Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

AnnetteFlame

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:28

Ik reageer alleen even op pagina 112 hoor :oo

Dappere vriend heb je xApple, mijn vriend houdt niet zo van paarden haha, dus des te leuker om te zien dat jouw vriend zo geïnteresseerd is! En brave Lars natuurlijk! Knap dat het sturen zo goed ging! lijkt me ook een heel trots moment!

Ken lekker op de wei, heerlijk genieten is dat :D Fijn dat ze braaf was met rijden, blijft toch altijd spannend zeker met wind. oeh en daarna er gelijk zelf op, knap hoor!

Brave Zilver, jammer van de tegenvallende resultaten, maar hey het was wel weer een mooie ervaring voor haar. Rijden ziet er goed uit. Balen van je bekkeninstabiliteit, domme vraag hoor maar is dat tijdelijk of kan dat verbeteren?

gefeliciteerd met je wp Mirjamalvaro! Leuk he longeren zonder tuig! Dan voel je echt een soort connectie met je paard

haha Amado met dat muziekje, je ziet hem echt zo kijken alsof hij niet snapt wat de bedoeling is haha

Longeren ziet er goed uit Wennie! staat hem goed

Nynkster jouw (vriend zijn) bleeksheetje is zo knap he!! Caia ziet er goed uit! Nu hopen dat Lina snel hengstig wordt :D

Nogmaals Kleinvosje sterkte met je besluit, is niet niks om zoveel kilometer van je paard te zitten en dan zulke beslissingen te moeten maken :(

Wij hebben vandaag ons eerste les gehad op deze stal met een nieuwe juf en wauw wat is ze fantastisch! Heeft dezelfde denkwijze als ik, eerst alles op de grond voor elkaar hebben voor überhaupt nadenken over opstappen. En ook met ruitermak maken eerst 100x op en afstappen en dan pas denken aan bewegen.

Maargoed vandaag hebben we ons gericht op longeren en dan vooral rust. Hij heeft nogal voorwaartse drang en dat is heel fijn om mee te werken want hij luistert heel goed, er is/was alleen niet echt rust. Dus we hebben geoefend op op de cirkel hem stil te laten staan zonder aan de lijn te trekken of zelf al te veel te bewegen. En ontspanning, laat hem maar een paar minuten lekker stilstaan zonder nieuwe opdracht. Was echt een hele fijne les! Maandag weer verder

Afbeelding

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:52

Murosch, longeren met bijzet ziet er goed uit. Had ook al gereageerd in je topic en het rijden ziet er mooi rustog uit!

Nynkster, Hayden <3 Lina moet maar gauw hengstig worden! Caia ziet er goed uit met haar nieuwe kapsel!

Och jemig Patty paard wat een ongeluk, zou me echt doodschrikken. Wat een verwondingen ook die je beschrijft.

XApple rijden op Lars ziet er super mooi gecontroleerd uit! Liever wat te langzaam dan te snel, als het goed js hem je nog een jaar of 20/30 met m!

Leuk he Kabayo lange lijnen met haar buiten. Ik vond dat ook zo top voelen buiten. We moeten met de nieuwe stal het buiten wandelen weer helemaal vanaf 0 oppakken ivm de nieuwe omgeving. Dus voor ons liggen de lange teugels een beetje in de kast haha

Welkom Bowo

Toen ik nog veel met fabs wandelde kreeg ik ook vaak de opmerking: waarom zit je er niet op? Heb telkens geantwoord dat ie dat niet kent. Maar eigenlijk wol je dan zeggen, dat overleef ik niet meneer/mevrouw :')

Knappe Kyara Mirjam!

Hier vandaag weer les gehad. Begonnen met longeren en vooral de reacties een gang terug verscherpen. Een gang sneller hebben we heel erg op geoefend en reageert hij heel snel en een gang terug had ik eigenlijk en beetje verwaarloosd terwijl dat eigenlijk misschien nog wel belangrijker is. Dus binnen een paar seconden moest hij een gang langzamer en dat lukte ook vrij snel!

Daarna was hij helemaal rustig en ontspannen en ben ik er met een krukje naast gaan staan. Beetje klapperen met beugels en zweetbladen en een beetje leunen.
Ging echt super goed!

Foto uit filmpje
Afbeelding

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 13:39

Kabayo Knappe zilver met de vrijheidsdressuur clinic in tolbert! Zilver heeft een watertrauma opgelopen sinds de val :'). gefeliciteerd nog met je verjaardag! Mooie les gehad zie ik, vind het van les latijd zo fijn dat mensen net even met een frisse blik naar jou en je paard kijken (geldt nu ook voor mij en fabs) en dan je nog dingen kunnen vertellen die je nog niet wist of niet doorhad. Veel plezier met de fotomeeting!

YAAAY lina gedekt!! dat daar maar een mooie baby uit mag komen!

Arme Lars met z'n eczeem :( zit m niet mee. woow zoveel gebitselementen :') hebben ze nog wel tanden en kiezen over? Snap dat het kriebelt om met Rissa aan de slag te gaan. Hou je ons op de hoogte wat voor zadel je neemt? ben wel benieuwd. En wat voor zadel had je er tot nu toe op liggen dan?

Bowo leuke filmpjes, jij bent dan toch al best ver in het beleerproces! ziet er wankel maar prima uit :). Fijn dat ie weer thuis is, nu nog die stijgendelijn blijven doorzetten. Is wel een teken ook van de prof dat het wel goed zit toch?! Wauw mee naar de verenigingsles das ook weer een grote stap

Filmpje ziet er heel goed uit mirjam met Kyara, ook nog wel wankel maar weinig spanning! Ook knap dat je het aandurft om met die graafmachines op te stappen. Ik snap jou redenatie heel goed maar dan moet je wel het lef en zelfvertrouwen hebben dat het goedkomt! Als ik je updates zo lees gaat ze echt met sprongen vooruit!

Wedstrijd ziet er ontspannen uit Amado en idd dat zie je neit veel (meer) op wedstrijd zonder zweep sporen en bit

Sbravour alweer halverwege de 8 weken. Ik zou na 4 weken scannen kijken of je de goede kant op gaat, maar natuiurlijk eerst zelf filmen en kijken of ze goed loopt anders is het inderdaad zonde geld. maar als ze wel goed loopt zou ik wel scannen over 4 weken en dan desnoods later nog een keer. Ik ag me niet mengen in de bit discussie ik denk dat je je keuze weloverwogen hebt gemaakt :). T staat haar goed iig

Melissa ik zou ook schrikken en bokken van een husky :'). Knap paard Melissa!

Pattypaard gelukkig was de controle bij de gynaecoloog goed en heb je neit te veel letsel. Wat voor zadel heb jij gekocht? Denk dat het voor nu zeker met je verwondingen handig is om met begeleiding te blijven rijden. Knap dat Kris gelijk te trailer op ging, hopen dat dat ruitermak maken net zo goed gaat.
Fijn dat het rijden de laatste x goed ging. Wel apart dat je nog niks van Kris gehoord heb ik ben ik daarin de enige :'). Hopen op geen bericht goed bericht :D

Dawson Yaaay erop, hoe gaaf is dat! Ziet er goed uit :D

Wat praten jullie allemaal veel in anderhalve week :')

Eergisteren heb ik een boomloos huurzadel opgehaald om te testen en gisteren en vanochtend hadden we les.
De lessen gingen heel goed! Met longeren gaan de gangen terug al steeds sneller en hij wordt tijdens het longeren ook steeds sneller ontspannen. Dus daarna het krukje er weer bijgepakt.
Gister met mijn ene voet in de beugel gehangen met gehele gewicht en aan de andere zijde herhaald.
Vandaag hadden we willen zitten, maar er was naast ons de hele tijd een vrachtwagen aan het inladen met zo'n happer. En ondanks dat ik van mening ben dat het niks uit moet maken wil ik het in deze fase ook niet uitlokken. Duus wel met ene voet in de beugel en andere voet in de lucht boven het zadel, maar niet eroverheen geslagen. Wel hebben we met een voet in de beugel weer gehangen en zelfs onze eerste stapjes gezet!! Dat deed ie echt suuuper, maar hij was er wel gigantisch van onder de indruk, veeel gapen en kauwen daarna. Dus weer aan de longe gezet om af te sluiten met iets makkelijks en daarna nog even vanaf het krukje geknuffeld (even een stapje terug) en toen zijn we helemaal zen en ontspannen geëindigd.
En jaa dit klinkt als heeeel langzaam gaan qua stapjes, dat klopt maar we hebben alle tijd en deze manier voelt voor mij en de instructrice het beste
Helaas wel moeten concluderen dat boomloos het toch niet voor ons is. Ghost lag heel wiebelig en nu Barefoot liggen de pommels toch niet ideaal en schuift het zadel ook heel erg.
Helaas geen beeldmateriaal van het hangen, maar wel van hem met het huurzadel :D
Afbeelding

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:49

Mirjam eerste galopje aan de longe Yaayy

Knappe Fflur met haar optuiging

Waauw Dawson, vorige foto zat je alleen en nu loop je al rondjes wauw wauw wauw en wat is het een gaaf dier!! Veel rijplezier de komende dagen

Welkom JoanneE, balkjes lopen? ik longeer ook met touwtjes en we doen nu heel veel grondwerk voordat we gaan hangen en ik merkte vandaag dat het echt een spierbonkje aan het worden is :D. Toch is longeren wel de makkelijkste optie om spiertjes te kweken.

Prachtige foto's van Zilver Kabayo en wat stijgt ze op in haar galop!

Nynkster blijft Lina nou daar staan tot ze gescand is of totdat jullie naar de nieuwe stal gaan? hopen dat het is gelukt!!

Yaaay galop met Ken, Melissa hoe cool is dat!! Wel balen van haar uitgang trekje, maar mijn juf vertelde toevallig vorige week dat dat voor heeel veel jonge paarden een struikelblok is en dat daar zelfs met BB springproefjes rekening mee wordt gehouden dat de eerste sprong van de uitgang af is omdat je jonge paarden daar anders niet meer wegkrijgt. Fijn dat het trailerladen goed ging :D

Bowo gelukkig bleef je zitten met de bokjes :D snap dat je de galop dan even achterwege laat hihi

Pattypaard, zadel klinkt goed! Gelukkig heb je wat gehoord over Kris, Ben benieuwd naar de rijfoto's!

Sbravour had in je topic al gereageerd over het zadel. het zadel van mijn stalgenoot ligt toch best prima (volgens mij is dat stubben) en vanuit daar kijken we wel weer verder

Murosch vindt de houding van veronia met bijzet eigenlijk wel prima. Zou zelf eerder de bijzet korter doen dan hem hoger plaatsen. Dan bovenin dragen vind ik persoonlijk niet op deze manier ideaal om te realiseren dat moet naar mijn idee toch later pas komen :)
Vind je rijfoto's echt heel mooi Murosch, het ziet er echt uit alsof julie dit al maanden/jaren zo doet terwijl je er nog helemaal niet zo lang geleden nog niet eens op zat. Echt heele mooie foto's
En cool dat je gewoon een hele stamboom onder je kont heb gehad haha leuk om de gelijkenissen te zien binnen de paardenfamilie

Ilsey wat een leuke combi aan paarden hebben en wat ben ik jaloers op je handpaardrijden mogelijkheden ik had dat ook zooo graag willen doen maargoed. Is Floyd een Noordzweed? Heel knap iig :D Zo rijden ziet er uit als voor herhaling vatbaar of niet haha

Hier weer les gehad. Boomloos huurzadel weer teruggebracht en het engelse stubben zadel er weer opgelegd en eigenlijk ligt die best prima, als alles is bevestigd ga ik op zoek naar een beter zadel. Hier gaat het elke keer steeds beter en vandaag heb ik op beide kanten erop gehangen (doe ik trouwens elke keer) maar nu ook op beide kanten een stuk of 10 stappen gezet! Nu dus ook vanaf de rechterkant stappen gezet en het was nog wel intensief maar hij was alweer veel minder onder de indruk als de vorige keer van die enkele passen stappen toen ik aan de linkerkant hing. Echt zoo trots! helaas geen beeldmateriaal :( Waar is je persoonlijke fotograaf als je hem nodig hebt haha het liefst zou je overal beeldmateriaal van willen hebben :D

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 22:47

Ik vind dat ook lastig ook want de eerste keren wil je sowieso zeiltje dicht, maae na een stuk of 10x rijden komt er een twijfel moment.
Gelukkig kon ik op een gegeven momemt een trailer huren waarbij het zeiltje ook de mogelijkheid had om voor de helft hor te maken dat er wel lucht doorheen kon. En op de keuring heeft hij toen we daar aangekomen waren een paar uur met zeiltje open gestaan voor het eerst.
De eerste rit zonder zeiltje was er 1 van 5 minuten en sindsien rijden we zonder, maar ik snap de twijfel!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:40

Wauw apple goed zeg!

YAAAAAY Lina drachtig!!! Ben echt super benieuwd wat er uit de combi komt!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:41

Hoi allwmaal, mag ik me ook weer melden? Het ging met op een gegeven moment te snel on bij te lezen en daarna veranderde de sfeer, maar nu lees ik weer zoveel leuke en interessante dingen waarik me helemaal bij aansluit dat ik toch graag weer meeklets. Ik reageer nu niet op iedereen maar zal dat hierna wel weer doen!

Ik heb SBravour zien opstappen op haar paardje zonder bit en zonder zadel, wat heb jij al een vertrouwen met haar zeg, prachtig! Om gelijk even te reageren op het hoefsmid verhaal. Op de helft van de stallen waar Fabian ben ik er niet bij geweest. Bij de stal waar ik 2 jaar geleden stond (was hij dus nog 2) was de hoefsmid echt enorm snel en stond hij netjes tussen twee touwen en dat ging echt perfect. Nu zijn we hier sinds apeil op een nieuwe stal waar ik dus voor het eerst er weer bij ben en kan ik hem nergens tussen twee touwen zetten wat resulteert in af en toe omhoog komen en klieren, waar ik me dan weer poedersuiker over voel want bij mij flikt ie dat soort dingen niet :')

Ik zag ook Murosch voorbij komen jeesmig wat ga jij goed met Veronia zeg! Ook mooi om te lezen over de mentaliteit van wedstrijden, met mijn vorige paard vond het ik suuper leuk om te doen en idd die protocollen etc, maar voor nu ga ik ook liever WE doen! Dat Fabian nog veulen was heb ik me daar helemaal in verdiept. Anderzijds denk ik over een jaar of 2 ik alsnog wel dressuur wil starten om M1 +5 te kunnen halen voor het sportpredikaat. Dat moet wel lukken.

Daarnaast zag ik nog een hele hoop nieuwe gezichten die ook al vet goed gaan met hun jonkie! Hallo allemaal :D

Vanaf nu ga ik weer op iedereen reageren :D

Nou hier een update. We pakken het iets rustiger aan dan de meesten hier. Zijn op 1 mei begonnen met deze juf, eerst het longeren verfijnen. Dan heel was lesjes hangen, herhalen, hangen en stappen herhalen, nou na twee maand zitten en stappen, en vervolgens zijn we in sstap al gaan oefenen met een stuur (links, rechts, halt, achteruit, hoofd inbuigen naar links en rechts) dat als ie een keer schrikt hij niet ook eens schrikt van de eventuele druk op zijn teugels
Inmiddels maken we per les heeeele grote stappen. Ik zit nog steeds wel vast aan de juf maar in stap voelt het al alsof we los kunnen, beenhulpen snapt ie, zithulpen snapt ie en echt allemaal binnen 1 of 2 lessen, echt bizar! Vorige week hebben we voor het eerst gedraafd terwijl de juf meerende en gisteren gaf hij ons gewoon een redelijk stabiele draf op de cirkel, hij doet het zo goed!
Dus nu durven we weer mee te praten mer jullie :D

Afbeelding

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:27

Moonprayer, leuk dat het goed ging met je dochter. Mijn neefje van 2 had ook al op zijn rug gezeten voordat ie beleerd was, maar die trek je ook wat makkelijker van zn rug haha

Dank je wel Nouklime :), wat mag je ook trots op hem zijn dat hij die stapritjes zo goed doet, braaf paard!!

RoyceMack het stomme is, ik kan bij wijze vanuuuren zn poten vasthouden en zn hoeven uitkrabben en hij doet niks verkeerds, stilstaan kan hij ook prima. Maar bij de hoefsmid wil ik graag dat de hoefsmid heel blijft en bouw ik zelf spanning op, komt daar nog bij dat ik m niet tussen twee touwen kan zetten of tegen een muur en dan begint ie te klieren en te jengelen als het hem te lang duurt, en af en toe komt ie dus ook omhoog, slaat verder niet met zn benen, maar ik schaam me wel kapot, want hij doet alles verder perfect. Moet wel zeggen de tweede keer dat de beste man er was ging het al beduidend beter dan de eerste keer, maar ik baal er wel van!

Fijn dat het goed gaat melissa met Ken, spandoeken zijn ook erg eng natuurlijk :D jullie zijn al best ver in het beleerproces he?!

Mirjan klopt hoor wat je zegt, ik heb wedstrijden ook echt heeel leuk gevonden alleen momenteel gewoon de ambitie nog niet :D

Wat een opluchting dat de hoefsmid goed ging SBravour!

Wij hebben vandaag de draf aan de lijn bevestigd, hij doet het zoooo super braaf!! Echt alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Helaas gaat juf volgende week een weekje op vakantie :'(
Gaan we maar wandelen ofzo..

Edit: nog even een gopro filmpje van ons laatste/langste draf van vandaag de hele bak door :D

https://youtu.be/XjBiAYxD-vI

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:02

Ik antwoord later op iedereen amar wil toch even inhaken. Ik ben ruim een jaar geleden begonnen met lange teugelen in het bos, met een touwhalster en daaroverheen een hoofdstel zondr neusriem met een kneveltrens. Die doet hem geen zeer maar is wel duidelijk en begeleid mooi zijn hoofd. Deze combinatie van touwhalster en hoofdstel zonder neusriem met kneveltrens gebruiken we nu ook met beleren. En dat is ideaal want de longeerlijn kan aan het touwhalster en ik heb gewoon teugels. Als we later groot zijn vervang ik het touwhalster voor een neusriem

Edit:

Oké toch in een bericht haha

Welkom Lente!

Roycemack fijn dat het goed ging. Over het spiegelen, Fabian spiegelt best wel

Welkom scc

Pattypaard jouw paardjes gaan ook echt goed he! Vind jouw visie op het academische ook wel interessant heb me daar nooit in verdiept

Haha murosch Veronia lekker showen met staart erop, stiekem een arabier gefokt?

Sbravour ik herken uit jouw training ook wel wat, ik/wij doen ook dingen voor mer hand/vinger/zweep als voorbereiding op het been. Dat filmpje van Fien is ook leuk!

Cera, ziet er al goed uit!

Hier (helaas) een weekje geen les ivn vakantie juf, maar we maken er maar optimaal gebruik van door de fysio te laten komen voor een tussentijdse check.

Daarnaast heb ik vanavond ook eem zadelpasser/verkoper gemaild, kan daar helemaal enthousiast van worden :')
Momenteel nog een leenzadel, maar het rijden gaat zo goed dat we over een maandje ofzo het los draven qel bevestigd hebben als we zo doorgaan. Dus dan kunnen we ook een volledig pasconsult doen :D
Laatst bijgewerkt door AnnetteFlame op 23-08-18 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:15

kmbn wat is die van jou opgeknapt zeg

Murosch fijn dat je les goed ging. Ik snap jou ook wel hoor dat je wat meer afwachtend bent, zo zit ik zelf ook in elkaar. Dan moet idd even iemand tegen je zeggen van joh gewoon lekker die hoek inrijden haha. Mooie plaatjes ook weer! En fijn natuurlijk dat ze onder het zadel wel de goede galop kan hihi

Mirjam die foto's van je 4jarige zien er super uit!

Pattypaard fijn dat het springen met Baby goed ging

Lente, mooi dier en mooie doelen, ik hou ervan om asap naar buiten te gaan. Wij zijn nu nog niet zo ver maar als we zelfstandig kunnen stappen en draven ga ik zeker een trailer huren haha

K_m dat we nog aan de longe zitten is een stukje controle, als ik erop zit is hij iets schrikkeriger dan gewoon met wandelen (lees, met wandelen kijkt ie NERGENS van op, en als er nu opeens een hond uit een hoek verschijnt, gaat ie kijken en verspringt ie misschien 1 pas en herpakt zich dan)
We willen gewoon dat alle gangen gecontroleerd gaan, dus eerst longe en gaat dat goed dan los, dus ik hoooop dat we volgende week los kunnen :D

Fijn dat het zelf rijden goed ging :D aan de longe is deels idd gewoon vaak doen, balkje leg ik dan op een recht stuk van de hoefslag.

SBravour top dat het trailerladen goed ging, veel mensen vergeten of onderschatten dat maar het is zooo fijn als de trailer iets normaals is voor ze terwijl het echt iets tegennatuurlijks is. Ik moet eerlijk toegeven ik ben er nu ook weer veeel te weinig mee bezig.

Wauwie Amado heeft écht een transformatie ondergaan, wat doet ie dat braaf!! en volgens mij is ie niet eens heel lang weggeweest of wel?

Melissa Fijn dat Ken ook goed gaat na een paar dagen vrij! je hebt idd echt een gouden paard wat dat betreft

Nouklime ziet er goed uit! Lijkt me ook een mijlpaal dat je gewoon lekker alleen kan rijden. Zo ver zijn wij nog niet hoor hahaha

Nou vandaag dus fysio geweest. Die vond hem echt vooruit gegaan (laatste keer dat ze m zag in maart kon hij niet eens aanspringen in galop haha). Ik merkte de afgelopen week dat hij met poetsen weer last van zijn rug kreeg (dat was in maart toen ook). Hij kan wel goed zijn bekken kantelen maar in zijn onderrug zet hij zich vast. Dus dat heeft ze weer los gemasseerd en het is nu gewoon écht zaak om wekelijks lang en laag te longeren (dat had ik vlak na de behandeling wel ambitieus gedaan maar daarna met beleren toch een beetje verzaakt, ik longeerde wel en hij ontspant ook maar zijn voorkeurs houden is iets hoger dan wat echt goed voor hem is).

Dus morgen en overmorgen aan de hand stappen lang en laag en grote passen, en dan een paar dagen lang en laag longeren en daarna is de juf weer terug. Dus vanaf dan 2x per week les/beleren en dan 1x per week lang en laag longeren met touwtjes. Half september komt de zadelverkoper :D

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 19:04

Murosch, YAAAY beide kanten goede galop, weer een mijlpaal. En wat moet het gaaf zijn om zo'n vertrouwen te hebben in je jonge paard dat je je dochter erop zet. Super! Helemaal in wedstrijdtenue zien jullie er goed uit!

Cera Jij ook weer een mijlpaal met je arbeidsdraf, mooi om te voelen dat ze sterken worden en steeds meer balans gaan vinden. Super dat het longeren ook mooi lang en laag gaat, daar willen wij ook naartoe! Tandarts is altijd goed om bij te houden, zeker bij de jonkies. Geniet van je vakantie

Pattypaard, wel handig om een paard per discipline te hebben :D Is Baby moeilijker dan Krisje? omdat je wel verwacht had dat die wat meer vast zou houden?

Amado mooie tattoo hoor! ik wou wel van kleurrijke plaatjes :D

k_m jullie gaan ook mooi vooruit. Les is altijd fijn, mens op de grond ziet toch altijd meer dan wij haha.
Balen van het longeren. Ik heb nu twee keer in de week les en dan 1x longeren dus erbij. Als we zometeen los bevestigd hebben, ga ik weer 1x pw lessen, maar over 2 weken komt de zadelmaker, dus wil dan het los stappen en draven bevestigd hebben, dus daarom nu 2x per week les. Maargoed we stappen en draven af en toe dus zo heel intensief zijn de lessen ook niet.

Melanie Proficiat! wat gaaf dat je gewoon niemand meer nodig hebt. Officieel beleerd, super!
Ik longeer trouwens ook in de bak, wat jij zegt even lekker stukken rechtdoor tussendoor pakken.

xApple Angst is zoiets moeilijks he, zeker met paardrijden. Ik had daar met vorige paard zoveeel last van en iedereen kan tegen je zeggen dat je gewoon moet ademhalen en moet rijden maar zo simpel is het helaas niet. Hopelijk geeft Lars je genoeg vertrouwen dat je het stapje voor stapje steeds minder eng vindt ;). owwwww PUPPYY <3. Balen voor je zadel, heb je al 3 maanden gewacht, superkut!

Nouklime die onderhals was inderdaad huge haha, dit is inderdaad beter. Het is ook lastig hoor die hoofd hals houding bij die jonkies, zeker als de bespiering en de balans nog aan het ontwikkelen is.

Melissa wow goed bezig zeg, lekker naar buiten!! lekker rechtdoor stappen, ik kijk daar ook zo naar uit!!

Lente leuk hoor, lekker spelen met je paardje

Wij hadden vandaag voor het eerst in bijna twee weken weer les en het was letterlijk (oké na longeren maar dat doe ik altijd haha) opstappen en wegrijden (aan de lijn nog). Echt zoooo bizar, hij is er zoo ontspannen onder.

Eerst gewoon aan de lijn gestapt en gedraaf, dit vindt hij nu ook al de normaalste zaak van de wereld, konden ondertussen gewoon lekker kletsen over de juf haar vakantie.

en toen kwam het moment....... DAT WE LOS GINGEN. Juf klikte ons los en dat ging echt SUPER!! wat bizar en logisch tegelijk. Dat je gewoon kan remmen en sturen en het gevoel hebt dat je controle hebt over je jonge dier, WAT een gaaf gevoel is dat zeg!! jeetje! Natuurlijk hebben we alleen gestapt, als het goed gaat morgen misschien draf en anders volgende week, maar dit is weer zo'n mijlpaal. TROTS
Ze heeft het gefilmd op het eind van de les, alleen die heb ik nog niet binnen

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:19

Thanks Cera, het voelt ook echt als een mijlpaal

Bakdeur open proberen we hier nog maar niet, volgens mijn instructrice is dat bij jonge dieren echt een dingetje. En oh jeetje begint ze te puberen? Die fase krijgen we allemaal ook nog

Veronia straalt echt veel kracht uit op doe foto's!

https://youtu.be/_LWtLo6PiVE

Filmpje van vanmiddag van het uitstappen.
Op de een of andere manier voelt het niet helemaal boktproof haha. Lijk net een reus op zijn rug, en wil wel even toelichten dat ik zelf liever met langere beugels rij, maar in dit stadium met eventuele bokkensprongen (die hij nu bij lamge na niet maakt maar je weet nooit) moesten ze korter van de juf.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 13:43

Haha nou aangenaam is anders Murosch, maar het went, en de juf wil her graag zo en zij is de ervaringsdeskundige dus dan doen we dat. Tot nu toe werkt/klopt alles wat ze zegt. Vandaag gedraafd los!!! Echt gaaf! Al was hij wel echt moe, afgelopen dagen toch wat veel gedaan en dat merkte je. Maar liever te traag dan rennen in dit stadium :D

Thanks Cera :) het voelt zo goed!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:32

xApple dank je wel, ik heb vandaag nog even gecheckt ik zit 3 gaten korter dan normaal :')
Gefeliciteerd met de winst met gaya, ziet er stoer uit! Fijn dat het alleen met Lars ook goed ging. Op welk merk zadel wacht je nu? ben altijd wel benieuwd naar mensen hun zadelkeuze en onderbouwing.
Ik snap je wel ook met je spanning. vind de galop echt suuper mooi, heel beheerst ook dat jij alle controle hebt, fijn!

Amado goed dat je naar je paard kijkt, ik snap in jouw situatie dat je hem sneller weer naar huis gaat. de kar staat m in ieder geval goed :)

Melissa balen van je andere paard! hopen dat dat snel goedkomt, is niks aan :( Wel suuuperknap van Ken dat ze dat toch maar weer doet !! kun je weer in je zak steken.

Pattypaard wauw gaaf joh met Baby zo op vreemd terrein en dan ff een heel parcourtje springen, super! Fijn dat Krisje weer bijtrekt

Cera Fijn dat de les na je vakantie goed ging, toch fijn als je kan opstappen en wegrijden. Tof dat hij zich zo voor je inparkeert haha.

SCC Ik moet zeggen dat de beugellengte went, had vroeger nog wel dat ik echt last van mn knieen had maar nu valt het mee. Top dat je wel zo kan opstappen en een paar rondjes kan rijden, ben je toch al best ver in het proces!

k_m vind je foto's er super uitzien. Ik snap dat je onzeker bent over je filmpje en dat bedoel ik niet negatief maar meer in de zin van, het kan nooit 100% goed gaan en met foto's kun je nog momenten kiezen maar met een filmpje gaat dat lastiger haha. Maar ik vertrouw erop dat het suuper gaat met jullie. Jullie komen van ver dus hier mogen jullie trots op zijn.

Wij hadden vandaag weer les, deze keer geen heerlijke 27 graden, maar windkracht 6. De laatste x dat het windkracht 6 was kon ik niet opstappen omdat meneer zo schieterig en ril was. maar deze keer was het anders! wel druk/enthousiast met longeren, maar wel geconcentreerd en gefocust. Dus gewoon opgestapt, maar de hele les gewoon wel lekker aan de lijn gebleven. Hij heeft nog nooit écht gekke dingen gedaan, maar hij is net wel even iets kijkeriger en mijn spanning loopt gewoon heel hoog op (iets met een vorig paard wat als ze haar oren naar voren deed ging rennen en bokken tot ik ernaast lag)

Dus juf heeft daar goed op ingespeeld, veel overgangen, niet te lang met hetzelfde bezig zijn, zorgen dat hij moet blijven nadenken. Dus dat hebben we gedaan, lekker gedraafd en op een gegeven moment zijn we wat nieuws gaan doen, namelijk wijken over de lange zijde.
Dan kom je dus schuin op de lange zijde afgereden en dan dus je been eraan leggen dattie gaat wijken. Nou dat spelletje had ie dus gelijk door :+
Maar daarna had ik gelijk een heeeel ander paard onder me, hij had het echt even nodig om mentaal uitgedaagd te worden en daarna was hij zelfs met windkracht 6 ontspannen. Niet zoo dat we los konden, maar we hebben nog wel beide kanten op heerlijk ontspannen aan de lijn kunnen draven.

Morgenochtend weer les en dan zou het windkracht 3 (beter dus haha) moeten zijn.
Komende dinsdag komt de zadelverkoper en als het nou 27 graden was geweest zoals vorige week had ik het best zonder juf aangedurfd. Maar met zulk weer als vandaag wetende dat het bijna herfst is, heb ik toch maar even de juf gevraagd of ze ook wil komen :D

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:47

Melissa, bedankt, zo dachten wij ook idd. Super gaaf dat je het weekend lekker ontspannen hebt kunnen rijden en ik vind het echt gaaf dat je haar al mee kan nemen naar clubles, val daarmee in herhaling volgens mij haha. Ben benieuwd naar je beeldmateriaal!

Pattypaard wauw wauw wauw, Baby doet dat toch maar even. Ze ziet er echt uit als een volleerd paard, echt supee gaaf en wat een mooi terrein ook!

Nouklime, balen dat je zo plots moest verhuizen. Ff vakantie voor je paardje ks vast niet verkeerd haha, kunnen jullie daarna met een frisse start weer verder!

Hier weer les gehad en de windkracht was met de helft gezakt echt heeeel fijn. Hij was suuper gefocust en aan de hulpen met longeren echt wauw haha. Toen kwam juf en voor de zekerheid toch begonnen met lijn. Nou beide kanten gestapt en gedraafd en toen konden we weer los, wat blijft dat cool zeg!

Kon nu ook gewoon de helee hoefslag over in draf zonder onderbroken te worden door een volte. Wat voelt zoiets simpels dan zoooo heerlijk! Kon er geen genoeg van krijgen. Ook weer het wijken mee genomen in stap en in draf konden we op de linkerhand zelfs een klein gebroken lijntje vragen. Rechtsom zijn we nog heel erg bezig met balans.
Heb vandaag wel weer 10x gezegd hoe leuk dit is :D

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:20

xApple wat gaaf dat je gewoon kon opstappen zonder hulp

Sbravour ik herken het helemaal, dat je zelf spanning hebt en je paard zich dan afvraagt whyy, het gaat toch goed human?

Melissa prachtige foto's! Kun je idd goed zien hoe snel en hoeveel ze nu groeien he met het beleren .
Mooi filmpje, mooie regelmatige takt en balans heeft Ken al! Cera had het al genoemd van het neusje, dus dat ga ik niet nog eens doen;). Komt helemaal goed met jullie

Murosch, alleen opgestapt, nice! voel je je alweer beter? les is altijd goed :D. mooie foto!
Fijn dat je je steeds meer vertrouwd voelt met de galop, is toch best een dingetje. Spannend hoor naar het strand! Wij gaan over een maand op fotomeeting, dat is zo'n zelfde idee van stok achter de deur :D

K_m fijn dat de les goed ging! Ben benieuwd hoe het met zweepje gaat! Dapper hoor dat je helemaal alleen hebt gereden

Nouklime hoe gaat het nu na de verhuizing?

Melanie mooi filmpje , vindt Rockstar echt al best stabiel lopen hoor, mag je trots op zijn.
Mooie deken ook. hier geen deken op, hij wordt niet dik in vacht, heeft een sloopvriendje (wel meer vriendjes hoor, maar 1 die sloopt) al hoorde ik van de stalbaas dat Fabian ook de dekens sloopt van het paard van de stalbaas, whoepsie, en hij staat veeel en lang buiten dus wil hem zijn vacht niet ontnemen.
Daarnaast was het echt weer bizar warm vandaag, liep weer in hemdje rond, zo gek deze tijd van het jaar verwacht dat niet meer haha.
Oeh nieuw zadel, zo gaaf!

SCC ik heb gelukkig dat issue niet gehad, maar als hij dramt gewoon naar achter zetten. Vinden ze irritant, maar heb je wel duidelijk wat je wil, met ho of stilzetten breng je naar mijn idee minder duidelijk de boodschap over. en ik zou castreren, want drammen is deels ook hengsteigen maar dat moet je helemaal zelf weten :D. Ben het ook eens met Patty haar tips!

Pattypaard wauw lijkt me écht gaaf als je zo'n terrein tot je beschikking hebt. haha het stuur missen heb ik vandaag ook mogen ervaren. ben benieuwd of de osteo nog wat vindt en of je verschilt merkt

Mirjam haha wij gaan ook lang niet zo snel hoor, je bent niet de enige :D Wauw wat gaaf dat je haar zo weer kan oppakken waar je gebleven bent. En wauw dusook gewoon opstappen wegrijden, heeel fijn! Cool dat ze ook niet verschoot van je sporten. en je bent verder dan wij want jullie kunnen al galopperen :D gaaf hoor

Cera gaaf! leren bekappen, wil ik ook, ooit haha. Hier ook ijzerloos, als het niet nodig is lekker niet doen en wij lopen ook gewoon over het asfalt zonder problemen, worden de hoeven lekker sterk van.

Hoi wennie!

WIJ HEBBEN EEN NIEUW ZADEL *\o/* *\o/* *\o/*

Ook hier waaide de wind flink, maar scheen ondertussen ook heeerlijk het zonnetje.
Zadelmevrouw geweest, eerst gemonsterd en gemeten en toen een stuk of 5 zadels op zijn rug gegooid.

Bleven uiteindelijk twee over waarvan de 1 wel aangepast kon worden in de toekomst (verwisselbaarkopijzer) en de ander niet, dus de keuze was wat dat betreft gauw gemaakt.

Toen gingen we rijden, eerst zonder juf en dat ging in stap echt super goed, lekker ontspannen
Toen heel ambitieus gaan draven, maar daar was hij zonder juf en met wind toch best stuurloos haha, nog nooit meegemaakt. maar hij was iig niet stout, het was gewoon onwennig.

Gelukkig kwam de juf al snel en hebben we beide kanten op aan de lijn kunnen draven. WEl tot de conclusie gekomen dat het zadel naar rechts zakt met rijden, maar in stilstand ligt hij goed en het is een nieuw zadel dus de kussens zijn gelijk. Dus ook maar een pad erbij met inlages, omdat hij natuurlijk die bespiering rechts nog wel gaat krijgen. en een nieuwe banaansingel omdat mijn eigen singel het zadel naar voren trekt waardoor je extra druk aan de voorkant krijgt.

Zooo fijn joh een zadel waar we de komende tijd lekker mee vooruit kunnen :D. het is een thorowgood T4 cob geworden. Veelzijdigheid

Edit: foto's toegevoegd

Afbeelding

Afbeelding

Als we straks weer verder zijn in het beleren kunnen de beugels langer en komen m'n knieën minder voor het zadel uit

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:40

IngridP schreef:
Ik meld me ook even :o :o Afgelopen mei de trotse eigenaresse geworden van deze super groene maar o zo lieve NWR merrie genaamd Starwins Anita. Ze is in juni 5 geworden en we zijn nu bezig met grondwerk en beleren. [ Afbeelding ] Trailer gaat hier gelukkig goed.
Wij hebben vooral problemen met het vaststaan. Ze gaat snel hangen. Dus nu veel oefenen met kort vaststaan. Tips zijn welkom :D
[ Afbeelding ]

Heee die ken ik! Die stond bij mijn schoonvader op stal, daar heeft Fabian ook een jaar gestaan :D

Edit: balen van de trailer Murosch :(

Edit2: gelijk maar op melissa en nouklime reageren. Elke ervaring is er 1 voor Ken ;) Leuke foto Nouklime!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:01

Jaaa vet goed van je cera om dat buiten te doen!

Wij beginnen/begonnen ook met stemhulpen! En dan ook druk met kuit, en dan niet de druk opvoeren maar gewoon je been eraan houden en dan met stemhulp helpen als hij niet reageert of het niet lijkt te snappen :)

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:28

Wij voorkomen (voorzover dat kan) dat ze wegschieten door alles dmv ontspanning te doen.

Eerst op het krukje duizend x herhalen, dan eroverheenhangen tig keer herhalen (en dan druk eraf/niet meer hangen als hij zn hoofd laat zakkrn/ontspant. Dan hangen met de voet jn de beugel, wachten op ontspanning. Hangend stappen totdat er regelmatige takt is

Dan zitten, dan al een stuur erop zetten (dot kent hij dan ook al van lange teugelen op de grond. Inbuigen/one rein stop. Etc

Dan stappen en sturen aan de lijn. Daarna pas draven

Wij zijn 1 mei begonnen en ik kan nu los stappen en draven als de wind niet te hard waait :D

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:42

Rissa heeft zo'n schattig koppie <3

Succes met de trailer vandaag Murosch

Knappe Ken, gaat steeds beter en het is ook heel logisch dat ze soms afgeleid is. Concertratieboog van de jonkies is niet zo hoog :D

Wij hebben gister weer les gehad met rijden. Eerst wel aan de lijn begonnen omdat het pas de 2e keer was met het nieuwe zadel en was wel goed ook, hij was wat druk en ik neem die spanning over en wil hem dan heel kort houden en me schrap te zetten terwijl het veel beter is om gewoon door te rijden, hem bezig te houden met wat ie moet doen ipv zoeken naar waar hij kijkt en afwachten. Toen dat kwartje eenmaal viel ging het super en konden we los! echt fijn

Vandaag hebben we een trailerlesje gehad. vorig jaar veeel gedoe gehad met de trailer en over 2,5e week hebben we een fotomeeting dus wou het laden niet aan toeval overlaten. Nou ook dat ging super. Hij is zoooo gegroeid en vooral leergierig geworden van het hele beleeravontuur. Hij stond er niet gelijk op, maar dat hoefde ook niet van ons, hij mocht eerst verkennen en later vroegen we hem iets en toen liep ie er zo op. Knap peerd :D

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:11

k_m bedankt voor de bemoedigende woorden. Grappig he dat zo'n paard aanvoelt wie hij(zij) op z'n rug heeft en je dan zo in de maling neemt. Lieve foto ook <3

Mirjam jouwe heeft ook al zo'n voorkeurskant? :D fijn dat het goed gaat!

Murosch YAAY erin!! fijn dat het goed ging, wat werkte voor haar nou goed met laden? en wat deed jij nou anders dat het 'mis' ging, vind dat altijd super interessant om ook weer van te leren. Hoe werkten die bouwhekken dan?
Dank voor de tips over het rijden met spanning!

paljaslaura welkom! fijn dat hij niks om het singeltje gaf

xApple Lars groeit echt he met rijden! volgens mij was hij altijd al heel kalm, maar zo te lezen wordt hij nu ook echt sterker, top! Ben het trouwens met je eens dat een gezond paard Z1 moet kunnen, kijken of we ooit zover komen :P. *\o/* *\o/* *\o/* pasjes buiten YAAAAY, super gaaf! goed voor je vertrouwen :D

Amado, jammer dat je gaat, al snap ik je wel een beetje, heeeel veel succes met hem en jullie zijn een topcombinatie :D

Jacqii welkom! Featherlight is zoo gaaf he, snap wel dat zij een wachtlijst heeft haha

Pattypaard balen van de regen joh! nou toch twee punten, mag je best trots op zijn! Fijn dat de jury ook eerlijk is (en dat je het er mee eens bent). Spannend dat je nu zelf Krisje ook vaker gaat oppakken, leuk!

FemkeMarije ook dank voor de tips. monty roberts lijkt me idd ook prima, wist niet dat Apache's zo'n smalle mond hadden ja, past 11,5 dan ook niet, of is er gewoon weinig ruimte in de mond wat gehemelte betreft?

Nouklime Fijn dat je zo kon opstappen en wegrijden. was jij ook niet onlangs verhusid (je paaard iig) heb je daar nog iets van gemerkt?

Melissa een 4 voor stap? en 194,5 is ook facking zuur zeg, alsof de jury je per se geen punt wou geven.

EDIT Sanne ook welkom! Veel nieuwe de laatste tijd

Ik heb vandaag precies hetzelfde gedaan als xApple :D een wandeling buiten van een uurtje (samen met stalgenootje en haar shet), allemaal er naast gelopen, en de laatste 50 meter ben ik opgestapt *\o/* *\o/*
Dat pad lopen we elke dag als ik op stal bent dus daar durfde ik wel op te stappen. WAT WAS DAT GAAF ZEG!
Afbeelding

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 08:34

Prachtig zadel xApple!! Echt gaaf!

En wauw Murosch ziet er super ontspannen uit!

Iemand vroeg trouwens nog hoe hoog Fabian is, hij is 1,50