Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Lous, Melissa0304

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:46

SBravour schreef:
Knap beestje! Wat is hier precies onverantwoord aan?

Volgens het boekje moet je de leidsels eraan hebben omdat je zogenaamd niet genoeg controle hebt. Had blij berichtje op Facebook gezet met die foto en kreeg reacties alsof ik haar de dood in aan het jagen was :)

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:12

Lina zonet voor het eerst voor de wagen en ik erop!!! Zo trots als een pauw! Straks even bijlezen en zal ik even filmpjes plaatsen Afbeelding

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:18

Had bijleespost gemaakt, valt internet uit :( :( :( :(
Morgen maar opnieuw dus }:0

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:03

Elina : Zilver top braaf!! Knap paard <3 Op naar een mooie toekomst
Sbravour : Wat ontzettend rot zeg! hopelijk valt het allemaal mee..
JR : jouw paardje is al puppy af! Wat een knapperd!
Hopemyday : Wat sneu zeg... Hopelijk wordt het niet erger :(:) Veel plezier op stage!
Elina : Zilver weer mooi in de glans <3 <3
Sbravrour : ondanks dat ze zielig is is ze wel knap! Misschien kun je straks wel weer rustig verder opbouwen als het meevalt :)
Madelief : Knappe stippel heb jij zeg! welkom!
Brecht : MIjn merrie was halfjaar geleden ook nog overbouwd haha, trekt nu mooi recht :)
Annette : Knappe stippelkont <3
Tineke : Lekker veel dekjes hahaha, gelukkig rijd ik niet, anders had ze ook zoveel gehad. ik heb het bij 1 kunnen houden :) toevallig ook een die jij hebt! De rode :)
Apple : Wat braaf zeg! Denk dat hij het wel prima vindt als je er op gaat zitten :) wanneer was bij jou ook alweer de datum dat je erop mocht van jezelf?
Sturen was hier ook dramatisch eerst. Maar kwam er achter dat ik mijn hulpen te duidelijk wilde doen, waar ze dus slecht op reageerde en opzij ging door te wijken. Nu met 2 vingers sturen en gaat het goed :D
Elina : Bartele is maar een knappe man! En zilver alweer ontzettend braaf, fijn dat ze zich herpakte haha, was naar geweest als jullie zouden vallen.
Tineke : Ik zal zo eens kijken naar die enquete! En wat een kleuters he, die paarden 8-) 8-)
Apple : klinkt als een rotdag! hopelijk valt het straks mee.. Dierenarts is natuurlijk ook maar een mens. hoe groot is hij nu? en hij wordt 3 toch? Ken een merrie die nog dik 5cm gegroeid is vanuit het niks.
K_M : ontzettend onschuldig.... Zo kijken die van mij ook als ze weer wat aan het mollesteren zijn :') Vervelend van het aantikken! Ik heb ook altijd bescherming om.. Al is het alleen voor haar gekke springen soms. Zou zo ontzettend balen en boos zijn als ze iets zou krijgen..

Zo nu even over gister hahah.
Eerst heb ik even droog gemend aan de leidsels. Ben ik direct achter mijn eigen fout te komen. Ik wilde de teugelhulpen te duidelijk maken waardoor ze telkens ging wijken en draaien. Was niet eens echt trekken ofzo. gewoon heel rustig beetje sturen. Maar dat was blijkbaar gewoon veels te veel. Dus nu op 2 vingertjes sturen en toen ging het ook direct goed, heel apart! Was ze ook direct ontspannen.

Daarna wagen erachter gedaan en toen stukje droogmennen. Toen ging het op een gegeven moment zo goed dat ik longeerlijn eraan geknoopt heb (voor zekerheid) en toen op sulky ben gaan zitten. Ze stapte ontzettend braaf weg en heeft geen kik gegeven. Ook halt ging super! Dus de broek is ook geen probleem. Blij dat ze het zo lekker oppakt. Vandaag heeft ze lekker dagje niks om het te laten bezinken. En misschien dat ik donderdag wel weer beetje verder ga. Oefenen met sturen door de bak etc. Als alles goed gaat incl gangen gaan we lekker het bos opzoeken <3

Genoeg gekwekt, hier de filmpjes :)

Eerst halt oefenen met droogmennen. Maak hier wel echt een duidelijke hulp in de teugels, dat begrijpt ze dan weer heel goed hahah

Toen op de sulky :D moest op gegeven moment even de longeerlijn aantrekken zodat hij niet onder haar kwam, vandaar de wiebelbeelden haha

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:10

Elina : Morgen nog een keer ja!
Apple : Lekker wassen! Ik ga dat binnenkort ook weer een keer doen :Y)

Ik heb vandaag voor lina een hengst bezichtigd. Op gegeven moment was het dat hij niet gastmerries ging dekken. Ontzettend balen... Alle hengsten van mijn lijstje zijn of van de kaart, of in hongarije, of dekken niet :+ Baal er wel van, had zon leuke combi kunnen zijn

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:11

Annetteflame : ja dat gevoel kreeg ik ook wat ja. Ik kon hem aaien en doen maar kan verder niks ermee helaas. Zaterdag ga ik bij een andere hengst kijken :) Deze is wel beschikbaar gelukkig, maar heb nog weinig van hem gezien dus ben erg benieuwd!

Murosch : Wat is ze al volwassen aan het worden! ik vind die ruggen altijd zo gek bij die groningers (zeker niet vervelend bedoeld!). Als je welsh ruggetjes gewent bent kijk je er snel gek tegenaan. op naar het mooie weer!
Misschien kom ik je nog wel eens tegen in de omgeving!

Apple : hmm hoe groot zou hij moeten worden? 1.50 dan? vind 1.40 niet heeeel klein. Fjordjes zijn gelukkig wel vaak lekker breed :)

Pattypard : welkom! vertel eens over je paardje :)

K_M : Jammer zeg! Ik ben zelf erg weg van de eskadron halsters :) kosten 24 euro volgens mij, wel redelijk aan de prijs maar wel mooi en sterk

Ik heb vandaag weer gemend! Moest mezelf er even toe zetten ivm de regen hier de hele dag. Eerst beetje regen maar toen we echt bezig gingen was het gelukkig droog met een zonnetje!
Lina was eerst beetje mal met longeren en wat rillerig bij het inspannen. Maar zodra de lamoen in de lichtogen zit is het ook allemaal weer goed. Toen lekker aan het stappen gegaan en op gegeven moment bood ze een drafje aan. Dus later in draf gezet en een klein stukje gefilmd!

Toen ik zelf de teugels weer in 2 handen nam ging ze braaf ontspannen draven, braaf beest <3 <3

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:18

Ja alleen werkt toch het beste met haar. Als er teveel mensen zijn of teveel gepraat wordt is ze er niet meer bij met haar hoofd. En hebben zoveel ''voorwerk'' gedaan dat ze veel dingen wel al kent. En alles stapje voor stapje.

Ze schrok ook even vandaag. Hond kwam ineens buiten wild te blaffen. 1 sprongetje naar voren en toen ik ho zei stond ze weer stil en was het klaar. Dus krijg steeds meer vertrouwen. Er zijn natuurlijk wel mensen aanwezig in het huis waar ze nu in stalling staan. Die kunnen altijd ingrijpen als het moet, maar tot nu toe red ik het eigenlijk prima alleen :)

Ja is zeker zo! als ze niet stuk gaan is het ook niet goed...

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:36

Annette : ik ga bij Twistehoeves (G) Rhydaman kijken. Lina vind in de trailer niet echt chill, dus wilde eigenlijk in het noorden kijken of er een geschikte hengst was. Stal oldenzijl heeft alleen maar schimmels dus dat wordt hem sowieso niet, ik heb echt een bloedjehekel een schimmel voor mezelf dan :o
Deze staat in friesland dus is iets meer dan een uurtje vanaf hier :)
Afbeelding
Afbeelding
Ik zie altijd weinig van deze hengst dus vandaar dat ik eerst even lekker ga kijken :)

Faline : wat spannend zeg!!! wat voor operatie moet je ondergaan?
Nina is echt een knappe dame, dat gaat er vast goed uitzien onder het zadel!!!

Patty : knap paardje heb je daar! echt nog een puppy hahaha, wat is de planning? Ga je haar zelf beleren of laat je het doen?

Elina : Zilver is strak in pak 8-) 8-) Ben benieuwd of dat supplement helpt!

Hier onverwachts vrij van school, dus lina vanmiddag maar even inspannen weer als het droog is :) Morgen bij het mennen in sonnega kijken, even de kunst afkijken <<)

Apple : Wat naar zeg! maar als het verlichting geeft zou dat wel een uitkomst voor hem zijn.. Hopen dat het meevalt! 135 is idd niet heel erg aan de maat, maar misschien groeit hij nog wel een lekker stukje door :j En spannend zeg! ben erg benieuwd hoe het staat! Hoe lang ben je zelf?

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:27

Nog gelongeerd murosch? Lijkt me leuk om keer fotos te maken ja! Als het wat beter weer is kunnen wel wel een keertje afspreken :j

Ilsey : leuk een nieuw paard! Al een ''uitgezocht"?

Melissa : Welkom! Wat voor paardje is het? Heb je een foto?

Hier vandaag weer gemend, ben morgen hele dag van huis en zondag wordt het rotweer.. Dus dacht vandaag maar even wat zon meepakken nog. Linksom is haar beste kant dus die gaat echt ontzettend goed! Zijn al druk bezig met tempo wisselingen en van draf naar stilstaan etc. Rechtsom zijn we echt aan het oefenen dat ze netjes haar hoofd recht erop houdt en de heoken doorrijdt. Maar die kant is een stukje moeilijker voor haar. Merk ook dat ze haar hoofd snel scheef voor haar lijf plaatst. Maar dat zal straks wel beter worden als we lange stukken rechtuit gereden hebben :)

Lekker wachten met inspannen
Afbeelding

Billen kijken
Afbeelding

En ze is lekker onder ongevoerde deken, ze begon weer lekker te rennen en te springen dus volgens mij was ze er blij mee :)

Afbeelding
Afbeelding

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 21:42

Melissa : knappe merrie! Ik houd wel van zwart!
murosch : whoehoeeeee!!!! Hoe voelde het!!
Elina : knappe zilver!!! Lekker bos in straks!
Km: vaag. Ik dacht ook aan headshaking. Heb je een speciaal netje voor dacht ik zo

Ik heb vandaag bij de hengst gekeken! Ontzettend gaaf dier! Ik denk dat ik wel uit Mn keuze ben :D eind april is de planning

Afbeelding
Afbeelding

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:29

Zo knap murosch!!!
Fijn Faline!
K_M : ben benieuwd!

Hier lekker weekend niks gedaan. Vandaag even fotos gemaakt voor vergelijken over een tijdje
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:24

Verlatingsangst kent die van mij echt niet. Boeit haar echt niks als je haar weghaalt bij haar vriendinnetje, die overigens wel wild wordt en haar steeds roept

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:14

Faline schreef:
Dankjewel allemaal! Weet niet meer wie het vroeg, maar foto's van Nina dr veulentje heb ik wel in mijn profiel :j ze was afgelopen jaar gouden boktveulen :D

Doet iedereen het beleren hier zelf trouwens of alleen het voorwerk?
Ik heb met Nina afgelopen jaar veel grondwerk gedaan, maar was zelf lichamelijk nog niet klaar om zelf ook echt er op te gaan. Dat wil ik straks met Auri wel gaan doen. Die is ook een beetje makkelijker dan Nina vermoed ik. Staat iets minder hoog in het bloed en is vrij chill met alles.

Vroeg me af of er ook iemand een goed adres in het noorden weet voor het laten betuigen? Ik wil in de toekomst graag Nina en Auri in het dubbelspan hebben maar zelf niet de kunde om ze daarin te beleren.

Ik zal een dezer dagen ook nog even fatsoenlijke bijleespost doen hoor! Komt anders ook zo ego over! Maar zit veel op mijn mobiel en dan is dat lastiger. Lees wel alles hoor :D
Echt super om te zien hoe iedereen het hier aanpakt :j en prachtige paarden ook!!

Wij hebben een Friese merrie toen naar Udo de haan gehad. Zou ze niet weer heen brengen als ik heel eerlijk mag zijn.
In Stadskanaal zit Xander Tuitjer, hij beleert ook voor de wagen en is tevens ook men instructeur en tandarts. Hij komt hier voor de gebitten van mijn pony’s en als Lina beetje gewend is voor de wagen komt hij ook de instructie doen. Zelf rijdt ie ook marathon en dergelijke dus heeft wel ervaring ook. Hele rustige jongen die niet zo over de top gehaast is. Gewoon normaal.

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:32

Hij had toen ook ander spul dan Friezen staan voor beleren. Dus misschien toch wel. Maar ook maar beter. Krijg je het paard ook goed beleerd terug haha

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:21

Zo even inactief geweest want had het zo druk dat bokt niet eens aan de beurt kwam :+ dat gebeurt me niet zo vaak. Lina vond het niet erg en heeft even van een vakantie genoten. Ik ga eerst even bijlezen

Pagina 97:

Elina : Lekker in het zonnetje mennen! Wat wil een mens nog meer :j Fijn dat ze met in en uitspannen ook braaf is nu! Dat maakt het wel wat makkelijker

xApple : Wat genieten zeg! Hij is idd zoekende maar dat is helemaal niet erg! Over jouw rijkunsten kunnen we toch niet klagen? Je geeft hem lekker de ruimte met een zachte hand zodat hij zelf wat kan ondervinden en zijn evenwicht kan zoeken. Zo wil ik het wel vaker zien bij net beleerde dieren! Denk dat je niet heel erg in moet zitten over je lengte :) Als jullie beide plezier hebben is het niet erg toch? Hij kan je zeker wel dragen.

Melissa : Fijn dat Ken het op een gegeven moment doorhad!!!

Elina : Brave zilver!!! Lekker actief achterbeentje!

Sbravour : Ik sla je berichtje heel even over want ik weet dat er straks nog een update langskomt met meer nieuws hahaha

Art : Hij is wel nog wat gespannen vind ik. Zou je niet eerst longeren goed oppakken met touwtjes bijvoorbeeld dat hij wat begint te ontspannen?
hij is idd iets overbouwd en lijkt wat weke rug ofzo.

De leeftijdsdiscussie vind ik een goed iets. Zag laatst ook een pony voor de wagen met 2,5 jaar. Ziet er qua ontwikkeling net uit als mijn jaarling nu.... Alsof ze geen ogen hebben.

Murosch : Jaaaa *\o/* Wat fijn dat ze zo braaf was ook!!!

Pagina 98

Elina : Zilver de luie donder :+ :+
En alweer ging t goed! Lekker vreten achteraf

Patty : Mooi stuk!!! Daar gaan ze zich wel vermaken!!!

Art : Kijk dat klinkt beter! Ben benieuwd naar film materiaal!

Sbravour : Dat is een goed teken! Als ze echt ontzettend veel pijn was ging ze niet springen

Elina : Leuk beeld met die paraplu :D

Art : Kijk dat is goed! Ziet er al beter uit dan je vorige filmpje. Zou eerst werken aan lekker ontspannen en dan weer met het zadel

Dawson : jaa leuk! ik ga morgen gelijk kijken!

Patty : Wow sneeuw! Hoop dat we dat niet weer zien voor de zomer :D

Elina : Lekker in galop! Stoer hoor!

xApple: Wat een knappe dame!!!!! Gefeliciteerd!

Elina : Zilver kijkt blij na haar massage!

Mirjam : Welkom!

Melissa : Open stukken zijn ook moeilijk, geen steun. Even afzetten idd en kijken of het beter wordt. Vaak doen ze het niet expres

xApple : Gefeliciteerd nogmaals met je knappe dame! Hoop dat je wel met lars bezig blijft. Ondanks zn maat is ie wel heel leuk namelijk <3

Mirjam : Vind haar op de eerst foto heel puppy lijken, was afgelopen jaar denk ik? wees er zuinig op, het is een mooie. Vervelend van het trappen, dat zou ik direct afleren. Flinke mep verkopen als ze gericht probeert te trappen was hier de manier :o Is even sneu maar heb je wel profijt van..

Sbravour : daar was de post al :) Vervelend dat je zo lang moet wachten! Maar liever nu dan als ze straks M loopt bijvoorbeeld en je er lang uit ligt ;) lekker blijven posten!

Pagina 100

Annette : Leuk zeg!!! Leuke manier om te oefenen in het bos.

Ik voer vitalbix active+ en lijnzaadolie erdoor. Ze doet het er goed op en wordt er niet schrikkerig van ofzo..

xApple : Fijn dat je een goed plekje hebt! En nu kun je de shettie ook nog eens opzoeken. Wel mooi stel met de fries!

Elina : Mij maar koud :') :') :') En ook nog lekkere duik. Telefoon ook waterdicht gebleven?

Zo.. Iedereen gehad.

Vandaag heb ik het longeren weer wat opgepakt. Ze was lekker fris dus eerst even los door de bak rennen voor de overtollige energie.

Daarna beide kanten gelongeerd. moeilijke kant ging zo :
Afbeelding

En makkelijke kant natuurlijk direct lekker laag zoeken. Dus ben weer tevreden. Misschien 20 minuutjes gelongeerd maar zo blijft ze het wel leuk vinden.

Trots op mijn knappe dodo <3 Kreeg ook alweer berichten of ik haar wilde verkopen, echt niet %)

Afbeelding

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:30

Murosch : wauw!!!! Alsof je het al tijden doet! Heel knap dat je er ook zelf op gestapt bent! Krijg je toch weer vertrouwen in elkaar! Ze lijkt super relaxed en kijkt rustig uit de ogen. Goed hoor! Ga zo door!

Madelief : misschien moet je het longeren wat meer oppakken dat ze zonder moeite het rondje loopt. Zoals sbravour ook zegt. Proberen de stap naar het rijden zo klein mogelijk te maken. Dan ervaar je het minste stress. Ik zou ook niet opstappen en direct vanalles willen. Accepteer eerst gewoon 1 keer opstappen belonen en er weer af. Daarna klein stukje stappen en er weer af. Zo stukje bij beetje opbouwen. Dan is het ook niet zo spannend meer.

Sbravour; knap dat jouw paardje al die oefeningen al doet aan de lijnen! Daar ga je zeker profijt van hevben als je straks gaat rijden! En wel fijn dat de stap dingen wel mogen!

Elina : lekkere duik heb je genomen :+ knap vriendje heeft ze uitgezocht Hahahha

Leuk roycemack!

Gisteren hebben we weer gelongeerd. We deden voorheen alleen stap draf en tempo wisselen in draf vooral om haar toch actief proberen te houden. Gister bood ze zomaar even een galopje aan! En niet 1 keer. Nee elke keer als ik het vroeg ging ze weer! Paar keer verkeerde galop aangesprongen maar daar is ze jong voor. We hebben los in de bak de afgelopen tijd wat gespeeld met de gangen. Van stilstaan naar galop etc om haar sterker te maken. En veel spelen met caia die de hele dag in galop door de bak gaat natuurlijk. Heb het idee dat het zijn vruchten nu begint af te werpen!! Omdat ze natuurlijk 1,5 week niks had gedaan ivm het weer en mijn eigen drukte wilde ik eerst even paar keer longeren voordat ze weer ervoor ging. Om de uitbarsting Voor de wagen voor te zijn. Dus aankomende week wil ik haar weer wat inspannen. Maar verwacht geen probleem eigenlijk. En wil ook voorkomen dat ze alleen voor wagen gaat steeds. Afwisseling blijft natuurlijk goed.
Nou genoeg gekwekt iver dit. Even wat foto’s

Haar makkelijke kant
Afbeelding

Moeilijke kant
Afbeelding

Galopje
Afbeelding

In de tussentijd ging mijn vriend met caia tutten
Afbeelding

En nog een leuk weetje!
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... paard.html

Hoe zit dat bij jullie paardjes? Lina heeft 2 kruinen boven elkaar en dat klopt ook wel met haar karakter. Caia tussen de ogen en dat is ook echt waar :):)

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:13

Ja hier ook echt wel leuk karakter. Idd ook geen makkelijke, maar wel eerlijk.
Ben nu druk aan het orienteren op zadels. Als ze straks voor de wagen wat loopt wil ik met ohz beginnen :) Vind maar eens een leuk zadel wat goed past op die kleine beestjes

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:40

Laten we het even gezellig houden :Y)

Hoe doet het paard het normaal met longeren op die kant? misschien proberen met bakranden zodat ie daar genoeg steun aan heeft. Hier leunt ze ook wat op de bakranden, is helemaal niet erg. Dan hoeven ze maar 1 stukje los te lopen. Hoe geef je je hulp? heel zacht of duidelijk? En reageert ie ook op been aanbrengen aan binnenkant zodat je hem naar buiten ''drijft''? Hier waren de eerste voltes ook vierkant en gebroken lijnen zigzag :') Gewoon doorgaan maar niet altijd rijden, ook blijven logneren tussendoor of met lange lijnen werken :)

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 08:47

Ik ga straks even bijlezen hoor!
Hier dinsdag nog voor de wagen gehad, ging goed! Even weer erin komen maar ze was weer super braaf!

Vandaag miaschien even longeren. En haar nieuwe vliegenmasker passen }:) maatje xxxs
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 12:18

Hier bit gewoon in gedaan en dan even laten smakken. Als ze normaal doen weer uithalen. Duurt vaak paar minuutjes :+

Hier even kantjes gemaaid. En Lina begint een echt bonkje te worden **\O/**

En natuurlijk nieuwe vliegenmasker, oh wat vind ze dat leuk :roll: maar ik wel

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:10

BLZ 103

Apple : Ik snap dat je blij met haar bent! Wat een knappe dame!
Madelief : genieten op je knappe paardje!
Mirjam : bonk van een paard al! Mooi front zit erop! En wat leuk dat ze gewoon toelaat dat je bij haar komt met haar slapen haahah

Elina: Ja ze was heel braaf!!! Geen enkele keer pas harder ofzo. En relaxed met inspannen <3
Zilver had er maar weer zin in!!
Murosch : gefeliciteerd!! Ziet er zoooo relaxed uit weer!
Xapple: kan gebeuren! goed dat je gevallen bent toch? Weet hij ook hoe dat is. En hij raakte dus niet in paniek wat nog beter is!
Elina : Superbraaf! Alweer! Wat lijkt ze groot he!

BLZ 104 :
kittydylan : Fflur gaat ook maar goed! als ik je een tip mag geven :) Ik zou persoonlijk het bontje achter de billen iets strakker zetten. Dan trekt ie ook niet zo aan de mond omdat ie wat zwabbert (lijkt het). en dan geowon eerst longeerlijn aan het bit zodat ze lekker kan zakken :)

Jackie : Hoe oud is je paardje? Ik zou gewoon eerste keren lekker in de bak blijven.. Misschien keer fietsen ofzo met hem? dat ie de omgeving wat meer leert kennen en er niet veel spannende dingen meer zijn :)

Hier niet echt wat gedaan. Ja zadeltje gekocht voor lina!
Ga hem volgende week zaterdag ophalen en dan beginnen we weer bij beleren punt 1 hahahha. Kunnen we nog weer wat lekkerder afwisselen en kan ze ook evt ohz. Al moet ik dan eerst een kindje zoeken die erop kan.
Afbeelding

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:57

[RT-V] Inrijden met 3 jaar? Waarom wel/niet?

Misschien interessant topic voor de ''belerende mensen''.
Wat mij betreft is dit geen topic van ''naar aanleiding van dit en dat topic''..
Ik bedoel het gewoon in het algemeen.

Nu ga ik eerst koken en vanavond bijlezen :))

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 20:40

Ik loop echt zo lekker achter..
Afgelopen dinsdag lina haar zadel opgehaald, ze vond het wel leuk volgens mij :+ Er zaten wel bakkabouters aan de zijkant van de bak. Dus hebben niet heel lang gelongeerd mede door de harde wind. Dan kan ze zich toch niet concentreren op mij.

Heb ook nieuwe transportbeschermers gekocht voor haar :) nog even dan gaat ze naar de hengst (22 april). Zin in maar ook heel zenuwachtig! Dan mag ik een tijdje mijn jaarling opvoeden (niet dat ze het nodig heeft, het is echt een schat).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Caia oefent vast voor het beleer topic van 2020 :')

Afbeelding
Afbeelding

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:22

xApple ; Wat fijn dat het goed ging! Lars is echt een coole kikker :D Hoop dat jouw pijntjes snel weer over zijn!

Jenanne : Ziet er goed uit!!

Elina : zilver braaf aan de fiets!!

Murosch : ook hier nog sterkte....
Ik vind haar wel wat onregelmatig lopen achter? weet verder niet hoe of wat maar het viel me op :)
Wel fijn dat ze braaf was!

Elina : mooi de spieren even strekken! :+ :+

hier vandaag de dames even gewasssen, vond ze heerlijk na heel winter met dekens gelopen te hebben

Afbeelding

Welsh Mountain pony's <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:57

Ik ga moegen even bijlezen hoor {:}

Vandaag weer even gelongeerd, Madame had er maar zin in. Vanavond foto’s gemaakt met mijn vriend die haar mee nam aan touw. Diekwart jaar geleden ging ze nog met ons op de loop maar nu is het gewoon vertrouwd om haar mee te nemen :oo

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En op de foto met haar toekomstige spanmaat

Afbeelding

Welsh Mountain pony's <3