Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_kmbn

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:04

Ik kom ook melden! Dit is Jacy een paint van april 2015. Ik heb haar in mei gekocht als helemaal groen wat ook nog niet in contact met mensen was geweest. Geboren en getogen in de kudde :D we zijn veel bezig met grondwerk, schriktraining, spelletjes, begin vrijheidsdresuur, buiten wandelen en ze heeft nu 2 keer een zadeltje opgehad en 3 x een bit in. 2 keer gelongeerd met iemand er voor want zonder iemand er bij valt ze nog echt naar buiten of binnen en wilt ze stoppen of draaien.

Ik weet nog niet wanneer het zover is, want ik ga gewoon met de flow dus heb niks gepland. Ze leert wel heel snel!

Afbeelding

Knappe paardjes allemaal zeg!! Leuk ook dit topic

volg ons op insta @bigbluejacy

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:20

SeaSide schreef:
Ik meld mij ook, ik ga in 2019 rustig aam de slag met mijn 2 Rocky Mountain merries.

Grappig dat ik je hier tegen kom! Op de landbouw dag hebben wij rosa als paard genomen voor de opdracht voor school. Ik was met Julie. Je heb ook nog een konik toch?

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:57

Leuk zoveel nieuwe mensen. Grappig om te lezen hoe iedereen het doet, en welke methodes iedereen gebruikt.Ik wil zelf beginnen met 4. Wij zijn nu enkel spelende wijs bezig. Jacy heeft tot ze bij mei kwam in mei (ze was toen 3 jaar en 2 maand) in de kudde gestaan. Ze was nog nooit bij mensen in handen geweest en heeft echt lekker kunnen spelen en razen. Ik merk aan haar ook echt dat ze die uitdaging leuk vind en dat ze goed aangeeft wanneer het ff genoeg is.

Jacy en ik zijn veel bezig met clickertraining. Ze vind het erg moeilijk om van mij weg te gaan, gezien ik zoveel mogelijk r+ wil trainen zijn we de afstand aan het vergroten dmv targeten. Imiddels gaat ze een meter of 7-8 naar de pion *\o/* . Ze vind het clikkeren super leuk en pakt het snel op. Ze denkt ook echt met me mee.

Op het moment doe ik haar 2-3 x per week een hoofdstelletje in als ze in de bak staat m, zodat ze rustig kan wennen. Ik heb nu een dubbelgebroken D trens voor haar, alleen blijft ze er echt gigantisch mee knauwen. Ik zit nu te denken aan een ongebroken appelbit mensen ervaring hiermee? :? Ze heb een klein mondje.

Afbeelding

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:58

gimme_joy: volgens mij staan we super dicht bij elkaar. Misschien kunnen we een keer een puppydate doen en ff lekker wandelen?

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:21

Welkom nieuwe mensen :)

Ik ben vandaag vreemd gegaan, en na super lange tijd weer gereden. Meteen 3,5 uur weg geweest.zal morgen wel spierpijn hebben..
Afbeelding

Jacy hinnikte toen ik weg liep <3, toen ik terug kwam negeerde ze me. :roll:
Ze kwam toch even kijken, toen ze zag dat ik geen eten had kwam even de gespleten persoonlijkheid om de hoek kijken.. Heerlijk merries :D
Afbeelding

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 07:38

Sterkte oly Y;(

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:36

Gister met een vriendin erbij is een keer geprobeerd om te longeren. Ze vind het onwijs moeilijk om van mij af te gaan, en is geneigd om te bokken (niet gericht, maar ook niet veilig) met de kont naar binnen als reactie op weg sturen. Uiteindelijk liep ze wel 2 rondjes maar heel moeizaam. Ik ben in gesprek met verschillende instructeurs, maar vind het lastig de juiste te vinden.. heb tot nu toe alles zelf gedaan dit half jaar en heb echt me eigen manier ontwikkeld om haar te trainen.

Vanochtend is ze voor de derde keer in haar leven bekapt. Ik kon er niet bij zijn helaas maar ze was super braaf. Tijdens het krabben tilde ze ook ineens haar voor beentje uit zich zelf op, dus ik ben echt super blij!

Vanavond zijn we voor het eerst alleen een rondje buiten wezen wandelen. Mijn stal is langs een drukke weg, maar we kunnen oversteken dmv een rontonde en stoplicht.
Ze was zo braaf, <3 toen ze op een afstandje het voetbal veld hoorde stond ze alleen te kijken maar ze liep zo mee. Er kwam een ambulance langs en ook daar reageerde ze totaal niet op :D

Afbeelding
Afbeelding

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:47

ZivaZoef: knappe quater heb je, leuk kleurtje !

Ambre: ik zelf vind op die leeftijd spelende wijs de wereld ontdekken erg leuk. Clickertraining, wandelen, schriktraining , targeten, en als de communicatie duidelijk genoeg is : Liberty of met een grote voetbal of vlag. Zelf vins ik longeren op die leeftijd nog niet echt heel verstandig zou daar mee wachten tot begin 3. En dan korte sessie opbouwen. Lekker veel recht uit klein beetje rechtrichten en vooral veel plezier. Hou het kort en leuk!

Danuah: wat een super leuke spring in het veld is dat zeg <3

Karin: wat een heftige wond was dat zeg! Fijn dat her zo goed geneens. Hoop voor jullie dat jullie snel samen lekker aan de slag kunnen!

Ook wij zijn vandaag weer lekker aan het werk geweest. Ik heb het deze weeek zo onwijs druk geweest, voelde me schuldig tegenover puppypaard. Maar mijn verzorger heeft haar woensdag gepoetst. Ze mag nu alleen nog even poetsen omdat ze geen ervaring heeft met grondwerk/ jonge paarden. Jacy is de afgelopen dagen onwijs druk en bokkerig, dus ik wil geen risico op ongelukkig. Daarbij loopt ze op dit moment nog dwars door haar heen.

Jacy vind het longeren onwijs moeilijk daarom maar besloten via een andere manier te doen. We lopen dus nu elke keer met haar op de volte in stap en draf zodat ze eerst de stemcomandos leert kennen. Vandaag hebben we er weer is een zadeltje opgelegd, dit keer met beugels! Ik hen zo trots op hoe ze het doet ze geeft werkelijkwaar geen kik met aansingelen, of beugels los. Stiekem vandaag ook wat druk in de beugels gezet, ook daar deed ze niks om :D

Willen nu 2 keer per week echt bezig met het voorbereiden op het rijden.
Afbeelding
Afbeelding

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 12:14

@Nykster: ja klopt ze is een paint. Ik wil alles met haar doen zowel Engels als western maar wil haat ook het patroon van trickriding aanleren omdat me dat super gaaf lijkt. Ik ben niet zovan paint/quater moet persee western opgeleid zijn. Maar ze hebben gigantisch fijne, werkwillige en over het algemeen nuchtere karakters.

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:28

LN: superknappe pony is Guus zeg <3

Ik ben zoooo blij! Het gaat zo onwijs goed. We zijn nu veel bezig met aan de hand draven dit omdat jacy het weg sturen tijdens het longeren echt heel moeilijk
Vind. Ze wilt echt graag bij je blijven, dus ik ben nu bezig met stemhulpen om zo het longeren straks makkelijker te maken. Zondag heb ik voor de eerste keer les, ze gaat me helpen met het longeren met dubbele lijnen, ik heb hier geen ervaring mee dus ben erg benieuwd.

Gister avond toen we voor de 2e x keer zadel met losse beugels opgehad, ze deed het super goed. Ik heb met haar super veel desensibiliseren gedaan dus inprincipe ook al vind ze iets eng weet ze altijd wel hoe te reageren. Uiteindelijk ben ik maar even gaan hangen :D en wat deed ze dat foch onwijs knap ik ben zo trots. Gister was het precies 6 maand 2 weken geleden dat ik haar heb gekocht. Ze kon nog niet eens geaaid worden en was totaaaaaaal wereld vreemd. Ik had echt niet verwacht dat we met ze 2 zo ver zouden komen.

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:36

Wat waren jullie guppies allemaal knap zeg <3 super schattig. Lijkt me geweldig om je paardje al vanaf veulen te hebben!

Ik heb jacy in mei bij de fokker gekocht. Ze heb der hele leven in de kudde gestaan. Toen ik haar kocht was ze 3 en 2 maanden maar ik heb haar in september al uitgekozen. Ze was eigenlijk een 3 jarig veulen want ze kon niks: nieteens echt geaaid. Ik heb wel wat leuke fotos van haar als veulen en als 2 jarige

Dit is baby jacy toen ze 1 dag oud was. Dit is overigens een schuilstal. De oudere merries kunnen alleen halster om en meelopen.
Afbeelding

Kiekeboe <3 <3
Afbeelding
Afbeelding

Vooraan staat de vader van Jacy, de hengst liep met 3 of 4 merries, zijn zonen en jongere dochters. Soms worden oudere merries gedekt door hengst van buiten af.
Afbeelding

Hier was ze net 2, en is ze verplaatst naar de kudde met haar oudere zussen.
Afbeelding

Onze eerste ontmoeting in september 2017 <3 de fokkers waren stomverbaasd dat ze zoveel aandacht bij me zocht en ik haar zoveel kon “aaien”. Dit is ook de reden dat ik zij het werd. Hier was ze 2,5
Afbeelding

Onze 2e ontmoeting 2 maandjes voor haar derde verjaardag Y)(^)
Afbeelding

De dag dat ik haar ophaalde.. leek van voor wel een jaarling. Was een hoopje ellende (wormen, veel te lange hoeven kon ze niet ol staan, mager, snot etc etc) hier was ze 3 jaar en 2 maand
Afbeelding

Een foto van hoe ze er nu uitziet. We trainen ol dit moment nog niet echt dus ik kan niet wachten hoe ze eruit ziet over een jaar <3 ze word over 5 maanden 4
Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie