Een kruising welsh/quarter.. Naja rijden? ik wilde graag weten hoe het was om eens in een western zadel te zitten. We waren op die stal voor een clinic exclusief voor het ghc. Er kwam een vragen ronde en ik vroeg gewoon of ik het eens mocht voelen.
Echt een ontzettend gaaf schitterend paard was dat.
Een kruising kwpnr/Belgisch trekpaard van 1,83 leuk dier erg eigen willetje maar eenmaal ze je kende was ze voor heel veel te porren, wilde haar adopteren ik liep er stage. Maar de eigenaren van de stichting deden zo moeilijk en raar dat ik er vanaf gezien heb.
Een hackney pony die eigenlijk echt to much was voor iedereen in die les( ik was zelf 10) maar ja pony was te klein voor de puber / volwassenen lessen. En ik moest eigenlijk al een meer gevorderden les in maar dat ging niet ivm dat mijn ouders naar de camping wilde op zaterdag. Dus ja he mooi makkelijk zet, gwen er maar op en zolang ze zitten blijft is het prima.

En een boulonnais.Mooi paard strontvervelend karakter. Kon je mee buiten rijden tot een bepaalde afstand en daarna ging ze gewoon achterwaarts de sloot in tot ze vond dat haar hoofd weer in de goede richting stond dan pas ging ze weer voorruit. Beest was zo afgestomd en dik door die mensen dat ze helemaal niks voelde en je kon dus ook alleen maar mee liften op haar. Je begon er echt niks tegen. Hoe creatief je het ook probeerde. Afgestapt. Met een zweep, met sporen, teugels er aan. Juist helemaal geen spanning op de teugels. Een tweede persoon mee op een ander paard. Omdraaien en achterwaarts tot ze die grens over was. Maar nop.. No way Jose. Die ging niet voorbij die grens.

Voor de rest veel kwpn paarden en enkele tuigertjes die niet bijzonder genoeg waren voor de aangespannen sport.fjorden gereden, haflinger, Arabieren.
Ik heb alleen nog nooit op een Spanjaard gereden. Of zo 'n enorme Clydesdale.
Ik heb overigens wel een voorkeur voor ruinen en hengsten. Ben niet zo een merrie mens doorgaans.