Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:47

Ik meld mijzelf ook!

Nadat ik mijn Tinker merrie in heb moeten laten slapen door pssm, ben ik gelukkig heel snel weer een hele knappe tegen het lijf gelopen.. in Engeland!

Hier staat ze ook nog steeds. In Januari mag ze met het transport mee. Jullie snappen vast dat ik niet kan wachten! *\o/*

Het is een 5 jarige merrie, nog heel schuw naar mensen toe. We zullen dus alles ook héél rustig aan gaan doen, maar ik hoop er in 2019 zeker wel een begin mee te kunnen maken als alles lekker loopt. En zo niet, dan lekker het jaar erop!

Meet SD Harmony, nu omgedoopt tot SD Woolz!

Afbeelding

Danuah

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 03:09

Ik vind Apple echt een heel mooi paard!
Succes aankomende tijd!

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:47

Daphara schreef:
Ik lees veel 3 jarigen die beleerd gaan worden, vinden jullie dat niet erg vroeg?
Ik vind mijn hengst van 5 jaar nog zo’n puppy. Hij is dan met ruim 4 al zadelmak gemaakt, maar hij heeft alle tijd gehad om het te verwerken en is dus nog niet doorgereden. Daar gaan we in het nieuwe jaar pas mee beginnen.

Nu nog lekker veel grondwerk, we volgen de freestyle training van een instructeur van de Emiel Voets Academy en ik werk regelmatig met hem los of aan de dubbele lijnen.

[ Afbeelding ]

Wat heb jij een prachtig paard!! <3

Mijn merrie staat nog in de UK, wel al gezien. Is nu 5 en voordat ik erop ga zitten denk ik al wel 6. Mooie leeftijd! Dan de hengst erbij en straks weer een paar maanden de tijd om met veulen (hoop ik) alles te verwerken.

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:02

Wij hebben 2 weken geleden een veulen uit Engeland ‘gehaald’. 8mnd, gaat al lekker iedere dag mee de weg op om te wandelen (al moet dit ook om bij het land te komen) en om aan alle (spannende) dingen te wennen. Kan niks geen kwaad!
Wij doen vanaf baby af aan altijd al vanalles met ze: naar het strand, bos, de weg op etc. Als hij 4 is zoiets gaan we er maar eens opzitten. Afbeelding

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:55

karin1994 schreef:
Danuah: Wat een scheetje, clydesdale? veel plezier met deze knapperd!

Dank! Nee, 100% Tinker. Komt uit een reusachtige vader en een grote moeder, ook beide helemaal Tinker.
We hebben hem via Facebook gekocht, en zijn een paar weken later naar de UK toegevlogen.
Daar heb ik ook nog een merrie van nu 5 jaar gekocht. Die komt in januari, dus ga daar lekker mee aan de slag. Paard kent nog amper mensen, zo uit de heuvels geplukt.
Heb daar alleen deze (lelijke :+ ) foto van. Dit was ze 2 jaar geleden als ‘puppy’:
Afbeelding

En je foto’s zijn op de telefoon gewoon goed hoor!
De wond lijkt mooi te dichten.

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:07

karin1994 schreef:
Oh wauw hij is erg mooi in zn zomervacht, ja leuk is dat bij die 2 jarige, voor lamour had ik een kruising die had precies hetzelfde.

Ja heel erg frustrerend, op het moment is het niet anders dus probeer me erbij neer te leggen

Danuah: oh vandaar, volgens mij gaat deze ook lekker de hoogte in, die Merrie is ook al zo gigantisch, ben benieuwd hoe ze er nu uit ziet, erg gaaf beestje ook! Bij dezelfde fokker gekocht?

Ja, komen bij dezelfde fokker vandaan!
Merrie en ik gaan vanaf januari samen naar Frankrijk (zij rechtstreeks vanuit UK) om alles lekker op ons gemak te kunnen doen! Ik zal tegen die tijd even een foto posten!
Bash (veulen) is nu echt al zó groot (ik ben 1.74)
Afbeelding

De enigste foto die ik van de merrie heb kunnen maken, ze was iets te druk met eten.
Afbeelding

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:25

Isabel_k schreef:
Wat een beauty! Ik ben dol op trekpaarden. Vroeger woonde ik in Zeeland en reed ik er eentje. Fantastisch beest. En fanatiek voor de wagen :D

Ik beleer mijn paard bitloos. Geen van mijn paarden hebben een bit.

Hoe bevalt het bitloos beleren? Ik wil dat bij mijn merrie dit keer ook gaan doen. Niet stiekem soms even een bitje erin hangen. :+

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:14

Orchidee14 schreef:
Tja, als ik dan toch reageer op berichten kan ik net zo goed ook mijn paardje even voorstellen. Dit is Joy, een 3,5 jarige Welsh Cob ruin. In mijn bezit vanaf dat hij 5 maanden is. Dit jaar voorzichtig aan begonnen met beleren. Doel voor het eind van het jaar was op kunnen stappen en een beetje rond stappen. Dit doel hebben we behaald. Er heeft nu 6x 10 minuten iemand opgezeten en straks, in het voorjaar gaat het serieuzere werk beginnen. Hij wordt bitloos ingereden. Niet omdat ik anti bit ben, maar omdat de 1e keer tandarts hem blijkbaar zo'n trauma heeft opgeleverd dat hij echt panisch werd als je bij zijn mond kwam. Met veel geduld en grondwerk mag ik zijn mond inmiddels weer aanraken maar het bit laat ik voorlopig nog even voor wat het is.

[ [url=m/vE2iDG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/B4G63q.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/d0ljQ5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie!!!

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:34

Zo leuk al die baby foto’s!
Helaas heb ik die niet, en tel nog steeds de dagen af voordat mijn merrie eeeeeindelijk uit Engeland naar mij toe komt.

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:50

Over jaarlingen gesproken..
Dit is onze hengst van nu 8 maanden. Wordt door vreemde mensen aangezien voor een ezel.
Wacht maar... als ‘ie straks 4 is herkennen jullie hem niet meer. :D Afbeelding

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:56

Retjethorse schreef:
Ik ben jaloers op jullie veulen foto's! Ik wou dat ik die ook had van mijn meid. :')

Hoe gaan jullie het ruitermak maken aanpakken? Ik was van plan om te wachten tot ik een geschikt zadel had, maar ik twijfel of een barebackpad aanschaffen niet beter zou zijn om er de eerste keren op te gaan zitten. Dan kan ik tijdens het zadel passen zelf het zadel uittesten als ze een ruiter al kent.

Ik heb zelf ook een barebackpad gekocht (zoekt foto..).
Dit ook omdat mijn merrie eerst naar Frankrijk gaat, en ik dus niet 1, 2, 3 een geschikt zadel kan kopen. Met de barebackpad die ik heb zit je echt heel stevig. Al moet je er vanzelf sprekend niet lange stukken mee gaan rijden, dat doet de rug niet zo goed.
Afbeelding

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:04

@retjeshorse: Wat goed om te horen dat ze het zo braaf deed, heerlijk!! Er beginnen er inderdaad veel met barebackpad lees ik. Ik vind zo’n ding echt een uitkomst.

@Barbet: wat fijn dat ze zo goed gaat in zo’n korte tijd. Zal fijn zijn als jullie dat zo mooi vol kunnen houden!
Ik vind het juist leuk om de updates te lezen, we zitten tenslotte allemaal nog in de begin fase. ;)

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:13

ieris schreef:
Hoi
Leuk om jullie verhalen te lezen en de van baby tot nu paarden te zien!

Fransje: wat fijn dat het plastic haar totaal niet boeit!
Mooi paardje ook.

Eefjahh: zo die is wel behoorlijk in de groei zeg, gaat vast goedkomen word echt nog wel een heel stuk groter zo te zien!

Retjehorse: leuk jou hier ook te zien en volgen!

Ik zal mezelf ook even voorstellen, ik heb een 4 jarige Akhal-teke ruin, en ben hem aan het beleren zadelmak aan het maken.
Hij is super gevoelig en vind het een hele uitdaging.
Ik heb vorig weekend een training van feather light horsemanship gezien en was echt onder de indruk, mooie manier van werken.
Zijn er hier meer mensen bekend mee?

Oja nog wat foto's
Baby foto en nu foto:
[ [url=m/2r6rTt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bt2vof.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Q5emLO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerd!
Featherlight Horsemanship is <3, echt zó mooi.
Ik heb ondertussen al wat lessen gehad bij iemand die eigenlijk precies hetzelfde doet, Eveline Esser. Alleen heeft zij een wat meer basic locatie. Het is ook zo leuk om het zelf onder de knie te krijgen en te leren!!

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 21:49

Ik ga het elke keer weer zeggen, maar ik vind Apple zooooo leuk!

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:02

Rivano schreef:
puppy1128 schreef:
@rivano
Misschien dat ik eroverheen gelezen had, maar waar woon jij? Wel bijzonder zeg dat ze dan zo'n vacht hebben! Worden ze ook niet geschoren?

In Brazilie. :D
In de winter worden het gewoon fluffy balletjes. Wel afhankelijk van waar je precies woont, Brazilie is groot. Ik woon zuidelijk genoeg om ook aan de furminator, rosborstel, zweetmes te zitten om de losse haren eruit te krijgen.
Scheren doen ze ook wel. Maar bij ons op stal wat minder .

puppy1128 schreef:

Welke software gebruik je hiervoor? Ik heb voor mijn hoofd-foto collage zelf zitten knippen en plakken in Paint. :o Was een gedoe.

puppy1128 schreef:
En die wachttijd van feather light.

Voor mij geen optie, :D , maar was toch benieuwd aan welke wachttijd ik zou moeten denken. (mag ook in PB)

Wachttijd FL zit sowieso al op oktober 2020 als ze het ondertussen niet nog drukker hebben gekregen.

Voor een collage gebruik ik Picasa, heel simpel! Wellicht heb je er wat aan.

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:41

Wat leuk om al die vorderingen te lezen!
Lekker bezig allemaal :j.

Hier nog een paar nachtjes slapen en dan ben ik in Frankrijk. Hopelijk is mijn paard er ook snel! Dan kunnen wij ook eens gaan beginnen.. al zal ze eerst hand mak moeten worden.

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:20

De beste wensen allemaal!

Hier drama vannacht, beessie was helemaal in shock. Ik heb er vanaf half 6 tot 01:00 non-stop bijgezeten, daarna heeft m’n moeder het overgenomen omdat ik vanmorgen vroeg weer moest werken.
Hij was totaal de weg kwijt. :(:)

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:53

@retjethorse & @sumic, ik hoorde van m’n moeder dat hij nog een hele tijd met zijn hoofd bij haar op schoot heeft liggen slapen (Tinker van 8mnd). De mini Shetlanders komen er gelukkig altijd goed doorheen.

Bashie wilde eind van de middag ook niet terug naar huis, nadat hij weer op het land stond vandaag. Hinniken (doet hij normaal nooit), vervelend doen. Hij zal echt wel even denken dat zijn vertrouwde plekje nu weg is :\.
Gelukkig staat hij nu lekker hooi te eten en is ‘ie helemaal relaxed.

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:02

Kijk eens wie er is, na 2.5 maand aftellen..
Het gaat om de zwart bonte, ze is 4 jaar en het is al heel wat dat we haar gewoon kunnen aaien etc. Ze zijn (zoals we wisten) niet aan mensen gewend.
Vanaf nu gaat ons avontuur dus ook beginnen!
Haar naam is SD Woolly’s Girl, Woolz voor het makkelijke. Vernoemt naar vaders: Woolly Mammoth.
De zwarte staat hier nu ook (in Frankrijk) en is de moeder van ons hengstveulen thuis. Zo leuk!

Afbeelding

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:43

Wat leuk om te lezen hoe sommige exact het paard hebben weten te vinden die ze wilde en andere weer alles wat ze niet wilde. :+
En die veulen fotos, ohhh wat zijn ze leuk allemaal!

Jullie zijn goed bezig allemaal!
Hier nog rustig bezig met het leren van aan de hand meelopen, borstelen etc. Ze is er pas een week, dus alles mag lekker op het gemakje. Eerst maar de knopjes op de grond erop en dan spring ik er vanzelf wel een keertje op.
Zoals het nu gaat zie ik nog geen problemen, ze pakt alles zo snel op!

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:50

Ik vind het echt zo leuk om te lezen hoe iedereen zo lekker rustig met de paarden bezig is. Lees elke update trouw mee :D.

Woolz is ondertussen 3,5 week hier in Frankrijk. Helaas hebben we amper wat kunnen doen omdat het zo, zóveel heeft geregend. Nu is alles dus ook een grote prut bende en te glad om wat zinnigs te doen.
Ze was/is nog helemaal groen, kwam nooit in aanraking met mensen. Wat was ik dan ook blij dat ik haar meteen al kon aaien (staan veel vergelijkbare paarden hier, die na weken nog steeds niet goed benaarderbaar zijn).

Na 2/3x oefenen had ze het lopen aan de hand al goed door! Ook de ‘ho’ zit er goed op en gaat ze al een paar stappen terug wanneer ik m’n vinger in de lucht beweeg. Snelle leerling!
Ik ben nog lang niet zover als dat jullie zijn, maar ze is er pas net en we hebben alle tijd!
Hopelijk blijft het nu een beetje droog en kan ik haar van de week eens uit haar ‘paddock’ halen. Kijken hoe ze daar op reageert!

We doen alles lekker op het gemakje. Elke dag borstelen (kende ze ook niet) en vooral heel veel kroelen. De rest komt vanzelf!

Gisteren heel relaxed haar halster kunnen wisselen en daarna ook weer terug. Daar hoort wel even een pennypony foto bij natuurlijk. :o

Afbeelding

Afbeelding

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 14:18

Jullie gaan zó hard! :')
Het valt gewoon niet meer bij te lezen, haha.

Woolz is hier vanaf 19 januari, maar door aaaaal de regen weinig kunnen doen. Maandag hebben we voor het eerst op haar gehangen! Heel rustig aan het krukje laten wennen en vanuit daar gewoon gedaan. Geen stap verkeerd, al vindt ze de ‘normale’ kant spannend.

Gisteren was het plan om haar voor het eerst uit het land te pakken en mee te nemen voor een stukje wandelen. Ze moest het gehoord hebben want ik vond haar gisterochtend om 07:00 uur los op het erf. := Toen het eenmaal licht was gewoon weer gepakt en meegenomen. Ook daarmee niks aan het handje!

Vandaag weer even 10 minuutjes geoefend met het hangen en ze was zo braaf dat Daphne maar gewoon haar been erover heeft gedaan. Zo hebben we, alsof het de normaalste zaak van de wereld is, wat rondjes gestapt!
Ze luisterd heel duidelijk en goed naar mijn hulpen, vandaar dat ik iemand anders heb gevraagd om erop te hangen.

Die gaat over 2 weken mee het bos in :Y)
Afbeelding

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 19:39

Whoeeee hier de eerste oortjes foto van Woolz!
Van de week heeft ze iemand op haar rug gehad, ongeveer een minuutje. Gisteren ben ik zelf opgestapt, wat dus haar tweede keer was. Gelijk een stukje het bos in gegaan!

*ik ben me er bewust van dat het halster erg laag zit. Maatje kleiner is onderweg, deze is iets te groot. :o

Afbeelding
Afbeelding

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 14:47

Retjethorse schreef:
Danuah: Jaaaa, nog meer oortjes! *\o/* Begrijp ik het nu goed dat er voor de 2e keer iemand op zat en jullie meteen het bos in gegaan zij? :oo Knap hoor als dat zo is, zadelmak geboren? :D
Volgens mij kan je het touwhalster ook nog een stuk korter knopen hoor.

Haha, klopt inderdaad, ik vond het veel spannender als Woolz. Ze was echt de rust zelve, net alsof ze het elke dag doet.
Wij hebben hier in Frankrijk ook geen bak oid, dus met alle paarden is het: hup, niet piepen maar gaan. Desalniettemin gewoon met alle paarden heel rustig aan hoor.

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:13

Ik lees alles heel braaf mee en het is zo leuk hoe hard iedereen nu gaat!

Ik zit er voorlopig niet meer op, ontstoken pezen rondom m'n heup en knie is er weer mee gestopt. Nu weer goed ingepakt in een brace en rustig aandoen. Iets waar ik niet voor gemaakt ben. :D
Gelukkig staat ze lekker op het land en we zien wel weer hoe en wat.