Moderators: RianneH, Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304
Eefjahh schreef:Lily_Fee schreef:Hey,
Heb vandaag Lily-Fee haar mond opgemeten met een touw. Ik kom op 10 cm, is een bit van 12,5 cm dan goed? Heb ik aan beide kanten 1,25 cm ruimte over.
Ik zou 11,5 doen maar heb je niet beide maten of kan je evt lenen om te kijken wat het beste past?
Daphara schreef:Die van mij staat nu op de kliniek, hij wordt morgenochtend gecastreeerd (bedekte castratie, dus onder volledige narcose) ik vind het echt super spannend!
[ [url=m/y9zSMA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/i3rjH7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Avalanche81 schreef:nicky_rilana: zo een wilde ik, met zo een heel brede bles en hoge witte benen. Maar dat is niet helemaal gelukt
Phuddle schreef:zijn er hier ook mensen die een paardje van veulen af hebben en dus de afgelopen 2 jaar amper hebben gereden. hoe doen jullie dat? gewoon weer starten met het zadelmak maken? of op een andere manier? paardje zoeken om bij te rijden o. i. d.?
Gimme_Joy schreef:Ja terwijl ze een conditie heeft van een doperwt, want we doen niks. Of nou ja, 3 keer per week een beetje grondwerken
Kun je nagaan hoe het wordt alsnze over een jaar of wat vol in training staat...
Gimme_Joy schreef:Ik heb nu een enkelgebroken. Joy heeft echt een heel smal klein mondje, helemaal omdat haar voortanden nog niet willen wisselen. Heb er een dubbelgebroken kneveltrens in gehad, maar dat bewoog echt teveel vond ze. Enkel gebroken gaat goed. Maar bokt zal me wel vermoorden nu
Avalanche81 schreef:Granoek schreef:Moet je eens proberen een 17,5 te vinden
Hahahaha dat is een stuk waterleiding
ambre schreef:Dubbel gebroken kan bij smalle bekkies idd problemen opleveren.Helaas heb ik nog maar zelden een paard gehad wat op enkel gebroken fijner liep.
Heb er wel bij meerderen een ongebroken in gehad.
Ik ben ook van de ongebroken hooren mijn meiden hebben zeer smalle bekkies, daar past 10,5 in. Maximaal
![]()
Bij mijn oudere merrie deed ik eerst dubbelgebroken, maar ze gooide haar tong eroverheen, of ze liep met d'r giechel open![]()
Ongebroken trensje, en 't bekkie bleef keurig dichten een mooi slagroomrandje.
Isabel_k schreef:Ik weet niks van bitten dus daar kan ik niet over meepraten![]()
Rationeel gezien klinkt dubbel gebroken onrustiger
Zijn ze ook. Nadeel van enkelgebroken is dat je die notenkraker werking kan krijgen, of dat het bij een paard met een laaghangend gehemelte daarin prikt, vinden ze niet zo fijn![]()
Dubbelgebroken heeft dat dan weer niet, maar kan erg onrustig zijn, vooral als een paard er zelf continu mee aan het pielen is, en dat doen ze
Nou hangt een en ander natuurlijk ook wel af van de handjes van de ruiter, met stille handen zijn die effecten veel minder, maar dan nog, paarden hebben zo hun voorkeuren. Oudere merrie heb ik weleens met een bitloos hoofdstel gereden, maar toen kwam ze recht overeind, dus toch maar weer bitje ingehangen.
Gebruikers op dit forum: Abuu, Arlette1991, Mona1995, nummie en 7 bezoekers