Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:32

Ik weet niet hoe heet het bij jou was vandaag maar hier was het iets te warm om druk te doen dus ik snap Zilver wel :D

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 17:00

Hier deze week ook even niks gedaan. Lars is zijn wintervacht nog niet helemaal kwijt en heeft het erg warm :(:) Zondag eventjes rijden weer :):)

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 20:55

Scheren? Nee joh het is heel normaal dat die vacht er nog niet helemaal af is. :') Zon enorm dikke vacht is er nou eenmaal niet af met 2 weekjes. Hij is er bijna doorheen.

Aankomende winter scheer ik hem wel hoor maar dan doe ik er ook echt meer mee.

En jammer van Zilver haar beweging. Als het er niet uitkomt, Tsja wat doe je eraan.. Wel erg jammer natuurlijk.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 07:56

Oké dan kan hé. Hier dus wel. ;)

Springen ziet er leuk uit! Dat lijkt mij ook eens tof om te doen :D Hij doet het goed he?

Melissa wat leuk dat je zelf gezeten hebt! Ik snap dat je het spannend vond, dat is het toch ook gewoon :D Wordt met de tijd wel beter als je wat meer vertrouwen in hem krijgt onder het zadel.

Wij gaan vandaag gezellig een dagje naar paard en koets :):) Rot eind rijden maar echt zin in.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 15:45

@mirjamalvaro; oh hoe komt dat? Geen zin/tijd? Ik vind het juist heerlijk om met ze aan de slag te gaan, ook al is het maar kort elke keer.

@Melissa93; ik vind het heel verstandig dat je het dan uit handen geeft de 1e paar keer. Steeds stukjes vertrouwen opbouwen zo +:)+

@sbravour; Wat lekker weer op de weide hé! Ik vind het ook zo fijn voor ze. Mijn Ulls merrie begint er ook lekker van bij te trekken :D

Oh wat spannend Nynkster! Knappe date hoor :D Heb je het leuk gehad bij paard & koets? Wij wel, heerlijk weer en leuke clinics gezien.

In de marathon ging er 1 met paard/wagen onderuit in de waterbak toen wij stonden te kijken. Altijd zo’n rotgezicht -O- Gelukkig goed afgelopen.

Vanmorgen lekker buitenritje gemaakt met m’n 4 jarige Shet. Dat is echt een bangerik :') Mn vriend moest 3x van zn fiets stappen om haar ergens langs te begeleiden. Voor de wagen vind ik toch altijd dat je een stuk kwetsbaarder bent hoor.

En net weer lekker met Lars even kwartiertje gereden. Hij was weer zo braaf joh, echt trots ben ik :D Nu alles zelf gedaan en alles los. Ook al was ik gespannen. Lars was niet gespannen Haha stond voor de foto alweer te slapen :')

Afbeelding

Afbeelding

Hij begint jammer genoeg alweer flink last van zn eczeem te krijgen :(

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 14:30

Nou ik hoop voor je dat ze niet ook eczeem heeft. Ze is pas 3 dus dit is de leeftijd dat het een beetje begint. Meestal dan. Nouja misschien gewoon jeuk door de warmte. :(:)

Ik zou de fokkers van Lars echt wel eens willen vragen waarom ze toch met die merrie gefokt hebben want zij had ZE. (Ik hoorde dat pas terloops toen hij al op de trailer stond -O- ). Het is zoveel leed en ellende voor die paarden.

Mijn vorige fjord had een lichte vorm en ik heb bewust niet met haar gefokt omdat ik het niet wilde doorgeven maar de nieuwe eigenaren hebben het toch gedaan. Ik snap dat echt niet. Dan weet je dat je merrie iets mankeert en dat waarschijnlijk gaat doorgeven, even dan tóch fokken. Nee ik kan daar echt niet bij.

Oké frustratie is eruit. Ik heb gewoon zo met Lars te doen als ik hem weer zo zie schuren. Ik moet nu gaan zoeken naar manieren om het hem toch nog redelijk aangenaam te maken.

Ik ga vanavond lekker longeren en eens balkjes proberen :D

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:18

Ik heb de balkjes uiteindelijk maar laten liggen. De bak was al wat zwaar. Die balkjes pak ik erbij als het wat vlakker is. Nu gewoon wat beweging gegeven, niet gelongeerd ofzo gewoon los op de cirkel laten stappen en draven 15 minuten. Gewoon wat conditie opbouwen em zorgen dat hij slank blijft. Hoe slanker hoe beter voor zijn eczeem. Ook nog even langs de weg gelopen, dat ging ook goed.

Vandaag waait het lekker. Kunnen Lars z’n wondjes mooi even helen. Ook komt mijn nieuwe eczeemdeken vandaag binnen.

@Pattypaard; ik ga je topic zo even bekijken :D
@Melissa93; Smeersels helpen eigenlijk niet zo. De jeuk komt van binnenuit zeg maar en die is zo sterk dat niks eigenlijk helpt. Heb alles uit het schap al geprobeerd. Ik smeer nu alleen de wondjes steeds in met vetramil en dat verzacht wel wat. Wassen met teershampoo werkt wel echt verzachtend. Dat doe ik nu elke week :j

Enne lekker bij jezelf blijven qua rijden en hulp. Ja je kan het vast zelf maar als je je er niet fijn bij voelt dan is het toch top dat je zusje je lekker kan helpen. Mijn vriendin heeft ook 2x gereden nadat ik gevallen was. Komt wel goed :D

@Kabayo; Gelukkig dat het iets beter gaat. Zou echt zuur zijn als al je inspanningen straks voor niks zouden zijn. -O- Gezellig je hond lekker in de bak :D

En met dat fokken, kleurtjes worden soms belangrijker gevonden dan gezondheid. En dat vind ik echt zo dom.

@Amado; Ik vind hem erg mooi, en wat knap dat je ook kan draven aan de lange teugel. Ik kan dat niet bijhouden hoor _O-

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:56

@Nynkster; Veulens <3 <3 Wat een schat zeg. Spannende tijd voor jou en Lina. Ik weet het zelf nog die tijd.. Hoop voor jullie op een succes!
@Mirjamalvaro; Gefeliciteerd :D Mooie foto !! Enne heftig van het bokken, wel rustig af kunnen sluiten?

Vandaag Lars zijn deken binnen gekregen.

Afbeelding

Afbeelding

Heb ook een speciale hoofdkap besteld, die komt morgen als ‘t goed is.
Zijn hoofd is het ergste. Heb het eerlijk gezegd zelf nog nooit zo erg gezien bij zo’n jong paard zo vroeg in het seizoen.. ;(

Afbeelding

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:17

Bedankt! Dat heb ik toevallig net besteld samen met de nieuwe hoofdkap :j

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:57

Dit is hem. Een vliegenkap werkt niet voor hem want knutjes kunnen daar doorheen. En deze is ook helemaal UV werend. Wel een rib uit mn lijf deze nieuwe ‘outfit’ -O-

Afbeelding

Spannend Kabayo! Ik ben echt benieuwd naar het resultaat straks.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:35

Mijn jonkie? Hihi Rissa is net zo oud als Lars :D Nog steeds jong natuurlijk. Maar ik vind haar nu ff niet zo mooi omdat ik haar manen eraf geschoren heb enwat schraal was/is :')

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:53

Ja! Leuk dat het je opvalt :D Ze is al een beetje voller inderdaad. Nu die manen nog
even bijgroeien.. wassen.. en dan <3

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 11:20

Wat een gedoe he met zadels.. Ik vind het ook heel lastig.
Hier komt de zadelmaakster eind mei omdat ik toch twijfel over dit zadel.
Ik heb nog wel een spaarpotje dus als het echt nodig is koop ik een nieuwe voor hem.
Wel een goedkoper merk hoor heb altijd Kent en Masters gehad en was daar erg tevreden over.

@Melissa; wat fijn dat het weer zo goed ging! :D

Over die voorpluk Hihi ik ben zó ander soort behang gewend Haha. Ik dacht echt Ah wat een klein plukje :(:) Terwijl je zelf zo trots bent dat hij al gegroeid is :D Komt met de zomer vast nog wat meer volume bij.

Ik heb gister 10 minuutjes lange teugelen gedaan met Lars. Deed ie super. Hij gaat ff beter qua jeuk. Gisteren en vandaag nog totaal niet zien jeuken dat is heel fijn. Hoop dat zijn koppie snel bijtrekt. :(:)

Morgen ga ik met hem naar de binnenbak. Alleen wandelen en omgeving beetje leren kennen.
Als het goed gaat wil ik er zaterdag proberen te rijden. Want in onze bak thuis wordt nieuw zand gestort en dan is hij een paar dagen wat zwaarder schijnt.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 23:03

WoW jeetje die veranderd echt snel zeg :wow: Ze ziet er goed uit!!

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:49

Zo hee wat een bijlees post :D

Ik volg jullie op Instagram en zie altijd super leuke foto’s voorbij komen. Dat ‘angstige’ onzekere gevoel heb ik precies zo terwijl in verstandelijk heel goed weet dat Lars echt heel braaf is. Stom hé? Gewoon doorbijten en leren van alle positieve ervaringen.

Rissa is trouwens Ulsblak en niet Grablak :D Ze is dus wit/zwart ipv grijs.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 16:10

@Nynkster; Haha wat gaaf! Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst :D *\o/*

@Kabayo; Super spannend veel succes hoor ik ben benieuwd.

@Melissa93: wat leuk! Geen foto’s gemaakt?

@Mirjamalvaro; Wat braaf dat ze het meteen goed oppakte +:)+

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 16:15

Lars zijn eczeemkap. Hij ziet er echt niet uit joh helemaal ingepakt. := En zn mooie boog helemaal platgedrukt -O-

Afbeelding

Vandaag naar de binnenbak geweest. Het trailerladen ging goed beide keren. Hij was daar wel onder de indruk hoor maar wel braaf gebleven. Hij schrok zich 1x kapot van de spiegel maar verder ging goed. Heel wat rondjes gelopen en daarna lekker gepoetst. Jammer genoeg was er niemand anders maarja misschien de volgende keer. Heb er overigens niet op gezeten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:14

Spannend zo in de wei en een paar prikpaaltjes :oo Maar gelukkig alles goed gegaan +:)+

@Murosch; Lekker dat je toch over die drempel bent gestapt. Ik herken je gevoel maar bij wie gaat het beleren nou perfect zonder enige foutjes of hobbels in de weg? Dat bestaat niet, al lijkt het soms bij anderen wel maar dat is niet zo. Het ziet er weer goed uit hoor, al zie je wel spanning van jouw kant maar dat is logisch.

@Kabayo; Jammer dat het resultaat. Gelukkig had je er zelf al rekening mee gehouden. Nu lekker klaar en de weide op. Genieten van elkaar +:)+

Ik ga dinsdag of woensdag pas weer rijden want ik heb even geen singel. Had er 1 besteld maar die is net ff te lang. En daarvoor reed ik met een singel van een vriendin maar die kan niet altijd. Moet er gewoon zelf 1 hebben. Ik wilde de zadelmaker afwachten maar dat duurt me te lang.

Vandaag lekker geborsteld en geknuffeld in de stal.

Afbeelding

Mijn vriend er ook even op. Hij vond het wel spannend :(:)

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:27

@Melissa; Fijn is dat he? Knuffelpaarden <3 Mijn vorige merrie hield er niet vandaar Lars en Rissa zijn er gek op.
@Kabayo; He lastig dat je eigen lijf je in de weg zit.. Stilzitten op een Fries kan ik zonder bekkeninstabiliteit zelf niet hoor :o Foto’s zien er prima uit toch. Lekker verder oefenend, net wat je zegt; alle tijd.
@Mirjamalvaro; Gaaf! Gefeliciteerd met je wp. :)F
@Amado; Dat muziekje ook echt eronder :') Hij kan ook zo lekker onnozel kijken af en toe _O- “Wat wil je nou?!”
@Wennie; Ziet er goed uit, mooi gebouwd beest zeg.
@Nynkster; Je veulen <3 Hoe heet hij? Mis je Lina niet heel erg? Ik miste mijn merrie echt vreselijk elke keer. Misschien scheelt t dat ze aan huis stond.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:30

Hier vanmorgen kwartiertje gereden. Alleen gestapt en vooral aan het sturen gewerkt. Dat ging super.
Voltes, gebroken lijnen, van hand veranderen.. Alles lukte :D Hij is nog wel heel onrustig met het bitje en de aanleuning. Maar zakt ook al regelmatig heel ontspannen in mijn hand. Echt zo trots op hem.

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:52

Kahn kleinvosje wat verdrietig deze beslissing. Maar het zat er wel aan te komen. Verbaast me ook niet en ik snap het. Je kan niet alles. Ik hoop dat er een liefdevol baasje voor hem komt en lekker met hem aan de slag gaat.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:35

@Murosch; Lekker bezig +:)+ Dit herinnert mij eraan dat ik ook weer moet gaan longeren :o
@Pattypaard; Oh nee :oo Wat was er gebeurd? :(:)
@Nynkster; Gaaf! Wat spannend van Lina. Ik hoop voor je dat het snel raak is en ze weer naar huis kan en lekker de nieuwe weide op.

Ik had vandaag weer even gereden want vorige week overgeslagen dus ik mocht 2x een kwartier van mezelf deze week :+ Ook een rondje gedraafd en dat ging super. Mijn dag is weer goed.

Het ziet er allemaal een beetje truttig uit misschien maar ik moest mijn eigen vertrouwen weer terug krijgen en ik wil alles sowieso rustig aan doen. En ik merk dat dat kwartiertje elke keer super snel voorbij is :+

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:39

Ik vind het wel moeilijk om mij eraan te houden. Maar anders zit ik er zo 3x per week op.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:40

Yeey *\o/* *\o/* Wat zal je blij zijn!! Super leuk. Nu even afwachten en dan scannen?

@Kabayo; Leuke foto’s! Mooie dag gehad dus. :D Ik heb zelf niet zoveel met vrijheidsdressuur.

Hier even niet zo actief ivm de warmte.
Lars lekker gewassen, hij had weer veel jeuk :(:)

Afbeelding

Mijn handen beginnen ook al een beetje te jeuken om met Rissa aan de slag te gaan. Het is echt een leuke merrie. Morgen komt de tandarts voor beide kleuters.

Afbeelding

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:45

Rissa is duidelijk nog aan het groeien. Die is er pas een maandje en nu al groter en forser dan toen ze kwam. Ze is ook nog wat overbouwd en was wat schraal.

En ik vind dat ze lekker even mag wennen aan de groep en aan ons. Ik ga haar in het najaar oppakken denk ik. :D

Nu mag ik sowieso even 2 weken niks qua bit want er zijn veeel tandjes gedaan gisteren :')

Afbeelding

Afbeelding

Ga Lars wel longeren met Kaptoom maar even niet erop 2 weekjes.

♥ Mini Shetty Gaya ZZ+3