Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: RianneH, Neonlight, Lous, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:52

Jaaa eindelijk! Ik zie bijna iedereen van het topic veulens 2016, en ik kom me ook maar melden :D

Voor de mensen die ons niet kennen, ik ga in 2019 aan de slag met mijn, nu 2 jaar en 6 maanden oude Kwpner Lucky :).
Dit was afgelopen zomer. Voor de grap een keer een zadel erop gelegd
Afbeelding

En een foto van gister
Afbeelding

Zoals zijn vachtje misschien al wel verraad staat hij nu nog lekker 24/7 op het land met andere jonge paarden. Wel gewoon op de pensionstal en ik doe nu 1x in de week wat grondwerk met hem. Nog geen gekke dingen als longeren of bitten. In het voorjaar gaat hij eerst naar de tandarts, osteo en zadelpasser voor hij echt aan het werk moet :j

Starlight van 't Olle Stee <3 [o]
Lucky Luuk <3

Eline_S_S

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:11

Oh wauw, wat een gaaf paard hierboven! <3 Hoe groot is hij?

Lucky Luuk <3

Eline_S_S

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:32

Hoi allemaal, ik heb me hier een tijdje geleden gemeld maar eigenlijk niet meer mee gepraat.
Inmiddels heb ik al twee keer op Lucky gezeten! Hij is zo ontzettend braaf en heeft nog geen stap verkeerd gezet (afkloppen). Hij is nu helemaal bekent met het zadel, hoofdstel en dus hangen en iemand op zijn rug. De volgende stap is het opbouwen van spier en conditie aan de dubbele longe, en wennen aan contact op het bit natuurlijk.

Wel heb ik een vraag aan jullie. Vinden jullie Lucky nog te puppy om (vanaf de grond) aan het werk te zetten of niet? Ik zie hem namelijk nog steeds als mijn kleine veulentje en vind het echt lastig om te beoordelen.
Afbeelding
Afbeelding

Hij is net drie jaar oud. Hij gaat deze week weer op een nieuw land dus ik vermoed dat hij dan nog wel weer wat gaat groeien (hij was in de winter wat ingevallen, gelukkig alweer aardig bijgetrokken).

Lucky Luuk <3

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:50

@Orchidee14, Bedankt! Zoals het nu lijkt wil ik hem deze zomer beleren (dus alle basisknopjes erop) en dan in de winter weer even met rust laten, ook aangezien hij in de winter de neiging heeft wat in te vallen. Ik begin dan ook met een nieuwe opleiding dus zal dan toch weinig tijd hebben.

Quir, bedankt :D

@SBravour, wat lees jij dan af aan zijn uitdrukking? Uit nieuwsgierigheid :)

Lucky Luuk <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie