[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 19:05

Een nieuw werkwoord kunnen we introduceren namelijk Callassen: ik callas, jij callast, als ik boos ben op de paarden omdat zeer te snel dalen :" polie en Hercule kappen met callassen " (hahaha ).

Mo heb je die schoenen al betaald? Duidelijk brief en nog steeds beleefd. Is he een Engels bedrijf?
Ik vind her ook te lang duren.

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 06:10

Zeker omdat je mee hebt betaald aan de crowdfunding zodat zij konden starten verwacht je toch wel meer service. Slechte zaak.

piendumaitre

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:29

Wij hebben tri-tec14 en met twee paarden doen wij daar 2 jaar mee. Je gebruikt een beetje onder de buik en boven op plekjes waar een ander paard niet met de mond bij kan. Het is echt giftig, maar werkt super. Is duur spul hoor!

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:33

Klopt Mo, 5 tot 7 dagen werkt het en je hebt niet veel nodig. Ik doe: tietjes / koker, bilnaden en onder de staart, onder de buik paar sprietjes, in de staart en met rijden soms klein sprietjes op de rug. Als de dazen heel erg zijn doe ik de vliegen maskers ook behandelen . Het is wel giftig dus even voorzichtig beginnen en je paarden observeren.

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 15:35

Later kijk ik het filmpje als ik wifi heb. MO maak je foto's van deze schoenen. Ik ben heel benieuwd want klinkt wel als echt werk als je schrijft:"hoef 1 is klaar ". Ik kan me daar heel weinig bij voorstellen.

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 07:57

Monique1963 schreef:
Over een paar weken is de sticker onderaan beland en dan ben ik benieuwd hoe we hem eraf gaan krijgen en weer op gaan hijsen.
Ik merk dat ik het ook heel ingewikkeld vind als ik al dat werk zie wat jullie doen en ook niet begrijp hoe het systeem nu eigelijk werkt. Zijn het een soort kunstijzers die je er onder hebt bevestigd of hoe werkt het nu eigenlijk? Moet je elke keer iets om doen of zit het er nu 24 uur om en hoe bevestig je dan alles.
Ik zal later op de dag even een foto maken van de tri-tec ingrediënten. Het spul staat nu achter bij de paarden.

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 06:51

Ze blijven goed zitten en dat is het belangrijkste. Maar ik vind ook het afdoen niet gemakkelijk.

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:33

Mo jouw rug kan dit hebben en jullie zijn handig. Dus is het systeem voor jullie goed denk ik. Voor hier is het waardeloos. Veels te moeilijk en veels te belastend voor de rug.

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:24

Heb net het laatste filmpje gezien. Wat een gedoe Mo. Vind het heel erg voor je, maar ook ik houd mijn hart vast of het werkelijk goed werkt allemaal. Je hebt er zowat een dagtaak aan. Ik hoop dat het kinderschoenen problemen zijn, en dat ik me vergis en het toch een tof systeem is!!

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:16

Wouw Mo wat een waardeloos product. Je man is net zo lief als de mijne. Ik vind dit zo sneu voor je!

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:50

Mo zonet moest ik aan je denken toen ik klein stukje met paarden ging wandelen, rustige revalidatie dag. Eventjes hoeven van Polie schoongemaakt, 4 schoenen aangedaan (2 minuten totaal hoog uit ) en weggelopen. Toen paardjes na 15 minuten wandelen op de wei gezet, schoenen uitgetrokken (nog geen 30 sec totaal ) en met schoenen onder de armen naar huis gewandeld. Zo hoort het, geen gezeur, gemak dient de mens. Dat had ik jou ook zo gegund. Ben benieuwd of je dit nog krijgt opgelost. Ik hoop het, maar heb er een hard hoofd in. Zo zonde van het geld.

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:14

Dat vond ik ook een interessante link die ik heb zitten bekijken. Ik dacht wellicht een weekje gîte aanbieden voor 4 paar schoenen aan meten hier op locatie in de toekomst.

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 07:47

Gelukkig bleven ze nu wel allemaal zitten. Ik vind Callas erg braaf hoor Mo. Enne zelfs onze super brave merens huppelen nog bij dazen, of Polie heb ik van de week zelfs naar achteren zien slaan met achterhand hoog. Toen heb ik voor haar maar die enorme reuze daas kapot gemept. Dus dat vind ik wel normaal hoor.

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:32

Ben benieuwd hoe het voor jouw paarden werkt. Wat ik met rijden altijd doe is deed50% op de neusjes. Door de maskers hebben ze geen last van de vliegen bij de ogen maar die zitten rond de mond en neus. De deed voor komt dat.
O jé knuffel voor Edwin, dat is echt niet leuk, pijnlijk.

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:22

Deed50% is te halen bij de GGD in Nederland en voor mensen die reizen in de tropen bedoeld. Vliegen bij mond en in neus of ogen is zo naar. Ik doe dan altijd een piep klein beetje op mijn hand / vinger en onder oog, in neus gat tipje, rond mond. De paarden kennen het altijd en Hercule staat doodstil met ogen dicht als ik het op doe. Alleen als we gaan rijden (wandelen ), en als er teveel vliegen zijn gebruik ik het. Ik ben er echt zuinig op. Het werkt 8 uur.

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:11

Hahaha, deed is tegen vliegen, muggen en andere insecten die je in de tropen liever niet tegen komt. Is een lotion in een piep klein flesje. Het werkt super vandaar dat ik af en toe voor de paarden gebruik.

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:51

Vroeger Mo kon je dit alleen krijgen als je de inentingen bij de GGD ging halen hetgeen bewijs was dat je naar de tropen ging. De arts gaf je de rekening +recept voor de Deed die je dan bij het betalen mee kreeg. Was echt niet normaal aan te komen. Later kon je gewoon de Deed kopen bij de GGD door te zeggen dat je op vakantie ging.
Nu kun je het blijkbaar heel gemakkelijk krijgen bij de drogist. Vooruitgang is dat vind ik.