Ik heb je filmpje bekeken Monique en de volgende dingen vallen mij op:
- als je begint reageert Callas eigenlijk heel braaf. Ze gaat (na wat aanmoediging) heel braaf achterwaarts. Eigenlijk krijgt ze hiervoor geen beloning, want jij blijft doorvragen. Vervolgens steek jij je rechterhand naar rechts en maak je ruimte waardoor Callas rechtsaf slaat en je in de longeermodus terecht komt. Je blokt haar vervolgens nergens met je lijf door voor haar schouder te komen en dus stopt ze ook niet..
- het stuk stappen daarna doet ze heel braaf. Ze zakt daar zelfs ook met haar hals en haar oor is op jou gericht.
- bij het stukje na de tekst ‘8 min verder’ waarbij jij stopt en waar je je omdraait en meteen met het touw zwiert (rond 3:10) vraag ik me af wat ze gedaan had als je niet met het touw gezwaaid had. Volgens mij was ze daar uit zichzelf naar achter gegaan..
- bij het stuk na de tekst ‘laatste keer..’ draai je zelf ineens heel abrupt om en begint meteen te zwieren terwijl Calles net zo abrupt is gestopt als jij dat deed. Waarom wil je daar nog meer afstand creëren terwijl ze het eigenlijk heel braaf doet?
Ik denk dat je overall heel goed bezig bent met Callas! Waar ik denk dat vooruitgang te behalen is, is in jouw eigen lichaamstaal. Hoe geef je ruimte door je heup in te draaien en hoe blok je vanuit je heup. IK ga proberen of ik een filmpje hiervan kan vinden.. Ik denk dat Chris Irwin hier wel filmpjes van heeft..
Ik hoop niet dat je bovenstaande als kritiek opvat, want zo is het niet bedoeld.. Het is alleen heel moeilijk om uit te leggen zo ‘op papier’!