[VOLG] Stal 't Achterhof: een nieuw begin!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

joyce B

Re: [VOLG] Stal 't Achterhof: een nieuw begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:17

Dat gaat snel! Leuk hoor! Eigen hooi is erg fijn. Als je zaad neemt met laag fructaan en gemengde soorten dat zowel voor maaien als grazen geschikt is kun je het in het najaar ook nog gebruiken voor weidegang. Met zoveel paarden zijn je andere edities tegen die tijd echt wel kaal en kun je ze mooi nog een tijdje op het andere stuk laten lopen en de korte stukken onderhouden en rust geven.

Ik mis een put onder/naast de stal. Maar daar heb je nu niets meer aan ben ik bang :D

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 12:03

Put bedoel ik gierput of aansluiting op riool (maar dat mag meestal niet, in elk geval niet in Nederland)

Stallen blijven veel droger met stalvloeren met afvoer en je kunt de stallen ook makkelijker uitspuiten en schoonmaken.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 06:26

Wat wordt het groot en mooi! Dat kunststof is mooi onderhoudsvrij!

Als je met de mesthoop moet werken met een loopplank is dubbele wielen niet handig... Ook met manoeuvreren over ongelijk terrein en (heen en weer)leegschudden niet. Heb met beide soorten gewerkt maar vond enkel wiel toch fijner werken en die aangeschaft voor bij ons thuis.

Wij hebben een Ford. Kost wat maar na 12 jaar nog steeds als nieuw!

Wij gebruiken hem voor hooi voeren.
Voor het uitmesten heb ik de normale maat Tuinkruiwagen. Zo'n grote vul je snel te zwaar met pure mest. Heb je lang stro in de stallen dan is zo'n grote wel fijn. Kan veel meer in en stro geeft meer volume in afval dan vlas of gehakseld koolzaadstro etc.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 14:46

Prachtige stal!
Wij hebben ook glas. Maar dan aan de buitenkant van de wanden en de luiken van de dubbel deuren en kiep-kantelramen. Wel veiligheidsglas. Er is een keer 1 gesneuveld met dikke barst er in door keiharde trap tegen een wand.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:23

Wat is het mooi geworden!

Super, zulke ouders!
Als wij in de toekomst de mogelijkheid hebben om onze dochters op weg te helpen zouden wij dat ook doen... Als ze 60 zijn en het erven hebben ze dat geld niet meer nodig, kunnen we ze beter helpen als ze jong zijn zodat ze er echt nog lang plezier van kunnen hebben... Hopelijk kunnen wij het dan missen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 09:02

Ziet er super uit.
Alles keurig en verzorgd en met mooi materiaal. Veel plezier er van!

En ik heb bewust groepshuisvesting maar zelfs met alleen ruwvoer en beperkt weidegang is het hier vreselijk lastig met verschillende voederbehoeften. Vooral bij de paarden die vanwege blessure niet getraind kunnen worden of van hun eigenaar te weinig intensieve beweging krijgen. Daarom staan hier sommige paarden echt wel veel te dik. Je wilt namelijk niet dat de onderdanige paarden die juist wat meer kunnen gebruiken te kort komen en ook de uren dat ze zonder ruwvoer staan wil je beperken.

En angst voor blessures snap ik ook. Niet alle paarden gebruiken alleen subtiele signalen en sommigen zoeken onenigheid op.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie