[VOLG] Fiëgo in training.

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-14 08:04

Knor knor :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-14 16:49

Jongens!! BOB HEEFT EROP GEZETEN!! *\o/*
Straks verslag! Zo blij!!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-14 18:02

Taucha schreef:
Ziet er allemaal goed uit. Fijn dat jullie het zo langzaam aan kunnen doen. De meeste paarden moeten ff tussendoor zadelmak gemaakt worden en dan binnen niet al te lange tijd al het een en ander kennen voor ze beseffen wat gebeurd. Dit ziet er beter uit.

Enige waar ik wel mijn bedenkingen bij heb is de steeds op de grond rondslingerende longeerlijn. Hoe ga je daar mee om als hij van het eea schrikt en pardoes op de lijn stapt als hij wegspringt en dan zijn nek zowat breekt als de lijn hem hindert? Verder hoop ik dat mocht het ooit gebeuren dat er niet ook nog een lus op het einde zit waar hij in kan stappen en op die manier vast kan komen te zitten en dan echt ernstig gewond kan raken. Helaas weet ik een geval dat zo aan zijn einde is gekomen.

De lijn is alleen op de grond op momenten van rust. Als hij wegloopt dan staat hij er wel eens op, leert hij gelijk dat ie stil moet staan. Als hij schrikt en wegrent, gaat het touw langs z'n lichaam en is de kans klein dat hij erop gaat staan. Maar vaak is Cor aan het einde van de lijn om hem te pakken, mocht het mis gaan.
Er zit geen lus aan het einde.

Maar op spannende momenten is het touw altijd van de grond en houdt ik hem vast ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-14 18:11

Jolliegirl schreef:
Ik zie de lijn meer op de grond dan alleen in rust. Of wat bedoel je met rust?
Ook met het aanraken met babybob, en het zadelen ligt hij op de grond.
Of valt dit onder rust?

En idd, hij leert dan wel stilstaan als hij erop gaat staan :+
En zo niet, breekt de lijn vanzelf een keer.

Met rust bedoel ik, dingen die hij dusdanig kent dat die geen paniek veroorzaken. Waar hij over het algemeen netjes bij blijft staan en het hem ook is geleerd.
;)
Mochten er nog vragen over zijn, Rhijnauwen zal het via PB best willen uitleggen!
Ik ga nu bezig met het verslag :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-14 18:33

Dag 18

Gisteren had meneer een dagje vrij gehad, dus ik had zo'n gevoel dat we vandaag vooral gingen herhalen of misschien wel een stapje terug zouden moeten doen.
Maar niets is minder waar!

We begonnen met een fijne poetsbeurt!
Fiëgo slaapt nog even verder :P
Afbeelding

Daarna heb ik warmgelopen in de buitenbak en heeft Cor hem gezadeld.
Omdat Fiëgo het spannend vind als iets langs z'n hals/op zijn hals ligt, werd vandaag het bontje langs de hals gelegd. Kijken hoe hij dat zou vinden :)
Maar helaas, geen spectaculaire foto's :') Want al gauw was het oké!
Afbeelding

Afbeelding

Iets meer tegen de hals aan dan..
Afbeelding

Afbeelding

Drafje was ook oké!
Afbeelding

Afbeelding

Het werd uiteindelijk een beetje saai, maar paardlief was zo wel lekker warmgedraafd.
Time for some action! Bob kwam eraan!
Na wat aaien en hem er voorzichtig op te hebben gelegd, wat Fiëgo super accepteerde.. hebben we besloten om Bob erop te zetten!
Rustig heeft Cor Bob rechtop gezet, wat echt heel spannend was voor Fiëgo.. maar dat ging zó super!
Dus de eerste stappen met Bob zijn gezet!!

Bob was zelf eerst ook gespannen :(:)
Afbeelding

Hij durfde nog niet echt op z'n kont te zitten :Y)
Afbeelding

Afbeelding

Maar als Cor mee blijft lopen, dan is het een poging waard :Y)
Afbeelding

Bob ging zelfs met een hand proberen te sturen!
Afbeelding

Afbeelding

Sjok sjok :Y)
Afbeelding

Zzzzz
Afbeelding

Drafje?! Drafje!
Afbeelding

Sjalala :Y)
Afbeelding

En weer naar stap!
Afbeelding

Superknap paard!
Die ook erg moe was achteraf, even lekker los schudden!
Afbeelding

En weer lekker eten!
Afbeelding

Jolliegirl vroeg op Facebook al waar Bob zijn arm aan vast zit, dus daar wil ik hier ook alvast antwoord op geven.
Bob zelf, dus zijn zwaarste delen, zitten vast aan het zadel. Zijn arm, die heel licht is gevuld met zakken, zit vast aan de boven/zijkant van zijn halster. Het lijkt alsof Bob er heel erg aan hangt, dus vandaar dat ik dit alvast uit de wereld wil helpen :Y) Mochten er verder vragen over de trainingsmethoden e.d. zijn, stel ze gerust via PB aan rhijnauwen! Ze zijn zeker welkom, maar dan houdt ik het hier gewoon bij verslagen en foto's en blijft het hier overzichtelijk! :)

Oja, verrassing! Ook een filmpje erbij dit keer ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-14 20:31

Jolliegirl schreef:
En joh, vragen kunnen toch best in dit topic? :) Je beantwoord ze allemaal duidelijk en goed. Iedereen is laaiend enthousiast! :D

Ik wil het graag overzichtelijk houden, vandaar. Als er vragen worden gesteld in dit topic, kunnen vanuit daar weer discussies gaan ontstaan. Niks mis mee, alleen wil ik dit niet in dit topic! :) Vandaar dat ik het wil voorkomen en overzichtelijk wil houden door vragen via PB te laten beantwoorden!

Dreamy

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-14 10:23

Dankjewel voor de mooie woorden!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-14 13:44

Hahaha, ja hij was gister gewoon even gespannen :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-14 17:37

Ik heb vandaag een beginnetje gemaakt met "hangen"! :D
Hij deed het zoooo braaf! En Bob heeft er weer op gezeten! Zometeen verslag! :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-14 18:15

Ik hoop vanavond nog een verslag te kunnen typen. Mijn laptop werkt niet mee ;( en via de telefoon is het irritant om foto's te plaatsen :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-14 19:22

Esmeehh, je berichtje heeft geholpen! Want kijk.. :D

Dag 19

Fiëgo zegt "Yooo!" :D
Afbeelding

Baaaas, ga door!
Afbeelding

Puur genieten :Y)
Afbeelding

Afbeelding

Na een lekkere poetsbeurt gingen we de longeerbak in..
Afbeelding

Daarna mocht hij lekker met zadel warmlopen :)
Oja, en met losse beugels dit keer!

Lekker galopje!
Afbeelding

Afbeelding

Drafje!
Afbeelding

Gekke bekken trekken :Y)
Afbeelding

Heerlijk relaxed!
Afbeelding

Afbeelding

En toen, tsja toen moest ik eigenlijk de beugels bij elkaar gaan binden zodat Bob erop kon.
"Tenzij ik erop zou willen.."
Dit was niet serieus bedoelt natuurlijk :D Maar doordat ik zei "Ik vind het prima", hebben we eens geprobeerd om te kijken hoe hij het vind als ik druk geef op het zadel en hij dan moet lopen.

Hier kreeg ik uitleg over waar ik mijn handen moest houden en waar ik moest drukken.
Een paar keer mocht ik me opdrukken tot ik op mijn tenen stond, en weer zakken.
Dit deed hij heel prima!
Afbeelding

Nu was het de bedoeling dat ik druk zou houden op het zadel en dat we gingen lopen.
Dus lopen maar..
Afbeelding

Paardlief lette op, maar het was niet echt boeiend :') bleef echt keurig lopen en staan wanneer dat moest.
Dus weer op de plaats gezet na een paar rondjes, weer uitleg gekregen waar ik nu mijn handen moest gaan houden.. wánt hij (Cor dus) zou mij een beetje op gaan tillen!
Wel maar een klein stukje, puur voor het gevoel!
Afbeelding

Weer een stukje lopen..
Afbeelding

En nog een keertje!
Afbeelding

En een laatste keertje..
Afbeelding

Knap paard & arme Cor :') Maar dat ging dus echt super!
Bob, die de hele tijd in het midden van de bak lag te wachten, wilde nu ook wel graag!

Bob zegt "Hoi!" tegen zijn fans :D
Afbeelding

Afbeelding

En daar zit ie weer!
Afbeelding

Nog even alles goed op z'n plaats doen, maar dat maakt Fiëgo steeds minder uit!
Afbeelding

Go Bob!
Afbeelding

Drafje met Bob!
Afbeelding

Vrolijke pup :+:
Afbeelding

Afbeelding

Bob ging vandaag zelf sturen!
Afbeelding

Afbeelding

Paardlief was helaas de andere kant op gegaan dan de bedoeling was, vandaar dat het halster zo zit :+
Maar het was al spannend zat met Bob z'n armen, dus dan maar lekker op deze hand laten lopen voor nu.
Daarna heeft ie ook braaf z'n rondje andersom gedaan :j
Afbeelding

Afbeelding

Als Bob van z'n rug af komt krijgt ie altijd heel hardhandige kusjes O:)
Afbeelding

En dat terwijl Bob alleen wil knuffelen..
Afbeelding

Gelukt!
Afbeelding

:D
Mochten er vragen zijn, stuur dan gerust een PB naar mij of nog beter.. naar rhijnauwen! :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-14 18:41

Gini schreef:
Het wordt zowaar eentonig, maar wat gaaf! :)
Wat doet die het zo braaf.

Het lijkt nogal eentonig, is het misschien ook.. maar voor hem is alles zo spannend!
Zie je niet op de foto's terug, maar hij stresst hem soms nog behoorlijk en zweet elke keer behoorlijk. Voor hem blijft dit echt spannend.
Bob accepteert hij goed aan zijn rechterzijde, dan kan hij er al snel rechtop op worden gezet. Maar aan zijn linkerzijde vindt hij het echt heel erg eng.
Vandaag zijn we daar weer een stapje verder mee gegaan met Bob! :)

Jol; geen idee! Eerst moet ie Bob wat meer gaan accepteren aan zijn linkerzijde dus :j
Ik ga zo beginnen aan't verslag :Y)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-14 18:55

Dag 20

Na lekker gepoetst te hebben, gingen we gelijk de longeerring in en is hij gezadeld.
Hier is Cor lekker overal aan't kloppen en doen..

Afbeelding

Afbeelding

En lekker aan de wandel :)
Afbeelding

Afbeelding

En Bob erop hangen, gossie :(:)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Braaf paard, lekker aaien!
Afbeelding

Afbeelding

En uiteindelijk via de andere kant er weer echt op!
Afbeelding

Afbeelding

En al snel mocht Bob er weer af (omdat we dus best wat hebben gedaan aan zijn linkerkant en hij het zo knap deed!)
Paard blij :')
Afbeelding

En uiteindelijk weer een klein beetje gehangen!
Afbeelding

Braaf belonen :+:
Afbeelding

Nog een keer..
Afbeelding

En toen ging Cor even kijken hoe hij zou reageren als er op deze manier (knie in beugel) gehangen werd, wat we heel anders hadden verwacht! Maar hij bleef dus keurig staan!
Afbeelding

Afbeelding

Tot slot heb ik toen nog een keer iets hoger gehangen..
Afbeelding

En toen was het al weer klaar!
Ondanks alles is ie toch nog wel een beetje blij :+
Afbeelding

En toen ging meneer maar eens lekker van 't zonnetje genieten!
:wave:
Afbeelding

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-14 18:59

JuliaKamm schreef:
Ik denk dat Gini bedoelt dat het eentonig word dat iedereen zegt wat gaaf! :P Ik kan ook fout zitten hoor :P

:)*
Dat kan natuurlijk ook nog ja :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-14 17:48

Dag 21

Na een poetsbeurt zei Cor tegen mij; "Nou, we gaan zo maar eens hier (poetsplaats) opzadelen."
Waarop ik hem vroeg of hij dat ging doen of ik dat ging doen. Hij liep daarop weg (moest nog wat doen) met de woorden "Aan jou de keuze, of je wacht op mij.. of je doet het zelf!".
Waarom zelf niet eigenlijk? Dus vriendlief voor de zekerheid op de lijn laten letten en zelf het zadel gepakt.. en.. helemaal keurig bleef meneer staan tijdens het zadelen! :D (in de longeerbak of gewone bak wil hij nog wel eens opzij wandelen)
Ook gelijk de beugels aan elkaar gemaakt en daarna richting de longeerbak gelopen en even warmgelopen.
Ik was heel erg moe (heb nachtdiensten en heb afgelopen dagen wat slechter geslapen) dus Cor heeft vandaag toch wat meer zelf gedaan! (Normaal houdt ik hem vaker vast terwijl Cor z'n gang kan gaan met Bob e.d., maar vandaag hield hij paardlief zelf wat meer extra vast)

Vandaag ging Bob toch echt nog eens oefenen aan de rechterkant :j
Even knuffelen :D
Afbeelding

Ik. Vind. Dit. Heel. Spannend. :(:)
Afbeelding

Ondertussen een paar keer de spanning eruit gestapt terwijl bob nog los erop hing.
Meneer wilt hem aan alle kanten goed zien :j
Afbeelding

En even Bob vastzetten op standje "hangen"! :j
Afbeelding

De eerste paar rondjes natuurlijk erg spannend, maar hij bleef echt keurig bij ons! En dat aan zijn enge kant!
Afbeelding

Nog ietsje hoger vastmaken :j
Afbeelding

En na een paar rondjes mocht hij wat meer afstand van ons houden.
Het ging zó goed, kijk zijn hals! Zie ik daar al iets ontspanning?!
Afbeelding

De passen werden ietsje groter..
Afbeelding

Afbeelding

*\o/* Jeeeej, op zijn spannende kant toch echt ietsje ontspanning!
Afbeelding

We waren zó trots, meneer heeft ook een paar pasjes draf gedaan en is een keer gaan galoperen.. maar was heel snel weer terug bij stap! (normaal als hij iets spannend vindt dan blijft hij wel even doordraven of galoperen, dan duurt het wel even eer hij terug is in een rustige stap)
Dus als beloning mocht Bob er weer af! :j

Even babbelen met Cor, ondertussen kijkt Fiëgo even stoer naar de camera :')
Afbeelding

Op de foto met Bob! :D
Afbeelding

En alleen stoer kijken :+:
Afbeelding

En ik blijf maar door praten :')
Afbeelding

En dan gaan we nog even hangen!
Afbeelding

Afbeelding

En bij de laatste keer hangen even op z'n hals aan de andere kant gekriebelt :Y)
Afbeelding

Ik heb trouwens voordat ik ging hangen op deze foto's, ook nog met mijn knie in de beugel gehangen.. tegen hem aangeleund met mijn bovenbeen en zo op en neer gehupst.
Geen pasje, niks! Keurig blijven staan!

Supertrots :+:

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-14 10:14

Bedankt voor de leuke reacties :D
Ik ben zo benieuwd hoe het wordt als ik er uiteindelijk op zit.. :=

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-14 17:43

Dag 22

Vandaag weer lekker alleen gezadeld, paard deed het uiteraard weer keurig! :D
En daarna lekker gelongeerd. Door de foto's lijkt het alsof we alleen linksom hebben gelongeerd, maar we hebben beide kanten uiteraard behandeld. :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vandaag hebben we eigenlijk alleen gehangen! :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eindelijk krijg ik de echte hangsmaak een béétje te pakken (ik vind het erg lastig :o )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En daarna gingen we ons klaarmaken voor een rondje stappen! Maar, doordat ik kramp kreeg in mijn been en daardoor al niet lekker hing, plus dat het voor hem natuurlijk spannender was dan stilstaan.. ging dat een beetje anders :Y)
Meneer draaide ipv linksom (binnen) naar rechts (buiten) en ik ging wel netjes naar links :Y) Dus ik heb voor de eerste keer het zand mogen knuffelen! Gelukkig niet hard, geen pijn gedaan en niet echt van geschrokken.
Daarna gewoon weer lekker stilstaand gehangen, wat weer goed ging!
Morgen neem ik een vriendin mee, die hem vast kan houden terwijl Cor mij beter vast kan houden terwijl we dan dus gaan lopen. Stel dat ik twijfel, kan vriendinlief gaan hangen (heeft er ervaring mee) en focus ik me op het vasthouden van het paard!

Ben nogsteeds trots hoor :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-14 18:01

Dat ligt vaak aan wat de eigenaar zelf wil. De meeste mensen willen snel snel aan de slag, dus past de stal zich aan aan de wens (daar wordt het voor betaald) en daardoor gaat het ook allemaal sneller. De meeste mensen weten ook dat het paard daardoor echt ergens doorheen moet (door het snel-snel gebeuren meer kans dat het paard dus ontploft) en laat dat liever aan iemand over die daarmee om kan gaan en het uit kan zitten ;)
Mensen willen snel een kant-en klaar paard, dus denk dat daarom veel stallen het niet zo aanpakken.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-14 01:56

Aria_zz schreef:
Ik volg al een tijdje, vind het super dat je gekozen hebt om het zo te doen! Ik vind dat je duidelijk ziet dat het paard hier baad bij heeft en het goed oppakt.

Maar waarom niet alle stallen hiermee werken: het is gewoon niet altijd nodig. Toen ik op mijn paard kroop, had er nooit een pop op gezeten, maar hij ging gewoon door met grazen en maakte niets van benen en vallen etc.
Dus Ts, ik vind het goed dat je naar je paard kijkt, elk paard is anders.

Vroeg me trouwens af of je ook aan de andere kant 'hangt'? Omdat dat goed is voor de bespiering en ze dan ook aan beide kanten het zelfde kennen.

Heb je ook gelijk in hoor, het hoeft niet bij elk paard! En dat doen ze bij deze stal ook bij elk paard anders, sommige mensen konden er al rond de eerste week op kruipen zonder gedoe! :j
Maar we denken dus dat hij idd al eens is geprobeerd te beleren en dat dus mis is gegaan, hij blijft zo lang zo angstig. Maar het gaat stapje voor stapje steeds beter gelukkig!

Aan de andere kant hangen gaan we idd vandaag mee aan de slag!

Het krukje gaat geïntroduceerd worden, maar voor nu nog niet. Ik hang nu aan de zijkant nog dmv Cor! En als we gaan stappen hoor ik op mijn handen /armen en bovenlichaam te leunen, dus aan de bovenkant.
Voor het uiteindelijke opstappen gaat er idd een krukje komen, maar dit is nu trouwens ook nog "te gevaarlijk" omdat hij nu dus nog te gefocussed op mij etc. is en het alleen maar omver kan gooien oid ! :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-14 13:41

Jazeker! Zal straks een update doen van gisteren en vandaag! Heb namelijk heeeeerlijk lang geslapen, was kapot naderhand ook van de nachtdiensten! Maar vanochtend moest ik ook al weer gelijk weg, dus ook nog geen tijd gehad!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-14 20:50

Ik ga vanavond updates plaatsen hoor! Zal ik jullie ook kunnen laten zien waarom we zo langzaam te werk gaan, want heb nu beelden waarop dat duidelijk te zien is.
Maar desondanks gaan we steeds weer vooruit!

Ik zat niet in dat topic nee :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-14 21:45

Dag 22

Omdat het hangen goed ging, maar het bij het wegstappen verkeerd was gegaan, leek het me handiger iemand anders eerst te laten hangen (+ er uiteindelijk voor het eerst op te laten zitten). Helaas is de springruiter die ze er normaal voor kunnen bellen, niet bereikbaar en dus niet inzetbaar.
Ik heb echter een vriendin, die in het verleden wel paardjes zadelmak heeft gemaakt + beleerd en doorgereden. Waaronder haar eigen merrie. Zij is het hangen dus wel gewend + zij is een stuk lichter en soepeler wat dat betrefd, dus ook makkelijker voor Cor om mee te werken :j

Haar heb ik dus meegenomen, ze zag het wel zitten! :j Paardlief was wat gespannen, dus nadat ze een paar keer had gehangen en de spanning helaas niet echt afnam, hebben we Bob er nog maar even op gezet :j
Dit keer is Bob er zelfs van zijn linkerkant opgegaan, waar hij eerder alleen nog maar kon hangen!! :+:

Braaf stappen
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

En een galopje
Afbeelding

En het hangen met vriendinlief! (dit keer aan de andere kant dus :j)
Afbeelding

Weinig foto's, maar heb er genoeg van vandaag! Dus de update van vandaag komt er zo ook nog aan :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-14 23:02

Dag 24

Vandaag ga ik jullie laten zien waarom we zo rustig aan doen. Paardlief lijkt namelijk tamelijk relaxed op de foto's, maar hij is dat natuurlijk niet altijd. (Vriendlief maakt ook niet continue foto's, dus de extremere foto's met Bob en andere dingen zijn er ook bijna niet, dan zit vriendlief zelf zijn ogen uit te kijken)
Zoals ik al eerder meldde, is hij extreem bang als er iets boven hem komt. Hij accepteert Bob inmiddels echt al steeds beter, wat ook duidelijk te zien is op de foto's.
Je zou denken dat een mens dan ook wel goed moet gaan en over het algemeen gaat het ook zeker wel!

Het hangen eergisteren met mij ging super, tot op het punt dat we gingen lopen terwijl ik moest hangen. Zoals ik al eerder uit heb gelegd, kreeg ik kramp in m'n been en dat in combinatie met wat spanning van zijn kant (die hij dus nogsteeds heeft ondanks het oefenen met Bob, ik had verder zelf nl. niet echt spanning want bij het hangen zelf was hij ook absurt braaf en niks aan de hand! Anders zouden we het uiteraard ook niet gaan proberen!) was hem teveel.
Dan krijg je dit :j
Afbeelding

Daarna dus nog twee keer gewoon gehangen, wat prima ging, en afgesloten. Maar dat was dus eergisteren.

De update van gisteren was dus het bovenstaande, waarbij het hangen uiteraard gewoon weer goed ging. Aan beide kanten, met een gezonde spanning maar nadat Bob die had weggenomen was het oké! Ze bleef daarbij zelf wel laag met het hangen, dus dat vind hij ook nog niet eng.

Vandaag weer eerst lekker gelongeerd en gedaan! :j
En toen ging Cor even van de ene kant aan de andere kant aaien en doen, om te kijken hoe hij reageerde als hij daar wat zag. Lekker aaien en kloppen etc.
Afbeelding

Na een paar keer op en neer te zijn gesprongen met de knie in de beugel, wat dus weer super ging, ging mijn vriendin hangen :j
Afbeelding

Stukje hoger :j
Afbeelding

Blijven ademen :')
Afbeelding

Nog een keer!
Afbeelding

En uiteindelijk wilden we wegstappen..
Afbeelding

Maar ineens paniek toen ze iets hoger kwam en praatte! :(:)
Afbeelding

Al heel snel stond hij weer stil en zijn we gewoon weer gaan hangen :j het was natuurlijk een slecht moment geweest om te stoppen.
Ik blijf 'm ondertussen lekker kroelen.
Afbeelding

Ietsje meer eroverheen
Afbeelding

Een paar voorzichtige stapjes..
Afbeelding

En ja hoor..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een rondje om ons heen geweest! *\o/*
Afbeelding

En zelfs een tweede rondje!
Afbeelding

Afbeelding

Lekker kroelen, goed gedaan :+:
Afbeelding

Alsof hij het ineens maar liet gebeuren en de angst een beetje weg was!
Omdat het bij zijn goede kant goed ging, en het de vorige keer bij mij aan zijn slechte kant dus fout was gegaan, gingen we deze ook nog even doen.

Eerst even helemaal niks, lekker een rondje zo lopen! Knap paard!
Afbeelding

Vriendin weer op en neer aan't hupsen met de knie in de beugel (met rechts zoals je ziet, maar dat is omdat ze links een zwakkere knie heeft en het daar niet prettig mee is)
Afbeelding

Toen hij daar oké mee was, weer even hangen :j
Afbeelding

En toen vriendin voelde dat 't paard oké voelde, besloten om ook deze kant een rondje te doen :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knappie! Nog ééntje, dan hebben we beide kanten gelijk gedaan :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Halster bijna in z'n oog :(:) (we houden hem nog extra vast bij het halster, zodat hij niet naar buiten kan springen, dus vandaar dat hij verschoven is)
Afbeelding

Al met al ben ik natuurlijk weer supertrots.

Ik ben ook écht super blij dat mijn vriendin dit voor mij wilt doen. Natuurlijk zou ik het liefst alles zelf willen doen, natuurlijk is dat supergaaf om dat te kunnen doen. Maar in mijn geval is het gewoon handiger om dit een ander persoon te laten doen, zij is flexibeler + lichter + kent het hangen en heeft het allemaal al eerder gedaan. Het is belangrijk dat het nu wél goed gaat (na zijn mogelijke eerdere ervaring) en ik ben bang dat ik, ondanks de begeleiding, toch iets fouts kan doen in deze beginfase en we straks weer terug bij af zijn.
Ik denk zelf, en merk ook met Bob, dat vooral het stil moeten blijven staan en het opstappen zijn moeilijkste punt is. Als hij eenmaal echt in beweging is, is de ontspanning er de laatste dagen echt steeds sneller en is het al gauw oké.
Maar juist dat blijven hangen vind ik érg lastig, en het is gewoon fijn als iemand dat kán :j
Het is geen kwestie van durven, maar van wat verstandig is.
Als we hier doorheen zijn, hij een persoon ook op dezelfde manier accepteert als Bob en je het dus allemaal net wat lomper kan gaan doen (moet hij immers ook aan wennen) dan pak ik het uiteraard graag verder zelf op. :j

Ik snap het als er hier verder weer vragen over zijn, maar ik wil bij deze dan nogmaals vragen om dit weer via PB te doen :j Ik beantwoord ze graag!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-14 07:59

Ja, ik stond hem lief te aaien. Normaal maakt ie wel pasjes op de plaats of laat ie op een andere manier merken dat ie ruimte nodig heeft en dan geven we dat weer! Deze kwam erg onverwachts, waardoor ik ook niet achter Cor stond (daar hoor ik normaal te staan als hij het spannend vindt, voor mij het veiligst, nu stond ik dus meer schuin naast Cor zodat ik z'n neus kon aaien) en zijn benen dus ineens op me af zag komen!
Dan duik je wel weg hoor :))

Arme vriendin, kreeg net een berichtje dat ze wel erg veel spierpijn heeft. Ik weet niet of ze vanavond dan nog wel mee gaat/wilt..
Ik had het ook, maar juist door het te blijven doen en in beweging te blijven gaat het over (en ik moest wel :') ).. Maar ik ga haar natuurlijk niet dwingen! :n
Arm ding, weet precies hoe ze zich voelt. Als een oud oma'tje :Y)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-14 08:11

Olympia96 schreef:
Wat je op de foto's ziet, voordat hij steigert, is een aangeknepen staart. Daaraan kon je zien dat hij te veel spanning had. Dat is in de sessie na de steiger een stuk minder.

Hoop dat je vriendin er nog steeds op wil (hangen!)

Ja, die foto van nog geen twee seconde voordat hij de lucht in gaat is echt zijn limiet duidelijk!
Met hangen was hij oke, totdat we druk gaven naar voor&binnen. Het was gelijk omhoog en opzij :j
Ik kon dat vanaf mijn positie helaas ook niet zien en ben gewend dat hij eerst andere tekenen geeft waardoor we dit normaal goed kunnen voorkomen!