Kosten lidmaatschap faciliteiten manege

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mellien

Kosten lidmaatschap faciliteiten manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-17 00:18

Op een klein halfuurtje rijden van mijn weiland is een manege. Meestal rij ik buiten maar zo'n tien keer per jaar gebruik ik de faciliteiten van de manege voor rijden of grondwerk.
Tot vorig jaar kon ik daarvoor 5 euro per keer betalen. Dit systeem beviel echter niet meer door de slechte controle die er op was.
Nu is er een vast tarief van 130 euro per jaar gekomen voor het gebruik van de faciliteiten. Daarbij komt nog 14 euro lidmaatschap van de KNHS en 40 euro lidmaatschap van de manege. Bij elkaar is dit dus 184 euro. Als je dit betaalt voor 10 ritjes, zit je op 18,40 per rit! Ik vind dit echt belachelijk veel geld. Een paar euro meer en je huurt een leuk paard voor een bosrit..
Nu moet ik er wel bij vermelden dat je veel waar krijgt voor je geld: 2 20x40 binnenbakken (je kan dus altijd binnen rijden, ook als er les is) en een 20x40 buitenbak en een grote springtuin.

Toch vind ik het ontzettend veel geld voor de mate waarin de faciliteiten gebruik. Vandaar de vraag: hoe zijn de kosten geregeld bij jullie maneges / stallen?

Eigen paard is goud waard.

melissa_b

Re: Kosten lidmaatschap faciliteiten manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 00:24

Voor 10 keer rijden in het jaar is het in verhouding duur. Maar als je daar heelde winter rijd dan is het weer goedkoop. Ik begrijp de manege wel een vast tarief voor heel het jaar is kwa administratie een simpel en overzichtelijk systeem.

Gezocht stal in Noordwijk voor sociale ruin https://www.bokt.nl/markt/ad/459245/gez ... uidholland

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 00:29

Nu met de vorst moet ik wel naar binnen maar rij ook niet heel vaak bij onze binnenmanege. Zijn 2 binnenhallen van 20/40 en 20/60 ong maar daar betaal ik 325 voor. Wel incl 2 lessen per week, maar daar ga ik nooit heen eigenlijk :=

Practice makes perfect, I'm still tryna learn it by heart
.
Jillatre -> M1+4

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 00:44

Voor 15 euro per maand onbeperkt gebruik kunnen maken van zulke faciliteiten? Ik teken ervoor! Prima deal zou ik zeggen. Maar ik zou er dan ook 3x per week of vaker gebruik van maken.

Ik heb een tijdje ook betaald om een accommodatie te mogen gebruiken (mega buitenbak met matige bodem, binnenbak 20x40 met goede bodem en binnenbak 20x60 die soms beschikbaar was. Top! Daar betaalde ik iets van 275 per jaar voor. Vond ik ook niet heel duur.

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 08:47

184 euro voor onbeperkt gebruik van die faciliteiten vind ik zeker niet duur. Dat jij verwacht er zo weinig gebruik van te maken kunnen hun ook niets aan doen.

Misschien besluiten om helemaal geen gebruik van die mogelijkheid meer te maken indien je werkelijk niet van plan bent er meer gebruik van te maken.

[o]

C_arola
Hoofdmoderator Informatief en Moderator Markt
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:12

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat waar het beter past.

haike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:38

Ik ben toevallig deze week van rijvereniging gewisseld.

op oude club betaalde ik 90 euro, dit was inclusief knhs en groot buitenterrein (geen ringen, maar op voorste gedeelte is het 45*70 en achterste gedeelte 45*100) en binnenbak van 25*50. Kwam hier echter ook amper omdat het binnen vaak te druk was en het buitenterrein vaak slechter dan bij eigen stal.

nieuwe club betaal ik 120 euro lidmaatschap excl knhs, 80 euro voor gebruik van de accomodatie, een stuk duurder dus. Klein, matig buitenterrein maar heel grote binnenbak (45*100). Ben dus veel meer geld kwijt per jaar maar kan op deze club wel elke week lessen bij fijne instructeur voor omgerekend 8 euro per les (betaal je per seizoen). Ook hier afgelopen week al heel fijn kunnen trainen want door de grootte merk je niet als het druk is, terwijl ik op andere club vaak niet verder kwam dan wat simpel beweging geven.
Nu momenteel wel veel activiteiten/wedstrijden te doen dus dat wel jammer want dan kan de bak niet gebruiken, maar krijg zelf wel 25% korting als start op de wedstrijden.

Verder voor 15 euro per jaar nog 'lid' van manege hier van de verstandelijke gehandicapten. Maar kleine bak van 15*30 en doordeweeks na 17 uur toegankelijk (muv donderdag dan hele dag gesloten voor buitenaf) en weekend altijd. Kom er dus alleen als niet anders kan maar fijn om achter de hand te hebben

Mellien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-17 15:12

Bedankt voor alle reacties! Het lijkt al met al dus wel mee te vallen met wat ik betaal als ik het zo met de reacties vergelijk :). Kan natuurlijk ook aan de streek liggen. Hier in Noord Groningen kan je je paard goed onder de 200 euro stallen op een manege. Dat zal in veel delen van het land ook wel meer kosten..

Eigen paard is goud waard.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie