Wat voor paarden heb jij gereden?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 00:05

Kwa aparte paarden.... Ik heb op friesen gereden,

Een kruising welsh/quarter.. Naja rijden? ik wilde graag weten hoe het was om eens in een western zadel te zitten. We waren op die stal voor een clinic exclusief voor het ghc. Er kwam een vragen ronde en ik vroeg gewoon of ik het eens mocht voelen.
Echt een ontzettend gaaf schitterend paard was dat.

Een kruising kwpnr/Belgisch trekpaard van 1,83 leuk dier erg eigen willetje maar eenmaal ze je kende was ze voor heel veel te porren, wilde haar adopteren ik liep er stage. Maar de eigenaren van de stichting deden zo moeilijk en raar dat ik er vanaf gezien heb.

Een hackney pony die eigenlijk echt to much was voor iedereen in die les( ik was zelf 10) maar ja pony was te klein voor de puber / volwassenen lessen. En ik moest eigenlijk al een meer gevorderden les in maar dat ging niet ivm dat mijn ouders naar de camping wilde op zaterdag. Dus ja he mooi makkelijk zet, gwen er maar op en zolang ze zitten blijft is het prima. _O-

En een boulonnais.Mooi paard strontvervelend karakter. Kon je mee buiten rijden tot een bepaalde afstand en daarna ging ze gewoon achterwaarts de sloot in tot ze vond dat haar hoofd weer in de goede richting stond dan pas ging ze weer voorruit. Beest was zo afgestomd en dik door die mensen dat ze helemaal niks voelde en je kon dus ook alleen maar mee liften op haar. Je begon er echt niks tegen. Hoe creatief je het ook probeerde. Afgestapt. Met een zweep, met sporen, teugels er aan. Juist helemaal geen spanning op de teugels. Een tweede persoon mee op een ander paard. Omdraaien en achterwaarts tot ze die grens over was. Maar nop.. No way Jose. Die ging niet voorbij die grens. _O- _O-

Voor de rest veel kwpn paarden en enkele tuigertjes die niet bijzonder genoeg waren voor de aangespannen sport.fjorden gereden, haflinger, Arabieren.

Ik heb alleen nog nooit op een Spanjaard gereden. Of zo 'n enorme Clydesdale.

Ik heb overigens wel een voorkeur voor ruinen en hengsten. Ben niet zo een merrie mens doorgaans.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 00:27

Anastasia24 schreef:
Dat van merrie's vind ik een beetje onzinnig. Mijn merrie, én die ik heb gehad, waren absoluut niet anders dan de ruinen die ik heb gereden. Nou heb ik niet belachelijk veel paarden gereden, maar tot nu toe, zijn toch de merries die voor mij voorop komen. Vind ze net wat meer karakter hebben, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Wat voor paarden? Tja, mijn eerste paardje was een tinkertje. Hoewel ik hem zelf heb ingereden, toch wel gek geworden op het ras. Mijn andere paardje was een New Forest, nou weet ik niet of het aan het ras ligt maar ze was enorm druk. Werkwillig, maar net iets te. Niet kattig, zeker niet. Juist te lief ofzo. Moeilijk uit te leggen. Ik heb niks met drukke paarden, of hete paarden, óf hoge paarden, O:) Geef mij maar zo'n kleine koudbloed die soms is een bokje geeft bij het aanspringen in galop. +:)+ . Ik heb wel veel rassen gereden, maar uit m'n hoofd ken ik ze niet hoor. _-:( Arabieren vind ik persoonlijk niks. Maar misschien is dat gewoon een ''reputatie'' van ze, ik heb er wel een gereden, maar dat was een manege paard, dus ik weet niet of dat meeteld, aangezien ze een beetje dood voor het been zijn. ( Btw, ook weer een merrie. <<) ) Ik hou het lekker bij de koudbloeden, ook zeker later, lekker breed stevig en karakter. Niet gevaarlijk. Hengsten heb ik nooit gereden, weer ook niet hoe ze zijn onder het zadel. Is dat een verschil? Dat vraag ik me dan af.. O:)

Een goed opgevoede hengst merk je weinig verschil met een ruin onder het zadel. This gewoon een paard. Ja ze kunnen uit hunzelf misschien gewend zijn iets meer te sjouwen dan ruinen.

Zolang ze geen last van hun hormonen hebben vinden ze alles vaak al best en denken graag met je mee. Vaak houden ze als jonge hengst het werk iets beter vol dan een ruin van dezelfde leeftijd die al vroeg geruind is.
Een enkeling is echt een nare gevaarlijke flikkert.
En als ze wel last hebben van hun hormonen of iets enthousiast zijn kun je wel eens in een onbedoelde passage belanden O:).

Het hangt er vanaf "hoeveel" hengst ze zijn.
Toen mijn vriend de eerste keer meeging naar die van mij moest ie eerst eens even er onder gluren om te kunnen geloven dat ie wel echt hengst was. :')

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie