[VOLG] Fiëgo in training.

Moderators: Sica, RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-15 13:40

xFloortjeh schreef:
Gefeliciteerd!! :D

Hoe is het nu met Fiëgo?

Bedankt voor de felicitaties :D

Met Fiëgo gaat het prima! :) Menke is langs geweest en vond dat we prima bezig waren.
Onder haar begeleiding heeft zij ook los gereden en gedraafd en hier gaan wij nu samen mee verder.
Menke zullen we erbij houden voor begeleiding vanaf de grond, maar dit zal niet meer zo vaak zijn. We gaan nu eerst kilometers maken :j

Heb een paar leuke filmpjes van afgelopen dagen, zal ze straks eens achter elkaar zetten en hier plaatsen :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-15 18:58

Hier is ie dan, een beetje een algemene indruk van ons :))

Geen muziek eronder kunnen zetten, maar ik luister al de hele dag dit nummer.
Gewoon tegelijkertijd afspelen :))

Dreamy

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-15 19:03

Als het goed is is ie nu openbaar ? :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-15 14:00

Hij stond echt gigantisch te genieten van je poetsbeurt, Ashley! :D Jij hebt er volgensmij ook een fan bij wat dat betreft, hahaha. Leuk dat je mee was :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-15 14:22

Liedje + filmpjes nu toch verwerkt tot 1 filmpje <3

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-15 09:18

Joolien schreef:
Brittneyx schreef:
Wel apart dat tijdens de verkoop iedereen riep dat jullie niet samen pasten en dat jullie nu plots een topteam zijn

Qua rijden past het niet, qua omgang... Ik ga toch even eerlijk zijn :oo ik zie juist een wat drammerig paard die veel te veel in jouw ruimte komt. Dat zou ik niet accepteren, iets meer afstand, dan is ie evengoed nog wel lief. MAar dit is wachten op kopstoten of kapotte teentjes :P

Dat is omdat ik hem in mijn ruimte vraag, vroeg om kusjes en knuffels. Maar hij kan ook heel goed wel uit mijn ruimte blijven hoor, met grondwerk juist veel mee gewerkt. Hij gaat juist al vrij snel aan de kant als je duidelijk bent, draait ook vaak zijn hoofd weg als zijnde "ruimte geven".
Alleen voor dit filmpje zoek ik niet die ruimte-momenten op. :n

Hij heeft serieus nog nooit op mijn tenen gestaan :)) kopstoten wel, dat kan ik niet ontkennen sinds ik hem kusje heb geleerd en hij dat in het begin nog wel eens te enthousiast deed..

Je hebt wel gelijk dat hij drammerig kan zijn! Consequent blijven is wel belangrijk bij hem, maar hij is wel fijn te corrigeren (nog wel snel onder de indruk als je je groot maakt).

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-15 14:23

Inmiddels rijdt mijn stalgenoot hem gemiddeld 3 keertjes in de week, wat echt erg goed gaat..
Daarom even een filmpje voor het beeld. Kan wel zeggen dat ik heeeel trots ben (en dat het nu wel weer begint te kriebelen), het begint bijna weer de Fie te worden van bij Rhijnauwen..voor dat stomme zadel! :j

Dit is Fie z'n moeilijke kant, je ziet ook dat hij vrij krom is (en geloof me, hier loopt ie op z'n rechtst voor nu.)..
Ik wil daar dmv grondwerk wat meer mee aan de slag gaan en kijken of diezelfde instructrice ons ook onder het zadel ermee kan helpen.

En de andere kant..

:D
We hebben hem hiervoor met weinig teugelcontact gereden (ze had meer het touwtje vast dan de teugels, en ik de longe eraan), aangezien we hem eerst goed wilde laten wennen aan de ruiter. Maar hij is inmiddels zo ontspannen dat we hem vandaag meer hebben "opgepakt" en hij bij normaal contact dus begint te zakken en zo dus ook weer door zijn lichaam begint te lopen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-15 14:43

Ja, hij blijft voorlopig lekker bij mij :D Ik geniet er nu al van als ik zie hoe hij het weer doet! Komt vanzelf wel een dag waarop ik inderdaad eens ga uitstappen en dat ga uitbreiden :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-15 16:51

Ik heb zelf ook weer gereden, alleen niet op Fie! Weer even het gevoel krijgen, heerlijk! Heb daar ook een filmpje van, zal die zo wel even proberen te plaatsen.

Met Fie gaat het ook goed, al is ze er laatst wel vanaf gevallen doordat hij schrok en er vandoor ging. Ze stapte echter gelijk weer op en kon hem zo weer verder rijden, echt helemaal top!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-15 20:55

Vorige week heeft ze les gehad met Fie! Het ging goed, we zijn bezig met hem rechter maken en hebben daar tips voor gekregen. Ik zal toch weer meer op de grond er vooral aan gaan moeten werken (dubbele lijnen en grondwerk). :j

Dit ben ik dus op de draver :D

Hopelijk vd zomer zelf weer op Fiëgo :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-15 08:55

Heb dubbele lijnen veel gedaan met hem, alleen is dat een beetje afgezwakt toen het rijden aan bod kwam. Daarna wel veel grondwerk gedaan, wat hem ook echt heeft geholpen, maar dus ook weer geen dubbele lijnen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-15 04:55

Het gaat goed met hem! Alleen blijf hij het zadelen en opstappen vervelend vinden. We zetten wel door, op een zachte en geduldige manier. Verder had hij van de week last van zijn rug dus even niet gereden en alleen lang en laag gelongeerd, nu voelt het weer los en ben ik weer aan het longeren met zadel :j
De zadelmaker komt volgende week even checken of het zadel nog goed ligt en er komt nog een fysio op stal de week erna die ook even naar hem gaat kijken :)
Maar al met al gaat het prima! Ze heeft er ook in de buitenbak al op gereden (wel nog aan de longe, maar eigenlijk zou ze al praktisch los kunnen).

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-15 15:21

IK HEB OP FIE GEREDEN!
*\o/*
*\o/*
*\o/*

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-15 15:25

Heb filmpje :D zodra ik die binnen heb zal ik de beelden hier plaatsen!
Het voelde goed toen we wegstapten! Het spannendste vond ik het opstappen en de eerste twee passen stap. Omdat de laatste keer ik toen gelijk een rodeo kreeg :+
Heb zelfs gedraafd!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-15 17:53

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-15 21:19

Kan niet geloven dat ik het gewoon heb gedaaaan :):)
Morgen lekker grondwerken en wanneer ik er weer op ga zie ik nog wel. De drempel is iig een stuk lager :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-15 14:56

Fie vandaag, los in galop!

Knop is duidelijk om. Geen angst meer te bekennen bij hem :n

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-15 13:50

Jaaaaa, speciaal voor jullie een filmpjes-spam :):)

Fie z'n nieuwe trucje :))

Omdat ie zo lekker lelijk is als ie fleemt..

ENNNN!
Vandaag heb ik er weer erop gereden :):)

Ik zie al veel verbeterpuntjes (mag z'n neus er meer uit rijden o.a.), maar ben al zooo blij.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-15 13:56

Wendy schreef:
Gefeliciteerd! Ziet er netjes uit hoor, die verbeterpuntje zou ik me helemaal nog niet mee bezig houden nu, je legt de lat te hoog, echt.
Maar... waarom heeft dat meisje de longeerlijn in de verkeerde hand?

Ik heb werkelijk waar geen idee, was me nog niet eens opgevallen! Weet zeker dat ze het zelf ook nog niet eens door heeft gehad, zal eens vragen :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-15 13:31

Vandaag in de buitenbak gegalopeerd! :):)
Vanavond filmpje!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-15 15:31

Alvast een voorproefje :):)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-15 17:20

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 10:22

Bedankt, erg leuk om te horen! Ik ga kijken of ik vandaag mijn camera mee kan nemen voor wat mooie goede rijfoto's :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 15:42

Hier komt een (wazige helaas) foto-spam!
Vandaag voor het eerst los gereden in de buitenbak en op beide handen in galop!
Ik weet dat er nog zeeeeer veel aan te werken valt, vooral nog meer ontspanning van mijn kant. :(:)
Hij is echt zooo braaf :j
Van rechtsom heb ik minder foto's, maar zeker wel ook gereden (vandaag zelfs voor het eerst op rechts gegallopeerd, is ook zijn moeilijke kant trouwens en daardoor bij mij ook meer spanning want daarop ging de keren dat het mis ging ook mis..).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-15 21:30

Vandaag even een dieptepuntje. Bijrijdster en Fie hadden vandaag les, maar hij was behoorlijk fris plus toen ze erop ging weer in de paniek. Hij is dus ook de lucht weer in gegaan en heeft het op een rennen gezet, waarna zij eraf is gesprongen. Daarna toch nog even doorgezet en het aandraven werd als vanouds aangalloperen ipv draven. Ik zag weer even de oude Fie terug en voor bijrijdster voelde hij ook niet echt lekker. Toch nog iets ontspannen kunnen rijden in de stap en wat kunnen doen, maar achteraf aan de rug te voelen was die weer wat harder/gevoeliger.

Volgende keer dus weer even goed luisteren naar hem, hij gaf het weldegelijk weer aan. Ik wijt het nu aan de kou/regen wat op zijn spieren kan hebben geslagen (hij staat sinds een paar weken 24/7 buiten), maar we gaan het weer in de gaten houden..