Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

kleinvosje
Blogger

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:25

Net zo'n baby als de mijne van eind juni. Hoe groot is hij ongeveer? Wel een knapperd!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 05:02

Dat help ik dan mee hopen ja! Ik heb geen idee hoe hoog Knox nu is, hij is niet groot en hoop dat hij net als zijn moeder een beetje een laatbloeier is.
Hier zie je ook wel ponies in de GP uitkomen maar die mogen natuurlijk niet FEI uitkomen. Systeem werkt hier ietwat anders hihi!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:38

Zie, tijdsverschil is echt drie keer niks, weer een hele pagina erbij. Zo blijf ik natuurlijk nooit bij!

Amado, wat fijn dat het naar buiten toe open gebroken is! Nu kan het aansterken inderdaad beginnen!

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:44

Snap ik!

Ik zou heel graag meer eigen ervaring neer willen pennen, maar die heb ik niet want mijn kind staat niet bij mij, ik werk niet met hem...

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 06:30

Bravour, die ziet er mooi uit zeg, mooi uitgezwaard idd!
En Art, fijn dat het zo goed gaat qua ontspannen! Wat het touwhalster betreft: heb je al eens geprobeerd om het halster al aan de rechterkant te hebben, en het kopstuk-gedeelte wat jij touw noemt, in je rechterhand? Dan hoef je het er niet overheen te gooien want het is er al, en kun je met je linkerhand gewoon het neeusdeel over zijn hoofd schuiven!

Edit: zie dat het al gewoon is! Sorry!

Morgen, zaterdag dus, gaat Knox eindelijk de nieuwe groep in. Sinds zijn verhuizing in november en een week later zijn castratie stond hij op stal in gezelschap van een paar kalfjes. Nu dus een nieuwe groep. Ik hoop zo dat hij zich niet als leider van de groep gaat gedragen, maar dat er toch minstens een of twee andere paarden hem op zijn plek zullen zetten. Hopelijk zwakt zijn domninate gedrag jegens mensen dan ook een beetje af...

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 07:44

Haha ja idd, als het hier dan uiteindelijk niets wordt in de dressuurbaan kan hij altijd nog voor cowboypaard door :P

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 07:55

Leuk, hengstenkeuring Kabayo, veel plezier!

Het was hier de afgelopen dagen goed koud ja, met -45 in de nacht en vroege ochtend op de koudste momenten. Gisteren was het nog -28, vandaag -18, morgen wordt verwacht weer rond 0. En volgende week in de plus. Oftewel, fijn afwisselend!

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 08:01

Haha, het klinkt erg koud, maar met een extra laagje aan is het goed te doen hoor. Het is droge kou en dat is echt niet te vergelijken met het vochtige klamme zoals in Nederland!
Afgelopen zomer hebben we ook de + 30 aangetikt hoor, het is hier niet altijd winter! Maar wel zoooo mooi! Heb vanuit mijn slaapkamer een beetje zicht op de Rocky Mountains, en zie ze ook elke dag als ik de wijk uit rij. Heel mooi! Zal even foto's proberen te zoeken!

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 08:28

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 08:41

En dit zijn nog niet eens de mooiste foto's, maar ik kon even geen andere vinden zo snel hihi!

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:44

Ik heb niet heel veel ervaring met bitloze optomingn, ga daarom ook geen advies geven.

Mijn monster is vandaag in de groep gegaan, ik begreep niet helemaal vlekkeloos. Hij schijnt behoorlijk baldadig geweest te zijn o weg naar het land, en eenmaal erin heeft ie alle draden kapot getrokken. Stalhouder boos natuurlijk. Eenmaal in de groep werd zijn dominantie gelukkig niet geaccepteerd en schijnt ie op zijn plek gezet te zijn. Nu maar hopen dat hij zich blijft gedragen...

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 06:16

Art, voor zover ik weet geen verwondingen, heb daar niks over gehoord. Weet ook niet of er (genoeg) power op stond. Staleigenaar was iig goed pissig en als meneer zich niet wat fatsoenlijker gaat gedragen moet hij daar weg. En van hieruit is dat lastig te regelen...

Nynkster, ik geef je groot gelijk om al met het menhoofdstel te oefenen. Wat een leuk koppie heeft ze zo!

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 03:08

Helaas, het is niet goed gegaan de eerst nacht. Was ook meteen de laatste nacht. Hij heeft alle draden kapot getrokken. Paarden los, schapen ontsnapt. Paarden moet daar dus asap weg, stalbaas wil em niet meer daar hebben. Zit er even doorheen...

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 07:04

Succes Art!

Er gaan hier nu allemaal scenario's door het hoofd. Positief en negatief. Weet het gewoon even niet meer...

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 07:27

Amado, wat een schitterende foto's, heel erg mooi en canvas waardig!

Ik ben niet zo van het opgeven, echt niet. MAAR, en die maar is echt wel groot aanwezig, er kleven vele factoren aan om dit tot een succesverhaal te laten komen. Want stel dat hij door een deskundige opgevoed kan worden. Zal hij dan ooit dermate veel vertrouwen in vreemden kunnen krijgen om overgevlogen te kunnen worden? Ik heb zelf gevlogen met paarden en er komt een heleboel op die paarden af. Niet alleen omgevingstechnisch maar ook qua mensen. Gaat hij dat handelen en niet compleet door het lint?Dat soort vraagstukken liggen er...

