[VOLG] Stal 't Achterhof: een nieuw begin!

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 12:07

joyce B schreef:
Put bedoel ik gierput of aansluiting op riool (maar dat mag meestal niet, in elk geval niet in Nederland)

Stallen blijven veel droger met stalvloeren met afvoer en je kunt de stallen ook makkelijker uitspuiten en schoonmaken.

We hebben afvoer onder de stallen liggen om de stallen uit te spuiten oid :) In de boxen zelf niet. Maar dit moet idd met inflitratie ed :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-18 11:11

Vandaag zijn we een uurtje geweest om stenen op te ruimen rond de bekisting. Toen we aankwamen zagen we al enkele frames van de stallen staan :D

Dinsdag komen ze beton gieten :)

Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-18 12:13

Gini schreef:
Zo gaaf! En dat je dit allemaal doet op zo jonge leeftijd. Begin ik me toch echt af te vragen wat ik aan het doen ben met mijn leven. :D

Haha dat heb ik ook lang gehad hoor :+ Als ik zie wat iedereen rond me al doet in de sport :) Maar gewoon je eigen pad ingaan, je komt wel op je pootjes terecht :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 08:39

Topic even uit het oog verloren haha

Afbeelding
Beton ligt er :D
Vandaag verhuizen de huidige bewoners, morgen beginnen we aan de stallen en zaterdag krijgen we de sleutels van het huis :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 06:18

Gisteren 'thuis'komen en dit zien. Ik was een gelukkig iemand :D

Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 20:05

Dag 2 van het stallen zetten :D

Afbeelding

Laurievc

Re: [VOLG] Stal 't Achterhof: een nieuw begin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 20:43

Ondertussen nog een kleine tussenupdate gekregen van vanmiddag :P
Afbeelding

Begonnen bij bedaf, maar uiteindelijk nog bijna 7000 euro van de prijs afgekregen via een 'lokale' metaalwerker die in bijberoep stallen maakt :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 21:10

suffie schreef:
Dat schiet al mooi op. Vond de stallen erg op die van Bedaf lijken, vandaar mijn vraag. Mooi mazzeltje dat je tegen zo iemand bent "aangelopen". Elke euro kun je maar 1x uitgeven! Doen ze bij jullie ook aan meiboom zetten of pannennat? Dan kan er maar zo vanavond een boom worden gezet :o :D

Ik moest even opzoeken wat het net was. Had er nog nooit van gehoord :+ Wel een leuke traditie zeg!

maras schreef:
Dat ziet er prachtig uit! Moet je ook nog veel aan het woonhuis doen of valt dat nog mee?

Woonhuis is eigenlijk helemaal in orde. Schilderen en misschien nog een stuk laminaat leggen is momenteel de grootste zorg haha :D
Binnen dit en ... maanden moet er wel een nieuwe douche komen. Dit is nu een bad met losse sproeier en ik ga geen tijd hebben om elke dag in een bad te gaan liggen 8-)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-18 13:38

Iets met dat het vooruit gaat :D

Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 07:11

Jola schreef:
Ziet er top uit Laurie!! +:)+ Ik kan mij herinneren dat we een paar jaar geleden eens met elkaar spraken en dat ik je toen gezegd heb dat je er wel ging komen ook al geloofden anderen niet in jou. Maar zie nu eens wat je met jouw doorzettingsvermogen en je lieve ouders voor elkaar hebt gekregen!! Ik ben supertrots op je!! *\o/*

Oh, hoe lief <3 Ik kijk er zo naar uit :D

Volgende uitdaging: stalmateriaal vinden (kruiwagens, bezems, ...). Maar waar :+ Als iemand tips heeft voor een goede (web)winkel: shoot!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 07:22

Klopt, ik wil een 330l, kiepbaar met 2 wielen. Dat staat vast :+ Nu de winkel nog vinden waar ze hem tegen een deftige prijs hebben :')

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 11:44

Dank allemaal :D Ik ben inderdaad met mijn gat in de boter gevallen, zoals ze dat hier zeggen :+

De suggesties ivm kruiwagens ga ik allemaal bekijken en mijn lijstje aanvullen indien dat kan. Daar ook, dankjewel :D

Qua stal: vrijdag worden de boordstenen voor de piste geleverd. Zaterdag worden de regenwaterputten gestoken en beginnen ze met de piste uit te graven en maandag komen ze de folie leveren.
Ondertussen zijn we ook in het huis bezig met behang af te trekken ed. Gaat lekker dus :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 19:11

Granoek schreef:
Zeker proberen eens een van craenenbroek te vinden voor materiaal! Scheelt je soms een hoop qua prijzen

Ik heb heel toevallig een Van Craenenbroek bij het werk, maar daar raak ik nooit binnen openingstijden. Helaas ook 1u30 van huis, dus ik vrees dat dat eens een uitje gaat worden voor in de winter :P Ondertussen via HorseFriend, Kramer en EJ wel alles gevonden wat ik 'nu' nodig heb. Dus dat gaan we al even bestellen :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-18 05:03

Delphi schreef:
Ohhh zo gaaf je vorderingen! Hoe gaan jullie de binnenkant van de stal/schuur afwerken? Komt er tussen de plankjes en de binnenkant isolatie?

Wij zijn in afwachting van de vergunning en dan kunnen wij aan onze stal beginnen. Ik kan niet meer wachten, helemaal niet nu in de vorderingen bij jou zie!

Spannend he :)
Wij hebben enkel isolatie dmv sandwichpanelen aan het dak

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-18 08:10

2 wielen staat echt vast, ik werk af en toe ook op een andere stal en die kruiwagens werken voor mij echt heel handig. Wel kiep uiteraard :) We zullen de tractor gebruiken om de mesthoop omhoog te werken, dus looppplank ga ik normaal niet nodig hebben.

Wel super fijn dat iedereen meedenkt! Heb ik echt heel veel aan, want uiteraard is alles de eerste keer :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-18 16:30

Jola schreef:
Er is op Bokt ook een topic "paarden aan huis" Laurie, ik weet niet of je die al kent? Staan misschien ook wel tips in waar je wat aan hebt? :)

Klopt, ik heb een tijdje meegevolgd maar er werd heel veel 'gewoon' gekletst dus ik ben na een tijdje afgehaakt :)

Voor de mensen met instagram:
https://www.instagram.com/stories/vclaurie/

Vandaag hebben we in de eetplaats en woonkamer het behang afgehaald en al een groot deel geschuurd.
Mijn vader zit momenteel in Hongarije dus we kunnen nu even in het huis verder :P

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 10:52

Waterputten steken ook :D

Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 14:35

Goed. Ondertussen is de piste helemaal uitgegraven. Net hebben we 250 boordstenen op zijn plek gezet met dank aan onze buurman :D de folie zijn ze net ook komen brengen. Waarschijnlijk beginnen we vrijdag met de boordstenen te zetten!
nu gaan we verder met plamuren en schilderen binnen.
Morgen stokstijf haha

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-18 12:39

Afbeelding

Afbeelding

We zijn vandaag volle bak bezig om boordstenen te zetten. Gaan we verder mee geraken dan gedacht, dus vrijdag nog 1 mading en dan staan die er ook in :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-18 17:22

Ik heb mij ook echt heerlijk geamuseerd gisteren :+
Vrijdag of zaterdag leggen we de 2de helft van de stenen. Daarna nog drainage en folie leggen en dan kan het zand erin :)
Vrijdag zouden normaal ook de planken van de stal geleverd worden, dus daar kunnen we ook naar aftellen.
Helaas vanaf morgen wel terug naar school, dus het gaat wat schipperen worden!Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-18 06:29

Heleennn schreef:
Oei ga je ook nog naar school? Super lastig, ik zou me dan echt niet kunnen concentreren en enkel met mijn stal bezig willen zijn :')
Ja haha, helaas! Laatste jaartje :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 12:38

We zijn nog maar halverwege de dag, en de stal is al voor de helft opgevuld :D

Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 17:07

soeboenoe schreef:
Zo hee! Mooi plekje!
Toevallig nog een plekje vrij? := :o

Ik ben altijd voor onderhandeling vatbaat :P

Glas was inderdaad een bewuste keuze. We willen een lichte stal, maar teveel lichtkoepels in het dak zorgt ook voor veel warmte. De deur zou in de middag nooit vol in de zon staan dus goed als extra lichtbron :)
Morgen gaan we verder met de onderkant. De afwerking kost nu vooral veel tijd

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 20:08

Gaat lekker vooruit he!
Vandaag hebben we licht gehangen in de stallen. Dit weekend maken we wellicht de stallen helemaal af.
Vanaf volgende week vrijdag beginnen we aan de piste. Verhuisdatum is opgeschoven naar 15 oktober.

Ik zal morgen in het licht nog eens een foto posten!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 20:12

Donkydonkje schreef:
Dat valt nog mee naar 15 oktober, maar kan begrijpen dat je er wel veel zin in hebt om te gaan verhuizen. Nu het allemaal goed begint te vorderen. Wanneer staat het geplant om ook de paardjes over te doen?

Ook 15 oktober :D vanaf de paarden er zitten, zit ik er ook. Alle meubels staan al in de garage maar er moet binnen nog wel wat gebeuren. Paarden in hun luxe stallen terwijl ik het nog even zal moeten doen met een bed, bureau en een plastic stoel in de keuken :+ maar de paarden gaan nu voor :)