Wat voor paarden heb jij gereden?

Moderators: RianneH, Neonlight, Lous, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

meisje2000

Re: Wat voor paarden heb jij gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 07:25

Alle soorten paarden. Met merries heb ik nooit een klik onder het zadel gehad met ruinen wel. Waarom geen idee maar met merries op wedstrijd gaan liep altijd uit op slechte resultaten terwijl ik met ruim en altijd winst reed. Ik heb Friezen, kwpner, haflingers, tinkers, barock pinto en dergelijke gereden

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 08:45

_Dreamer schreef:
Ik kan dus ab-so-luut niet overweg met "echte dressuurpaarden", als in paarden die Z of hoger lopen. Veelte veel knopjes :')

Maar je kan er wel heel veel van leren. Ik ben zelf b amazone en heb een tijdje een zpaard mogen rijden. Juist door al die knopjes ben ik me zelf heel bewust geworden van mijn houding en hulpen. Door hem heb ik echt geleerd wat wel en niet te doen.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:59

Oh ik geloof best dat je er veel van kan leren! Maar ik vind ook dat je heel veel kan leren (al dan niet meer, maar dat zal per persoon verschillen) van de "gevoelige" paarden die je direct op je fouten wijzen :) Binnenhand te streng? > Hoofd gekanteld. Spanning in schouders? > Valse knik. Ruiter uit balans? > Paard uit balans/scheef.
Ik persoonlijk leer daar meer van, dan van een paard dat gaat piafferen als ik wil galloperen :D[/quote]

Ook daar heb je gelijk in. Mijn barock pinto heb ik zelf beleerd met hulp van mijn instructrice en hij liet me ook exact weten wanneer ik iets fout deed. Dan liep hij niet meer of kantelde zijn hoofd inderdaad uit balans en dat soort dingen. Ook van hem heb ik heel veel geleerd.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie