Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:19

Kon jullie deze plaatjes van mijn knappe puppy(-af.. :D)paardje niet onthouden!
Afbeelding
Afbeelding
Genieten van het weer zo zeg!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:21

Patty: oei lastig. Ik heb helaas geen tips voor het oren aanraken, mijn merrie liet het zo toe. Ik ben tijdens het borstelen op een gegeven moment ook haar hoofd gaan doen, en soms een strijkje over de over doen. Kan ze nu knippen, aaien, draaien en er aan trekken :D grapje natuurlijk.
Amado: Wauuuwww gaaf zeg. Daar zitten heel wat uurtjes in denk ik zo :) knap hoor.
Mirjam: Oh ik vind dat ook wel engig hoor, maar goed ik heb een blessure nu dus ben misschien ook wel over voorzichtig.... ik zou het niet doen, een uitglijder is zo gemaakt. :) Jij kent je paard het beste. Komen ze niet buiten?

Over een paar weekjes gaan we de wei opbouwen....... Jeeeeeeeej! Bij jullie ook?

SBravour

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 20:37

Ohhhh benieuwd fjordje hoe gaat het met haar?

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:04

Oeh gaaf zeg! Waarom zelf niet als ik vragen mag? :) Of sta jij er liever naast om zijn reactie in de gaten te houden kan ik me ook verstellen!

Ja ze houdt zich onwijs rustig... heeeeel blij mee. Nu hopen dat ze zich bij het introduceren in de wei ook rustig houdt :)

Braaf hoor lina met haar zadel!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:56

Wauw netjes die boog! :0 ik vind het ook fantastisch om alle basis zelf te hebben gelegd. Had er gisteren nog profijt van, stonden achter in de wei te grazen:

Afbeelding

Plots trokt een Fries bij de stal die je in de verte ziet zich los en kwam recht naar ons toe rennen. Bleef om ons heen galopperen paar rondjes en rende weer in volle galop terug naar de stal. Sta je dan, met de 4 jarige die een beetje op en neer hupst op haar plek, maar gewoon zooooo braaf bij me bleef. Zo trots als een pauw ben je dan, en vervolgens stond ze weer uber relaxt te eten. Op dat soort momenten krijg je echt even een schouderklopje. Worden ze wel lekker makkelijk van, maar is wel even eng hoor zo een imponerende Fries op je af.
Ik ben echt gek op haar, het doet me dan ook zeer dat ze een blessure heeft, het gaat momenteel niet zo goed, ze loopt slechter plots... gebeurd in de nacht van vrijdag op zaterdag, en is afgevallen / eet minder. Dus we zijn weer in gesprek met de dierenarts.

Afbeelding

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:29

Patty: Mag ik vragen waarom je haar steeds zo los laat razen? Vind je het niet fijner om ze aan te leren hoe om te gaan met nieuwe situaties op een beheersde manier?

Apple: ja balen he :( Arm beestje, ze heeft er echt last van, kan geen andere reden verzinnen waardoor ze minder ging eten. Meestal wel pijn/stress..

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:16

Geen ervaring met mennen helaas! Dus kan je niet helpen met het tuig sorry.
Patty, duidelijk! Werkt idd niet voor mijn merrie, die heeft juist steun nodig aan mij en vindt het fijn te worden geholpen. Maar ieder paard is inderdaad anders :D

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:03

Neeee jammer! Maar zo is ie ook knap hoor.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:21

melissa_93 schreef:
Wauw Sbravour, gewoon lekker zonder zadel?
Wat ontzettend rot dat ze slechter loopt en ook slecht wil eten.. :(:)

Neee hahaha! Als ze kreupel is zou ik er nooit op gaan hoor! Ik heb er trouwens ook nog niet opgezeten :) Dat ligt nu helaas allemaal stil...
Dankjewel allemaal voor de lieve reacties! Ik heb al filmmateriaal naar de DA gestuurd, helaas nog geen reactie...

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:03

Daar had ik ook altijd moeite mee... gelukkig is mijn merrie nu heel gevoelig voor lichaamshouding alleen al :D hij ziet er goed en braaf uit!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 13:11

Oei ik denk toch even doorzetten, laat je het weten? Misschien over een paar weken als hij het meer begrijpt vindt hij het leuker worden?

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 11:54

Hier ook nog een paar met flinke wintervacht hoor. Maar ik zit dan ook in het noorden, misschien dat dat nog voor verschil zorgt.. het was hier nog lang wisselvallig, volgende week gaat het ook weer regenen.
Yessssss vandaag op de wei!
Afbeelding

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 17:28

Nynkster oiiii wat is ie knap lekker veel manen ook!
Mirjam, geen haast toch :)
Apple, foto van je jonge spruitje? Braaaaf Lars!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:13

Hopen dat het werkt, paarden en goedkoop gaan nooit samen helaas, vooral niet bij jezelf lijkt het wel.
Ik heb een dure Rambo vliegenkap gekocht voor mijn merrie, €50 euries, best veel geld voor een vliegenkap... Blijkt ze er echt voor geen meter mee overweg te kunnen.... Ze laat hem zo omdoen, maar ze kan er dus echt geen barst mee zien. Ze botst zo tegen me aan, vindt het sneu om hem nog om te doen. Balen hoor!
Houd je ons op de hoogte van Lars? En ga je nog contacten met de fokker? en krijgen we ook nog een foto van je jonge spruit?

Fijn Elina, dat ze zo braaf was. Heb je haar nog op stal staan met haver?

Patty oh wat is baby een leuk paardje zeg..

Amado, prachtige foto, ik zie het weggewerkte touwtje niet hoor?

Mirjam was ie wel braaf uiteindelijk?

Nynkster, dat veulentje, past er toch nog wel bij? Jullie stalhuur was niet zo hoog, toch.....? :+

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:41

Oh ik vind haar vooral jong met het oog op haar opleidingsniveau ‘groen’. Op die fiets ;)
Ik vind haar nogsteeds leuk :D Ze lijkt al breeder he?
Ziet er goed uit.

Nynkster, ooohh het is een hengstje, ja dat maakt het verhaal alweer anders... jammer, hij is wel echt leuk :) :€

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 10:55

Nee ik ga niet mee doen, mijn merrie is 5 jaar, en nog geen zadel op geweest dus val niet in die categorie... ;)
Lastig die losse kniebanden! Gaat dat weer over?
Over transformatie gesproken op het gebied van manen..... :D viel me net pas op eigenlijk.
Afbeelding

Afbeelding

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:46

mirjamalvaro schreef:
Vandaag met ander zadel was ze weer de rust zelve. Klapperende beugels ook totaaaal niet interessant. Dat word straks wat met de zadelmaker. :=

Hahaha oeioei... Kan natuurlijk ook komen doordat ze er ju aan gewend is? (Niet meer nieuw)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 17:37

Ja misschien lag het gewoon heel beroerd.. gelukkig heb je de oorzaak gevonden! Liever dat dan een onberekenbare.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:40

Dat zijn de echte inrij-zadels! :p of een springzadeltje, wordt ook veel gebruikt.
Zelf neig ik naar de jonge paarden variant van Hulsebos, die schijnt nog fijn aan te passen zijn!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:01

Ze groeit flink in de breedte lijkt op de galopfoto! Meer paard!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 17:03

Knappe Lars!, hij ziet er top uit.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:02

Kabayo: ze draaft heel spectaculair, maar niét opwaarts, dus ik begrijp het commentaar wel. Wel enorme knieactie, maar geen ruggebruik. De schoft is dan ook lager dan haar achterhand :)
Volgensmij kan ze beter, volgende keer beter :D

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 11:51

Kabayo; ik vond die op je Instagram vooral heel speciaal. Paard-baasje connectie :)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:14

Hij lijkt nu al gegroeid. Wat is ie leuk!!! Laat je hem ruinen?

Wennie, die is al mooi vol!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:55

Oh leuk zeg, ben nu al benieuwd hoe hij er uit ziet tegen die tijd! :)