Moderators: RianneH, Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304
Nynkster schreef:Jaaaa het “moet” van mezelf hoor Hahaha. Zijn natuurlijk geen regels die tegen jou zeggen dat jij je pony met een stang voor de wagen moet binden.
Als jouw pony dat vreselijk vindt is dat natuurlijk geen beginnen aan.
Maar aangezien het toch eigenlijk voornamelijk in de sport veel wordt gedaan vind ik het wel goed om het sowieso te proberen. Maar ook voor eigen veiligheid dat als ze op hok gaat dat ik net wat meer grip heb (denk ik). Tenminste dat was bij de aanspanningen die ik gereden heb het geval.
Lina is een kijkerige pony dus vandaar de keuze om in ieder geval de kleppen te proberen. Het gaat best goed als ze maar wel weet waar ik ben. Er is ook standaard 1 oor fel op mij gericht. Ik wil nog wel halve kleppen proberen dat ze niet naar achter kan kijken maar wel opzij. Dan kan ze niet gaan spoken als ze de wagen ziet
Art_Ificious schreef:Morgen gsm hele dag op luid en binnen handbereik. Hopelijk vergeten ze niet te bellen, transporteur zei dat het wel kon gebeuren dat ze niet bellen ivm drukte. Maar dan moet ik zelf even bellen.
HopeMyDay wat een mooie uitgebreide planning
Cera_D schreef:Er zijn zelfs mensen die bitloos mennenMaar dat zou ik nou ook weer niet doen...
En precies zo heeft iedereen zn eigen meningen daarover en zo heerlijk dat het allemaal naar voren komt in deze groep hier zonder dat er ruzie ontstaat! Ik zit zelfs in een fb groep waar er ruzie ontstaat over een foto naast het verhaal waarbij in het hoekje te zien is dat het paard een bitje in heeft, de extremistische nh'ers hahah, ik ben zelf meer een gematigde nh'er (zo veel mogelijk natuurlijk met een goede dosis gezond verstand erbij)
Cera_D schreef:Precies! Zolang je maar kijkt naar wat je paardje nodig heeft en aankan en wat werkt voor jullie beide kan het nooit echt fout gaan.
Caily schreef:Wat sneu... Ik snap wel wat ze wilde zeggen. Dat als een hoef te hard slijt, er een signaal af wordt gegeven in de straal waardoor de hoef ook harder zal gaan groeien, en hoe harder de hoef groeit, des te harder het materiaal is wat de hoef maakt. Op den duur lost het probleem zich dus idd vanzelf op. Maar dan moet je je paard wel die tijd gunnenen dat is wel maanden tot een jaar om de balans te vinden.
Ik ben ook van het natuurlijke in de basis, maar als ik van de zomer meer rij dan de hoef groeit, komt er gewoon een ijzer onder. En aangezien mijn paard heel natuurlijkbuiten staat zonder schuilstal, staat ze, heel onnatuurlijk
nu lekker met een dekentje. Waarvan je je dan weer af kan vragen in wiens belang dat is
Murosch schreef:Hebben jullie eigenlijk ook nog meer paarden dan jullie jonkie? Ik heb nog een drachtige mini en een rijpaard (de moeder van mijn jonkie).
kvulden schreef:Hoe hebben jullie het gedaan net het eerste zadel? De paarden zullwn vast nog groeien. Dus ben benieuwd hoe jullie er mee om gaan.
kvulden schreef:Voor Rosie heb ik ook tuig. Wil binnenkort beginnen met lange lijnen. Ik krijg zelf af en toe menles. En dan hoop ik dat het dit zomer lukt om haar te mennen. Ik denk wel dat ik dat laat doen in de eerste instantie. Hebben jullie het zelf gedaan? En op welke leeftijd begonnen. Rosie wordt in april 3.
kvulden schreef:Ik heb een licht karretje. Geen Sulky, maar wie weet. Ik heb niet veel ervaring met mennen. Heb het wel met mijn shet gedaan. Die heb ik niet echt hoeven beleren. Die deed alles gewoon. Ik heb nu zelf 2 lessen gehad. En daar kunnen ze ook helpen met leren. Dat leek me op zich niet zo'n slecht idee. Maar dacht dat ik bv lange lijnen zelf al wel kon oefenen. Ik probeer haar nu alles te leren op de stem.
kvulden schreef:Ja mijn oudste is bijna 18 maar interesseert zich er niet heel erg voor. Mijn 2 jongsten wel, maar die zijn 11 en 8.
moonprayer schreef:@dawson hij is zoo knap
Succes met het herstel, steeds afspoelen en wandelen??
Devoto is nu pas 3 en een halve week geleden gecastreerd volgens mij, maar lijkt al heel mooi rustig.
Hij was door de verhuizing en castratie wel ietsje ingevallen, maar dat is zelfs alweer bij getrokken.
Hij veranderd wel nog echt met elke week, hebben jullie dat ook?
Gebruikers op dit forum: amand0, Mliiesje, Negerzoen, paljaslaura, PetalBot, Retjethorse, Vulina, wessel6 en 7 bezoekers