Wat voor paarden heb jij gereden?

Moderators: RianneH, Neonlight, Lous, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

AlwaysH

Wat voor paarden heb jij gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-18 23:33

Daar ben ik toch wel benieuwd naar! Wat voor paarden hebben de Bokkers gereden, waar kan je echt niet mee samen werken, waar mee wel?

Ben erg benieuwd!

Lijkt me fijn als iedereen de foto's plaatst, tot 1 per paard, per post. Anders worden het wel erg veel foto's gok ik zo. :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-18 23:49

Lau schreef:
Zolang het geen merrie is vond ik alles best

Het grappige dus; dat denk ik ook áltijd. Komt voornamelijk door mijn eerste verzorgpaard, dat was een enorme, sullige ruin. Of nouja, sullig. Lief maar wel een lafaard. Maar goed, op zo'n moment ga je dara wat voor voelen en zo krijg je dat voorkeur voor ruinen! En die heb ik dus ook! Zeker, mocht ik ooit een paard kopen, wordt het ábsoluut een ruin.
Maar op de een of andere manier is 9/10 paarden die hier een bijrijder zoekt een merrie. Ik heb een ruin gereden, en drie merries. Daarnaast ga ik binnenkort bij een bonte, Gelderse merrie kijken. Merrie... :')
Ik ben er altijd huiverig voor, maar uiteindelijk gaat het toch wel goed. Nu hopelijk weer weer, lol.

Maar goed, ik maak even mijn werkstuk af, en dan zal ik even mijn ervaringen vertellen. :')

AlwaysH

Re: Wat voor paarden heb jij gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-18 19:09

Súper leuk om te lezen. Juist die diversiteit, want als iedereen hetzelfde zou willen zou 't wel erg saai worden op een paardenmarkt, hahaha!

Nu ik, ga er even voor zitten!

Grappig, die pony types. Ik zie wel waarom je er voor valt, maar ik heb sinds jongs af aan een beetje een soort van angst voor pony's ontwikkeld. Niet echt angst hoor, gewoon onwennigheid. :')

Mijn voorkeur gaat uit naar ruinen, maar ik heb er echt geen enkel probleem mee om een merrie te rijden. Toevallig ga ik binnenkort weer bij een merrie kijken, een Gelderse merrie met wat Tuiger bloed. Koffievos bont. Vrij breed.
Ik ben altijd bij de merries 'bang' dat het niet klikt en vind de eerste keer rijden dus ook erg spannend. Dat heb ik veel minder met ruinen. :+

Tot nu toe heb ik één ruin gereden, een Tuiger van 1.82m die eigenlijk vooral voor de mensport bedoelt was. Hoge dressuuroefeningen kreeg ik er dus niet uit. Daarnaast was hij zo vreselijk snel schrikkerig dat hij van een opende autodeur wel drie meter opzij sprong. Dat kon ik natuurlijk écht niet uitzitten als veertienjarige. _O- Daarnaast had hij heerlijke knie actie dus dat was ook echt wennen.
Kan je zeggen; door zo'n paard leer je wel zitten!

Daarna kwam een hele kleine merrie (ik houd dus niet van klein en zij bevestigde het maar weer :') ) van 1,60. Springgefokt maar werd wel uitgebracht in de dressuur. Helaas had die eigenaar een héle strenge hand en ik ben erg zacht en zij was zo vastgeroest in de hardhandigheid, dat ik er niks mee kon (en ik weigerde hardhandiger te zijn want dna liep ze alleen maar in een krulletje). Naast het paard klikte het wel, maar er op, nee.

Daarna een springgefokte Holsteiner merrie uit Duitsland van 1.76m gereden. God wat een héérlijk paard zeg! <3 Heb met haar voor het eerst hogere oefeningen uitgevoerd zoals wissels en dankzij haar weet ik dus hoe het voelt ed om later hopelijk zelf te uit te voeren. Helaas verhuisde ze naar een stal dat te ver was voor mij. :'(
Bij haar voor het eerst op een springzadel leren rijden trouwens. Haha.
Zij was helemaal niet zo merrie achtig, liet alleen weten dat ze dingen niet wilde (te veel teugeldruk bijv) door te staken en kon nog wel eens kijkerig zijn.
Afbeelding

Ook een KWPN merrie van 1.70 gereden. Ook vreselijk lief beest. Een echte tank dus die gaf er niks om als jij de volte wat ronder wilde, dan moest je haar écht overtuigen.
Ik reed haar bitloos, hele leuke ervaring. Met haar ook weer echt dingen kunnen leren. Ze kon wel eens op hol slaan als ze schrok, maar niet zo heel heftig dus gelukkig nooit vanaf gedonderd. :')
Zij gooide ook hoog op maar heb toch voor het eerst eens echt kunnen dressuren zonder zadel. Dat vond ik wel verbazend eigenlijk. _O-
Verder veel progressie gemaakt met haar in de L en M oefeningen met haar!
Afbeelding

Daarnaast vind ik IJslanders helemaal niet prettig met rijden. Een vriendin van mij heeft ze samen met haar moeder, maar ze zijn bijna allemaal onwijs stug en rem is nergens te bekennen. 8)7
Wel leuk om tölt en telgang te leren en ze waren wel heel lief.

Quarters vind ik in de westerntak ook heel leuk! Heb er ongeveer drie gereden(?) en daar heb ik echt wel heel veel van geleerd. Waren werkwillige paarden.

Ik blijf een Tuiger en KWPN fan. Zou heel graag nog eens een PRE rijden! :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie