Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:58

Hoi! Magik me hier ook melden?

Ik heb gister mijn nieuwe aanwist opgehaald, een valk merrie van 1.53m en 5 jaar oud!
Maar ze is echt nog heel erg puppy. Pas een maand of 2/3 in de hand & kent 1.5 maand het zadel. Dus ze kan basis stap draf en galop, maar vooral het eerst rondje is SPANNEND!

Nu ze bij mij staat gaan we lekker verder aan de slag, grondwerk gaan we oppakken en rustig doortrainen. Heb er heel veel zin in <3
En ik vind het leuk om te zien hoe anderen het aanpakken!

Voor de beeldvorming;
Afbeelding
Meet Nova!

xSannee

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:46

Ooh AnetteFlame je hebt een stippel! Wat gaaf! Hou daar echt van *D
Heerlijk om die eerste stapjes buiten te doen!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 00:05

Melissa_93; doel is om lekker allround te gaan rondrijden! Dressuur, grondwerk, springen, crossen, buitenrijden en wellicht voor de lol een keer wedstrijdjes meepakken.

Ga volgende week de instructrice weer langs laten komrn om een start te maken met het grondwerk & ga ook op zoek naar een mooi passend zadel zodat we dat verder gaan oppakken!

Maartje1990; ziet er braaf uit voor de eerste keer er op!!

SBravour; niet d'r meest voordelige moment (ze mocht voor het eerst in de groep en dat was SPANNEND) maar dit is van vandaag;

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:58

Haha ik ook hoor :+:

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:15

K_m; ze is pas sinds zaterdag bij mij haha! Heb er bij de vorige eigenaren 2x op gereden, thuis nog niet. (Heb dus ook nog geen zadel). Stap, draf, galop kent ze. Heb alleen voor de eerste rondjes even iemand nodig die d'r even vanaf de grond begeleid. Als die eerste spanning er uit is, komt het helemaal goed!

Wat doen jullie als "eerste" zadel voor een guppie?

Heerlijk dat je nu zelfstandig aan de slag kon! Genieten als ze die stappen maken!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:51

Gea_thora; hey leuk! Ook een valkje!!

Ja ik heb nu dus helemaal niets aan zadels liggen. Dus zit nu een beetje te denken aan een wintecje bijvoorbeeld, die zijn vaak vrij degelijk & aanpasbaar. Ze gaat nog zo veranderen... dan komt er op den duur wel wat meer kwaliteit en beter aangepast op haar.

Bij mij doet het filmpje het wel k_m! Leuk! Doet ie braaf hoor!!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 07:35

XApple; fijn gereden, top!

Longeren deden ze bij Nova wel aan het begin bij de vorige eigenaren, ook nog met ruiter er op. Maar vind het zelf een stuk fijner om dat zonder te doen. Maar ze vind dat opstappen gewoon nog zo spannend dus daar moeten we eerst even mee oefenen.

Nouklime; succes met je les!

Ik heb m'n juf ook weer geappt om met de grondwerklessen te beginnen. Als we dan een zadel hebben en wat verder zijn gaan we met de dressuur verder

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 01:08

Pattypaard; wat een superleuk dier! Ziet er al fijn uit! Slof weg/losser komt vanzelf als het vertrouwen groeit!

Nouklime; oh dat is even schrikken! Inderdaad "fijn" om zoiets in de les op te lossen. Ik heb soms echt dat struikelpunten juist in de les niet gebeuren, dus dan is een oplossing zoeken soms heel lastig _O-

XApple; jammer van je les! Maar ach... kleine stapjes! Komt vanzelf weer! Vind het een leuke Fjord!! En gaaf zadel <3

Murosch; heftig van die paal zeg :o fijn dat je er weer op kon! Had haar al wel eens in topics langs zien komen, ziet er mooi relaxed uit!

Nouklime; wat een mooi verschil al op de filmpjes! Heel leuk! Dit soort vergelijkingen zijn het leukst *D
Dan zijn alle kleine stapjes bij elkaar opgeteld toch wel echt een grote stap!

K_m; stap, draf en galop is zeker al heel wat om mee te starten haha! Ze wilt heel graag werken, dus dat is superleuk en fijn.

Leuke schimmel heb jij, heb zelf een zwak voor schimmels dus iedereen hier is erg verbaast dat ik een valk heb gekocht _O- Klinkt al een goede les! Zweepje kan soms al heel wat doen zonder echt gebruik ja :+

Hier lekker bezig met grondwerk oppakken. Ze went aan steeds meer dingetjes en pakt het leuk op. Ze vond het heel gek als ik aan de rechterkant loop & met d'r werk dus dat is een goede oefening.

De eerste dag in de groep op de wei wist ze echt even niet wat d'r overkwam maar inmiddels staat ze er relaxt tussen te eten :+:

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 17:50

Haha oh geloof me, dat poetsen mis ik niet... vorige schimmel(lease)pony nam graag modderbadjes.

Doel is lekker allround te worden! Dressuur, springen, buitenritjes, crossen. Uiteindelijk een keertje een wedstrijdje meepakken misschien maar dat komt wel *D

Herkenbaar dat diep duiken! Inderdaad lekker hoppa naar voren en dan liever wat hoger lopen!

Hier even lekker penny roze halster gepast haha.

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:22

Melissa: Wat lekker dat je al buiten op pad kan! Stoer paard!

Nouklime: wat een leuke foto!
Apart he, van dat verbranden...

SCC: Genieten! Echt zooooo fijn zo'n bomproof dier! Alleen maar blij mee zijn *D

Ingrid: gaaf voor het eerst rijden!

Pattypaard: Wat een verschil op die foto's! Die vergelijkingen zijn het leukst! En dat vet komt vanzelf, samen met de spieren. Die maken ook al zoo veel verschil! Volgens mij heb ik toen wel een keer een topic gezien dat je d'r gekocht had.

Hier lekker aan het wennen, doen, klieren. Opa en oma hebben kennis gemaakt en toen deed ze heeeel voorzichtig, dat was lief om te zien haha.
Voetjes wassen is nog niet d'r favo bezigheid, voor gaat goed, achter heeft nog wat oefening nodig _O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:58

Haha k_m m'n pony is ook maar 1.53 ongeveer! Ben zelf ook niet zo groot en ben een hopeloos ponymeisje...

Die bochten afsnijden komt vanzelf wel goed! Veel figuren maken, bewust de binnenhoefslag rijden..

Ik heb even een filmpje geupload van de eerste keer proefrijden, leuk als vergelijkingsmateriaal later :))

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 23:27

Wie regel jij elke keer als fotograaf Murosch? Gave foto's weer! Inderdaad prachtig met die zon! Past ook gosd bij d'r kleur natuurlijk, leuk dat ze zulke blonde manen heeft...
Hoe groot is ze? En hoe lang ben jij?

Hier gaat het aandraven aan de kaptoom/hand nu beheerst & naast me in plaats van paniekerig en voor of achter me langs :))
Dus we boeken vooruitgang. Morgen wil ik eigenlijk een rondje buiten wandelen met dit mooie weer <3

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:14

Haha ik moet ook maar een camera bij de bak van stal neer gaan leggen Murosch! :P

Sbravour ziet er heerlijk relaxt uit! Zowel op de trailer als wanneer je er op zit haha!

Een foto van het grondwerk? Nog niet, wie weet krijg ik iemand zover binnenkort. Ben nu nog zelf aan het prutsen maar binnenkort komt de juf ook weer!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:06

Stoer hoor mirjamalvaro!!

Iemand vroeg foto's van het grondwerk, hier was geïmproviseerd. Is nu nog heel basis maar ze gaat met sprongen vooruit :+:
Gaan we veel aan hebben onder het zadel!

Afbeelding

En een rondje buiten gewandeld. Was spannend maar ze bleef braaf bij me :+:

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:19

Hoe zie ik dat voor me? Sta je er dan recht voor met je gezicht naar d'r toe? Of wel naast/voor? Waarom kies jij voor die positie? Is het niet heel "remmend" als je echt naar ze toe gericht bent? Ik merk juist dat als ik te ver naar voren loop ze echt niet meer wilt aandraven omdat ze uit mijn ruimte wilt blijven.

Ik heb het zo aangeleerd gekregen vanaf het begin. Juf doet zowel dit als gewone dressuur en we beginnen eigenlijk altijd zo. Werkt voor mij heel prettig maar heb ook geen andere methode uitgetest haha

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:06

Grappig! Heem leuk om te zien dat anderen het ook doen! *D
Ik pak bij travers inderdaad wel een iets andere positie maar sb blijf ik redelijk vooruit lopen. Hangt een beetje van het paard af ook.

Maar als je wel draaft, loop je dan ook achteruit? :oo

Ik zocht filmpjes van m'n vorige pony waar we ook echt bezig waren mer verzamelen in draf e.d. maar daf kan ik niet vinden haha.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:21

Oh wat oliebol xApple! Sterkte!

Oh dat lijkt me een lastige keus k_m! De tweede klinkt heel fijn! als ze dat soort dingen goed kunnen uitleggen! En dat klungelen wordt vanzelf beter toch, daar les je voor!!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:40

Murosch; gaaf zo'n leerzame les! Klinkt goed!

Mirjamalvaro; gaaf, ziet er stoer uit! Wat een tof jasje heb je!

Hier vandaag naast m'n eigen puppy ook het puppypaard van m'n stalgenootje meegenomen. Beginnetje maken met het grondwerk. Altijd leuk om te zien hoe ze dat oppakken *D

En natuurlijk ook weer met m'n eigen vriendinnetje bezig gewerst. Na het grondwerk nog vanaf het krukje er lekker overheen hangen. Ze stond er lekker bij te chillen haha.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:23

Hifive; ik weet dat de meningen hier nog wel eens over verschillen maar ik vind persoonlijk 2.5 jaar te jong om echt te longeren. Die voltes zijn best belastend.
Dus ik kan je niet helpen met je vraag; of eigenlijk... mijn antwoord zou zijn; niet *D

Pattypaard; wauw wat goed bezig zeg! Knap hoor met die jonkies!!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 15:27

Wat Mirjamalvaro zegt inderdaad! Dat is in mijn ogen voldoende voor zo'n jonkie. Jouw ruimte respecteren, achterwaards, stap en halt. Een schriktraining misschien?
Longeren is juist door de relatief kleine rondjes meteen best wel intensief!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:22

Hoe en wanneer je begint is persoonlijk en ligt natuurlijk ook aan je paard! Maar vind de methode die pattypaard beschreven heeft een hele fijne!

Morgen komt de juf voor het eerst! Grondwerkles, eens kijken of we kunnen verderborduren op waar ik mee begonnen ben! Benieuwd wat ze van d'r vindt haha!

Rechterkant wordt steeds minder spannend en d'r kleur is zo mooi in de zon <3
Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:02

Thanks jongens, elke dag een beetje meer verliefd :+:
Inmiddels ook gebeld voor een pas-sessie met zadels, daaaaag geld :wave:

Yes Murosch wat gaaf! Ze lijkt niet heel erg onder de indruk haha!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:18

Wat een leuk paard mirjamalvero! Ziet er goed uit!

Stoer springles Pattypaard! Een beetje blij worden hoort er soms bij haha *D

Grappig hoe ze soms onder de indruk zijn van andere kleurtjes _O-

Hier wijziging van de plannen; juf d'r schema was veranderd door wat mensen in de buurt die hebben afgezegt dus nu komt ze volgende week.

Dus zelf maar even gewerkt en kennis laten maken met balkjes & een mini kruisje haha.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:01

Oei Pattypaard, balen! Gelukkig gaat het weer beter nu!

En hoe krijgt ze dat voor elkaar :oo heel knap haha!

Ziet er al goed uit! Ben benieuwd naar het filmpje nouklime! Knap paard!

Ik krijg nu ook weer heeel veel kriebels om er weer op te gaan *D
Nog heel even wachten haha...

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:04

Hahaha nouklime _O-
"Net echt al he?" BAM!

Heerlijk haha, maar daarvoor zag het er goed uit!

Ijzers komen bij mij als we gaan crossen (mochten we ooit zover komen _O- )

Veel wedstrijden hier zijn op zand dus is voor mij niet percee nodig daarvoor.

Spannend voor het eerst ander terrein! Ben benieuwd!