[VOLG] Rock-it, rock my world.

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-19 21:35

Hoera voor de jarige job!! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Dit jaar krijgt hij een zadel cadeau. Goed voor 20 jaar aan cadeaus dus dan weet hij dat :')

Het testzadel is binnen! Eindelijk weer rijden volgende week!

'It's the Unknown we fear when we look up on death and darkness, nothing more'
- Albus Dumbledore -

sjanien

Re: [VOLG] Rock-it, rock my world.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 07:13

Gefeliciteerd rock!
Fijn dat je nu het rijden weer op kunt pakken

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 08:55

Gefeliciteerd met Rock! *\o/*

Ben heel benieuwd hoe het rijden met de Freemax jullie gaat bevallen :j fijn dat je in ieder geval weer aan de slag kunt!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-19 15:28

Ik ben ook heel erg benieuwd :j het zat iig lekker, nu in het gebruik nog goed bevallen.

Afbeelding

En het zal Rock niet zijn als hij niet.... :')

- Albus Dumbledore -

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 16:15

:')

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 16:59

Dat is nog eens een mooi verjaardagscadeau! :j Hopelijk blijft het goed bevallen en kunnen jullie weer aan de slag.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-19 17:16

Erg wennen hoor, de Freemax! :j Ook voor Rock. Maar zeker niet ten negatieve. Hij kan fijn de lengte opzoeken onder het zadel. Ik vind het close-contact en daardoor de beweeglijkheid wennen ten opzichte van mijn boomzadel (stom zeg, dat je je daar eigenlijk nooit echt bewust van bent en wat een wezenlijk verschil een boomloos zadel is! Van de Ghost had ik het wel al ervaren maar is toch ook weer niet te vergelijken met de Freemax vind ik).

Het zit wel heel fijn. Mijn benen zitten rechter onder me, dat is ook nog even zoeken maar is alleen maar positief. Ik ben wel zelf weer even 5 stappen achteruit gehold, want ik vind het rijden tóch weer even spannend. :o :o -O-
Maandag had ik daar heel erg flink de balen van, over mezelf. Maar ik heb een schop onder mijn kont nodig en heb vandaag al meer gedaan. Komt wel weer..... Ik ga zaterdag weer eens op een ander paard rijden, weer even het gevoel en plezier terug zoeken. Ik heb al driekwart jaar alleen Rock onder me gehad met wisselende spanning vanuit mijn kant, dus misschien ook niet zo gek dat ik gewoon weer even onbezorgd en genietend wil rijden. Dan komt dat met Rock ook vanzelf weer. Ik word soms moe van mezelf :roll: maar voor mij is het nu eenmaal nog niet 'opstappen en wegrijden' na zo'n tijd uit het zadel en nu een nieuw zadel... Ik zou willen dat het zo was en dat ik dat hier kon schrijven, maar ik ken mezelf goed genoeg dat nu forceren niets helpt en dat ik gewoon moet gaan doen wat goed voelt en steeds weer een stukje meer. Komt. wel. weer.....

Gelukkig is het buiten dat allemaal (en Rock kan er ook niks aan doen, die is hartstikke braaf ;) ) nog genoeg om samen van te genieten! Van het mooie weer bijvoorbeeld. :j Die Rock vindt het gelukkig helemaal niet erg om na 1 a 2 uurtjes snacken op de wei weer lekker in de groepsstal terug te gaan (waar hij samen met een shetlandervriendje staat dat ook de wei niet op mag, en een buurpaardje) waar hij lekker hooi kan kauwen of in het zonnetje kan slapen. Misschien houd ik het voorlopig wel even zo met oog op zijn gezondheid :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

- Albus Dumbledore -

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 11:08

Lieve foto's :+: Hij ziet er super goed uit.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-19 20:32

Spetterpret :D Lekker even afkoelen na zo'n hete dag, ik kan hem niet blijer maken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:= :')
Afbeelding

- Albus Dumbledore -

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:48

Dat word poetsen :D ! Heerlijke foto's!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:25

Prachtige foto's! Da's genieten met een super grote G!

Die zwanen op de achtergrond zijn prachtig!

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:40

Mooi zeg, wat een lekker paardje is het toch :P
Ik vraag me wel af, wat voor hoofdstel draagt hij eigenlijk? Die heb ik niet vaker gezien.

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 07:57

Wat een heerlijke foto's zeg! Dat was genieten. Voor mens en paard zo te zien!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-19 08:05

Dat is een Monty Roberts / Dually halster. :) Een trainingshalster wat werkt met pressure & release en wat minder ruizig is dan een touw halster of gewoon halster, zeker als je ergens mee begint aan te leren. Ik gebruikte dit halster in het begin met Rock voor heel veel, nu wandel ik er alleen nog mee. (Voor grondwerk gebruik ik tegenwoordig een touw halster.) Hij kan buiten vrij sterk worden, met dit halster kun je gewoon rustig maar net wat duidelijker vertellen wat je wilt indien nodig. En als het niet nodig is geeft het niet meer druk dan bijvoorbeeld een touwhalster met een leadrope er aan.

Genieten was het zeker! :D ik dacht dat het wel koud zou zijn maar het water was echt lekker. Je kunt er nog veel verder in maar er stond een forse wind naarmate ik verder van de rietkraag kwam en voor een eerste keer vond ik het zo wel ver zat. Hij had iig lol genoeg :))

ruitje schreef:
Dat word poetsen :D ! Heerlijke foto's!

Ja :') maar ik ben wat gewend, ik vind hem met grote regelmaat zo:

Afbeelding

- Albus Dumbledore -

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-19 19:21

Gister heeft er voor het eerst sinds lange tijd weer eens iemand anders op Rock gereden. Dit wilde ik graag om hem in zijn zelfvertrouwen te laten groeien en nog meer het geleerde te bevestigen. Een jaar geleden hebben we dit ook gedaan en dat gaf hem nog wel wat spanning, wat mag. Gister verwachtte ik dus ook wel wat spanning gezien, zeker omdat hij de ruiter vorige week alleen een keer heeft gezien om kennis te maken maar die verder onbekend is (en hij kan nog steeds wat terughoudend bij vreemden zijn). Hij reageerde toen echter al goed op haar dus wat dat betreft durfde ik het zeker aan.
En hij deed het top :j Hij stapte relaxt weg alsof hij het dagelijks doet. Knappe pony <3 Verblikte of verbloosde niet.

Het was leuk om hem met iemand anders te zien. :j Nog leuker is dat zij hem komende tijd vaker gaat rijden, en mogelijk als het voor hem en voor haar bevalt gaan we dat gewoon zo volhouden. Goede ontwikkeling voor ons allemaal vind ik. :)

- Albus Dumbledore -

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 23:22

Super dat je een fijne ruiter voor hem hebt gevonden! Super dat je hem met verschillende mensen laat kennismaken! Ontzettend belangrijk! Zeker voor Rock! En ook voor jou kan het een geruststelling zijn als je hem zo relax zijn rondje met een ander ziet doen :-)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-19 10:56

Absoluut. :j
Ik vond het zelf wel erg spannend hoor, kreeg er wel even buikpijn van. Ik voel me toch verantwoordelijk voor wat hij doet en in het verleden is het natuurlijk meer dan eens fout gegaan. Maar het is onwijs goed om te zien hoe hij al bevestigd is in het rijden en dat hij het gewoon kan. Hij is er meer dan klaar voor om weer een stapje verder te gaan.

Het is ook geen pony waar ik iedereen op kan zetten, het vraagt ook wat van de ruiter. Buiten dat ik ook gewoon bepaalde ideeën heb bij hoe ik wil dat hij gereden wordt. Maar dat zit helemaal goed.

- Albus Dumbledore -

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:59

Ik vind het echt super dat je dit doet. Je hebt genoeg mensen die het ' stoer ' vinden dat alleen zij op een bepaald paard kunnen stappen.

Je weet echter nooit hoe de toekomst gaat zijn en nu kun je Rock nog rustig voorbereiden op een andere ruiter mocht dat ooit nodig zijn.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-19 16:09

Toch wel een onmisbaar stukje opleiding dat ze oké zijn met verschillende mensen op hun rug. :j

- Albus Dumbledore -

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 14:52

Wat een weer :brr: Zo schieten we weer niets op... Duimen voor snel minder regen en droge bodems... Vandaag gaat dat hem sowieso niet meer worden, komt echt met bakken tegelijk omlaag 8)7

In contrast met de eerder geplaatste foto's :brr:
Afbeelding

Ik baal wel echt verschrikkelijk van iets heel anders... Rock zijn manen. -O-
Waar ze echt mooi lang en dik waren... Heeft hij ze inmiddels tot dunne sliertjes afgeschuurd. |(
Ik ben al gestopt met zijn handje lucerne door zijn voer en ben al twee weken aan het stoeien met Anti-itch lotion van Feral maar dat geeft hoogstens wat verlichting van jeuk. Ik haal er nog steeds handenvol uit.. Vandaag 'slechts' één hand maar er is ook niet zo veel meer over. := Hij heeft geen bultjes, harde manenkam of andere 'rode vlaggen'. Gelukkig ook geen schuurplekken verder.

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het zó zonde...

- Albus Dumbledore -

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 07:16

Wat naar van zijn manen, krijgt hij ook nog hooi? Het is wel een 'wild' paard geweest wat sober heeft geleefd. Zo is mijn vroegere PRE alleen van de jeuk afgekomen door hem nooit meer op gras te laten, tenzij het bijna kaal was. ik hoop het het daardoor komt, maar zou wel vervelend zijn als hij niet tegen de eiwitten uit het verse gras kan.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 11:24

Hoe gaat t nu met Rock?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-19 16:21

Goed! :) Lekker in contrast met mijn vorige post: behoorlijk heet :D Maar dat is het nu bij iedereen.
We doen dus wederom niet zoveel, maar we wachten rustig op weer wat koeler weer.

Qua rijden zitten we, het hete weer uitgezonderd want dan doen we alleen verkoelende activiteiten, weer goed op de rit. In de bak zit de galopknop er weer op en hij is ontzettend braaf. Hij heeft nu dus voor een keer per week een bijrijder en zij doen het samen ook erg leuk. Even afstemmen op elkaar en wederzijds aan elkaar wennen, maar dat is logisch. Ik vind het vooral heel gaaf om te zien hoe Rock het oppakt met een ander.
En zelf begin ik ook eindelijk weer langzaamaan plezier en het vertrouwen in mezelf terug te vinden met het rijden. Dus ook ik zit weer in de stijgende lijn. We gaan gewoon door. :j

Zijn manen schuren is inmiddels gelukkig stukken minder, maar heel veel zit er naar verhouding niet meer aan. Hij krijgt inderdaad ook gewoon ruwvoer naast het gras. Ze staan 6 uur op het gras (Rock inmiddels ook weer volledig) en krijgen in de ochtend en voor de nacht afgewogen hooi. Inmiddels staat er niet zoveel gras meer en krijgen ze met strookbegrazing steeds wat er bij, maar de jeuk lijkt gelukkig weg.

Van mijn vriend heb ik een nieuw hoofdstel voor Rock gekregen, ik ben er helemaal verliefd op <3

Afbeelding

Afbeelding

- Albus Dumbledore -

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 16:50

Staat hem prachtig!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 17:53

Wat een gaaaaaaf hoofdstel! Staat hem geweldig!

Fijn om te lezen dat jullie weer zo lekker bezig zijn :j

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."