Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 16:49

Ah jeetje dat ziet er echt heftig uit!
Beterschap hoor.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:15

Nou nou.. Ff wat aardiger mag ook hoor :=

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:56

Ahh super schattig!! Wat goed +:)+ +:)+

Waarom begin je met oogklepjes en een menbit als ik vragen mag? Enkel interesse hoor. :o

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:02

Nynkster schreef:
Ik heb het eerst met normaal hoofdstel en trens gedaan een aantal keer. Maar aangezien ze toch met menhoofdstel en menbit voor de wagen moet vind ik her wel zo eerlijk om dat bij het droogmennen al te introduceren. Als dat straks voor de wagen nog moet vind ik dat te laat. Nu went ze eraan.

Vind mennen met trens toch minder fijn.. als je echt een keer hard moet remmen of als ze op hol gaan dan trek je toch wel aan de teugels. En dan heb ik liever een recht bit dat ze terug getrokken wordt dan een trens dat haar mond bijeen getrokken wordt.

Lang verhaal maar hoop dat het een beetje te begrijpen is :’)

Ik heb ook oogkleppen geprobeerd en een menbitje maar mijn pony vond het vreselijk. Die werd heel zenuwachtig van die grotere druk in haar mond en wilde totaal niet meer ontspannen. Heb dubbel gebroken en ongebroken geprobeerd maar beide geen succes. En die oogkleppen vond ik zelf niet nodig. Jij schrijft dat het moet, maar dat is dan zeker voor je eigen idee toch? Want het ‘moet’ van niemand :D

Ik zie op wedstrijden ook bijn niemand zonder oogkleppen en een gewoon trensje. In de menwereld wordt er wel wat harder gereden met die bitten vind ik. Vreselijk gezicht, dus ik wilde het zelf eerst zo proberen. (Dit slaat allemaal niet op jou natuurlijk maar ik ben gewoon benieuwd waarom bijna iedereen met deze spullen rijdt :D Dus geen commentaar ofzo hoor).

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:43

Oké duidelijk :D

Ik zie vooral bij marathons zoveel leed door die bitten. Vreselijk. Bekkies wijd open door alle druk en getrek. Paarden zijn ook druk maar ik vind dat er daarop ook beoordeeld zou moeten worden.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:03

Ja dressuurwedstrijden ohz zijn ook een kwelling om naar te kijken meestal. Maar bij het mennen vind ik het hier nog wel iets erger. Zeker bij marathons. Want ohz zie ik geen open monden (omdat de jury dan waarschijnlijk zou ingrijpen).

Nouja ik hoop dat er in de toekomst wat meer aandacht voor komt.

Ik vind je pony trouwens ontzettend knap. Zal vast prachtig staan voor de wagen.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 07:44

kleinvosje schreef:
Helaas, het is niet goed gegaan de eerst nacht. Was ook meteen de laatste nacht. Hij heeft alle draden kapot getrokken. Paarden los, schapen ontsnapt. Paarden moet daar dus asap weg, stalbaas wil em niet meer daar hebben. Zit er even doorheen...

Hé jeetje wat een rotsituatie zeg :(:) Echt super balen. En misschien een stomme vraag maar waarom niet een paar maandjes in training ergens? Al hoewel ik me ook goed kan voorstellen dat je het zat bent.. :o

@Kabayo; WoW je 3e deken alweer.. Balen.. Maarja die jonge paarden hé :roll: Lars en mijn Shetlander met deken kunnen ook niet samen anders sloopt hij hem.

@Art; Heel veel succes vandaag! Ik duim
Voor jullie +:)+

@Murosch; Wat ziet dat er goed uit :D Volgens mij is ze ook heel koel en vraag of lijkt dat maar zo?

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 07:47

Ik heb gister weer lekker met Lars gelongeerd. Hij deed het top. Zo grappig om te zien als hij draaft, hij is nog zo onbespierd en alles beweegt :') En dan die dikke vacht erbij _O- Hij moet nog even mooi opdrogen zeg maar :D

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 08:07

Nee zo verkopen wordt ook niks.

Ik weet het even niet zo goed hoor maar jij blijft in het buitenland wonen? Of kom je terug?

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 08:20

Ja wel super lastig dan dat je zo ver weg zit en dat alles ‘mis’ gaat met je paard hier.. :(

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 08:32

@Murosch; ik denk dat dat ook heel veel helpt qua gewenning hoor. Steeds al dingetjes op de rug leggen enzo. Lars gaf er ook niks om alleen aansingelen vindt hij nog spannend.

Ik ga er ook echt pas vanaf 12 april op :D En dan 1x p/w een halfuurtje. Als hij 4 is ga ik het rijden pas wat meer opbouwen.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:33

Nou in het fjordentopic is er al weer commentaar op. Op longeren :roll: Wat een gezeur vind ik dat.

Ik zal zo ff je topic bekijken :D

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:49

Ah lief van je, bedankt :D

Ik trek me er ook niks van aan hoor. Het is mijn paard :D

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:18

Wat een onzin! In dit topic kan het sowieso wel toch? :D Ik ben het ook niet overal mee eens maar heb wel respect voor ieders werkwijze. Enne barefoot maakt toch geen bal uit? De 1e rondjes voor Lars worden ook met bbp.

Ik longeer sinds januari max 2x p/w 20 minuutjes en dat is incl. in en uitstappen. Als hij het longeren goed gewend is ga ik ook met een bijzet aan de slag :j

Ik ben van mening dat hij beter al wat getraind kan zijn als ik erop ga.

Enne ik ga er in april op. Maar het 1e halfjaar heel rustig aan.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 07:50

Leuk! Lars is nu dus 2 jaar en 9 maanden.

Zilver - 24/06/2015
Lars - 12/04/2015

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:07

@Art: Super vervelend zeg. Wat zal je balen dat je er niet bij kunt zijn. Maarja zij begrijpen ook wel dat dat niet voor iedereen altijd kan en ze hebben daar goed opgeleide mensen dus dat moet goedkomen toch. Hij is in goede handen.

Hier valt het weer ook mee. Af en toe een (hagel) bui maar verder lekker zonnetje.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:40

SBravour schreef:
Jeetje Marijke..... Atrose is niet niks om te horen over je jonge gup. Wat is het plan van aanpak nu voor de tijd?

Ik dacht vandaag lekker te gaan longeren, nou ik merkte aan haar datze onwijs veel energie had. Toch bleef ze super braaf, heb heel kort beide kanten een rondje draf gevraagd en wat oefeningetjes aan de hand á totaal 10 min. Merkte dat ze zichzelf heeeeeel lief beheersde maar dat het van binnen kriebelde, de lieverd Toen gauw belonen, deken op, paddock in. Én daar begon ie hoor, 3kwartier bokken springen steigeren sprinten, in haar eentje, geen één deed mee :') :+

Wél een goede warming up gehad :D

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:45

@Art: Jeetje wat een slecht nieuws zeg... :(:)
Zo jong en dan al artrose verschijnselen.. Pff en wat denk je ervan?

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:39

Deken kon ik er vorige zomer zo opgooien. Ik dacht er zelf niet bij na. Was nog wel een halsdeken maar hij gaf er niks om. Niet teveel overna denken, beetje knijpen is ook geen drama toch. Daarna ff rondje ermee stappen en klaar.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:29

Lars is alvast begonnen aan zijn zomer tenue :D
Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:39

Hier was het hek stuk gewaaid naar de weide. Gelukkig hing er nog een klein draadje voor waar stroom op staat. Dus ik rennen naar die knollen toen ik ‘t zag :') Anders had ik ze van de wei moeten jagen Pff en dat is een werk.. Verder gelukkig alles goed gegaan. Hopen dat het vanavond ff minder is dan ga ik met de trailer naar de vereniging met mn 4 jarige en de sulky.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:12

@Kabayo; Whaa respect _O- Zonder zadel draven op een Fries door die bak.. Ik was er in 5 minuten waarschijnlijk 20x afgevallen. Snap dat je blij bent :D

@Cera-D; Mooi hooi dat hoofdstel. Staat goed.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:13

Lars ook zijn (beleer) zadel op gehad. Hij vond het natuurlijk weer helemaal best.

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:52

Welkom!

Maar hij is geen volle fjord zeker? Of heeft hij een andere stamboeknaam?

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:56

Paardenfan25 schreef:
xApple schreef:
Welkom!

Maar hij is geen volle fjord zeker? Of heeft hij een andere stamboeknaam?

Jawel hoor; Belgisch stamboek. Ik kocht ruim 2,5 jaar geleden een, toen, 7 jarige fjord. Dacht, ik koop er wel een shetje bij voor gezelschap. Vorige eigenaresse had nog 1 jarige hengst te koop. Deze heb ik maar meegenomen, onder het mom van; we zien wel...... :)

Tsja, en dan wordt het nu tijd om er iets mee te gaan doen. Hij is er wel steeds meer aan toe. Is echt dol op aandacht en gezelschap. Heb zelf helaas weinig tijd, maar nu goede bijrijdster voor mijn andere fjord gevonden.

Oh ja natuurlijk, dat kan ook nog :D
Ik vind hem super leuk.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3