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 08:25

Kabayo, dat is het hem nou juist, hij is niet goed te hanteren momenteel. Mist een stukje respect en vertrouwen in de mens vrees ik. Ze zouden em niet eens fatsoenlijk geladen krijgen...

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 08:48

xApple schreef:
kleinvosje schreef:
Helaas, het is niet goed gegaan de eerst nacht. Was ook meteen de laatste nacht. Hij heeft alle draden kapot getrokken. Paarden los, schapen ontsnapt. Paarden moet daar dus asap weg, stalbaas wil em niet meer daar hebben. Zit er even doorheen...

Hé jeetje wat een rotsituatie zeg :(:) Echt super balen. En misschien een stomme vraag maar waarom niet een paar maandjes in training ergens? Al hoewel ik me ook goed kan voorstellen dat je het zat bent.. :o

Dankjewel voor het meedenken hoor! Ik heb hem daarom ook juist uit de opfok gehaald zodat hij meer/dagelijks echt in handen zou komen, halster om, wandelen, poetsen, en een start met echt grondwerken. Want daar is in de opfok geen mogelijkheid voor. Maar helaas door die nare ervaringen bij het castreren gaat dat niet zo vloeiend. Een combinatie van gebrek aan vertrouwen en dominantie, en dat versterkt elkaar natuurlijk...

Nu gaat hij dus zeker ergens in training. Dat er iets moet gebeuren is overduidelijk, want zelfs zo verkopen en niet hierheen halen is geen optie.

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:08

Wij blijven hier hoor Apple, permanente verblijfvergunning en geen reden om terug te gaan! Alleen voor familiebezoek komen we nog terug!

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:21

Klopt, en das nu ook de enige reden waarom ik het liefst morgen in het vliegtuig zou willen zitten. Maar dat gaat niet...

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:25

Murosch, je slaat de spijker op zijn kop hoor, dat is ook echt wel mijn gedachte. Want step dat training hem nu goed gaat helpen, dat kan allemaal weer teniet gedaan worden door de reis. Ik heb dus zeker die optie nog open.

Wel heel fijn dat de jouwe het goed doet!

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:46

Nou, niks mis met die foto's hoor. Fijn dat ze zo braaf is!

En qua leeftijd, met 2,5 beginnen met wat grondwerk en longeren is toch helemaal geen ramp? Dat was ook mijn plan...
Hier zie je af en toe verkoopberichten voorbij komen van 2-jarigen waar dan al 30 dagen aan training op zitten. En dat is dan niet 1x per week een minuut of 10, maar gewoon elke dag achter elkaar. En niet zachtzinnig, zeg maar op de cowboy manier. Ik zou me dus echt niet druk maken om zulk soort berichten hoor!

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:55

Oei, dat is niet fijn. Ik hoop dat er morgen meer duidelijheid gaat komen!

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:06

Lars - 12/04/2015
Zilver - 24/06/2015
Knox FX - 24/06/2015

Silver en Knox zijn dus even oud hihi.

Ik Zal morgen even dat topic bekijken. Nu bedtijd!

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:05

Jeetje, jullie gaan snel. Hoop niemand te vergeten in mijn bijleespost.

Edkingenzo, wat een knapperd, welkom met hem!

Art: Wat een K-diagnose. Het hoeft idd nog niet het einde te betekenen, ik hoop voor je dat hij goed reageert op de medicatie en het schema en dat er hoop is op verbetering! Kop op!

Nathiee, ook welkom, heb je foto's? Ferdeaux was ook een van de adviezen voor mijn merrie, maar uiteindelijk niet gekozen.

Verharen nu al is normaal, de dagen worden weer langer, langer licht. Daar verharen ze op, niet eens op heel erg op temperatuur. Hier ook al haren aan het loslaten. Het weer hier is schitterend, temperaturen zijn nu een graad of 20 hoger dan vorige week, gisteren zelfs +10! Krijgen wel weer wat kou maar niet heel erg, rond de -10/-15. Gelukkig zijn alle stallen en rijbanen hier zo'n beetje verwarmd dus echt koud krijg ik het niet tijdens het lesgeven en rijden!

Kreeg net een mailtje van B. , een van de twee die voor Knox zorgt nu. Vertelde dat Knox eigenlijk heel lief op stal is en ook gewoon netjes aan de kant gaat als je dat vraagt. Het enige dat echt apart is, is dat Knox zich dus de blubbers schrikt als er een hand omhoog gaat. B. had zijn hand een cm of 30 van de hals van Knox af en dat was dus ontzettend eng. Dus OF hij is flink gemept door iemand, OF hij heeft en oogafwijking. Maar gezien zijn reactie op andere handelingen ga ik richting geslagen zijn. Zo jammer dat hij niet kan praten en vertellen wat er allemaal gebeurd is...

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 02:47

Dankjewel Art, dat helpt me gerust te stellen. B. doet zijn best, maar heeft weinig ervaring met jonge paarden. E. wel en die doet ook haar best maar geeft ook aan dat er meer aan de hand moet zijn met Knox. We zullen er alleen nooit achter komen wat er gebeurd is. Het werkt alleen wel heel sterk door op hoe hij nu is.