Wie gaat de komende tijd zijn paard verkopen?

Moderators: Sica, RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Simbaa

Wie gaat de komende tijd zijn paard verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-21 17:36

Als tegenhanger van “wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard” dit topic.

Want er zullen ook genoeg mensen zijn die een paard gaan verkopen en daarbij ook tegen de nodige zaken aanlopen :D

Zelf heb ik een 5-jarige E-pony die voor de verkoop is. Eigenlijk moest ze vorig jaar al verkocht worden, maar toen had ze een echt grote wond opgelopen. Gelukkig niets kapot, maar wel groot en dus afwachten tot dat dat helemaal geheeld was. Dat is nu al een tijdje het geval.

Alleen dat verkoop moment he. Steeds verzin ik een smoes om haar nog even aan te houden, maar eerlijk is eerlijk, twee paarden is gewoon te veel voor me.
Maar ja, ze is zo lief en knap, ik kan haar beter nog wat verder opleiden, ze is zo fijn met rijden en etc ;) Ik ben hier dus niet voor gemaakt. Zit ook een beetje op tegen al die verschillende mensen er op.

Dus allen: brand los! Wat heb je te koop en waar loop je tegen aan? Tips/trics om het juiste baasje te vinden e.d. kunnen ook gedeeld worden!

Edit: ik was aan het klunzen met knippen en plakken :')
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 26-06-21 17:57, in het totaal 2 keer bewerkt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 17:43

Er is een kopen/verkopen topic maar dat is redelijk stilgevallen omdat Bokt streng mod op het aanbieden van paarden in dat topic.

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 17:43

Simbaa schreef:
Als tegenhanger van “wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard” dit topic.

Want er zullen ook genoeg mensen zijn die een paard gaan verkopen en daarbij ook tegen de nodige zaken aanlopen :D

Zelf heb ik een 5-jarige E-pony die voor de verkoop is. Eigenlijk moest ze vorig jaar al verkocht worden, maar toen had ze een heel grote wond opgelopen. Gelukkig niets kapot, maar wel heel groot en dus afwachten tot dat dat helemaal geheeld was. Dat is nu al een tijdje het geval.

Alleen dat verkoop moment he. Steeds verzin ik een smoes om haar nog even aan te houden, maar eerlijk is eerlijk, twee paarden is gewoon te veel voor me.
Maar ja, ze is zo lief en knap, ik kan haar beter nog wat verder opleiden, ze is zo fijn met rijden en etc ;) Ik ben hier dus niet voor gemaakt. Zit ook een beetje op tegen al die verschillende mensen er op.

Dus allen: brand los! Wat heb je te koop en waar loop je tegen aan? Tips/trics om het juiste baasje te vinden e.d. kunnen ook gedeeld worden!

Is het dan raar om te zeggen: verkoop je andere paard?

En ja, twee paarden is een hoop werk maar als je een beetje geluk hebt, is daar ook een simpele oplossing voor: bijrijders :D Ok, Ok, ik ben best wel met m'n neus in de boter gevallen met die twee meiden, maar toch.....

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal..... *pum*
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

ruitje

Re: Wie gaat de komende tijd zijn paard verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 17:44

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-21 17:49

Ahh dank Ruitje! Die kon ik niet vinden. Waarschijnlijk omdat het een HK-topic is.
Inderdaad niet zo actief, hopelijk kan dat hier anders en als dit gesloten moet worden hoor ik het vanzelf :)

@Ikke. Hihi ja bij de ander heb ik precies hetzelfde. En twee paarden in de Randstad is ook echt heel duur. Kan het goed betalen hoor, daar gaat het niet alleen om, maar dat alles bij elkaar maakt het veel.
En goede bijrijders/leasers zijn schaars! Koester ze!

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 17:53

Ik volg mee!

Wij hebben een tweejarige merrie, Olivia, staan die stilletjes in de verkoop staat. Ze staat ons niet in de weg en het lijkt ons wel heel leuk stiekem om volgend jaar wat keuringen mee te pakken. Maar voor een goed huisje is ze te koop. En als ze drie is, komt ze sowieso te koop te staan. Waarom? Ze is van mijn moeder, een nakomeling van onze Wings, die we ook nog hebben. Mijn moeder gaat Olivia niet meer rijden, dat is te riskant met de lichamelijke gezondheid van mijn moeder. Ik heb haar halfzusje al en aan 1 paard genoeg. Dus wordt ze volgend jaar ingereden, gaan we wat keuringen af en dan gaat ze de verkoop in.

Maar ja.. Moeilijk he, want ze is leuk, lief en zo goed gelukt! Ik denk dat ze iemand heel gelukkig kan maken. Of dat dressuur of recreatie is, maakt natuurlijk niet uit. Ik denk dat ze voor allebei heel geschikt is.

Video van mevrouw:

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 17:59

Bij ons gaat eind van de zomer onze 6 jarige NF ruin te koop (we willen hem eerst nog officieel uitbrengen, dat is vanwege Corona nog niet gelukt en dat wil mijn dochter zo graag) Dochter groeit er af. We wisten dat het moment een keer zou komen, maar het is zo'n heerlijk dier dat ik (en dochter ook) het heel moeilijk ga vinden.
Dat wordt met tranen afscheid nemen, dat weet ik nu al |(

Ik zie wel weer op tegen 'het gedoe' ; mensen die willen komen kijken, keuren etc maar het hoort erbij he? :(:)

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 18:08

@Wingslove; wat een mooi soepel paard, prachtige draf zeg!

Ik heb destijds ook 2 paarden moeten verkopen. Maar heb ervaren dat je zelf goed merkt of het klikt of niet. Zeker als je je paard goed kent en kijkt hoe de eventuele koper ermee omgaat en hoe je paard reageert daarop. Als je weet dat je paard dan ook nog een fijne plek krijgt is het afscheid ook minder moeilijk.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 18:20

Sabri schreef:
@Wingslove; wat een mooi soepel paard, prachtige draf zeg!

Dank je wel! We zijn ook erg trots op haar.

Ik heb nog nooit een paard verkocht, maar denk wel dat het klopt wat je zegt Sabri. Dat je gauw merkt of het klikt of niet.
Het is alleen zo lastig he, jong paard, net ingereden(tegen die tijd). Je wilt niet dat iemand met 1 ritje al je paard weet te verpesten. Zou het super sneu vinden als iemand haar een trauma aanjaagt met z'n lompe gedoe. Een slechte ervaring nemen ze altijd mee, zeker als ze nog niet zoveel ervaringen gehad hebben. Pwoah, vind het nu al lastig, en ze staat nog niet eens te koop :')

rhett99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 18:39

Hier het zelfde probleem. 1,5 jaar geleden mijn merrie gekocht met het idee ik rij haar een maand of 2 door en verkoop haar dan. Mislukt en uiteindelijk vorig jaar eind maart laten dekken. Nu het veulen er al een paar maanden is, weer terug bij het idee dat ik haar te koop zet. Vooral eigenlijk een beetje om financiële situatie, want ja 2 paarden kosten behoorlijk wat. Daarbij vind ik haar net aan de kleine kant voor me en heeft zij eigenlijk geen plezier aan het dressuur rijden wat ik vooral doe. Maarja toch blijf ik steeds weer twijfelen of ik het wel zeker wil doen. Hier en daar staat ze inmiddels wel onder wat berichten.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-21 22:04

Haha ja het is ook lastig. Heb wel besloten morgen een advertentie te maken en dan rustig te kijken wie er reageren. Ik heb geen haast, goed huis is belangrijk, dus het zal niet 1, 2, 3 gebeurd zijn.
Al begreep ik uit het “op zoek”- topic dat mensen achterdochtig worden als er een pony te lang te koop staat. Maar als er “snelle afhandeling heeft de voorkeur” staat dat ook weer tot achterdocht leidt.
Terwijl ik me kan voorstellen dat dat best een tekst is die ik zou gebruiken i.v.m. opzegtermijn stalling en gedoe als mensen veel vaker langs willen komen.
Weer een lastig iets ;)

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 23:09

Koekie73 schreef:
Bij ons gaat eind van de zomer onze 6 jarige NF ruin te koop (we willen hem eerst nog officieel uitbrengen, dat is vanwege Corona nog niet gelukt en dat wil mijn dochter zo graag) Dochter groeit er af. We wisten dat het moment een keer zou komen, maar het is zo'n heerlijk dier dat ik (en dochter ook) het heel moeilijk ga vinden.

Ik zie wel weer op tegen 'het gedoe' ; mensen die willen komen kijken, keuren etc maar het hoort erbij he? :(:)

Je mag me tegen die tijd altijd eens een berichtje sturen, "het verkoop gedoe" neem ik vaker uit handen voor mensen (met name pony's). Zojuist voor een medebokker de verkoop bemiddeling gedaan en pony was binnen 2 dagen naar Engeland verkocht!

Simbaa schreef:
Haha ja het is ook lastig. Heb wel besloten morgen een advertentie te maken en dan rustig te kijken wie er reageren. Ik heb geen haast, goed huis is belangrijk, dus het zal niet 1, 2, 3 gebeurd zijn.
Al begreep ik uit het “op zoek”- topic dat mensen achterdochtig worden als er een pony te lang te koop staat. Maar als er “snelle afhandeling heeft de voorkeur” staat dat ook weer tot achterdocht leidt.
Terwijl ik me kan voorstellen dat dat best een tekst is die ik zou gebruiken i.v.m. opzegtermijn stalling en gedoe als mensen veel vaker langs willen komen.
Weer een lastig iets ;)

“snelle afhandeling heeft de voorkeur” zou ik idd niet (snel) noemen in een advertentie, je ziet dit vooral bij de snellere handel(stallen), en vaak met een reden. Je kunt bijvoorbeeld wel noemen: graag enkel reageren bij serieuze interesse. Als je eenmaal met mensen bezig bent en ze zijn echt geïnteresseerd dan kunnen de meeste mensen ook wel snel schakelen.

Polansky - Inter. 2
Dylano - Inter. 2

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 00:34

Hier toevallig net 2 ponys verkocht ( nmprsmerrie en shetruin). Liep hier al 1.5 jaar over te twijfelen.
Eerst de merrie te koop gezet, handelaren afgewimpeld en een paar mensen gesproken die toch wat anders zochten. Uiteindelijk vorige week vrijdag berichtje van iemand die wilde langskomen.
Zondag kwam ze kijken, ik de shet erbij los gegooid zodat de merrie wat rustiger in de bak was en al pratend bleek dat die mensen meerdere ponys zochten om samen aan huis te zetten.
Aangegeven dat de shet ook te koop komt maar het is een hele aparte in de omgang, ik kan er alles mee maar hij is absoluut niet geschikt voor kinderen, breekt bijna overal uit, voelt zich heel stoer maar heeft een ienimienie hartje en zijn emmertje zit gauw vol. Het is mijn oogappel, ik ken hem vanaf zijn geboorte.
Voor mij telde dat ze dan samen konden blijven, ze staan al 4 jaar samen en dat gaat zo goed. Hij de stoere macho, zij de zachtaardige. Hij het kleine hartje, zij juist een groot hart.
Gister zijn ze opgehaald, mocht er achter mee rijden en heb gezien waar ze terecht kwamen.
Echt super hoe ze nu staan.
Heb er ook alle vertrouwen in dat zijn nieuwe eigenaresse hen alle tijd geeft om te wennen en hen net zo in haar hart zal sluiten als dat ik heb gedaan.
Stal waar ik stond stonden ze ook goed maar ze verdienen meer aandacht dan ik kon geven.

Het leven is als een kerstmuts

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 02:23

XMaaiike schreef:
Koekie73 schreef:

Je mag me tegen die tijd altijd eens een berichtje sturen, "het verkoop gedoe" neem ik vaker uit handen voor mensen (met name pony's). Zojuist voor een medebokker de verkoop bemiddeling gedaan en pony was binnen 2 dagen naar Engeland verkocht!

Simbaa schreef:
Weer een lastig iets ;)

“snelle afhandeling heeft de voorkeur” zou ik idd niet (snel) noemen in een advertentie, je ziet dit vooral bij de snellere handel(stallen), en vaak met een reden. Je kunt bijvoorbeeld wel noemen: graag enkel reageren bij serieuze interesse. Als je eenmaal met mensen bezig bent en ze zijn echt geïnteresseerd dan kunnen de meeste mensen ook wel snel schakelen.

Dat onthoud ik @Maaike! :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 08:14

Simbaa schreef:
Weer een lastig iets ;)

Nu noem je wel twee uitersten maar wat je ook in je advertentie zet, er is altijd wel iemand die iets kan verzinnen om je erop af te branden. Zo zit dat topic ook wel in elkaar.

En dan nog hè, geen enkele garantie.
Ik heb er ooit eentje gekocht (achteraf het verkeerde paard op het verkeerde moment) die ik na twee maanden alweer te koop had staan; ik kon er niks mee. Mijn juf heeft het anderhalf jaar lang geprobeerd, niet gelukt. Niemand wilde d'r hebben :? Uiteindelijk is ze terug gekomen en gaat het top maar dat heeft dus wel wat energie gekost.

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal..... *pum*
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 08:28

Wat een leuk topic!
Wij gaan ergens van de zomer onze 4 jarige haflinger verkopen.
Zijn haar nu aan het oppakken onder het zadel, en als ze meer bevestigd is gaat ze de verkoop in.
Ik denk dat het een leuke gaat zijn voor de ponysport, ze heeft looplust, springt heel graag, en is echt een leuk dier om te zien. (Vind ik dan :)) )
We hebben gelukkig geen haast met de verkoop. Dus zijn haar nu ook rustig aan het oppakken.
Vorig jaar is ze beleerd onder het zadel en voor de koets, maar ze heeft de hele winter niks gedaan.
Dus nu oppakken en meer bevestigen. :)

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand x Windspiel
Ariel, Waldmeister x Alpenbeu Te koop! Zie bokt markt

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 08:42

Leuk topic!

Wij verkopen regelmatig paarden (wij fokken en kunnen ze niet allemaal houden helaas). Momenteel 4 paarden in de verkoop. 1 daarvan komt in de veiling, dat is voor ons de eerste keer dus we zijn heel erg benieuwd hoe dat zal gaan verlopen!

Wij hebben meestal gewoon 1 lopende advertentie voor onze paarden, maar ik reageer eigenlijk voornamelijk gewoon op zoekertjes. En verder hebben we een tussenpersoon die onze paarden aanbied zodat die mooi kan dealen met alle mensen die nog niet precies weten wat ze zoeken en overal alleen maar de prijs van willen weten :+

RianneH
Hoofdmoderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 11:23

"Een draver, is gaver" :D

RianneH
Hoofdmoderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:07

Aanvulling op bovenstaande post:

Daarnaast loopt er ook een topic op PP als tegenhanger voor het aankooptopic. Hierin kan je op PP ook bespreken wat je ervaart tijdens het (proces tot) verkopen van je paard of pony.
Let er wel op, het bespreken van advertenties is ook hier niet toegestaan.

Het topic kan je hier terug vinden:
[PP] Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

"Een draver, is gaver" :D

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten