Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 22:43

wij zijn al aardig op weg, laatste vetjes er nog af en dan nog wat meer spiertjes kweken en de vetjes er af houden.

zo was ze ongeveer een jaar geleden

Afbeelding

van de zomer

Afbeelding
Afbeelding

en dit is een aantal weken terug. met teddy vacht
Afbeelding

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 00:07

Buffelduke schreef:
@limilou wauw wat een verschil zeg!! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Mooi in verhouding nu.

lou stond en staat 24/7 in de wei met onbeperkt hooi dus dat is niet veranderd maar ik ben wel overgestapt naar een ander brok met minder suiker, en de appelboom uit de wei gehaald :=

We hebben vooral gevarieerder getraind. Lou staat aan de veluwe en we hobbelden vooral buiten en nu trainen we 2 keer in de week in de bak en verder hebben we een trainingsrondje op de veluwe met veel berg op en berg af en flink tempo er in. en alle andere ritjes zijn nog lekker lang leven de lol naar buiten +:)+

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 00:22

Malle1970 schreef:
Granoek schreef:
Dat van die galop vind ik niet helemaal kloppen. Dexter ís beleerd en die ‘kan’ niet eens galopperen. Heeft bij hem met bespiering te maken maar kan me zomaar voorstellen dat een volslanke zwarte parel zoals die van ts er ook wel eens moeite mee zou kunnen hebben. Sowieso gelijk de eerste dag galopperen snap ik niet goed? Het is toch niet erg dat ze het later pas leren? Of begrijp ik iets verkeerd

Als jij leert fietsen, dan is wat harder fietsen ook veel makkelijker dan langzaam fietsen.
Paarden hebben in het begin moeite met hun evenwicht en balans, een wat hoger tempo is dan makkelijker om gewicht te dragen.

Maar ik weet dat veel mensen beweren dat het niet zo is, en dat is voornamelijk omdat ze niet direct durven te galopperen en daardoor beweren dat het moeilijk is voor het paard. Heel veel wordt beweerd vanuit de angst van de ruiter en niet vanuit de kunde.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. lou "kan" nog steeds niet galopperen in de bak terwijl ze het in het bos/berm/straat/noemmaarop zonder problemen doet op stemcommando. Ook verzameld of maar een paar passen heeft ze geen enkele moeite mee maar in de bak blokkeerd dat gewoon

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:56

Door het slechte weer weinig gedaan en dus ook weinig verschil maar ze zit heerlijk in dr velletje op het moment dus het is prima zo
2 maanden geleden Afbeelding
vandaag
Afbeelding

Afbeelding

Maar wat een verschrikkelijk weer om te trainen zeg met een buitenbak. En in het bos/op de veluwe was het ook niet te doen met al die regen. Vandaag een heerlijk ritje gemaakt, conditie toch wel wat minder geworden maar dat komt wel weer

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 16:35

Wij hebben een enorme down gehad. Lou was echt in topconditie maar ze heeft van de zomer een soort astma aanval gehad nadat stalgenoten een grote schoonmaak hadden gedaan en mijn paard nog in de schuilstal stond. (Ze wisten niet van haar stofallergie). Ze heeft hierna weken gehoest en we hebben dus heel lang niks kunnen doen en ja midden in de zomer met lekker 24/7 grasjes is een dikke pony :(

Gaat nu gelukkig een stuk beter, conditie word weer opgebouwd en we komen er wel weer <3 p.s ja ze is een beetje vies nu :')
Afbeelding

limilou

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 00:19

Dit was tijdens het hoesten en op deze foto viel t nog mee.
vanaf achter leek t net alsof ze drachtig was := Afbeelding
Ze ziet er zeker weer een stuk beter uit, en de conditie komt ook wel weer. Ze had al minstens 2 jaar niet gehoest dus het was gewoon pech en heel vervelend

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie