[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:49

Ook hier een meelezer en 'meelever' vanaf dag 1, maar nu moet ik reageren..

Wat krijg jij/krijgen jullie het te verduren op paardengebied Monique! |(
Het kan niet anders dat het tij eens gaat keren! :(:)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 12:32

:D heerlijk geschreven weer!
Volgens mij was het geen rustig ritje en heeft C.A.L.L.A.S. het erg druk gehad met deze grondige inventarisatie!! :j

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 06:31

Wat een topteam!!

Overigens lijkt het me doodeng.. heb je eindelijk je hoefschoenen en dan moet je er met grof materieel mee aan de gang… >;)

Hopelijk kun je de grote exemplaren snel ruilen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 06:46

So far so good! *\o/*

Op naar vele mooie ritjes!!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:09

-O- -O- -O-
Nou echt respect voor je geduld en je doorzettingsvermogen!
Ik vrees dat deel 5 niet veel goed nieuws gaat brengen..

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:44

Wat een lief oudje!! <3 *hoopt stiekem dat eigenaar niet meer gevonden wordt!!*

Echt respect voor je doorzettingsvermogen! Wat een ellende met die hoefschoenen! -O-

-Namiro-

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:15

Nog nooit van gehoord maar dat zou erg sneu zijn! Duimen dat het onschuldig is!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:54

Oooow -O- het ging net zo goed en nu dit...

Ff bijkomen eerst. Hoop dat je niks gebroken hebt! :(:)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:54

Jeetje.. dat is dan een beste klapper geweest! -O-

Ik kan me zo goed voorstellen dat je onwijs teleurgesteld bent.. die ruggenwervel geneest wel weer (ff simpel gezegd) maar dat belangrijke stuk vertrouwen tussen jou en Callas.. dat was nog maar een dun lijntje en heeft een hele fikse breuk opgelopen..
heel veel sterkte! :(:)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:21

-O- wat een verdrietig verhaal..
voel zo ontzettend met je mee!

En toch dacht ik toen ik het verhaal las dat dit ook weer een typische ‘Monique-schrijft-over-een-buitenrit-met-Callas-rit’ had kunnen worden.. want eigenlijk is het dit keer gewoon pech geweest dat je er zo ongelukkig af gekiept bent..
Ja ze is weer geschrokken en heeft zich omgedraaid maar eigenlijk heeft ze de rest heel braaf gedaan!!
Ze stopt tot twee keer toe als je haar dat vraagt in een paniek situatie.. terwijl ze echt wel voelt dat jij haar aan de hoogste boom kunt opknopen.. dat is wel heel erg knap. En ik snap dondersgoed dat je dit nu niet zo ziet en dat je gruwelijk boos op haar bent! Ik ben ook boos op haar.. gewoon omdat ik het jou zo ontzettend gun om van en met haar te genieten na alles wat je voor en met haar gedaan hebt en doet!!

Sterkte en neem je rust!! Komt tijd komt raad! :(:)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:01

Ik snap je overwegingen heel goed.. Je kiest voor een paard en dat draai je niet zomaar terug.

Ik ben 3 jaar geleden gaan kijken voor een paard erbij omdat mijn kwpner met pensioen ging. Werd op slag verliefd op een grijze fjord.. 6 jaar en onbeleerd. Met de mededeling ‘hij kan niks en heeft een eigen wil’. Al vrij snel kwam ik erachter dat hij inderdaad weinig geleerd had,, maar 1 ding had hij wel geleerd: mensen zijn niet te vertrouwen en als ik druk ervaar dan ren ik met 140 km per uur weg.. of iemand mij nou vast heeft of niet.. iedereen om mij heen zei meteen: terugbrengen!!
Maar ik heb de keuze gemaakt om hem te houden en om een manier te gaan zoeken om te gaan samenwerken. Dat heeft me al bloed, zweet en tranen gekost, maar inmiddels heb ik een paard dat naar mij toekomt zodra de deur open gaat in plaats van in het achterste stukje wei te gaan staan. Een paard dat met mij kroelt en het merendeel van de tijd voor mij kiest in plaats van voor zijn paardenvriend.
Zit ik er al op en maak ik er de buitenritten mee die ik zo graag wil maken? Nee, maar ik krijg hier zo ontzettend veel voor terug!! We hebben samen onwijs veel geleerd en zijn samen gegroeid.

Beetje een sentimenteel verhaal en wellicht kun je er niets mee, maar ik wil je wel een hart onder de riem steken. Je bent niet de enige die vol overgave voor een paard kiest!!

Ik heb ook een deel van de Tristan Tucker-methode gebruikt, maar heb vooral ook heel veel gehad aan Chris Irwin! Wellicht kun je hier ook nog eens naar kijken!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:00

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:34

Dat komt echt wel goed met de paarden! :j Hetb is geen enorme verandering zo te lezen.

Fijn dat je mensen in de buurt hebt die in geval van nood bij kunnen springen!
Met John zou ik dat ook niet doen.. het is niet dat je de paarden met een gerust hart aan hem over kunt laten dus je moet er toch steeds bij zijn. Op de manier zoals je het nu beschrijft kun je het prima zelf.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:21

Daar is ze weer! :wave:

Fijn dat je je goed kunt redden in je uppie! *\o/*

Wat vervelend van de kat! Hopelijk komt hij nog thuis.. maar ik snap de gedachte. Katten zoeken indd vaak een eigen plekje om te sterven.. ;(

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:00

Oooh wat naar.. voor jou en voor poes!
Hopelijk krijgt hij nu een boost nu hij overladen wordt met TLC en anders zou ik er niet te lang mee tobben. Dit is voor jou en voor poes niet fijn.

Zonde van de manen van Callas, maar dat groeit wel weer bij. Eerst jouw gezondheid. Klinkt toch niet goed zoveel pijn!

Sterkte! :(:)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:33

Spannend!! Ben benieuwd wanneer we een exemplaar kunnen aanschaffen! :j

Hoe voel jij je inmiddels?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 06:49

Fijn dat je toch verbetering voelt! Ook al is het met pijnstilling.. :j

Dat van die drie maanden en korte dagen.. dat heb ik even niet opgeslagen! :x

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:54

Moet je dit stuk ook net zo lang blijven oefenen totdat het erin zit en je verder mag? Of kun je ook al wat andere oefeningen erbij pakken? Ik kan me ook voorstellen dat het Callas (net zoals bij jou!) haar neus uit komt. Kun je niet oefenen totdat je op het veldje bent en dan iets anders doen wat ze wel leuk vindt? Het blok of wat andere kunstjes? Dan blijft het ook leuk omdat je ook iets kunt doen wat wel goed gaat..

Ik snap je wanhoop zou goed. Ik heb hier ook al drie jaar een exemplaar staan en kom net zoo onwijs gelukkig binnen want na drie jaar heeft er een zadel op gelegen en hebben we hiermee twee rondjes gestapt.. en dan denk ik ‘het is het echt waard!’..
Maar ik ben al 100000 keer binnen gekomen met de gedachte ‘waarom doe ik dit nog?’..

Ik denk dat dat het belangrijkste is nu voor jullie: hou het leuk en zorg dat de frustratie niet de overhand neemt!

Sterkte nu met alles :(:)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 18:37

Fijn dat je zo weer een beetje inspiratie gekregen hebt Monique! :j
TRT is allemaal goed en wel, maar ‘je eigen plasje eroverheen doen’ (zoals we dat hier zeggen) is ook belangrijk! Jij kent je paard het beste.. ik geloof ook niet dat Tristan bij elk paard exact dezelfde stappen volgt.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:29

Super Monique! *\o/*
Lekker zo door gaan!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 15:44

Ach ik baal zo met je mee! Natuurlijk mag je je even *** voelen. Doen we allemaal wel eens!

Mbt Callas denk ik dat de stelregel: ‘zo zacht als kan en zo hard als nodig is’ een heel treffende is.
En hoe hard ‘hard’ is is bij ieder paard anders en dat kun jij echt wel inschatten!
Ik heb vandaag nog een filmpje van tristan bekeken waarbij hij ook een keer ‘hard’ inkomt waardoor het paard steigert..
Je hebt wel te maken met een paard hier en niet met een cavia. Veiligheid en respect staan voorop. En dan wel wederzijds respect!

Je weet inmiddels dat ik ook zo’n paardje heb en hoe voorzichtig ik ook met hem ben omdat ik weet dat zijn vertrouwen naar de mens nog een dun lijntje is.. toen hij laatst zijn tanden in mijn been zette heb ik hem toch een klap verkocht.. niet zo hard als dat ik bij mijn andere paard had gedaan, maar hij heeft er wel 1 gehad. Ik accepteer dat niet.. niet van een ‘normaal’ paard en niet van hem. Klaar!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 16:02

Dan denk ik (en dat is makkelijk vanaf achter het scherm..) dat je straf toch niet in verhouding stond met haar fout..

Mijn hondentrainer gaf eens het voorbeeld met een voerbak.. je bouwt vertrouwen op en daardoor komen er brokjes in de bak.. bij iedere positieve ervaring komt er weer een brokje (of meerdere) bij.. is er een keer een negatieve ervaring dan gaat er een brokje uit. En dat geeft niets want er zit nog genoeg in de bak en je bouwt ondertussen ook weer vertrouwen op waardoor er weer brokjes in de bak bijkomen.
Zolang er brokjes in de bak blijven is er niets aan de hand..

Dat past hier ook bij denk ik..
snap je een beetje wat ik probeer te zeggen?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:00

Het lukt me even niet om te quoten op mijn telefoon, maar het stukje van Pien waarin ze schrijft dat je niet overal een emotie aan hoeft en moet verbinden is wel heel mooi en ik denk dat dat jou heel erg kan helpen.

Je hoeft en kunt niet alles begrijpen..
dat stukje waarbij je vriend met de tractor bezig is en de paarden ineens uit hun plaat gaan gebeurd hier ook.. het zal zijn reden wel hebben maar daar kom je nooit achter. Ik verbind daar geen waarde aan.

Als iets niet lukt in het werk met mijn paard dan kijk ik naar mijzelf.. deed ik het goed? Was ik onduidelijk in mijn communicatie? Etc. En dan puzzel ik (en dus wij samen) naar een situatie waarbij het wel lukt.
Ik probeer (let wel.. probeer) daar niet gefrustreerd door te raken en er geen emotie (boos, verdrietig..) aan te verbinden. Het is een puzzel die we samen moeten oplossen. En soms is het een hele eenvoudige puzzel en soms heb je er ineens een van 25090 stukjes.
Nogmaals heel makkelijk gezegd van achter een schermpje en ik weet hoe moeilijk het is. Zeker als je zelf ook niet lekker in je vel zit!

Je doet het goed Mo en je wil het beste voor jullie: dat siert je en is het beste uitgangspunt! :(:)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:10

:(:) komt goed!
Lekker gaan genieten van jullie avond!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:04

Ik heb je filmpje bekeken Monique en de volgende dingen vallen mij op:
- als je begint reageert Callas eigenlijk heel braaf. Ze gaat (na wat aanmoediging) heel braaf achterwaarts. Eigenlijk krijgt ze hiervoor geen beloning, want jij blijft doorvragen. Vervolgens steek jij je rechterhand naar rechts en maak je ruimte waardoor Callas rechtsaf slaat en je in de longeermodus terecht komt. Je blokt haar vervolgens nergens met je lijf door voor haar schouder te komen en dus stopt ze ook niet..
- het stuk stappen daarna doet ze heel braaf. Ze zakt daar zelfs ook met haar hals en haar oor is op jou gericht.
- bij het stukje na de tekst ‘8 min verder’ waarbij jij stopt en waar je je omdraait en meteen met het touw zwiert (rond 3:10) vraag ik me af wat ze gedaan had als je niet met het touw gezwaaid had. Volgens mij was ze daar uit zichzelf naar achter gegaan..
- bij het stuk na de tekst ‘laatste keer..’ draai je zelf ineens heel abrupt om en begint meteen te zwieren terwijl Calles net zo abrupt is gestopt als jij dat deed. Waarom wil je daar nog meer afstand creëren terwijl ze het eigenlijk heel braaf doet?

Ik denk dat je overall heel goed bezig bent met Callas! Waar ik denk dat vooruitgang te behalen is, is in jouw eigen lichaamstaal. Hoe geef je ruimte door je heup in te draaien en hoe blok je vanuit je heup. IK ga proberen of ik een filmpje hiervan kan vinden.. Ik denk dat Chris Irwin hier wel filmpjes van heeft..

Ik hoop niet dat je bovenstaande als kritiek opvat, want zo is het niet bedoeld.. Het is alleen heel moeilijk om uit te leggen zo ‘op papier’! :o