Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:39

Ik kom mij ook even melden hier. Heb een leuke fjordenruin die in mei 4 wordt. Ben in voorjaar 2017 begonnen met enkele lessen vrijheidsdressuur. Dat pikte hij heel snel op. Daarna keertje bit in, longeren en dubbele lijnen. Niet heel intensief, meer ff proberen. Ook dat pikte hij super op. In zomer een licht meisje erop laten zitten; ook prima. Herfst en winter niets anders gedaan dan paar keer wandelen buiten met halster en verder wei. Langzaam wordt hij wat breder. Ga in het voorjaar longeren en dubbele lijnen oppakken. Eerst ff tandarts. Bit vond hij niet echt prettig. Misschien begin ik ook wel bitloos.
In de zomer wil ik iemand zoeken die hem onder het zadel beetje oppakt. Ben op zoek naar niet al te zware ruiter met zachte hand en ervaring met jonge paarden. Liefst iemand die mij later kan begeleiden met rijden. Omgeving Brabant, tips welkom

Palm, als 1 jarige en 3 jarige <3

Afbeelding

Afbeelding

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:40

xApple schreef:
Welkom!

Maar hij is geen volle fjord zeker? Of heeft hij een andere stamboeknaam?

Jawel hoor; Belgisch stamboek. Ik kocht ruim 2,5 jaar geleden een, toen, 7 jarige fjord. Dacht, ik koop er wel een shetje bij voor gezelschap. Vorige eigenaresse had nog 1 jarige hengst te koop. Deze heb ik maar meegenomen, onder het mom van; we zien wel...... :)

Tsja, en dan wordt het nu tijd om er iets mee te gaan doen. Hij is er wel steeds meer aan toe. Is echt dol op aandacht en gezelschap. Heb zelf helaas weinig tijd, maar nu goede bijrijdster voor mijn andere fjord gevonden.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:01

Hij is wit (uls)
Palm heeft totdat ik hem kocht bij een jonge hengst gestaan. Bij mij thuis met mijn andere fjordenruin. Ze spelen heel leuk samen, maar hij wordt ook weleens stevig door hem op zijn nummer gezet.
Voor zijn castratie was hij ook naar mensen best dominant; niet gevaarlijk, maar wel duwen en constant aan je vast plakken. Na castratie en paar grondwerklessen is dit gelukkig weg. Als hij te weinig aandacht krijgt komt dit gedrag weer terug. Mijn andere fjord is heel anders. Veel sensibeler. Palm is echt nergens bang voor. Dat is ook de reden waarom ik liever iemand met veel ervaring hem een beetje meer wil laten doorrijden.

Paardenfan25

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:08

Ik denk niet dat hij gek gaat doen ofzo. Ik ben niet bang om erop te stappen,maar ik vind het wel prettig dat iemand met veel ervaring hem wat dingen aanleert. Meer onzekerheid en ik denk dat hij dat wel voelt.
Ik merkte dat in begin ook met grondwerk. Moest echt er “staan”, anders plakte hij zo weer tegen mij aan.
Voordeel is wel dat belonen niet hoeft met snoepje, voor beetje kroelen doet ie alles :)

Paardenfan25

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:28

Tijdgebrek heb ik ook helaas. Gelukkig geen haast, Palm is nog jong. Ben soms wel bang dat als ik niet beter ga plannen ik er pas op zit als hij 16 is :=

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:48

Nynkster schreef:
Ik heb een welsh veulen :o
[ [url=m/HtGDkD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ach, wat een schatje

Ik heb nog een 10 jarige fjord die snel te dik wordt, dus ook paar keer per week bereden moet worden. Nu wel bijrijdster. Als Palm onder het zadel is dan kan ik nog een bijrijdster zoeken om samen buitenritten te maken.
Ik heb echt het idee dat deze winter veel natter is dan vorig jaar. En sneller donker. Heb hier geen verlichting, dus kan s avonds ook niet veel doen. Ach, nog 2 maandjes {:}

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:59

Oh, ik wil ook een welshje. Als ik met pensioen ben dan maar.

Wil voor mijn 50e verjaardag van echtgenoot een Clydesdale veulen. Ook zo :)
Maar dan moet ik nog een extra stukje grond regelen

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:34

odenxia schreef:
Wat gaan jullie hard in het topic. Bijna niet meer bij te houden joh.. <<)

Wel leuk om te zien al die vorderingen van de jonkies. :j

Hier besloten om Kens weg te brengen 2 Maart om zadel mak te maken. Ze komt redelijk in de buurt te staan dus sowieso de weekenden en af en toe doordeweeks erheen moet gaan lukken. Vind het wel heel spannend allemaal, ben zo benieuwd hoe ze het onder het zadel gaat doen. *\%/*

Kabayo: Wat een staart zeg. Dat heeft mijn paard niet hoor, misschien zouden extensions helpen bij de mijne :') En een stal vol paarden zo te lezen :-)

Murosch: Beterschap voor je vader, zit allemaal ff niet mee voor jullie Y;(

Nynkster: Aaaahhh schattig die foto
Zoe: Wat een knapperd, word echt een bodybuilder zeg.

Apple: Gefeliciteerd met je punten, knappe Beeb dus! *\o/*

Hoe lang ga je Kens wegbrengen?

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:08

[quote="odenxia"]Paardenfan: Dat is volledig afhankelijk van hoe ze het doet. Ik wil dat ze daar vertrouwd aan voelt voor mij en dan pas neem ik dr mee naar huis. Thuis moet ik zelf met dr aan de slag (uiteraard wel les) Maar dan is het wel zo fijn als je er met vertrouwen op stapt.

Ja, zo denk ik er ook over. Hebben ze aangegeven hoe lang ze er denken over te gaan doen. Half jaar wordt ook zo n dure grap :=
Maar veiligheid en vertrouwen voor alles.....

Mavantos: wat een knapperd <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie