Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Myrth97

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:07

Ik meld me ook. Ik denk dat ik er volgend jaar zomer wel eens een keer opzit. Echt rijden zal het nog niet worden, maar ik wil graag de bekende baby’s volgen!

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:51

Mijn 10-jarige merrie is soms nog meer baby dan mijn 2,5 jarige. Maaar daar moet ik dus wel heel erg mee opletten. Ondanks dat Bailey (2,5) nu zo volwassen op dingen reageert, betekent dit niet dat ze ook echt volwassen is en ik wil ook niet dat ze een binnenvetter wordt.

Wel gaan we goed de basis erin zetten met het grondwerk, maar met het echte ‘heftigere’ grondwerk beginnen we pas als ze 3 is.

Ik vind 3-jarige paarden veelal ook nog te jong om op te zitten. Iedereen op stal vond dat ik allang moest beginnen. Die hadden echter Bailey al een hele tijd niet gezien (stonden oo achterste weiland, waar niemand komt). Toen ik haar vandaag naar voren haalde ‘schrok’ iedereen nog best wel van haar puppy uiterlijk: flink overbouwd en lange benen.

Ach ja. Ieder voor zich natuurlijk, maar ik wil graag Bailey houden tot haar 40e :))

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 07:42

Haha candalisa ik ken er ook zo een! ‘Ik heb gewacht tot 5, dus nu kan hij 6 dagen in de week minimaal een uur lopen’. Meestal zit ze er 1,5 uur op. Dan kan je nog beter vroeg beginnen en rustig opbouwen :=

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:40

Ik zal nog een zadel aan moeten schaffen. Moeder en dochter zijn zo anders in bouw, ik krijg dat zadel niet netjes op de rug van dochter.

Mijn moedermerrie is dus flink goed verpest door met een verkeerd zadel gereden te zijn (kapot zadel), dus nu ben ik extra huiverig. Hoe doen jullie dat? Gewoon tweedehandsje erop en wel of niet laten checken door zadelmaker? Ze veranderen nog zoveel....

Zelf ga ik de zadelmaker laten komen en kijken of ze jog iets voor me heeft, maar hoe vaak zou zij terug moeten komen?

Edit: heb wel veel ervaring met jonge paarden, maar altijd van anderen. Met die van jezelf wil je het toch extra goed doen

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:28

Jeetje Oly, heel veel sterkte Y;(

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:44

Bailey heb ik vorig jaar al eens peesbeschermers omgedaan. Maar toen gewoon om gedaan, minuutje laten zitten en weer afgedaan. Een week of 2 geleden weer eens gedaan. Ze vond het nu ineens super raar, dus gewoon elke keer een beetje uitgebreid: eerst even minuutje om en weer af, met veel belonen. Volgende dag 2 minuutjes om etc. Toen ze er niks meer omgaf stukjes gaan lopen. Ook steeds gewoon hele kleine stukjes en zo en beetje uitbreiden. Nu is het heek normaal

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:04

Wij wandelen gewoon wat af. Vandaag even stukje straat gepakt. Tot nu toe alleen fietsers tegen gekomen. Vanachter is alles nog eng, van voor vindt ze ze leuk. Auto’s komen binnenkort wel. Eerst dit maar eventjes. Ze is pas 2,5 dus tijd zat ook. Iedereen ziet wel echt een verandering bij haar. Ze is veel minder het opdringerige, verwende veulen en veel meer de spontane pony

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:00

Ik heb van de week Bailey voor de eerste keer gelongeerd. Ze vond het heeel moeilijk om niet te plakken, maar wat heeft ze haar best gedaan.

Helemaal moe na 15 minuutjes

Afbeelding

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:01

KittyDylan schreef:
[ Video ]

Hahahahahahaha dit is echt TE leuk gewoon

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:42

Ik ben met mijn merrie ern jaar bezig geweest na een trauma bij de tandarts. Na een jaar kon ik normaal het bit aan doen, maar nooit meer een metalen bit. Heb nu een van trust, en dat gaat goed. Na 3 jaar was ze pas weer redelijk rustig bij de tandarts (een andere dan die het trauma veroorzaakte)

Heb dat met het bit ook op de manier van desensibiliseren gedaan

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:02

ik vind bodyprotectors ook niet zo fijn. Heb het idee dat de elasticiteit dan uit mijn lichaam is (voor zover ik die heb := )

Ik zat er vandaag ook zo goed als op, haf nog
Mn tenen op het krukje staan. Ga wel vaker naast jaar staan op een krukje en wat met mijn benen zwaaien, dat vindt ze allemaal niet raar. Vandaag ging ik spontaan een stapje verder, lekker onvoorbereid. Ik had geen cap op, Bailey had alleen een halstertje aan. Ze vindt het allemaal wel prima. Vind haar echt nog te jong om echt mee aan de slag te gaan en dit was helemaal niet gepland :oo

Hoe oud zijn die van jullie allemaal? Ik merk wel dat ik met Bailey iets vaker wat moet gaan doen, maar hou het nu vooral nog bij grondwerk. Ze wordt pas in mei 3, dus is nog erg jong

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:49

Wat fijn dat Gentle het zo goed doet! Haha die bitchface _O-

Wacht nog steeds op het moment dat Pebbles Bailey zat is, maar Pebbles is nog altijd helemaal verliefd op haar kind. Miss nog een veulen instoppen, dat het dan klaar is := (kan alleen niks weg doen en 3 is te veel)

HHahaha ohhh orchidee, dan is ie echt volwassen idd :D

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:38

Ik heb nog de moeder van 11, maar die kan alleen in het bos gereden worden. Daarnaast had ik een bijrijdpaardje voor 2 dagen in de week die lekker kon dressuren, maar helaas is die een maand geleden verkocht.

Ik rijd dus nog wel, maar de dressuur dus eventjes niet. Ik denk dat ik met Bailey gewoon samen ga leren, onder begeleiding uiteraard.

Ik zou graag nog een paardje rijden, maar daar vragen veel mensen een bijdrage voor. Ik vind 2 pony’s in pensionstalling wel even duur genoeg..

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:59

Normaal staan ze hier 24/7 buiten maar de boer is aan het snoeien geweest en alle losse takken waaiden de wei in. Paardjes in paniek, dus naar binnen gehaald.

Taxus is idd best eng, snap wel dat je ze dan binnen haalt. En idd gewoon goed opletten!

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:31

Ik vind het momenteel ook even lastig. Echt beleren doe ik nog niet, maar het is wel fijn om normale rondes door de bak te kunnen lopen.

Bailey is zelf zo veranderlijk als het weer. Ene moment js er niks aan de hand en krijg ik zowat het idee dat ik kan opstappen en wegrijden. Andere moment is ze een bom. Ik weet het wel altijd al gelijk als ik haar kop zie.

Ik dacht eerst dat het het onstuimige weer was, maar vandaag gedroeg ze zich voorbeeldig. 2 weken geleden, toen het zo warm was, was ze niet te genieten (voorjaar in dr bol).

Volgende week als het goed is beter weer!! Kan niet wachten

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 23:18

Hahaha mijne was ook echt van niks onder de indruk, totdat we de bellenblaasmachine aanzette. Echt drama die bellen. Gelukkig toevallig een braaf springpaard in de bak die haar flink wat steun gaf

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:45

Oef jeetje, Beterschap voor Gentle!

Hier alles op een laag pitje, onverwachts een leuk huisje op mijn pad gekregen, waardoor ik dus even een heel interieur kon aanschaffen. Zadeltje kopen wordt hem dus voorlopig eventjes niet. Wel blijven we lekker grondwerken en longeren en zal ik er vast een aantal keer op zitten, maar van echt rijden zal het nog niet komen

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:43

Ik heb gister weer gezeten. Nog steeds ‘illegaal’ volgens mijn plan, ze wordt vrijdag pas 3.

Maar we hadden wat gespeeld in de bak en ze was superrelaxt. Ik ga wel vaker naast haar op een krukje staan, zodat ze eraan went dat ik hoger ben. Ook zwaai ik wat met mijn been en hang ik af en toe wat op haar. En zo zat ik er ineens op. Geen cap, alleen halster en halstertouwtje. Net als de vorige keer, spontaan maar niet heel slim.

Ben iig blij met hoe ze reageert. Ze kijkt gewoon wat om naar waar mijn benen zitten en verder kijkt ze wat rond. Ik heb wel bij jaar het gevoel dat ze straks als we echt gaan rijden moet gaan wennen aan het gewicht. Eerst haar nog maar wat sterker maken op haar rug dmv longeren en grondwerk.

Hoe ging het bij jullie met de eerste keer wegstappen?

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 11:32

Ik had van de week grondwerkles en toen zij mijn instructrice nog even door te gaan, ondanks dat het echt goed ging. Heel even een klein beetje de grens verleggen. En ze werd BOOS. Ze was echt woedend op mijn instructrice. Telkens als we langs haar liepen een ontploffing en 1 keer zelfs in de richting trappen. Fel ding. Uiteindelijk niks meer aan de hand en toen gestopt, maar dacht wel even ah neee he, terug bij af |o

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:35

Remark schreef:
Ooh balen! Wat zei je instructrice er zelf van?

Dat t wel af en toe nodig is om de grenzen te verleggen. Als ze vanaf minuut 1 in de bak jet eigenlijk gewoon goed doet, is het tijd om iets extra’s te doen. Baileytje was het daar alleen niet mee eens.

Hebben jullie ook van die gekke dingen bij jullie paarden? Bailey vindt het dus vreselijk eng als er iets is verandert in de bak, bijv. Gras langs de bak gemaaid, sloten uitgegraven of buiten de bak als er iets veranderd. Maar waaiend plastic op haar hoofd is geen probleem en toen ze afgelopen week 3 werd heb jk haar versierd, ook allemaal heen probleem :+ . Maar veranderingen O M G gewoon _O-

Afbeelding

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 07:28

Ja het enige wat we vroegen was dat ze wat langer bleef draven, helemaal niks spannends dus. Maar Bailey werd idd ook zo boos, het vuurspuwende was vrij snel over en na de les kwam ze gewoon weer kroelen met mijn instructrice dus het zal allemaal wel meevallen hoe erg ik haar mishandeld heb _O-

Moest idd gewoon doorvragen en negeren, alleen toen ze gericht sloeg kreeg ze even zand naar haar kont := het scheelde namelijk echt maar een haar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie