Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:28

In 2018 ga ik deze gekkerd beleren. Ze is officieel nog niet van mij; pas wanneer ik echt ga verhuizen. Want twee keer verhuizen in een paar maanden is iets te veel natuurlijk. Maar ik verheug me er enorm op

Afbeelding

Afbeelding

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:37

Jazzie03 schreef:
@Jennanne: wat een schatje!!
Hij/zij ziet er nog zo jong uit! Hoe oud is ie? :)

:)

ze is nu 3,5. Moet zeggen dat ze er op de foto ook wat fragieler uitziet dan in het echt. Vond haar juist al heel groot voor haar leeftijd haha.
Ga eerst gewoon basis opbouwen met grondwerk. En dan, wanneer alles goed gaat, er een keertje op. Geen idee wanneer dat zal zijn. Maar hopelijk volgende zomer ergens!

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:17

Art_Ificious schreef:
jennanne knappe vos. (aalstreep?? of zie ik dat mis op foto 1)
Hoe is ze van karakter?
en ze doet wat ijslands aan vind ik :P welk ras is ze?

ja, is wildkleur vos, dus met aalstreep :)

Ze is super nieuwsgierig, heeft veel energie, is heel slim en heeft ook wel een eigen willetje. Moet af en toe beetje op haar plek worden gezet, ze is nog snel afgeleid. Maar dat is natuurlijk ook de leeftijd. Ik ben gewoon meteen voor haar karakter gevallen..Is echt een vrolijk beestje
Deze video is echt typisch haar :D

Ze is IJslands, dus dat heb je goed gezien ;)

Jennanne

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:35

hahaha, dat zou ze best goed kunnen ja :P

Ze komt uiterlijk 1 maart, of eerder wanneer het meezit :) Moeten eerst namelijk nog ons oude huis verkopen (morgen weer twee bezichtigingen, spannend!) en afhankelijk daarvan weten we wanneer we kunnen verhuizen..

En ik vond het een beetje zonde om haar eerst naar de randstad te halen om dan vervolgens over een paar maanden weer helemaal naar oost-nederland te verhuizen. Dus vandaar dat ze nog even bij haar huidige huisje blijft :)

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 13:43

Ziet er goed uit xApple!!

Sólrós is eindelijk bij mij :)
Heb vorige week een filmpje gemaakt, en nu weer. Moeten elkaar nog leren kennen, maar ben al heel trots op alles wat we hebben geleerd!

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:31

Gaaf, al die verhalen!

Hier voor het eerst een paar stapjes gezet met Sólrós :D

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:14

xApple schreef:
Hartstikke leuk dat jullie hier je verhaal neerzetten maar we lezen elkaars post bij en reageren daar dan even op ;)

Ben net weer actief in dit topic, en er gaat meer komen. Maar heb dus heel veel bij te lezen, ga later meer reageren ;)

Was niet egoïstisch bedoeld dat ik niet persoonlijk had gereageerd op de andere verhalen. Maar bij deze excuses als het zo overkwam.

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:40

Nynkster schreef:
Mirjam : wat een pech zeg! Gelukkig is het ook niet echt rij-weer

Bowo : jij ook al! gaat weer lekker hier mensen!

Odenxia : Dat kan idd, maar als ik hem verder naar achter leg schuift hij vanzelf weer naar voren bij de schoft, mede door haar hollands welvaard buikje. Maar denk dat het ook snel vertekent op een kleine pony met weinig schoft

Apple : Bedankt voor het compliment! Wat fijn zeg dat rissa zon coole kikker is, daar ga je vast veel plezier van krijgen ook! Lars ook met zn lieve hoofd even de ''stoere'' bink uithangen, toch handig dat hij wel over te halen was! En gaya, wat moet ik er nou van zeggen.... <3 <3 <3 <3

Ellentjes : Welkom & leuk paardje!

Jennanne : Ook welkom! Is er een reden dat je met touwhalster rijdt? Ik zou denk ik toch eerder kiezen voor een bitloos hoofdstel, die zitten was vaster om de neus en ik denk dat je dan ook wat duidelijker overkomt

En inderdaad, bijlezen is wel net zo leuk voor iedereen. Mocht je er lang uit liggen probeer dan in ieder geval 1 a 2 paginas te reageren, vaak is dat niet heel veel en dan ''ego'' je ook niet zo door

Ik was vandaag eigenlijk ontzettend moe en had niet zoveel zin om wat te doen. Maar lina toch meegenomen en gelongeerd en dat ging na flink inlopen ( :') ) eigenlijk best wel goed! Ik vind het lastig om wat balans te vinden tussen wanneer ze te hard gaat, te langzaam (waardoor ze niet in eigen pas loopt) of gewoon goed loopt. Moeilijk daar wat balans in te vinden, maar denk dat het ook wel beter zal gaan als ze achter meer kracht heeft.

[ Video ]

Ze kan wel heel goed stappen 8-)
[ [url=m/RIceV2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo zit de longeersingel @Odenxia
[ [url=m/9Y9hhU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even lekker draven
[ [url=m/jG8cl6.jpg]Afbeelding[/url] ]

En toen we klaar waren even lekker bakje voer leeg kauwen, met de daarbij behorende houding
[ [url=m/mmCC5E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel! Ja, was voor grondwerk en de overstap naar op de rug zitten. Zodat het voor haar duidelijk is dat wat ik vanaf de grond vraag hetzelfde is als wanneer ik op de rug zit. Maar voor het echte rijwerk ga ik wel met een hoofdstel werken, dat is wat duidelijker en gedetailleerder zoals jij ook zegt :)

Ziet er goed uit bij jou trouwens. Al heel erg ontspannen zo voor de tweede keer!

@ellentjes, tof! Je hebt haar al wel aan een bit laten wennen zie ik? Maar nog niet gereden? Hoe bouw je dat op? Gewoon interesse hoor, misschien dat ik er wat van kan leren :)

@xApple leuk, die bellenblaas! Je maakt er een vrolijke schriktraining van met al die kleurtjes haha! Ziet er lekker ontspannen uit ook

@bowo, dat is balen. Hopelijk geneest het goed/snel!

@mirjamalvado, ook balen. Aan de andere kant niet erg met deze hitte om even minder te kunnen trainen...

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:11

mirjamalvaro schreef:
Ik denk dan weer snel weer aan rugpijn bij dat soort acties. Maar ben daar nogal rampzalig in hoor. :o

Of misschien toch nog te vroeg voor Kane? Geen idee hoe oud hij is hoor, maar mijn merrie draaide vorig jaar helemaal door met het inrijden (zij was toen 3, is ook wel echt jong.) Maar ze leek lichamelijk wel in orde, dus was waarschijnlijk mentaal dingetje. En nu, met 4 jaar en wat meer wijsheid, doet ze geen stap verkeerd :)

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:54

Odenxia, ja grondwerk is super fijn. Ik zorg altijd dat alles vanaf de grond perfect is totdat ik op de rug ga zitten. Ook bij paarden die al ingereden zijn en probleempjes hebben werk ik hier vaak eerst met grondwerk aan. Dan is alles vanaf de rug ook een stuk makkelijker.

Murosch, lekkere actie zo met die balkjes! Super :)

Hier al echt wat meer stapjes gezet ook :o

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:56

SBravour, wat een leuk paard! :) Fijn dat het opstappen daarna goed ging.

Miesjex, spannend :) Het is zo’n episch gevoel als je voor het eerst op je paard kan gaan zitten!

Kabayo, ze :) is wildkleur vos! Vind het ook een heke leuke kleur. Ene moment is ze roze, andere moment oranje..verveelt niet haha

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:13

K_m, fijn dat ze naar je hulpen luistert! Klinkt goed!!
ik doe inderdaad alleen ‘s avonds iets. Of op de oprijlaan, tussen de bomen en veel wind :)

Gisteren voor het eerst in de bak gereden, echt trots op de ontwikkeling van ons :) zometeen les! Heb er zin in :o

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:56

Melanie, lekker paard zeg! Prachtig :)

xApple, ik geloof dat ze nu rond 145 is. Voor een IJslander groot dus :+ En gefeliciteerd met je ritje in de vereniging en trailer! :) Holle rug kan je beetje compenseren door je buikspieren te trainen. Heb precies hetzelfde probleem als jij en ben er nu ook hard mee bezig. Ik oefen veel met verzamelen, dus buikspieren aanspannen, beetje naar achter zitten (op de kont), bekken kantelen, benen omhoog, of zelfs de bovenkant van de stijgbeugels aanraken met de schoenen. Hoop dat je beetje snapt wat ik bedoel. Kan wellicht wel foto’s maken morgen!

Ach, en verder is het ook hoe je gebouwd bent he..Er is maar zo veel wat je kam veranderen

k_m dankjewel! Les was super, zijn weer een stap verder. En was ook voor het eerst in een andere omgeving, dus was wel voorbereid op gek gedrag. Maar ze was ontzettend braaf weer.

Morgen rustdagje! Alhoewel zij mentaal niet echt rust wil, maar nu moet ze van mij :)

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:46

Quir, leuk hoofdje :) Haar blik is ook nog zo lekker jong en nieuwsgierig! Is het in Zweden warmer dan hier nog? Heb medelijden..

Odenxia, nou die mussen vallen nu al dood door de hitte, dus dat bosritje gaat eraan komen :+ maar tof dat het zo goed en ontspannen gaat met de aanleuning! Zo fijn als dat bij het inrijden er goed in gaat zitten, scheelt zo veel werk en narigheid voor later :)

k_m, ook fijne vooruitgang! Kan me goed voorstellen dat je nu nog even rustig aan doet, zeker met zo’n weg ernaast, wel gratis schriktraining haha. veel plezier met de bruiloft alvast :o

Miesjex, ahh wat super!!!

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:07

hwn schreef:
xApple schreef:
Mijn houding is om te huilen ja, als iemand tips heeft om aan een holle rug te werken hoor ik ‘t graag. Komt ook wel voort uit spanning van mijn kant hoor want ik blijf een schijterd zo de 1e keer ergens anders rijden :=

Dapper hoor, zo in een vreemde omgeving!

Tegen holle rug kan je idd je bekken kantelen. Een tip die ik ooit kreeg: beeld je in dat je een minirokje draagt om te rijden, en je moet vermijden dat dit onder je kont vandaan schuift, dan ga je automatisch je bekken kantelen. :) Centered riding lessen zijn hiervoor prima!

Edit: ik hoop me binnenkort ook weer aan te melden. Onze Istar ibn Fantomas aka Starky zou in 2005 beleerd worden, maar is telkens uitgesteld. Nu toch stilaan wat aan de slag met longeersingel, ernaast staan op opstapje, longeren, vrijwerken, schriktraining... Hij is super makkelijk, al heeft ie toch wel opgekropte stress (merk ik doordat ie vaak mest tijdens het "werk"), maar zelfs bij scary zaken komt hij gelijk weer naar me toe.

Zadel heb ik nog niet aangesingeld, wel al eens gepast, gewoon los in de wei. Hij deed niet eens de moeite om op te kijken. Intussen is hij 8, maar nog echt nieuwsgierig veulenkarakter, met een guitige blik in zijn pretoogjes. :)

2015 hoop ik :D sommigen beginnen vroeg met het beleren van hun paard, maar dan zijn ze wel al geboren :+ :+

Maar leuk, ben benieuwd naar zijn ontwikkeling!

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:49

Hoi Cera en Ti-amo, leuke paarden en welkom (terug) :) ben benieuwd naar jullie filmpjes en verhalen enzo!!

xApple, fijn om te lezen dat het goed gaat! En leuk dat je naar het strand gaat :)

Miesjex, ziet er goed uit!! Chill he, dat het weer wat kouder is.

Op mobiel is bijlezen echt super onhandig. Ik probeer morgen wat beter te reageren ;)

Hier alvast een filmpje van hoe we het nu doen (vierde week van inrijden). Ook biedt ze af en toe tölt aan, daar ben ik ook heel blij mee. Maarja, kon ik niet anders met haar ouders

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 08:21

Haha het was nog veel erger met die honden. Ze gaan nu gelukkig alleen met galop erachteraan. Maar dat komt dus over een tijd ook wel goed.

We hebben wel eerder paar pasjes galop gedaan, maar dat waren er maar 1 of 2. En nu was het ook echt veel beter met contact en ook het terug gaan naar de draf :)

Ben er vier of vijf weken geleden voor het eerst op gaan zitten, maar door de hitte ook veel pauzes gehad natuurlijk. Wellicht juist wel goed geweest voor de training zo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie