Hengstveulen, Jolmer20, Freetorun, MerleSimone, OleJon, Kendra, Zwanepol, Akires1, Babootje, Esaqar, Maaikevdk, Ayla, Mondy, Xoranlover, Barroco, Ailill, Mvdende, JolisaJ, Figo88, n-Twinkel, Seaside, Jetwii, Svadilfari1, Napie, Claudiadvx, HELder leuk dat jullie meeleven! Ik hoop dat ik niemand vergeet!
Mondy en Maikeltje hadden het over hoe Poupette opstaat en of ze misschien wil buikschuiven. Zoiets was het en daar kom ik later nog op terug.
JolisaJ, meent iets te zien aan de achterhand, maar die vinger om erop te leggen... En ja, ze moet zo rond haar tweede of eerder al bereden zijn. Inderdaad errug vroeg.
Figo88, niet stiekem spieken, hè 
Donderdag 8 oktober 2015.
Ik ben nog net niet vannacht uit mijn bed gegaan om te gaan checken, maar verder toch wel zowat ieder uur wezen kijken hoe ze het maken die twee nieuwe meisjes en een beetje contact leggen.
Callas is in ieder geval dol op de appeltjes die daar regelmatig uit de bomen vallen en in plaats van ze op te schrokken, pelt ze ze met haar tanden af, voor ze ze helemaal verslindt. Bijna een net dametje. Ik vind haar sokken helemaal geweldig en die manen. Jawel, ik ben helemaal blij! Wat erg grappig was, maar wat ik niet op film heb, is dat ze bij het rollen de heuvel afrolde, hahaha, dat is wennen voor haar. In Noord-Frankrijk waar ze stond was alles plat.
Vandaag gaan de paardjes met elkaar kennismaken. Ik ga Bubbles het oudje en Shadow de Shet in de weide ernaast zetten. Er zit dan nog een hek tussen en dan kunnen ze elkaar over het hek besnuffelen. Ik wil niet riskeren dat Bubbles en Callas onenigheid krijgen want Bubbles heeft erg artrose en met veel adrenaline kan ze best nog goed gaan, maar dan heeft ze de volgende dag meer pijn. Ik rijd haar overigens al een hele tijd niet meer vanwege die artrose.
Als we met onze twee oudste bij de wei aankomen, vinden er interessante ontwikkelingen plaats. Callas wil niet dat Poupette aan de andere snuffelt! En dat terwijl ze elkaar eigenlijk alleen van de laatste twee dagen kennen. Poupette heeft nooit bij Callas gestaan. Callas drijft Poupetje weg bij het hek. En de twee grote dames moeten elkaar helemaal niet! Soms heb ik ineens twee merries zonder oren. Eigenlijk moeten alledrie de meiden elkaar helemaal niet en die arme Shadow als enige man die wil ze allemaal lief vinden, maar krijgt niet echt een kans. Ik heb helaas veel te weinig ervan gefilmd omdat ik bij ze ben blijven lopen, en dus staat er op de impressie van YT maar weinig van het spectacle dat er gebeurde. Maar desondanks leuk om ze met zijn vieren bij elkaar te zien, alhoewel de twee nieuwtjes zich meestentijd verschuilen in het struikgewas...
https://www.youtube.com/watch?v=ovjoXMed8E4
Laat in de middag besloot ik eerst Poupette eens aan de lange lijn mee te nemen om een stukje te lopen over ons erf. Stoere meid taalde nergens naar en liep keurig mee.
Toen Callas. Dat was andere koek! Ik dacht dat Tinkers rustige coole paarden waren, maar dan zit er zeker arabier in Callas. Rustig meelopen ging niet echt en ze liep liever voor me uit en was enorm kijkerig. Omdat ik niet wilde dat ze voor me uit liep kwamen we in een soort longeersituatie terecht en dat vond ik ook best. Waarom niet.
De commando's draf (Trot in het Frans) en HO, kende ze goed dus dat was fijn en ook fijn dat ze naar mijn stem luisterde. En wat draafde ze prachtig! Veel kniebeweging, veel stuwing van de achterhand en die sokken die meezwierden een genot. Totdat... ze ineens haar hoofd omhoog gooide, haar kont naar me toe draaide, naar boven ons keek en ergens boven ons op het talud van schrok, zich omdraaide en ze mij compleet ondersteboven liep en letterlijk over mij heen liep. Ik voelde haar hoef op mijn onderarm terecht komen, beschermde mijn hoofd met mijn armen en toen zette ze af op mijn been en ging er vandoor, maar gelukkig hield ik het einde van de lijn vast en bleef ze bibberend staan.
Vriendlief was vlakbij en kwam aanrennen. Aan zijn gezicht te zien was hij heel erg bezorgd om mij, maar hij kon haar wel vermoorden geloof ik. Maar gelukkig was alles verder ok. Het zal wel blauw worden, maar dat is overkomelijk.
Het was op dat moment dat ik me afvroeg of ik op mijn 50e nog wel moest willen paardrijden, hahaha. Alhoewel ik stond te trillen op mijn benen heb ik haar als een vis ingehaald en mijn bibberende merrie gerustgesteld. Kennelijk had ze nog nooit meegemaakt dat er boven haar ook dingen gebeuren.
Ons hele terrein is schuin ivm de berg waar we op wonen en we hebben diverse plateaus waar dus dingen boven je kunnen gebeuren. Right, en zoals de Engelsen dan cynisch zeggen: That went well!
Met de schrik in mijn lijf heb ik haar weer in het land gezet en met veel thee drinken en arnica smeren de dag beëindigd. En toch is ze prachtig, en ook wel lief. Logisch toch dat alle dingen voor haar nieuw zijn. Eigenlijk is ze nog een veulen. Grote mond, klein hartje, zoiets denk ik.