Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: RianneH, Neonlight, Lous, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

GaelleS

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:25

Ohh, leuk zo een topic. Ik kom meedoen en meekijken :D

Top dat zoveel mensen het zelf willen doen (al dan niet onder begeleiding). Zou het niet (meer) durven, mijn paard ergens heen brengen. Slechte ervaringen haha :P

Ben stiekem al bezig hoor, van juli-augustus. Hij is nu 3,5 jaar oud. Begonnen met af en toe een BBP of zadel erop , en wandelingen aan de hand. Momenteel doen we wandelingen aan de hand met zadel + persoon op. Doet hij goed :) Hij heeft ook al stukjes gedraafd maar gekker durf ik hem niet laten doen met zadel, vrees dat het niet gaat blijven liggen als hij echt gek zou beginnen doen. Wil een borsttuigje eerst.

Hem leren trekken lijkt mij ook leuk, maar daar heb ik niet het materiaal voor helaas :P

Ik wil Balerion beleren mbv positive reinforcement en daar reageert hij heel goed op :) Heb zelf een volgtopic gemaakt omdat het niet de conventionele manier van werken is, en volg af en toe les bij Janneke Koekhoven ivm R+ ! Heel erg leuk :D Heb 2 onderwerpen in mijn onderschrift staan voor de nieuwsgierigen :D

Even een foto'tje van mijn Ballie (een boulonnais x appaloosa)

Afbeelding

Afbeelding

Mijn uiteindelijk doelstellingen: niet rondsloffen zoals een patattenzak, boscrossen en boogschieten te paard. Maar daar mag gerust wat tijd over gaan. Tegen zijn 5 jaar ofzo mogen de knopjes er wel al op zitten en hoop ik dat we al wat kilometers rechtuit op het gemakje gedaan hebben. En als dat gaat, wil ik hem laten wennen aan voltige, een vriendin zou dat graag met hem doen haha.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:41

Ik heb hem eigenlijk nog niet gemeten :O

Maar hij is groter dan de paardjes van 1m55. Ik gok ongeveer 1m65 nu ? Hij kan soms heel erg loom en kort en dik lijken maar als hij dan wat actiever is is hij ineens 20 cm groter lijkt wel, veel imposanter, slanker en hoger op de benen. Als hij zijn buik intrekt fzo dus :')

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 11:10

De normale paardendingen leren :P Bedoel je tussen een kudde andere paarden dan ?

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:13

Kuis je eigen kak op, dat zijn normale paardendingen xD

Hier is hij redelijk mak ja. Veel gewandeld langs de baan al. Auto's enz geen probleem, hele grote lawaaierige dingen mwauh.. Hij verschiet ook nog wel eens van een hond die plotseling blaft achter een hekje maar eens hij ze weet zitten doet het hem vrij weinig :p

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:51

Je hebt beleren en beleren he..

Mijne is een tank van 3,5 jaar. Ik weeg 50kg. We gaan geen zotte dingen doen. Beetje erop zitten en rondstappen, stuur erop, al is een drafje, ruitermak, verkeersmak. Je kan zoooveeeeellll doen vooraleer ze echt aan het werk gaan.

Ik vind het zonde om hem tot zijn 5-6 jaar te laten staan. Dan maak ik er liever een soort puppytraining van, dat op zijn rug zitten alvast doooodnormaal is en dat hij tegen 5-6 jaar de zottere, meer intensievere dingen wel aankan, dat hij fysiek en mentaal voorbereid is. Dan kunnen we daarop focussen want wat ik op zijn rug doe is al lang niet nieuw meer. Vooral kilometers beetje bij beetje rechtdoor op de baan nu, 15-30 min wandelingen...

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 19:40

@Tijn8 : klinkt prima!!

@Rivano die laatste foto :') Lange teugelen is ook een strak plan :D

Lol Hoppit :')

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:37

Stamboekregels zijn soms wel bizar zo, maar begrijpelijk :P

Hhahah xD
De singel die hij aan heeft op de foto's is 1 meter lang :D hij heeft een barefoot zadel op met een wolletje over dus :)

Remark ik ben wel jaloers op mensen met strand in de buurt.. zalig dat!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie