[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Sintara

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:53

Hoi Monique, ik vind al je verhalen erg leuk om te lezen. En ik vond het heel interessant, dat Callas dus een 'englevel' heeft. Mijn verzorgpaard heeft dat ook, al heeft hij het op een iets andere manier. Maar toch is dat alles heel herkenbaar:) En alle uitleg om de blikken en houdingen van honnieponnie, haha. Dat doe ik dus ook .. Mijn vader klaagt altijd: dat paard van jou heeft wel veel te vertellen zeg! Maarja, iémand moet het vertalen toch:D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:16

Monique1963 schreef:
Als Callas maar een klein beetje op Hercule mag gaan lijken Pien, dan ben ik al hartstikke tevreden, hercule is een schat.

Hoi Sintara welkom in het topic van Callas. Ik ben blij dat ik met mijn verhaal anderen herkenning kan bieden! Dat alle ellende toch ergens toe dient...

Ach, ellende.. Alles wat je samen meemaakt is onderdeel van je band samen. Juist doordat je leuke en minder leuke dingen samen overwint maakt de band echt. Ik voel me pas echt op mijn gemak met nieuwe vrienden als we een keer goed ruzie hebben gehad haha. Als we met elkaar kunnen dealen als we op ons ergst zijn, komt het verder wel goed.

Maar wat betreft het englevel, die opbouwende angst..
Ik heb er veel op gezocht en ook aan mensen gevraagd. Bijna iedereen zegt: een paard reageert alleen op het nu, het is niet het paard dat dat gevoel vasthoud maar jij. Toch ben ik er nooit bang bij en dit verzorgpaard is het eerste paard waar ik het bij mee maak.
Ook bij jou en Callas komt het op mij niet over dat jij er zo bang over blijft.

Ikzelf denk dat het een introvert trekje is. Paard heeft langer tijd nodig om het gebeurde te verwerken dan sommige anderen, maar voelt op de een of andere manier druk om verder te moeten? Zich er overheen te moeten zetten? Ik ben er nog niet helemaal over uit. En het kan zomaar dat het bij de één aan iets anders ligt dan bij de ander :Y) .

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:42

Ja precies. Eerste hond komt enthousiast op hem afgerend. Hij stopt, kijkt.. Hond loopt voorbij en het is wel goed. Kijken misschien nog een keertje over de schouder. Maar! Dan komen er nog twee honden. Naar welke moet je kijken dan? Er valt een tak van een boom! En in de verte, hoor ik daar geblaf? := Ja, dat is gewoon teveel, te snel achter elkaar.. Oh en gek genoeg, hekken werken hier als katalysator. Op zichzelf is er niks mis mee. Maar iets engs + we lopen langs een hek, tja dat is zeker 3x zo erg. Waarschijnlijk omdat hij dan die kant al niet kan op vluchten als dat zou moeten?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 17:30

Oef je moest nog helemaal aan het werk met dit mooie weer!

Het kan trouwens zo zijn dat Callas je vriend als onderschikte beschouwd binnen de (tijdelijke) kudde.
En dat hij daarom niet bij haar weg mag fietsen, maar zij wel bij hem weg mag gaan.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:21

Monique1963 schreef:
@Sintara interessante insteek van de vriend als ondergeschikte, hahaha, dat zal ik hem maar niet vertellen. Maar de kudde moet in ieder geval bij elkaar blijven als we een ritje maken. Vindt Callas.

Haha ik snap dat dat een beetje banketstaaf overkomt :o)

Als je vriend bijvoorbeeld een keer met Callas kan wandelen (gewoon op het weiland of rond je stal is prima) zal je al snel zien of dit het is of niet. Zet hij Callas dan op haar plek, zal daarna dit probleem (DENK ik :P ) een heel stuk minder zijn.
Je baas ga je noueenmaal niet zo snel vertellen dat hij ergens niet heen mag.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:00

Snap ik hoor! En dat is prima natuurlijk.
Maar stel, het gaat je ergeren dat je vriend niet bij jullie weg kan fietsen zonder gespook. En je wilt er iets aan doen.. Wie weet kunnen jullie er eens een kwartiertje tijd voor vrijmaken ;)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 11:56

Hee een braaf en schrikvrij ritje, wat goed!
Jammer dat je door het weer niet kunt rijden nu. Tijd voor legpuzzels in plaats van Callaspuzzeltjes? :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 15:13

Je kunt ook denken: de lange teugel kan bíjna altijd, alleen bij de enge dingen heeft ze wat meer contact nodig. Valt best mee toch?

De kunst is vooral die enge dingen te voorspellen en dat is bij Callas wel lastig :).

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:56

Daar zitten mooie pasjes zijwaarts tussen :D!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:39

haha dat ken ik ja. Mijn vp kon zogenaamd geen zijwaarts. Op een gegeven moment was er van de winter veel ijs en sneeuw. Elke keer was het goed opletten waar hij zijn voetjes moest zetten, en het was wel praktisch dat ik meehielp- rechterachterbeen meer opzij, voorbeen zo, die daar..

En toen kwamen we op een mooi breed pad en vroeg ik out of the blue zijwaarts.
Hopsa, ik kreeg zo 4 pracht pasjes! Hij keek zelf ook om van noujaaa, zie nou wat ik kan :oo koekje erin, en nu is het een kunstje en helemaal geen dressuur meer. En daarom dus leuk :P

edit: typfouten :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 13:45

Jeetje wat jammer! Het blijft suf dat hoefschoenen alles aan kunnen tot een paard gaat stuiteren. Juist als ze echt hard nodig zijn scheuren ze af=/ .

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 07:28

Met een westernzadel is die hug&roll een behoorlijke uitdaging Tamary

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 15:18

Monique1963 schreef:
Ooit komt maak ik een rit zonder schrikken en zonder keten. Toch?

Zo´n rit heb je zelfs al eens gehad ... ;)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:54

Hahahaah nouja zeg! jij doet alsof het nog nooit is gelukt om normaal te rijden, ik herinner je eraan dat het jullie wel degelijk is gelukt en dan ben IK de negativo zeker :P

Op het filmpje neemt ze het er wel een beetje van, maar het blijft nog beschaafd. Als ze zo knikt met haar hoofd zit ze iets te bedenken of niet? Boefje.

Hermule lijkt me een erg leuk paard Pien! Mooi verhaal. Paarden hebben het echt wel door als je klaar bent met hun onzin inderdaad :P

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:57

Monique1963 schreef:
Callas was er gewoon niet meer. Ze stond als een standbeeld naar die hond te staren en reageerde op geen enkele aanwijzing of hulp meer. Heel bizar. Ik kon haar niet uit haar verstarring krijgen. Drijven, schoppen, praten, boos, trekken aan het bit, het werkte gewoon niet. Heb ik nog nooit meegemaakt. Uiteindelijk na een minuut of zo, begon ze weer op het bit te reageren en kon ik met veel moeite haar achterhand omzetten. O ja, ik had natuurlijk af kunnen stappen. Daar dacht ik later pas aan. hahaha.

Aaw dat vind ik toch wel een beetje zielig voor haar hoor, ze was behoorlijk overprikkeld inmiddels dus zo gek is deze reactie niet.. En het is een stuk beter dan het onbereikbaar aan de kletter gaan zoals eerst.

Maar ik vind het van haar ook overdreven om zo vaak te blijven schrikken van een stel tasjes :P Op een gegeven moment ben je daar toch doorheen zou je denken.. Ik denk dat ze stiekem echte angst en lang- leve- de- lol -momentjes door elkaar heeft, en dat het verschil slecht te zien is. Echte angst ´afstraffen´ gaat het erger maken, en de lang leven de lol momenten niet ´afstraffen´ gaat het ook erger maken =/.

Heel leuk geschreven verhaal weer trouwens :D .

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 09:50

Nee helaas, ik heb geen blog. Ik kan ook helemaal niet zo leuk schrijven als jij Monique.
Over het algemeen heb ik trouwens niet het idee dat je Callas te hard aanpakt hoor! Die flets was hard maar blijkbaar terecht, anders had ze wel anders gereageerd. Haar reactie op die flets maakt juist dat ik denk dat ze een deel 'faked'..

Alleen bij die freeze dacht ik, zo buiten de situatie vanaf mn luie stoel ;), dat bij Callas even afstappen en gerust stellen veel meer goed gedaan had voor het onderlinge vertrouwen dan boos worden / aan het bit trekken, schoppen etc. Een freeze telt niet als stout zijn bij mij.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:28

Haha leuk is dat, mensen die niks van paarden weten maar wel geïnteresseerd zijn.
Zo ging mijn verzorgpaard laatst briezen toen ik aan het kletsen was, die man sprong letterlijk met een gil weg want het paard ´gromde naar hem´ :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:45

Ik vind Kabir echt een oepie om te zien, zo lief!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:22

Hhaahaah ja is ook zo zo logisch als je erover nadenkt, dat staken is gewoon Frans bloed! :D
Maar fijn dat het zo goed gaat!

Mijn vp is ook door het voorjaar gelukkig, hij is super fijn en relaxt nu. Een paar weken terug hadden we voor het laatst een stokstijf stilstaan en ogen op stokjes moment. Iemand had een bankje schoon geboend en er zaten ook nog eens twee mannen ´in rare kleren´ op die ons aanstaarde. Uiteindelijk bleken het twee hele leuke mensen te zijn die best een bang poepebroekie paard een snoepje wilden voeren vanaf het bankje :P En gisteren zijn we langs datzelfde bankje gaan galopperen en keek hij er nog amper naar om. Dapper he :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:40

Hahaah wat een leuk filmpje! Maar ze lijkt er nog best relaxt. Afentoe kijkt ze je aan zo van: zou je niet eens even komen kijken want er klopt iets niet....
En dan heel snel even omdraaien en weer terug, kijken of het dan naar haar toekomt.. Hilarisch

Ik vind haar staart trouwens onwijs mooi! En dat witte plukje in de manen is ook erg leuk :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:52

Wel leuk dat Callas echt meedoet en de schoenen goed blijven zitten!
Als ik haar ene hoefje zo van voren zie (tijdens het schuren), lijkt het alsof die smaller gaat worden? Omdat de hoef aan de bovenkant redelijk recht gaat en dan aan de onderkant harder naar buiten buigt.

Ik hoop het niet, moet je die dingen weer aanpassen xd

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:11

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:18

supertrots en happy @3.12 :D :D
Leuk om te zien!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:59

Hmm net je laatste filmpje gekeken.. Prut zeg! Ik dacht na die eerste al, is het niet gewoon makkelijker om die stickers schoon te maken dan dit gedoe haha.
Of misschien zelfs gewoon elke keer nieuwe stickers plakken. Maarja, dat is vast een duur geintje..

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:37

Wat waardeloos dit.. Je krijgt ze niet aan maar ze vliegen wel uit zichzelf af. Als dit nou zou gebeuren wanneer je ze al 3 jaar hebt zou je nog kunnen denken goh, tijd voor nieuwe :roll:

Ik vind trouwens dat Callas een heel lieve en leuke uitstraling heeft hier. Je kunt zien dat ze vind dat ze bij je hoort