Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Muronia

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:20

Kabayo komend weekend mag Zilver weer naar huis? Ze heeft goed haar best gedaan daar zeg!

Pattypaard wat heerlijk dat je ze aan huis hebt nu! Daar gaat toch niets boven hoor vind ik. Het is een boel werk maar je krijgt er zoveel voor terug. Veronia is niet eerder gereden hoor, ze wordt over 2 weken pas officieel 3 jaar :). Ik ben gek op zweetvossen. Mijn eerste paard was er 1 (dit is er een kleindochter van), onze shetlander was zweetvos en nu had ik het geluk dat mijn veulen 3 jaar geleden ook zweetvos bleek te zijn :)

SBravour nou ze lijkt wel lekker vrolijk te zijn zo! Morgen komt de DA? Spannend, ik duim dat het een kleinigheidje is.

Art ziet er netjes uit hoor, fijn dat je weer bezig bent met Limo!

Dawson ik ben ook niet zo van de vlogs maar leuk bezig!

xApple de tweede keer voelde ik me wel al iets zekerder, ik heb ook durven stappen toen. Nu zit er alweer ruim een week tussen door het weer van de afgelopen week, dus zal wel weer een klein drempeltje worden, maar zaterdag komt mijn beleer-hulp weer en zij gaat er dan eerst op. Het is de bedoeling om dan ook een stukje draf te gaan doen!

Ik begrijp je keuze om er een iets grotere bij te kopen wel. En alleen maar meer paardenplezier is ook niet verkeerd toch? Had je al bij de driejarige gekeken?

melissa_93 fijn dat het zadel zo goed ging! Lekker rustig aan wennen aan alles, zo hebben wij het ook gedaan. Scheelt een heleboel stress als ze niet overdonderd worden is mijn idee.

welkom brittien! Vertel, heb je ook een jong paard?

Zoals gezegd hier even een dikke week pauze gehad door het weer, maar zaterdag mag ze weer, dus ik ben erg benieuwd hoe dat gaat. Dan de draf erbij :)

[o]
Wainonia (v. Oliver) voor 2021 gedekt door Lenard
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 3 voor 2021 drachtig van Ecksteins Eminenz
Florentino (v. Florencio)
Wainonia (v. Oliver)
Mijn fotografiepagina: https://www.facebook.com/muroschfotografie

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:36

xApple wat gaaf, gefeliciteerd met je knappe nieuwe aanwinst!!

Kabayo fijn dat ze weer lekker los is gemasseerd en dat ze zo goed in haar lijf zit! Maar oh jee, wat was dat nou, zwemles voor jullie beide? Gelukkig dat het goed is afgelopen en geniaal dat het is gefilmd ook nog :D

mirjamalvaro tuurlijk, leuk dat je er weer bent! Erg leuk dier hoor. En ook lekker bezig.

melissa oeh balen dat ze dat heeft uitgevonden. Hoe ging het vandaag?

SBravour oh aan de ene kant natuurlijk balen dat er wel iets is gevonden maar aan de andere kant gelukkig dat het relatief meevalt. Ik hoop dat je inderdaad in de zomer weer lekker bezig kan.

AnetteFlame wat super braaf en wat een mooi gespikkeld uitzicht heb je daar :D

TinekeVD wat dapper dat ze dat zo durfde en fijn dat het goed is gegaan.

Pattypaard Veroon krijgt ruim een halve kg horsefood basisbrok. Daarbij dagelijks wortels zo lang het winter blijft en verder onbeperkt ruwvoer. Eigenlijk weinig bijzonders dus maar ze doet het er goed op.

k_m gets wat ontzettend naar. Ik kan me heel goed voorstellen dat het erg frustrerend is. Had je een uv/pollen-netje al geprobeerd?

xApple het ziet er inderdaad uit als een fijn plekje, maar toch.. afscheid nemen doet zeer ook al is het goed zo. :(:) En een mindere dag hoort er ook bij in het proces, dus de volgende keer met goede moed weer verder hoor!

haha Nynkster, echt niet nee! Jouw paardje! En ze doet het nog steeds super <3

Pattypaard haha ja bekend dat brokje om het hoofdstel aan te doen. Werkt hier ook goed!

Nou, wij zouden vandaag verder met het beleren, maar mijn hulp was ziek en wil nu morgen komen. Dus... heb ik de stoute schoenen (nou ja laarzen) weer aangetrokken en ben zelf met haar aan het werk geweest. We zijn toch wel weer een stapje verder. Wel aan de longe, maar nu met de persoon op de grond wat meer op afstand en een beetje zelf proberen te sturen en ook zelf voorwaarts en halthouden. Ging super!
Als het goed is morgen dan toch ook met draf erbij! Ik ben benieuwd hoe ze dat gaat doen, maar heel eerlijk denk ik dat ze het zo doet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[o]
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 3 voor 2021 drachtig van Ecksteins Eminenz
Wainonia (v. Oliver)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 09:09

Bedankt hoor, dat vind ik echt een compliment! Ze voelt ook heel vertrouwd aan ondanks dat het nog zo nieuw is. Ik had helemaal niet durven hopen dat ik dit zelf al zover kon doen. Mijn vertrouwen heeft een aantal jaren een flinke knauw gehad met een ander paard, dus voor mij is dit echt een overwinning.

[o]
Wainonia (v. Oliver)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:36

Pattypaard dank je wel! Ze is er heel ontspannen mee, haar rug is ook totaal niet strak, dat maakt het zo fijn.

madeliefje het ene kind is ook sneller met het ene dan met het andere. Ik zou gewoon lekker de tijd nemen die nodig is en niet te veel naar anderen kijken. Komt vanzelf hoor!

SBravour lekker bezig, ontspannen leren voor je paard zo!

xApple hoe gaat het met je nieuwe aanwinst inmiddels?

Kabayo welke hengstigheid ga je pakken voor het dekken, de volgende of wacht je nog langer? Zilvertje doet het ook nog prima, nu op een wat rustiger tempo, helemaal goed.

Melissa wat vervelend dat de uitgang blijft lokken nog. Dan maar beter goed duidelijk zijn dat het niet de bedoeling is. Er moeten geen ongelukken gebeuren.

RoyceMack wat super!! Soms is het juist goed om niet te plannen en gewoon te kijken hoe het komt. Dan wordt er vanzelf iets aangeboden. Vreemd gevoel is het van bovenaf he? Je moet ze gewoon even opnieuw leren kennen dan.

Nynkster dank je wel! Wat fijn dat ze de galop nu ook aanbiedt aan de longe! Een keer verkeerd aanspringen is niet erg, balansdingetje, komt vanzelf. Ze ziet er mooi uit zo.

mirjamalvaro goedzo, ook weer lekker aan het werk geweest aan de longe.

Dawson dank je! En goed van je dat je naar je paard kijkt. Ze kunnen nog flink de groei in schieten op hun derde of vierde jaar. Dat kost een hoop energie. Knap paard!

xApple wat leuk dat ze het zo goed kunnen vinden samen.

mirjamalvaro wat een mooi uitzicht zo uit het raam. En dat duifje.. kende je paard die al of was dit een kennismaking? Ziet er lief uit. haha, die foto in de stal, tja zo kan het ook natuurlijk :D

Het verhaal van te veel conditie heb ik ook vaker gehoord. Ik heb bewust niet op conditie gelongeerd, maar puur nu en dan om commando's aan te leren.

Bit introduceren deed ik bij paarden die het lastiger vonden altijd met een beetje honing aan het bit. Dan is hij opeens heerlijk.

haha Lina met het vliegenmasker, lijdend voorwerp! Naja, als het maar helpt toch?

Lekker actief aan de longe Kabayo, ziet er prima uit!

Wij zijn vandaag ook weer bezig geweest. Was alweer een weekje geleden. Vorige week zondag is mijn hulp er geweest en zij heeft voor het eerst een drafje aan de longe geprobeerd en een stukje los gestapt. Dat laatste ging op zich redelijk maar ze was aan de ene kant van de bak wat bang en wou daar niet zo goed langs. Vandaag was ik zelf even weer aan de beurt. Ze deed het gewoon weer super hoor! Ik zou bijna zeggen dat ik het zelf verder durf te doen zonder hulp.. We hebben gestapt en gedraafd aan de longe en daarna los in stap. Sturen ging goed, zelfs door de plassen heen. Grote volte, van hand veranderen en hoefslag rond gestapt beide kanten. Heerlijk paard!!

Draf linksom:
Afbeelding
Afbeelding

En rechtsom:
Afbeelding

En los!
Afbeelding
Afbeelding

<3 <3
Afbeelding

[o]
Wainonia (v. Oliver)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:26

Dank je mirjamalvaro, ik ben zo trots op hoe ze het doet. Echt geen stap verkeerd, nergens mee tot nu toe. Dan is mijn fokdoel gewoon helemaal behaald, wat wil ik nog meer :D

Beterschap trouwens!!!

Ik kreeg nog een paar fotootjes van vandaag
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[o]
Wainonia (v. Oliver)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:49

Ohh xApple, gevallen! Gelukkig viel het mee en was hij daarna ook nog gewoon braaf. Had je niet genoeg aangesingeld? Hij zal wel flink rondgeribd zijn zeker.. dat maakt het ook wat lastiger om het zadel goed op zn plek te houden..

mirjamalvaro, netjes hoor! Het is ook wel even wennen als ze druk in de mond krijgen. Ik laat bij Veronia de teugels ook zo los mogelijk, maar ja soms moet er wel gestuurd worden. Vond ze de eerste keer ook maar heel raar.

Kabayo ah, nog even wachten dus.. Ik moet hier nog op mijn veulentje wachten van dit jaar. Ik heb al wel plannen voor het dekken, maar ik wil ook geen hele vroege veulens, dus geduld :) Rijden ziet er super uit joh!! Fijn dat het thuis ook zo goed gaat.

Melissa fijn dat het goed gaat! Hebben wij ook gedaan, springen, op krukje stappen enz. ter voorbereiding. Klapperen met de zweetbladen, beugels heen en weer slingeren, gewoon van alles dat kan gebeuren onderweg wat normaal gevonden moet worden. Dat omkijken doet Veronia ook als ik opstap. Is prima, ze mag best zien wat er gebeurt (alleen niet in mijn voet bijten als ik mijn voet in de beugel doe haha)

KittyDylan leuk je weer eens te zien hier. Fflur doet het ook netjes! Hij ziet er ook al volwassen uit zeg.

Jackie25 ik moet eerlijk zeggen dat Veronia nog niet een keer heeft gebokt aan de longe of onder het zadel. Dat wil ik ook heel graag zo houden haha. Spelen doet ze maar als ze vrij is. Ik ben nu 1 a 2 keer per week bezig met haar en dat wil ik de komende maanden zo blijven doen. Lekker rustig aan af en toe even iets doen, de rest van de week lekker vrij.

Nynkster dank je wel, oh wat leuk, een kindje erop straks!!

Pattypaard dank je wel. Ik zou er denk ik gewoon elke keer een ander dekje onder gooien. Niet te veel aandacht aan besteden dat iets anders is, dan wennen ze er het makkelijkst aan. Balen dat het nu weer nat is he!

Mbt bit, ik had het al eerder ergens geschreven, ik zou er eens honing aan smeren en dan kijken of hij nog zo vies is :)

xApple ah, dat klinkt als een paardje die je nog echt zelf naar je eigen hand kunt zetten. Wel sneu dat ze wat is afgevallen, maar dat komt vast goed. Ziet er goed uit aan de longe!

Melissa stoer hoor die foto's! De andere paarden zijn ook niet nieuwsgierig hoor hahaha

Jollybal leuk! Het zijn ook net grote kleuters. Ik heb vandaag van die mini-pilonnetjes (voor fitness) gekocht, eens kijken wat we daarmee kunnen doen :)

Veronia heeft ook haar eerste rij-topic op bokt! Gisteren zijn we weer bezig geweest en ze voelde zo goed dat ik aan de longe heb gegaloppeerd!! En daarna los in stap en in draf. Sturen gaat goed, de rem werkt en het gaspedaaltje ook. Ik ben zo blij!!

[RIJ-ITP] Veronia's eerste dappere stapjes onder het zadel

[o]
Wainonia (v. Oliver)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:21

Ik lees komende week even weer bij. We hebben een rotweekend gehad die zo mooi had moeten zijn. Mijn mini merrie is vrijdagnacht bevallen van een prachtig bruinbont hengstje. Helaas lag het veulen helemaal verkeerd en kon de merrie het er niet uit krijgen. Zelfs met twee dierenartsen erbij lukte het niet om het veulen te draaien. Hij heeft het niet overleefd en deze dagen zijn voor mijn merrie nog kritiek. Wat een toestand..

Gisteren toch Veronia even gepakt en wat deed zij het weer netjes! Dat doet me dan weer erg goed.

[o]
Wainonia (v. Oliver)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 22:36

Ik heb een beetje een emotionele achtbaan-week gehad. Vrijdagnacht ons veulentje verloren, woensdag na goed overleg met mijn man een mini merrietje gekocht voor onze dochter (het veulentje zou voor haar worden na het verlies van haar shet afgelopen oktober). En afgelopen vrijdag afscheid moeten nemen van onze hond na 18 jaar. Daarom nog even niet de puf gehad voor een bijleespost. Ik ga mijn best doen om dat morgen te doen.

Met Veronia gaat het heel goed. Ik heb haar afgelopen week twee keer kort aan de longe gehad, niks te merken. Vandaag weer gereden en nu meteen erop zonder longeren voor het eerst. Ook meteen een vuurdoopje want mijn bijrijdster was met Wainonia aan het rijden dus we zijn er gewoon bij in gegaan. Het opstappen ging even niet zoals gepland. Ik singel normaal gesproken met longeten steeds een gaatje aan tussendoor en dat ging nu natuurlijk niet. Ik dacht dat ik goed had aangesingeld, maar toen ik wou opstappen ging het zadel aan de schuif. Veronia schrok daar van (logisch), haf een bok waardoor ik weer met 2 voeten op de grond stond en trapte toen vol tegen mijn derriere. Gelukkig heb ik daar goede schokdemping, veel geluk gehad. Zij zelf liep een paar passen weg en draaide toen om en kwam met een heel lief gezicht weer bij me staan. Toen ik was bekomen meteen maar aangesingeld en zo snel mogelijk erop (even een paar keer voet in de beugel en er weer uit want ik merkte wel wat spanning bij haar door wat er was gebeurd). Nou en daarna ging ze als een trein. Heel braaf, reageerde ook goed op het andere paard in de bak. Volgende keer ook maar even wat rust en aandacht aan het opstappen besteden, zodat ze deze ervaring zo snel mogelijk weer kwijt is. Dom van mij, balen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[o]
Wainonia (v. Oliver)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:08

Bijleestijd!

Dawson wat een heerlijke krachtpatser heb je. Echt een stoer paard om te zien. Ik ben ook erg benieuwd hoe die het in de toekomst gaat doen, hij oogt in ieder geval erg goed!

mirjamalvaro kauwen bij de baan, brutale aapjes zijn dat he.. We hebben er hier ook genoeg in de buurt. Ze stelen graag het voedsel van de konijnen. Fijn dat ie toch braaf was met de singel om.

Nynkster wat heerlijk dat ze zich nu goed laat (bege)leiden en geen getrek meer. En vandaag naar de hengst, hopelijk pakt het straks in 1 keer!

AnnetteFlame even een rustige periode is ook zeker niet erg denk ik. Dus mei wordt jullie maand, ik ben heel benieuwd!

melissa93 dat is gaaf, zelf uitstappen, lekker in je eigen tempo zo doorgaan hoor! Het moet allemaal goed voelen, dat is belangrijk.

Kabayo balen dat het niet ging zoals je graag wilde.. maar je hebt nog even toch? Heb je alweer geoefend inmiddels?

Wintervacht hebben mijn paarden niet meer (die hebben ook dekens op gehad deze winter). De shetten daarentegen zijn nog druk aan het verharen. Misschien dat het daarmee te maken heeft?

Nou Pattypaard, jeetje die springt gewoon bijna even de staanders uit! ziet er goed uit als begin hoor.

SBravour heerlijk genieten op de wei. Dat zijn toch de mooiste plaatjes, blije paardjes die doen wat paardjes nu eenmaal graag doen :)

mirjamalvaro ik kom ook wel tijd tekort hoor op dit moment. komt vanzelf wel.

Goedzo xApple, wat knap van jullie!!

Veronia heeft deze week lekker rustig aan gedaan. Ik heb haar gisteren even aan de longe gehad en bijgezet gelongeerd. Deed ze braaf. Komende week is het koeler, dan gaan we weer iets doen.

[o]
Wainonia (v. Oliver)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:27

Pattypaard gefeliciteerd met je nieuwe paard, wat leuk!

50-80 kauwen!! |o Hemel, dat is geen pretje nee...

Ik heb nog wel een leuk nieuwtje! Geen jong paard, maar een jonge hond :D. We hebben gisteren ons nieuwe vriendje Rico opgehaald van een opvang voor straathonden uit Bosnië en Kroatië. Een geweldig lief ventje van bijna 6 maanden oud:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zijn eigen topic met zijn verhaal: [BB-ITP] Pup Rico, van straathond naar huisvriend

[o]
Wainonia (v. Oliver)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:54

Kabayo nog 2 nachtjes tot de keuring? Heb je er al meer vertrouwen in inmiddels?

xApple nou ik snap je goed hoor, jammer dat er bewust wordt gefokt met zulke merrie's. Arme kind heeft daar niet om gevraagd en zit er nu mooi mee. Gelukkig heeft ie jou als baasje gekregen en zoek je naar een zo goed mogelijke oplossing voor hem.

Amado hij staat er wel euh ontspannen bij geloof ik :). Wel een mooie bloesemfoto!

Melissa gaat toch super zo! Al in draf geweest ook. Zoals ik al zei, lekker zo doorgaan, komt helemaal goed!

Pattypaard oeh wat een leukerd! Went ze al iets inmiddels?

mirjamalvaro nog gefeliciteerd met Kyara's derde verjaardag!

Nynkster en is je vroend al opgehouden over het veulentje? Hoe gaat het met Lina bij de hengst, al hengstig?

xApple ocharme dat hoofd, hij ziet er wel heel sneu uit zo. Lief Larsje.. :(

Orchidee welkom terug, nog sterkte met het verlies... Losse kniebanden? Hoe merk je dat als ik vragen mag? Wel fijn dat hij het zo goed oppakt..

Dawson, kun je vertellen wat dat precies is? Ik ken het niet..

SBravour zo daar is wel wat bij gekomen ja!

mirjamalvaro sjeetje een gebroken boom? Dat is wel een hele logische verklaring voor het gedrag dan.. Kan me voorstellen dat je daar stevig van baalt zeg.

Hier nog steeds geen nieuws, drukke week gehad en niet gereden. Dit weekend mag ze weer :). Nog wel een paar kiekjes gemaakt van happy-face

Afbeelding
Afbeelding

[o]
Wainonia (v. Oliver)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 20:53

Orchidee dank je voor je uitleg. Ik kan me goed voorstellen dat je daarvan geschrokken bent. Gelukkig is hier met training veel aan te doen en daar ben je prima mee bezig. Wat een heerlijke foto's op de wei!

Caily wat mag je trots zijn op jezelf. Heb je toch maar mooi gedaan, weer een overwinning in het vertrouwen. En gefeliciteerd met Finn, wat een knappe prestatie! Je nieuwe beleer-project mogen we hier denk ik ook wel gaan volgen toch? Wat leuk dat ze jou dit willen laten doen. Toch een beetje eigen nog.

Nynkster ahh dus toch overstag, wat een lief cadeau zeg! Gefeliciteerd met jullie nieuwe knappe aanwinst.

Melissa, fijn dat ze weer goed aanvoelde onder het zadel. Iedere keer een stukje vertrouwen erbij.

mirjamalvaro knap dat ze het zo snel accepteerde. Zal toch altijd wel even vreemd voelen.

xApple ach jeetje, hij is gesluierd... Als het maar helpt he! Top dat hij braaf was met het vervoer en in de binnenbak. Haha, een spiegel is natuurlijk ook wel een heel vreemd ding, loopt er opeens een heel knap ander paard vlak naast je brrr.

Dawson dat klinkt heel leuk, alleen denk ik niet dat mijn paard er geschikt voor is. Ik heb goede hoop dat we een eindje gaan komen in de dressuur, maar daar worden denk ik wel andere types gezocht dan de mijne. Veronia is een Groninger (wel een sport type, geen klassieke)

Ah Kabayo wat zonde! Jullie hebben zo je best gedaan. Nou, ik denk dat ze het in de sport wel gaat doen hoor! Langs die weg kom je er ook wel. Ze is er niks minder knap om.

Ik ben vandaag na 2 weken weer op Veronia gestapt en ik had toch wel behoorlijk last van drempelvrees door de laatste ervaring met het opstappen. Het heeft me 10 minuten gekost om over mezelf heen te stappen en toch op te stappen maar het is gelukt. Ze bleef keurig staan en er was niks aan de hand. Gelukkig! Het rijden ging ook super! Ik vind haar steeds mooier worden <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[o]
Wainonia (v. Oliver)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 23:24

Mirjamalvaro dank je wel! Oh wat heerlijk, je rijdt ZZ/L? Heb ik jaren geleden ook gedaan (ik geloof in 2004 voor het laatst) met mijn toenmalige paard. Zou toch zo gaaf zijn om dat nog een keer te mogen bereiken :D. Hoe ging je wedstrijd? edit: ah winstpunt dus, nou dat is al niet niks dus goed bezig!

Kabayo je hebt gelijk, lekker genieten nu, je mag zeker trots op haar zijn. Het rijden ziet er weer super netjes uit hoor, top!

Melissa je bent lekker bezig met Ken.

Pattypaard baby oogt mooi onder het zadel

xApple je hebt gelijk hoor, maar je wilt eigenlijk zo graag alleen maar positieve ervaringen verzamelen en dat is dan balen op zo´n moment. Maar leerzaam is het ook weer. Wat een brave Lars zo zeg op stal! Dat onwennige met het bit houdt vanzelf op, ik probeer zoveel mogelijk mee te gaan met mijn hand en ruimte te geven zodat het comfortabel blijft.

Wennie ik vind Kallistos een heel aansprekend dier. Erg benieuwd hoe hij het na de zomer straks gaat doen.

En Nynkster.. is ze inmiddels al hengstig? :D Smurfje is echt heel knap

Lieve Kleinvosje... Ik miste je hier al een beetje en nu is het duidelijk waarom. Ik kan me zo donders voorstellen dat het naar voelt om de voortgang hier te zien en lezen en dan deze keuze te maken. Ik heb respect voor je, inderdaad omdat je kiest voor je paard. Top baasje, dikke knuffel.

AnnetteFlame ik vind jouw paard ook zo'n knappe spikkel. Klinkt alsof je heel goed bezig bent ermee samen met je nieuwe juf.

Ik heb Veronia gisteren weer met de bijzet gelongeerd. Dit was de tweede keer hiermee (eerder met elastiek) en ze pakt het heel goed op!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[o]
Wainonia (v. Oliver)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 23:52

Kleinvosje soms lopen dingen gewoon zoals ze lopen. Ik denk niet dat je jezelf verwijten moet maken hoor. Maar dat zal wat tijd nodig hebben..

Oh Nynkster wat is Hayden een poppetje, heerlijk ventje!! En hoe is het met de weidegang afgelopen?

mirjamalvaro ja klopt was toen nog subtop. Weinig wedstrijden in de buurt, we moesten soms het halve land afreizen ervoor. Was wel een mooie tijd. Viel toen onder de stichting ZZGP.

Och Pattypaard wat een schrik! Hoe gaat het nu met je?

nou xApple ik vind er niks truttigs aan, ziet er prima uit! En zo'n plan is helemaal goed. Veronia is ook 1 die uitnodigt om meer te doen. Maar dat gaan we mooi niet doen. in een glazen kistje en zuinig op zijn :)

mirjamalvaro ik ga je foto's kijken (als ik nu op je link klik ben ik mijn bericht hier kwijt :P )

Ik heb vanmiddag weer gereden op Veronia. De tweede keer zonder eerst te longeren (en nu wel goed aangesingeld van te voren haha). Ging heel braaf! Opstappen is voor mij nu nog wel even een slikmomentje en ik laat haar dan ook even vasthouden voor mijn eigen gevoel. Dat gaat goed (ik zat er nu binnen 2 minuten op en vorige week duurde dat wel 10 minuten voordat ik durfde), dus we gaan de goede kant weer op in het vertrouwen. Eenmaal te paard geeft ze superveel vertrouwen, dat voelt echt super. Ik had natuurlijk wel weer een stunt (zucht.. ik weer hoor). Ik wou vandaag ook een galopje meepakken. Dat hadden we alleen nog maar aan de longe gedaan, dus was even nieuw. Ze deed het heel braaf, maar op het moment van aanspringen raakte ik een beugel kwijt (gebeurt natuurlijk nooit maar nu wel) en we hadden dus een klapperende beugel. Veronia reageerde er wel op door wat spanning op te bouwen en te versnellen, maar ik kon haar gelukkig vrij snel terug in de draf krijgen en had mijn beugel snel terug. Voor vandaag genoeg galop-perikelen. Volgende keer maar weer. Maar voor het overige, ben ik weer heel tevreden! Zelfs op het laatst even een paar pilonnen in de bak gezet waar we in stap omheem geslalomd hebben. Prima oefening voor het sturen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het beruchte galop-moment is ook vastgelegd
Afbeelding

Samen met haar moeder, geweldig toch zo'n duo :)
Afbeelding

En slalommen maar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[o]
Wainonia (v. Oliver)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 09:21

Pfff hou op, precies wat ik niet wil hahaha!

[o]
Wainonia (v. Oliver)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 16:31

mirjamalvaro ik ben het ook met SBravour eens. Zelf aanvoelen. Als het goed voelt, doen, als er twijfel is, nog even wachten.

Kabayo ziet er uit als een heerlijke dag! Ik kan me voorstellen dat je het even zat was hoor.. Gewoon je eigen verstand gebruiken en je gang gaan zoals je denkt dat je dat moet doen. Mbt die 2 neuzen foto.. ik denk dat ik even een nieuwe ga laten maken daarvan de volgende keer als we samen rijden en dan wat meer ingezoomd (als ik deze moet uitsnijden wordt de kwaliteit zoveel minder). Is wel erg gaaf, zoiets aan de muur. Toch mijn beide trotsen samen :)

Bowo welkom. Heb je foto's van je paardje? Ik ben wel benieuwd :)

Dank je voor je tip. Voorover kieperen doet hij niet, dat lijkt misschien zo? Verder zal ik het even in de gaten houden.

Donders en bliksems, hoe durf ik, maar ik kon het toch niet laten.. [RIJ-ITP] Veronia @ de basisschool

[o]
Wainonia (v. Oliver)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:32

Oh floep ik loop weer retever achter... Ik ga er even voor zitten:

Pagina 114
Pattypaard hoe gaat het inmiddels met je? Wat een verhaal zeg. Zo zie je maar hoe snel er iets kan gebeuren.. Beterschap. Krisje is inderdaad mooi aan het ontwikkelen!

Amado ja ik kan het ergens wel snappen dat niet paarden-mensen dat roepen. Ik had een keer zo'n situatie.. Ik was zelf mijn bak aan het slepen met een zelfgemaakte sleep toen er een man achter over het weggetje liep met zijn hond. Hij moest lachen en vroeg waarom ik dat in vredesnaam zelf liep te doen terwijl mijn paarden vanuit de paddock een beetje suf stonden toe te kijken. Ik keek eens van die man naar mijn paarden en naar mijn sleep en dacht.. Ja ergens heeft hij natuurlijk wel gelijk he _O-

haha Nynkster je jaarling is de sjaak omdat Lina nu bij de hengst staat? Ach, wordt hij/zij niet minder van hoor. Die manen lijken niet eens zo raar zo :). En Lina gedekt lees ik, inmiddels een mini-lina onderweg misschien, wat leuk!!

mirjamalvaro whoww gelukt, super!!

AnnetteFlame daar komt schot in!

Kabayo wat een leuke foto's! Ziet er uit als een hele mooie positieve ervaring voor jullie beide. Leerzaam!

xApple heeft een kleuterschool aan huis, hoe leuk is dat! En een schone Lars met minder jeuk hoop ik nu.

Bowo ik kan hier je filmpjes niet zien (op het werk), zal thuis eens gaan kijken!

mirjamalvaro idem, ik kan hier geen filmpjes openen helaas :(

Pagina 115:
Kabayo je eerste les in zicht, weer een mijlpaal!! Ik hoop deze zomer mijn eerste les met Veronia te kunnen rijden, zoooo'n zin in :). En een leuke buitenrit door het water zonder door het water te gaan :D Oh en ik zie een verjaardagsfoto. Nog van harte gefeliciteerd met je 20ste verjaardag (jonge bloem, geniet ervan! haha )

xApple even op de handen zitten in plaats van op de pony dus. Gebit is goed opgeruimd zeg! :oo

Amado met je eens hoor, ruggebruik is heel belangrijk. Fijn dat het lang en laag goed gaat! Mooie punten gehaald met je verzorgpaard, nog gefeliciteerd!

SBravour nog gefeliciteerd met de verjaardag van Fien! Eindelijk kun je gaan aftellen. Als het maar allemaal helemaal goed is straks, dan is het het wachten zeker meer dan waard.

Melissa93 oeps gebokt, nou weet je ook dat Ken dat kan haha.

Pattypaard lees ik dat goed, alweer op het paard gestapt :oo . Wel zuinig op jezelf zijn hoor. Wel fijn dat het goed ging en verstandig om de training aan te passen aan de omstandigheden (onrustige omgeving, gespannen paard). Beter zo dan brokken en een negatieve ervaring denk ik zo. En Krisje weg, spannend!! Ben benieuwd hoe dat er straks uitziet onder het zadel.

mirjamalvaro wat super braaf zeg! Echt heel goed, cool paard.

Kabayo klinkt als een leerzame les, maar bedenk wel dat je paardje alles nog moet leren en het ook zeker niet perfect KAN zijn bij zo'n jonkie. Ik vind het fijne werkpunten, maar wel een beetje veel dingen waarvan gezegd is dat dit en dat beter of anders moet. Zilver doet het super, één voor één en jullie komen er wel :(:)

Bowo fijn dat je je knollie weer thuis hebt. Logisch dat er eerst even wat meer spanning is, het is toch een andere omgeving en je mist de steun in de rug van de professional. Maar hey, als die zegt dat jullie het kunnen, dan gaat dat ook lukken ook!

Wauw melissa wat een gave foto van je knappe gup!!

Dawson hou op met die plaatjes, ik moet ervan kwijlen :o . Je hebt echt een knettergave bok, die gaat ver komen <3

SBravour dat bitje staat prima hoor! Leuk hoe je zo positief er naartoe leeft

Pagina 116:
Mirjamalvaro nog steeds tussen de drainageslangen hihi, nou prima oefening!

Kabayo goed bezig!

xApple wat sneu dat lars zo'n last van zijn exceem heeft, je doet zo je best voor hem ;( . Een nieuw zadel? Wat was er mis met je zadel dan, dat heb ik denk ik even gemist!

Bowo jullie gaan mooi vooruit, ook al mee naar verenigingsles. Fijn dat je zelf je werkpunten weet, daar kun je wel wat mee!

AnnetteFlame je gaat niks te langzaam hoor, je hebt gelijk dat je het zo doet. Het moet ook altijd toevallig net zo zijn dat wanneer je iets van plan bent, er iets in de omgeving niet klopt he.. Heb ik ook vaak (of een dikke plensbui opeens, of het begint keihard te waaien uit het niets, of er komt een wielerpeloton langs of....)

KittyDilan ah moet je Fflur nou zien, wat gaaf!!! Superchique, zou toch leuk zijn als er straks een kindje op kon rijden?

Dawson gefeliciteerd met je eerste echte ritje op je jonkie. Ziet er echt super uit!!!!

Bitverhaal doe ik even niet aan mee. Ik rij mijn paarden soms bitloos, soms met bit, ze moeten beide 'kunnen".

Kabayo gave foto's geworden! Jammer dat ik moest werken (net als nu), ik had er ook graag een paar van Zilver willen maken... en ... ze durft nu wel weer door het water dus?!

Nynkster jaaaa het aftellen is begonnen!! Zo spannend, leuk, ik duim voor je. Ik hoop binnen nu en 2 weken mijn merrie naar de hengst te brengen en hoop dat we volgend jaar beide (en ook Kabayo) mooie veulentjes mogen krijgen :). Papa is echt supersexy hoor, pfiet fieuww!!

Pagina 117, ik ben er bijna!!
Kabayo wat heb jij al een boel mooie foto's van Zilver verzameld in het afgelopen jaar, wat heerlijk! En ook leuk met je doggy erbij.

Dawson veel plezier met rijden!

Ja ik ben weer bij *\o/* *\o/* *\o/*

Hier niet heel veel bijzonders gedaan. Veronia vorig weekend laten vrijspringen. Ze blijft dat toch zo leuk vinden en ik heb het idee dat ze ook wat beter gaat springen nu:
Afbeelding

Afbeelding

Vanmorgen eens weer aan de longe bezig geweest. Ze pakt dat goed op, maar ik weet niet of ik de bijzet nu nog wat te los heb hangen of dat hij iets hoger aan de singel vast moet. Ze mag van mij iets hoger erin lopen en in galop komt ze er wel uit en loopt met haar neus in de wind
Afbeelding

Afbeelding

Morgen gaan we weer rijden, is dan alweer 2 weken geleden. Ik ben benieuwd hoe ze aanvoelt en heb er zin in.

[o]
Wainonia (v. Oliver)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:33

Wat raad je aan dan, hem iets korter zetten of de teugels iets hoger aan de singel bevestigen? Zeker dat ik erom denk dat ik geen grenzen overschrijden wil en de ontspanning erin wil houden hoor, dat is punt 1.

[o]
Wainonia (v. Oliver)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:49

Dank je, dan ga ik daar een beetje mee puzzelen. Ik wil haar graag uitnodigen om iets meer met haar rug te werken in het lopen.

[o]
Wainonia (v. Oliver)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:42

Melissa wat vervelend dat ie de uitgang zo in de smiezen heeft! Ik herinner me opeens weer dat ik vroeger een paard heb gehad die ook zo gefixeerd was op de uitgang. Dat werd wel veel beter, maar met uitstappen was het altijd nog even proberen of ze mocht blijven staan bij de uitgang. Ach, slim paard toch eigenlijk. Maar niet leuk als ie zomaar omdraait er naartoe en ik denk dat je dat ook duidelijk mag corrigeren.

Bowo dank je voor je reactie. Ik ga eens op dezelfde hoogte spelen met de lengte van de bijzet. Gelijk heb je dat je het galopje achterwege hebt gelaten, je noemt zelf de omstandigheden al en lijkt me dan genoeg zo. Jammer van het bokje maar wel fijn dat ie langs de partytent durfde.

Pattypaard nou daar heb je een punt haha, sterk verhaal eraan overgehouden ja. Dank je voor je reactie op het vrijspringen. Ik heb daar zelf heel weinig verstand van, maar ik zag dat ze haar voorbenen nu wel verder introk dan eerdere keren en dat is dacht ik wel goed. Basculeren.. is dat het kantelpunt waarbij ze de achterhand openen moeten ofzo? Zoals gezegd, ik ben echt een spring-groentje. Heb er verder ook niet echt ambities in maar na een paard dat een hekel heeft aan springen is het wel leuk dat ik er nu een heb die er lol in heeft. En, en en, hoe zijn je foto's geworden? Ik ben heel benieuwd!

SBravour zadelmak maken deden we altijd met een oud stubben veelzijdigheidszadel. Lag op bijna alle paarden wel redelijk goed en was ideaal om kennis te laten maken met het zadel. Ik ga pas een zadel laten aanmeten als ze wat uitgezwaard is en bespiering heeft. Is nu toch nog kansloos. Maar ik wil er wel iets op hebben liggen dat haar niet in de weg zit of waar ze last van krijgt.

Kabayo ik kwam je topic al tegen, dapper maar het zijn toch gewoon prachtige plaatjes dus ik begrijp goed dat je het hebt gewaagd :)

Mirjamalvaro ik zag dat je ook meedoet met DressageProMovement? Doe ik ook met Veroon, kan alleen maar leerzaam zijn! Gefeliciteerd met je wedstrijdresultaat.

Ik heb vanmorgen weer gereden met Veronia. Het was alweer 2 weken geleden dat ik erop heb gezeten, dus mocht wel even weer van mij :). Ik twijfelde even of ik eerst een rondje moest longeren of niet omdat ze achterin de bak wat kijkerig was, maar toch besloten om het zo te proberen. Mijn bijrijdster was erbij en zij bleef achterin de bak een beetje in de buurt lopen zodat Veronia zich wat vertrouwder voelde. Dat ging er goed en na een aantal rondjes konden we het alleen af. Ze deed het weer erg braaf allemaal!

We hadden 1 klein schrik-momentje door een vogel die uit een boom fladderde maar dat was prima handelbaar. Galop heb ik weer even achterwege gelaten, juist omdat het zo goed ging en ze zich weer vertrouwd voelde in de hele bak wou ik dat graag zo laten. We hebben tijd toch?

Ik vind het wel superfijn dat ze iedere keer een stukje meer aanbiedt qua aanleuning en vertrouwen in de hand. Ik voel elke keer een beetje verschil en laat haar bepalen wat ze aankan en wat niet. Dat bevalt erg goed tot nu toe!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[o]
Wainonia (v. Oliver)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:00

Bowo gefeliciteerd!!

Trailerladen is ook een super oefening! Moet ik ook nodig weer mee aan het werk met Veronia. Fijn dat ie er zo in liep Melissa.

Ik vind het toch zo bijzonder dat ik in mijn 27 jaar in de paarden zo ongeveer een hele familie onder mijn bips heb gehad. Stuk voor stuk verschillende paarden met verschillende vaders, maar ook weer zo hetzelfde. Zo zie je wat een merrie-lijn doorgeven kan:

Mijn eerste paard, die komende maand 31 wordt, Fonia in vroegere tijden:
Afbeelding

Haar zoon Vernados:
Afbeelding
Afbeelding

Haar dochter Wainonia:
Afbeelding
Afbeelding

En nu Wainonia's dochter Veronia:
Afbeelding

Wat gek eigenlijk he?

[o]
Wainonia (v. Oliver)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:14

ja, voor mij geldt echt: éénmaal begonnen met een vos, ben je voor altijd de klos _O- _O-

[o]
Wainonia (v. Oliver)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:43

Ilsey gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, wat heerlijk dat je zo mooi wat kunt leren en Floyd ook. Doet ie braaf als handpaard!

Bowo, dank je, leuk dat je straks ook op een nakomeling kunt stappen. Blijft bijzonder!

AnnetteFlame wat balen dat je geen beeldmateriaal hebt, maar het ging zo te horen super en dat is het belangrijkste.

Hier vandaag Veronia's benen afgespoeld en het was voor het eerst dat ze dit rustig onderging zonder te paniekeren. Verder hadden de paardjes een dagje vrij. Ik niet, ik heb de trailer gewassen. Sjonge, wat een klus, maar hij is nu tip-top.

Afbeelding

[o]
Wainonia (v. Oliver)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:33

Gefeliciteerd met de dracht! Ik heb Wainonia nu hengstig staan en die moet naar de hengst, maar uitgerekend nu heb ik geen vervoer. Vorige week mijn trailer verkocht en deze neem ik over van mijn ouders. Ik haal hem vandaag op maar er moeten eerst nieuwe banden om voordat er een paard op jan omdat hij lang heeft stilgestaan. Dat wordt dus nog 3 weken geduld hebben.

[o]
Wainonia (v. Oliver)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:12

SBravour ik woon in zuidoost Groningen, ik denk vast niet in je buurt. Maar we wachten gewoon nog 1 cyclus af dan maar, ik hoop alleen wel dat ze in 1 keer pakt, anders wordt het een vrij laat veulen.

StalMP welkom hier! Ik hoop dat Goofy je verwachtingen waar gaat maken en ben benieuwd naar jullie proces.

[o]
Wainonia (v. Oliver)