Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Dawson123

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:27

Leuk met dekje en singel!

Heb van de week ook voor het eerst gedaan! Hij gaf geen kick haha

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:07

Faline, ik doe het voorwerk deel zelf en een deel met iemand die ik naar mij toe laat komen. Als hij gewoon chill blijft tijdens eerste keren zadel erop doe ik het allemaal zelf anders laat ik weer iemand anders komen om hem ruitermak te maken of breng ik hem weg als hij heel heftig blijkt te zijn

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:59

ah wat gaaf dat er al sommige opzitten!

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:45

Voor de mensen die interesse hebben/hadden , ik volg over jonge paarden en de derde staat online. Scheelt mij weer typen over wat wij hebben gedaan de afgelopen weken :+ :+

SBravour, ben je zenuwachting voor de dierenarts of heb je zelf een idee?

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 16:24

Sbravour, balen zeg blessure... Sterkte komende weken maar gaat vast uiteindelijk goed komen!
Murosch, cool! Echt leuk kleurtje ook
Nynkster, ik wil ook zo'n vette pony :~ :~ :~
Kabayo, ze is zo gaaf, werd echt agressief van al die haat op je topic...
Art_ificous grappig idd van die kruinen!!
&& de rest ook goed bezig tho

Ik ben rustig aan een beetje aan het longeren en aan het chillen met hem, hij is zo groot en hard aan het groeien dat het schema even iets aangepast is :Y)
Afbeelding Afbeelding

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:58

mirjamalvaro , hou oud is deze merrie? Ook al flink lijkt mij? Wel leuke uitstraling

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:13

murosch , klote zeg...
pattypaard, grappig om te zien dat ze ook zo veel moeite heeft met haar balans door het grote lijf
Sbravour, hoowh hopelijk knapt ze snel op idd!
Kabayo, vet onhandig jonge paard , slungels

de rest ook nog steeds lekker bezig he? Ben zo blij dat het voorjaar EINDELIJK begonnen is!! Kunnen we langzaam aan beetje gaan rijden straks

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:04

Hier hebben wij ook niet stil gezeten afgelopen week! Vorige week zijn we begonnen met een beetje het werk oppakken en hebben wij onze eerste longeer training gehad, ben zo benieuwd naar de toekomst!!!Afbeelding

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:23

orchidee, rot is dat! Sterkte.

Bedankt voor de complimenten, ben ook erg blij met hem kan niet wachten om er op te stappen!!

Zijn er hier meer mensen die van plan zijn de VWF en/of VSN te gaan rijden eind van het jaar?

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:45

mirjamalvaro, nee bij de VWF sws niet is gewoon openbaar voor alle 3 jarige sport paarden uit Nederland VSN volgens mij ook.

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:46

Ik zag dat meerderen vragen hadden over de VWF dus het het even gekopieerd vanaf de website :)

Doel
Het VWF Dressuur is bedoeld als een aanlegtest om jonge getalenteerde paarden te ontdekken voor de dressuurrichting. Hierbij vind de VWF het van belang om bekende en minder bekende opleiders de kans te bieden ervaring op te doen voor henzelf en voor hun jonge dressuurpaard.
Beoordeling van de paarden
Tijdens Het VWF Dressuur verschijnen er drie paarden tegelijk in de ring. Aan de ruiters/amazones wordt gevraagd om de paarden op beide handen te stappen, te draven en te galopperen, zowel linksom als rechtsom. Daarna wordt hen gevraagd de paarden kort op te stellen voor een vakkundig juryduo. De paarden worden door de jury beoordeeld op exterieur, stap, draf, galop, gedragenheid, elasticiteit en algemene indruk. De beste paarden worden uiteindelijk overgereden door een jurylid om tot een definitieve plaatsing van de kopgroep te komen.
Shows
De VWF vindt het belangrijk dat er tijdens het evenement shows worden gehouden waar u als deelnemer of bezoeker van kunt leren en genieten. Ook voor de komende editie zorgt de VWF weer voor bijzonder dressuurgeweld.

Caily, ja handig he met die singel! Ik heb 1x in de iemand die naar mij komt om te longeren ter voorbereiding van het zadelmak maken. Hij werkt ook op een vrij bekende dressuurstal waar ik paar maanden heb gestaan toen die van mij hengst was en zij doen al de paarden op zo n manier voorbereiden en vond het ook wel interessant!
Naar dat die van jou zo kan gaan rennen.. Die Fin vond ik wel echt onwijs gaaf!!

Murosch, krijgt idd veel body die van jouw! Wat voor bloed is het?

Kabayo, hoe is de keuring gegaan?

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:12

melissa_93 , de VWF is alleen op manege prinsenstad in delft de VSN is in december ergens anders maar weet niet zo uit mn hoofd waar.

pattypaard, ja vierjarige wedstrijden zijn ook leuk idd! Wij gaan na de VWF op de Pavo's richten

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:25

Kabayo, die van jouw is ook super braaf he?! Leuk dat jullie nu zo aan de slag zijn met lessen enzo. En nog HBD!

xApple , hahaha geen tand meer over! Wel fijn dat je straks tenminste zeker weet dat het gebit in orde is.

Bowo, hoe oud en soort is die van jouw? Kon het zo snel niet terug vinden

SBravour, nare tijd is dat he als je moet wachten op een uitslag, al helemaal als het er zo goed al uit gaat zien! Wel positief idd dat ze op het eerste gezicht al beter gaat.

melissa_93 aaah wat een ukkie nog! Ben benieuwd hoe die straks is als die 100 kilo zwaarder is!

Ik heb afgelopen week EINDELIJK die van mij zadelmak gemaakt!
Im soo in love <3 Ik vind het ook zo gaaf om te zien hoe onwijs deze aan het ontwikkelen is!
Afbeelding

Afbeelding

Deze week gaan we met rijden beginnen 8-)

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:26

Bowo Oke gaaf, fijn paard ook denk ik die van jouw voor wat ik van het filmpje zag?!

AnnetteFlame Echt een leuke uitstraling heeft je paard! Hoe hoog is die? Balen van je zadel, echt een eindeloze zoektocht soms -O- :')

Kabayo Thanks :o :o Vet dat jullie een foto meeting gaan doen! Komen er veel paarden naartoe?

Ik ga de komende drie dagen weer 'rijden' *\o/*

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:43

Nou mijn eerste echt ritje is een feit! Wat een beest zeg <3 Ben stiekem een beetje onder de indruk :o Afbeelding

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 11:19

Bedankt iedereen voor de complimenten ben ook super blij met hem :o <3 Vandaag en morgen gaan we weer rijden *\o/*

Kabayo , gave foto's !! En super cute Rottweiler wij hebben er ook twee echt fijne honden :j

Nynkster Jeetje die hengst is echt show _/-\o_

JoanneE Als je het geld hebt om hem een paar weken in de aquatraining te zetten moet je dat doen idd, en anders ik denk dat je je een beetje over het feit moet zetten dat je longeren saai vindt... Want juist met veel overgangen oefenen en bijvoorbeeld balken draven en eventueel bijgezet trainen krijg je je ze sterk.

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:48

welkom nieuwkomers!

Kabayo omg stop met die gave foto's <3 <3

Bowo ah ik zou dat zo naar vinden met zo'n ruin! En super tof dat je met hem weg bent gegaan *\o/*

Nynkster Pff balen he dat wachten! Hoop dat alles goed is.

xApple Goed dat je het uit handen hebt gegeven! En dankje voor het compliment :D

Die van mij is vandaag weer naar de tandarts geweest, was pas drie maande geleden maar ik had t idee dat het niet helemaal lekker ging in zijn mond wat ook het geval bleek te zijn. Dus van het weekend mag die weer aan de slag ~~}>

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:40

Waaaauuuw <3

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:45

Wat een gave dingen allemaal zie ik voorbij komen!

idebxia irritant dat ze zo onrustig is op de trailer, komt vast goed in de toekomst!

Kabayo gaaf joh dat je gedekt hebt ben benieuwd! Ik heb er over heen gelezen maar met welke hengst is het ?

Nynkster Gefeliciteerd!! Lijkt me zo gaaf om te dekken, is echt nog een droom van mij

Pattypaard Onwijs gaaf die stallen zeg! Hebben jullie verder ook een accommodatie aan huis met bak en wei etc?

Amado haha wat een super stoere shaving tattoo heeft Amado !

Jolynne Omg jij hebt ook al van die mooie mini paardjes

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:01

Al een tijdje niet meer gepost hier maar natuurlijk wel stil alles bijgelezen! Ik ga niet iedereen persoonlijk aanspreken want dan schrijf ik een hele bijbel maar leuk om jullie vooruitgang te zien. *\o/*

Vind het altijd mooi om te zien hoe iedereen het op zijn eigen manier aanpakt, wel jammer dat niet iedereen elkaar in zijn waarde laat of zich aangevallen voelt. Maar dat is het gevolg van dat je via internet niet ziet of iemand echt iets bedoeld :+

Wie gingen er nou nog meer voor de VWF in oktober? De datum is bekend namelijk +:)+

Die van mij doet het top! Hij heeft lekker 2,5 maand vrij gehad en we hebben er nu 3 keer weer op gereden. Lekker rustig aan dus. Vrijdag breng ik hem twee weken bij kennissen die een dressuurstal hebben in Bleiswijk omdat ik op vakantie ga {:}
Hoe pakken jullie dat aan tijdens je vakantie met jullie jonkies?

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:00

mirjamalvaro schreef:
VSN is wel door hele land geloof ik. Maar daar kan ik nog geen data's van vinden en hoe het precies werkt. Is ook wat later in het jaar.

VSN is voor zo ver ik weet ook maar op 1 locatie