Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:02

Nina gaat zaterdag naar noord holland om beleerd te worden :D

Heb echt heel veel zin om haar straks te mogen rijden. Haar moeder was mijn 1e eigen pony en met haar was het altijd een droom.

Nina is van juni 2013 dus niet echt piepjong meer, maar dat is ook bewust, want met 3 jaar was ze nog echt heel erg puppy en naar mijn mening nog lang niet klaar om beleerd te worden. Ik heb haar toen laat in het jaar laten dekken zodat ze ruim 4 jaar zou zijn met haar 1e veulen. Zoals ik had gehoopt is het moederschap heel goed geweest voor haar en is ze heel wat volwassener geworden. Nu is ze dus echt wel klaar voor de stap om beleerd te worden. :D

Ze is nog nooit van huis geweest en paar jaar terug toen ze een paar weilanden verderop mocht staan, kwam ze gewoon zelf terug :oo
Dus ik vind het wel spannend voor haar.
Ze heeft ook nog wat moeite met de trailer, dus ik neem mijn andere merrie mee zodat ze daar steun aan heeft.

Ik gok dat ze toch wel 2 a 3 maandjes nodig zal hebben, gezien Nina best een beetje hyper is. Dus ik heb zelf na mijn operatie nog even tijd om weer een beetje in vorm te komen voor ze weer thuis komt.
En dan komende zomer heerlijk buiten rijden en misschien ook ons 1e wedstrijdje :D

Nina:

Afbeelding

Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:14

Krisje was ik inderdaad al eens op bokt tegen gekomen, prachtig paard!

En die van jou is ook zo braaf kabayo! Heerlijk is dat als ze zo down to earth zijn. :J

Met Nina inderdaad al veel grondwerk gedaan het afgelopen jaar, dus ze kent ook al het een en ander. Dat zal sowieso goed van pas komen bij het beleren.

@pattypaard ik wilde sowieso veulens van Nina en het was inderdaad een hele mooie invulling van de tijd tot ze beleerd kon worden. Met mijn andere jonge merrie doe ik het precies zo :D Die wordt dit jaar 4 en krijgt ook haar 1e veulen en dan daarna beleren.
Vind het veel fijner als ze al wat ouder zijn, ze zijn een stuk volwassener en je kan ook meteen al wat meer met ze doen. :j

Heb zelf 2 weken geleden een gastric bypass gehad waarvan ik nu aan het herstellen ben. En dan kan ik straks, hopelijk heel wat kilo's lichter en goed in vorm op mijn ponys stappen. :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 22:03

Nina vandaag naar noord holland gebracht.
Zo trots dat ze op de trailer is gegaan! Mijn kleine claustrofobische poownie <3 <3

Nu zelf kapot, 2 weken terug operatie gehad maar ben qua conditie nog helemaal niks. Vandaag voor het eerst weer even wat meer gedaan maar dat merk ik meteen. Hopelijk ben ik over 2 maanden weer een stuk beter!

Samen met Rose op de trailer, heeft ze veel steun aan gehad. :j

Afbeelding

Faline

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:06

Dankjewel allemaal! Weet niet meer wie het vroeg, maar foto's van Nina dr veulentje heb ik wel in mijn profiel :j ze was afgelopen jaar gouden boktveulen :D

Doet iedereen het beleren hier zelf trouwens of alleen het voorwerk?
Ik heb met Nina afgelopen jaar veel grondwerk gedaan, maar was zelf lichamelijk nog niet klaar om zelf ook echt er op te gaan. Dat wil ik straks met Auri wel gaan doen. Die is ook een beetje makkelijker dan Nina vermoed ik. Staat iets minder hoog in het bloed en is vrij chill met alles.

Vroeg me af of er ook iemand een goed adres in het noorden weet voor het laten betuigen? Ik wil in de toekomst graag Nina en Auri in het dubbelspan hebben maar zelf niet de kunde om ze daarin te beleren.

Ik zal een dezer dagen ook nog even fatsoenlijke bijleespost doen hoor! Komt anders ook zo ego over! Maar zit veel op mijn mobiel en dan is dat lastiger. Lees wel alles hoor :D
Echt super om te zien hoe iedereen het hier aanpakt :j en prachtige paarden ook!!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:39

De hele leeftijdsdiscussie zal voorlopig nog wel niet klaar zijn, maar dat is met meer dingen zo in de paardenwereld. Helaas denkt iedereen het altijd beter te weten dan een ander. Ik heb ze hier op stal ook wel gehad, echt verschrikkelijk.
Gelukkig hebben we nu een super tof groepje mensen die elkaar gewoon in hun waarde laat en super gezellig met zn allen :D

Natuurlijk houdt iedereen er een eigen mening op na, maar het zou fijn zijn als we elkaar daarin ook gewoon respecteren. Altijd jammer dat er in sommige topics zo over door wordt gehamerd.

Ik beleer ze ook liever wat later, maar wat een ander doet is helemaal mijn ding niet om mee te bemoeien.
Als ik die van jou zo zie Kabayo is die er mentaal beter klaar voor dan mijn Nina die zometeen 5 wordt :+
Dat zal meer moeite zijn om haar te beleren dan jouw super brave Friesje!

Faline

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 23:06

Voorwerk vind ik juist erg belangrijk. Je moet er ook niet plompverloren maar op gaan zitten.. als je het goed voorbereid hoeven ze helemaal geen gekke sprongen te maken. :j

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie