Wat voor paarden heb jij gereden?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 07:58

Ik heb van alles gereden, maar heb het liefst merries, en liefst kleinere, compactere types.
Ik heb zo'n beetje alles tussen shet en shire onder mijn bips gehad, en alles van arabier tot belg.
Als kind ooit beginnen met een haflingermerrie. Nu ben ik 30 en sinds vorig jaar terug bij een haflinger merrie ;)
Je maakt mij dood-ongelukkig met alles groter dan 1,65 (ik snap écht die noodzaak niet, maak ze gewoon een beetje breder, heb je al die hoogte niet nodig... :D )

En tjah, uitspraken als 'beware the chestnut mare' en 'rooien en valen, donderstralen'... doe mij die maar ;) vosbonte merrie was mijn maatje, toen kwam een bruine ruin (ja, precies, dat wat veel mensen wél willen) waar ik echt niet mee door een deur kon en nu een zweetvos merrie dus. Mijn allerbeste keuze ooit.

Voor klanten heb ik meestal ook pony's / kleine paarden waaraan ik les geef, gelukkig :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 08:25

Safiy93 schreef:
Ik ben uiteindelijk een goede match met een Arabier. Ik ben zelf vrij rustig, heb je die band met ze dan doen ze alles voor je. Vertrouwen is zo belangrijk en ze zijn enorm lief. Een merrie trouwens. Het vooroordeel van hete drukke paardjes geldt zeker voor die van mij niet. Tenzij je er iemand op zet die gaat lopen trekken en schoppen dan is ze beledigd. Maar goed dat vindt denk ik geen enkel paard leuk!

Die vooroordelen zijn er overal ;) Haflinger / tinkers/ fjorden zijn in de ogen van veel warmbloedruiters ook errug lomp en traag en drammerig. Ik heb nauwelijks iets in mijn hand met rijden, kan haar op mijn zit rijden, ze is in het grondwerk de meest gemotiveerde pony die er is. Ze heeft alleen van nature wat kortere pasjes. Als er een andere ruiter op stapt, krijgen die dus ook maar één KEIHARDE opdracht mee: probeer haar NIET naar voren te drijven. Haar basistempo is echt met voldoende impuls, maar het voelt voor jou als warmbloedruiter misschien traag. Niet mijn probleem, en zéker niet haar probleem ;)

Arabieren ken ik eigenlijk juist vaak als koele kikkers, mét de juiste ruiter erop. Wel beweeglijk, ze zien alles en koppie en staart gaan dan wel omhoog. Maar het échte schrikken, zie ik ze niet gauw doen eigenlijk.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie