :))
Maar misschien komt dat omdat ik iets met witte snuitjes heb *D

Lina heeft weinig wit maar caia dan weer heel veel. Vind het beide heel stoer :o

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:08

Nare bulten zijn het he!
Ziet er naar omstandigheden wek goed uit.

Je kan eventueel de vacht eromheen nog voor een stukje wegscheren. Dan blijft die pus niet zo in zn haar hangen :)

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:29

Ik zou gewoon een grotere frontriem pakken. Verder lijkt hij wel goed namelijk. Dat probleem had ik ook met mijn menhoofdstel. Met er grotere frontriem was het opgelost :)

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:42

Lina is vandaag echt een super pony geweest! We gingen even droogmennen bij een zandpad in de buurt. Er was verder niemand om te helpen dus voor het eerst alleen. Normaal deed ik droogmennen met normaal hoofdstel en trens. Maar vandaah voor het eerst met menhoofdstel met kleppen en menbit. Eerst beetje stressig omdat ze me natuurlijk niet meer zag. Maar ze was ontzettend braaf! Heel rustig reageren en toen ging ze als een tierelier :D
Ben super trots op mijn stoere dame <3

Ik heb expres een extra lijn zodat als ze in paniek raakt dat ze niet naar achter getrokken wordt door de leidsels.
Afbeelding

Ik heb nog geen passende frontriem, wordt aan gewerkt :=
Afbeelding

En erna toen ze hoorde hoe braaf ze wel niet was
Afbeelding

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:04

Ik heb het eerst met normaal hoofdstel en trens gedaan een aantal keer. Maar aangezien ze toch met menhoofdstel en menbit voor de wagen moet vind ik her wel zo eerlijk om dat bij het droogmennen al te introduceren. Als dat straks voor de wagen nog moet vind ik dat te laat. Nu went ze eraan.

Vind mennen met trens toch minder fijn.. als je echt een keer hard moet remmen of als ze op hol gaan dan trek je toch wel aan de teugels. En dan heb ik liever een recht bit dat ze terug getrokken wordt dan een trens dat haar mond bijeen getrokken wordt.

Lang verhaal maar hoop dat het een beetje te begrijpen is :’)

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 09:46

Art : ik neem aan dat je het verschil in werking tussen een gebroken bit en een ongebroken bit (stang) wel ongeveer weet? De stang kan ook nog een hefboomwerking hebben maar dat is af te stellen of je hem door de bril (ronde gedeelte) of door de sleuven (onderste gedeelte) doet

Dit is mijn menbit
Afbeelding

En dit is het normale bit (trens)
Afbeelding

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:16

Jaaaa het “moet” van mezelf hoor Hahaha. Zijn natuurlijk geen regels die tegen jou zeggen dat jij je pony met een stang voor de wagen moet binden.
Als jouw pony dat vreselijk vindt is dat natuurlijk geen beginnen aan.
Maar aangezien het toch eigenlijk voornamelijk in de sport veel wordt gedaan vind ik het wel goed om het sowieso te proberen. Maar ook voor eigen veiligheid dat als ze op hok gaat dat ik net wat meer grip heb (denk ik). Tenminste dat was bij de aanspanningen die ik gereden heb het geval.

Lina is een kijkerige pony dus vandaar de keuze om in ieder geval de kleppen te proberen. Het gaat best goed als ze maar wel weet waar ik ben. Er is ook standaard 1 oor fel op mij gericht. Ik wil nog wel halve kleppen proberen dat ze niet naar achter kan kijken maar wel opzij. Dan kan ze niet gaan spoken als ze de wagen ziet :j

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:00

ja klopt! Maar ik denk dat dat met een trensje net zo zou zijn... Als je daarbij hard genoeg trekt trek je dat hele bit door de mond heen.. Maar met veel oefening lijkt me dat ook wel een beetje te voorkomen. Maar als je ene pony hebt die geen idee heeft waar hij heen gaat dan is dat wel lastig... Ik wil ook voornamelijk gewoon wedstrijden rijden voor de lol. Heb geen intenties om ontzettend hoog in de sport te rijden maar het lijkt me wel ontzettend leuk.

Maar kijk maar eens naar dressuurwedstrijden op trensjes en stang en trens. Dan zie je ook genoeg die de mond open trekken..
Edit ; over springen nog niet gesproken :')
Laatst bijgewerkt door Nynkster op 14-01-18 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:07

Ik ben zelf niet zo van het trekken. Dus oefen ook sturen met hele losse teugels in het begin. Ze heeft van zichzelf een prima houding als ze ontspannen is. Dus daar wil ik niet teveel aan verprutsen.
Als er ook maar iets druk op eht bit komt gooit ze met gemak haar dikke tong erover dus dan merk je het direct :D

Dankjewel! Ik ben zelf erg benieuwd hoe het staat :o Vind haar ook erg gaaf met haar eigenwijze snoet

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:15

Ik vond het wel lachen dat ik gewoon in 1 keer goed geraden had wat ze stuk had gemaakt elina :+ :+

Zilver ontwikkeld echt heel mooi! Ze krijgt ook echt een mooie hals. Een keer een fries zonder mega ondernek hahaha. Ze is met het trainen echt ontzettend vooruit gegaan!
En zo super braaf he! Ben echt benieuwd hoe ze het ohz gaat doen :j

Ulrik is zo knap <3

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:22

Interessant om te lezen hopemyday!
Ik heb wel verschillende spannen gereden maar nog niet serieus met wedstrijden etc.

wond zie er niet heel fijn uit! Komt nog steeds veel pus uit zo te zien. Het stuk huid zal wel afsterven zo te zien

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:46

Oei kleinvosje dat klinkt niet goed........
Goed bij jezelf nadenken of het het waard is en of je de tijd en ellende (en geld) er voor over hebt..
Misschien gaat het bij het vliegen wel weer helemaal verkeerd en zit jij met een bom opgescheept....

Murosch : Ziet er super goed uit met veronia! Fijn dat ze zo meewerkend is!
Ik denk ook altijd dat ik een bom krijg als ik aan de gang ga, we doen niet heel veel. Maar mede omdat we zo lekker rustig aan doen laat ze het gewoon over zich heen komen. Ik denk dat jij zoiets zelfde ervaart :D

Amando : Ik vind de laatste ontzettend mooi! Ik zou het touwtje en halster weg laten werken en dan aan de muur hangen <3

Apple : Ik vind lars echt <3 <3 <3 Bespiering komt wel denk ik, hij zal ook nog wel wat uit moeten zwaren.

Edit: art vergeten :') Succes vandaag! laat je weten wat eruit komt?

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:35

ach nee joh, lekker je gang gaan. Mensen die met 2,5 al dikke ritten maken vind ik wat minder. Of 2,5 al voor de wagen over de weg. Maar beetje longeren kan niet zoveel kwaad

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:14

Ik zit er denk ik redelijk snel achter.
Twijfel of ik eerst een sulky koop voor het beleren en dan rustig verder spaar voor een marathonwagen. Dan kan ze vast wennen aan in en uitspannen en aan het trekken van de wagen. Zal nog steeds allemaal op rustig tempo gaan maar dan kunnen we in de bak vast wat stappen

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:22

Lars - 12/04/2015
Zilver - 24/06/2015
Knox FX - 24/06/2015
Amado - 05-06-2015
Kaliber - 29/06/2015
Veronia - 09/04/2015
Estrella - 04/05/2013
Fabian - 11/05/2014
Lina - 13-05-2014

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:02

Limo en Lina zijn even oud!!

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:32

Misschien wel een goede leer voor hem. Omgaan met andere mensen. ik hoop dat ze op de fotos wat kunnen zien

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 08:39

Dan ligt het er nog aan art waarom dat paard geslagen werd. Trapte hij? Beet hij? Als die van mij probeert te bijten krijgt ze ook standaard een tik op haar snuit. Ik hoef ook maar Mn vinger op te steken als ze weer loopt te rotten en dan stopt ze direct. Je moet wel iets controle houden lijkt me.. anders walst hij sowieso over iedereen heen. Ongeacht of hij diegene kent of niet, ze horen gewoon braaf te zijn in mijn ogen..

Ik ga straks even goed bijlezen, druk op school met exposeren in een museum :)

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:33

Apart, rare stalbaas dan..

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:04

@sbravour : heerlijk als ze zo uit hun plaat gaan he :') :')
@EdkingEnzo : Welkom!
@Art : balen zeg van de atrose! Is rijden nog wel mogelijk? Van dat uitbreken en raar doen zou ik zelf echt niet blij mee zijn. Zou daar eerst aan gaan werken dat hij ook gewoon naar anderen luistert. Je kan hem niet als een sneu schrikkig paardje blijven behandelen, dan blijft het zo.
@Elina : Zilver is zo braaaf :):) Die gaat echt geen problemen geven met beleren denk ik! Echt super dat je gewoon vertrouwd rustig een rondje stal kan maken <3 Wel ontzettend balen van dat ijzer.....
@Zoe : ook al zo braaf! Ik hou echt van gespierde nekken :))
@Moonprayer : gewoon opleggen ;) niet gelijk de nieuwste deken maar gewoon opleggen en dan even naar buiten laten ofzo. Even in de paddock. Vaak went het snel. Heb m bij die van mij gewoon op gedaan. Ze trapt niet dus kon zo alles vastmaken en als je zelf maar doet alsof het normaal is is het goed.
@ Amando : <3 <3 <3 <3 Bijzonder paardje
@Apple : mooi op tijd! hier zijn ze nog niet begonnen, al zou t van mij wel mogen
@art : gewoon doorgaan :j Ze zijn niet van suiker
@apple : oei dat is rot! Ik dacht ook even dat het hier wild zou gaan maar toen ik net thuis kwam stonden ze braaf te wachten tot ik eraan kwam :') bomproof

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:34

Snap ik. Ik zou wachten tot het schema van de arts klaar is en dan direct beginnen met het corrigeren van dat gedrag. Als je zelf een weekje op vakantie bent zullen anderen hem ook naar de wei moeten brengen of er in ieder geval veilig mee om moeten kunnen gaan. Vooral het vluchten zou ik proberen eruit te halen. Lina ging eerst ook direct vooruit als ze het spannend vond. In het begin was dat het verkeer. Toen direct gecorrigeerd dat als ze voor me kwam dat Mn arm voor haar neus hing. Dat ze leert dat ze niet door je heen kon gaan lopen. Nu loopt ze heerlijk aan een touwtje mee en stopt ze als het spannend is. Heb evt wel een filmpje Hoe ze doet als het eng is.

Ik ben vanmiddag even naar de ruiterzaak geweest voor wat spulletjes. Kwam wat leuke halsters tegen dus ook maar meegenomen. Roze voor Lina en grijs blauwe voor caia. Caia moet er nog in groeien maar dat komt wel
Afbeelding
Afbeelding

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:43

Hmmm dan misschien op andere locaties nog oefenen ofzo. Dat ie gewoon blijft luisteren ondanks de spanning

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:49

Lekker rondjes rijden en steeds in en uitladen dus :+ lekker op een zonnig dagje

Welsh Mountain pony's <3