[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: RianneH, Lous, Neonlight, balance

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-20 13:58

EEFJE!!!!!!!!!

Ladies and gentlemen, mag ik jullie voorstellen aan mijn oudste paardendinnetje. We gaan denk ik wel zo'n 25 jaar terug, of langer! Leuk dat je toch op Bokt (weer) bent.

Callas is mijn alles
Het tij keren kan dat? Doorzetten of verkopen, dat was de vraag na de val, lees hier meer :
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat?

joey2010

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:31

Hee wat leuk Mo!

Welkom Eefje.

Eefje1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:39

Dank jullie wel!!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-20 19:59

Hi allemaal, alweer even niet bijgekletst, maar we zijn waanzinnig druk met bezichtigingen en makelaars etc. Hebben twee bezichtigingen gehad en dinsdag nog eentje. Ondertussen zijn we het gastenhuisje verder af aan het maken, dus enigszins wat stress en tijdgebrek.

Daardoor ook maar heel weinig met Callas gedaan, althans qua buitenritten. Wel iedere dag eventjes een paar minuten tot kwartiertje grondwerk en vrijheidsdressuur en natuurlijk iedere avond voor het slapen gaan de knuffels. Morgen komt de paardentandarts (waar ik zo van onder de indruk was bij een kies trekken van B-A) voor behandelen van de twee oude gebitjes van de shetjes die ook af en toe eens een propje gaan maken en controle voor Callas.

Nog even op jullie reacties ingaan

Jet schreef:
Op zich heel slim zo'n airvest Mo. Je hebt alleen grote kans dat als je eraf valt en je komt op een steen of boomstammetje o.i.d., dat ding wel scheurt. Tenminste dat was wel zo met de airvesten waar ik van weet. Misschien is het ontwerp inmiddels wel beter geworden hoor, dat zou kunnen, maar misschien is het wel iets om na te vragen hoe dat zit voordat je zo'n dure uitgave doet.

En gaaf dat je gewoon vanuit menpositie zo kunt oefenen met enge dingen. Ik weet niet hoe Elvee daarop zou reageren, misschien moet ik dat ook maar eens proberen.

Heb je het al geprobeerd met LV, Jet? En ik heb nog geen enkele review gelezen waarbij het airvest gescheurd is bij het vallen op stenen. Misschien was dat in het begin zo, maar nu denk ik niet meer. Het zou me ook verbazen want ze komen vanuit de motorsport, als je met een paar honderd km over de grond glijdt, moet zo'n vest toch heel wat kunnen hebben denk ik.

Whupp schreef:
Even bijgelezen hoor, wat vervelend dat je er zo afgevallen bent. Lastig is dat, als ze opeens omdraaien kun je echt niks meer. Ik denk dat je methode om met het mennen bezig te gaan een erg goede is! Ze moet toch echt meer op haarzelf leren vertrouwen. Of in ieder geval, de schrikreactie kunnen leren managen. Denk dat je echt lekker veelzijdig met haar bezig bent!

Wandel je eigenlijk ook wel eens met haar buiten? Is ze dan ook zo als onder het zadel alleen of een stuk minder? Met een van de tinkermerries waar ik mee gewerkt heb, is het zo wel gelukt om haar uiteindelijk ontspannen zelf alleen op buitenrit te krijgen. Eerst liep ik ervoor, daarnaast steeds meer ernaast ter hoogte van het zadel. Toen had ze op een gegeven moment door dat ik er ook ben als ik niet op haar zit en haar dan ook nog kan leiden en vertrouwen kan geven. Maar, dit was wel een staker in plaats van dat ze omdraaide en wegrende.

Veel verschillende dingen vinden we allebei leuk, dat blijft uitdagend. Mooie ervaring beschrijf je, Whupp. Wandelen ben ik zelf niet zo goed in, ik kan een half uur hooguit drie kwartier wandelen en dan alleen platte grond. Trappen en hellingen zijn op zijn zachtst gezegd onprettig voor mijn linker heup. Uiteraard kan ik langer lopen als het moet, maar dan slaap ik niet want dan weet ik niet hoe ik in bed moet liggen van de narigheid. Dat half uur kan ik uiteraard met Callas wandelen. Ik heb wel met haar en Shadow gewandeld, maar ik geloof dat we het allemaal niet zo leuk vonden. Beetje zinloos saai. Ze wilden alleen maar eten en daar was het mij niet om te doen. Ik voel me trouwens IN het zadel op Callas veiliger als ze schrikt, dan als ik er naast loop.

Sintara schreef:
Het lijkt toch weer een stuk beter te gaan Mo. Ik lees tenminste veel lol in je verhalen :D. Ik vind dr vlechtjes aan beide kanten heel schattig! Heb je het idee dat dr oornetje helpt?

Hi Sintara (hoe vaak ik al niet Sinatra geschreven heb, LOL) ja humor die pippie staartjes. Volgende keer laat ik ze opzij staan, hahaha. En inderdaad heb ik ondanks de val, veel plezier met haar. Ik vind dat ze wel anders is met een oornetje, maar ik weet niet of dat een positieve ontwikkeling is. Ze lijkt dan iets te horen, maar ze weet niet precies wat ze hoort en het lijkt dan of ze zich meer op het geluid wil richten om het beter te begrijpen. Dus ik denk wel zeker dat het het geluid dempt, maar ik weet niet of het haar helpt. Moet ik nog iets langer ermee werken.

Callas is mijn alles
Het tij keren kan dat? Doorzetten of verkopen, dat was de vraag na de val, lees hier meer :

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:19

Monique1963 schreef:
Hi Sintara (hoe vaak ik al niet Sinatra geschreven heb, LOL) ja humor die pippie staartjes. Volgende keer laat ik ze opzij staan, hahaha. En inderdaad heb ik ondanks de val, veel plezier met haar. Ik vind dat ze wel anders is met een oornetje, maar ik weet niet of dat een positieve ontwikkeling is. Ze lijkt dan iets te horen, maar ze weet niet precies wat ze hoort en het lijkt dan of ze zich meer op het geluid wil richten om het beter te begrijpen. Dus ik denk wel zeker dat het het geluid dempt, maar ik weet niet of het haar helpt. Moet ik nog iets langer ermee werken.

Hahaah, ja die naam komt uit een fantasy boek (Robin hobb). Het is de naam die een draak opgaf in plaats van dr eigen naam.

Wel een beetje jammer van je ervaring tot nog toe met het oornetje, hier twijfelen we nog een beetje. Maar het rijden staat nog zo goed als stil tot de da kan en ook ik weer een beetje op de been ben.. Dus de koop van allemaal dingen wordt ff uitgesteld, wat ik heel goed begrijp. Ik hoop volgende week eindelijk weer te rijden, ik ben er dan al bijna een maand niet op geweest. Ik heb zowat ontwenningsverschijnselen haha

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-20 13:37

@Sintara, ik weet in ieder geval dat het oornetje het geluid dempt. Dat kan ik duidelijk aan haar zien. Ik weet alleen (nog) niet of het haar helpt. En ieder paard is verschillend natuurlijk. Voor het geld zou ik het niet laten als ik jou was. Het is onder de 20 euro meen ik me te herinneren. Ik hoop in ieder geval dat je snel weer kunt rijden. Ik mis het ook altijd zo als het even niet kan.

Afijn, de paardentandartseuse is geweest voor mijn eigen paardjes. De vorige keer was ze voor de twee opvangertjes geweest, maar had ze geen tijd meer voor mijn paardjes. En wat ben ik TROTS!!! Zo trots op mijn drie schatjes.

De tandarts begon met Poupette, en Ooooh so Cute, ze heeft speciale shetlander mond spreidertjes. Zo jammer dat mijn vriend er niet was, dan had hij het kunnen filmen. Poupetje heeft zelfs nog nooit een bitje in gehad dus we verwachtten dat dat problemen zou kunnen geven. Maar die meid is zooo kundig, echt petje af, pouPETJE af, lol.

Het was hetzelfde als vorige keer. Ik mocht het paard niet strak aan de lijn houden, het paard mag bewegen waar hij wil en zo ver hij wil, wij lopen mee en het paard merkt vanzelf dat met weglopen het geluid en het vijlen niet weggaat en stopt vanzelf met bewegen, zeker als er een kudde is waarbij hij niet weg wil.

En zo ook met Poupette. Ze mocht eerst ruiken aan de spreider, likken eraan, toen liet ze het klikgeluid horen, toen een beetje ermee tikken tegen de tandjes, toen omdoen en heel rustig in haar mondje doen. Dan mag ze eerst wennen eraan en pas na eventjes spreidt ze dan het mondje open. En zo lief dat beestje, die heeft van allemaal nog het beste stil gestaan. Helemaal niet piepen, dus zeker geen Pipetje, LOL.

Poupettekind zoals we haar wel noemen, heeft altijd een prop eten aan haar rechterkant zitten. Net een hamstertje. Soms haal ik hem weg, meestal herkauwt ze hem zelf. Ze is vet zat, dus het zit haar niet in de weg. Wat blijkt, er is 1 kies door de helft gebroken en de binnenste helft staat nog maar haar buitenste helft is weg. Daar verzamelt zich eten in tot een bolletje en dat blijft in haar wang zitten. De helft die er nog was, was in goede gezondheid, dus trekken was niet nodig. Ze heeft wat scherpe randjes weggevijld en gewoon onderhoud gedaan, maar verder was het prima. Poupette zal deze prop blijven maken en het enige wat ik moet doen is af en toe controleren of het niet vies gaat ruiken, want dan zou er iets kunnen zijn gaan ontsteken. Heel leerzaam dus.

Toen Shadow. Die heeft nog zijn hengstentandjes en daar zat wat tandsteen wat ze verwijderd heeft en ze vond dat hij een geweldig gebit had voor zijn 27 jaar! Goed onderhouden, sterke tanden. Wel maakte hij sinds een paar weken af en toe een propje en dat kwam omdat er twee kiezen aan het doorgroeien zijn door zijn leeftijd en daarom sluit niet alles meer mooi op elkaar. Dus die twee kiezen heeft ze met de elektrische vijl gedaan en daarna maakt ze maalbewegingen met de kaken en alles schoof weer netjes over elkaar. Shadow daar hebben we het meest mee moeten mee dansen, maar ze was vol lof dat hij verder zo braaf was.

En toen het prinsesje. Voor haar had ik alleen een controle besteld, maar de tandarts liet me voelen dat Callas zowel onder als boven (en dan tegenstelde vlakken uiteraard) toch wel scherpe randen had. En wat is dat gek zo ver in een paardenmond voelen. En wat lekker warm, hahahaha, ik had steenkoude handen, heerlijk, ik had de hele tijd wel in die mond willen blijven, lekkere warme tong. Maar inderdaad voelde ik boven aan de buitenkant dan alle kiezen een scherpe rand hadden en onder aan de binnenkant. De tandarts liet mij de keus of ik het nu wilde laten vijlen of volgend jaar. Maar liever dan maar gelijk nu. En dus moest het prinsesje er ook aan geloven. Maar och wat een braaf dier is het toch. De tandarts zei nog, nou ze heeft geen trauma bij de andere tandarts opgelopen, ze is zo lief. Eh, er is nog nooit een tandarts bij geweest. Kon ze niet geloven. Ze vroeg nog een keer of dit dan haar eerste keer was. Ja het was echt Callas haar ontmaagding. Op gebitscontrole dan, hè. En zo grappig, toen die vrouw klaar was met Callas, en naar haar spullen liep om de vijl weg te leggen, liep Callas achter haar aan!

En wat ik nog het meest verbazingwekkende vond, was dat bij alle drie op het eind, doet ze nog een laatste soort eindrasp, maar dan zonder de spreider in. En alle drie vonden ze dat prima. Ik kan me nog voorstellen dat mijn paardjes dan zouden denken, joehoe spreider weg, bekijk het maar we werken niet meer mee. Maar nix hoor, gewoon blijven staan. Ja wel klooien met hun tong natuurlijk en Callas moest het ding vastbijten tussen haar kiezen, maar verder vonden ze het wel best. En die vrouw wordt dan ook niet boos of zo, dat Callas het ding vastbeet, maar praat gewoon verder tegen haar, zo van, ja wat een stom ding hè, ik zou er ook in bijten als het mij zou overkomen, maar nu moet je weer even je mond open doen, anders duurt het nog veel langer.

Echt, dat mens is goud waard. Na afloop nog een bakkie gedaan met wat lekkers erbij, oei, was ik niet aan het lijnen, o ja, vergeten. En ze ging weer en route. Zit ze 4 uur voor in de auto in totaal heen- en terugreis om bij me te komen. En is ze 1,5 uur bezig. Dus 6,5 uur en dan maar 200 euro. Ik vind het geen geld voor dat alles. En als je dan ook nog zoveel complimentjes krijgt over dat de paarden er puik uitzien, goed in hun vel zitten, mentaal goed en sterk zijn, goed meewerken en goed opgevoed zijn, dan kan je dag toch niet meer stuk?

Callas is mijn alles

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:08

Wauw wat een topper. Die is haar geld idd waard. Je had hier al over geschreven met je 2 opvangers, maar dit is ook echt weer heel mooi.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:48

Wauw wat een goede ervaring! Vind het wel bijzonder hoor. En Callas blijkbaar ook, als ze haar meteen wilt volgen

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-20 15:21

jeetje77 schreef:
Wauw wat een topper. Die is haar geld idd waard. Je had hier al over geschreven met je 2 opvangers, maar dit is ook echt weer heel mooi.

piendumaitre schreef:
Jammer dat ze hier niet kan komen. Voor zo iemand wil ik ook wel meer betalen.

Sintara schreef:
Wauw wat een goede ervaring! Vind het wel bijzonder hoor. En Callas blijkbaar ook, als ze haar meteen wilt volgen

Ja Callas zag in haar meteen een leider geloof ik, Sintara.

En idd Jeetje, ik vind haar een topper.

En Pien, gesteld dat je meer mensen hebt die hun paarden zouden willen laten doen, en je biedt haar een maaltijd en een overnachting aan in je gîte, dan is het voor haar misschien wel interessant om te doen. Ze zou dan een aantal paarden de middag van aankomst kunnen doen en een aantal paarden de ochtend voordat ze weer weggaat. Als je het niet vraagt, weet je het niet :-)

Hier is haar site http://www.manonrouxdentisteequin.fr/ en hier is haar facebook met veel plaatjes. Ik weet dat jij, Pien niet op fb kunt, maar misschien kun je wel de foto's zien. EDIT Sorry fb link vergeten
https://www.facebook.com/pages/category ... -dentiste-équin-217517765093912/

Callas is mijn alles

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 07:54

Wat een fijne tandarts is ze!
Zo iemand zou ik ook wel in mijn buurt hebben willen wonen.

Petje af ook voor jou paardjes, ze hebben heel goed hun best gedaan met meewerken *\o/* .

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:25

Wat goed Monique dat je gelijk de scherpe randen hebt laten verwijderen. Ik vind het zelfs een beetje een vreemde vraag van de paardentandarts, hoe goed ze ook is, om jou de keuze te laten om de scherpe randjes nu weg te halen of pas volgend jaar. Het ene paard eet nog prima met scherpe randjes langs het gebit terwijl een ander met ietsjes scherpe randjes al niet goed meer eet. Scherpe randjes kunnen al vrij snel de wangen van binnen kapot snijden met alle gevolgen van dien. Hangt een beetje af van de vorm van het paardenhoofd. Is er veel ruimte naast de kaken of niet.

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-20 11:34

Hi Henny, ze had tijd gepland voor 2 behandelingen en 1 controle, omdat ik gezegd had dat er bij Callas niets hoefde te gebeuren. Dus ze had eigenlijk geen tijd om Callas te doen, omdat ze dan uit zou lopen op haar schema. Maar omdat ze bij mij een kwartier te vroeg was, kon ze het wel doen ook omdat het dermate weinig was zodat ze dacht er snel mee klaar te zijn.
Omdat het zo weinig was denk ik ook dat ze het wel verantwoord vond, eventueel een jaar te wachten.
Ik had ook kunnen besluiten haar nog een keer extra ervoor terug te laten komen.
Dus nee, ik vond het niet zo'n gekke overweging :o

Nu moet ik weer rennen, straks een bezichtiging voor het huis.

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-20 10:47

Hi Pien, we zijn voorzichtig optimistisch. Het is wel een moeilijke situatie, het zijn 5 mensen die een 'gedoetje' willen kopen om agrotourisme te beginnen. Is hier perfect natuurlijk, maar zie maar eens 5 neuzen dezelfde kant op te krijgen. 3 van de 5 waren aanwezig en erg enthousiast volgens de makelaar, dus nu komt er waarschijnlijk een 2e bezichtiging met de ontbrekende 2 mensen erbij. Ik krijg nog te horen óf en wanneer...

Callas is mijn alles

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:47

Zou het dan een match kunnen zijn deze keer. Ik hoop het voor jullie.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:02

Ohhh spannend. Maar afwachten dan! Ik duim met jullie mee!

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:22

Ik duim voor je Monique!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-20 18:36

Hé allemaal, dank voor het duimen, nog steeds niets gehoord over een tweede afspraak.

Verder weinig gedaan met Callas. Dus ook niets te melden eigenlijk. Saai hè? Jullie nog wat te liegen?

Callas is mijn alles

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-20 12:16

Vanmorgen voor het eerst weer eens in een paar weken wat op de TRT methode gedaan, dus de klok en een beetje 'longeren' erna.

Eerst geknuffeld op het veldje, ze is zo'n knuffel de laatste tijd. Wel regelmatig afgeleid en koppie omhoog, tja het is toch HET veldje, maar iedere keer laat ze zich weer lekker verwennen door haar bediende en zakt het koppie weer.

Dit knuffelen gaan afwisselen met wat vrijheidsdressuurkunstjes en omdat ik niet meer met snoep beloon, maar met knuffels, kwam er regelmatig een enorme geeuw erna. O o wat ben ik ontspannen. En zowaar wachtte ze ook netjes tot ze van mij een opdracht kreeg en ging niet zelf haar hele truckendoos openhalen om maar beloond te worden. Dat is wel het voordeel van NIET met voer belonen.

Toen eerst de klok gedaan. Paar stapjes maar en was het goed, dan was het goed. Toen het "longeren". Maar ik heb niet het van hand veranderen gevraagd. Maar laten stoppen op de cirkel door HO en naar mij toe laten draaien door fluiten en begeleid naar de andere kant. Ik wilde zo'n gezellig knuffelkwartier niet verpesten door stress op te wekken door mogelijk mijn verkeerde houding.

All good en toen mochten ze in het hoge land, waar ze sinds het vertrek half december van de twee opvangertjes niet meer geweest waren. Ik heb dat land een maand met rust gelaten. En omdat ze daar al een maand niet gelopen hebben, was het geen automatisme daarheen te lopen en dus stonden alle neuzen ná het veldje richting stal. En toen ik dan de bocht nam naar het hoge land... Stonden ze alle drie even stil in verwarring en toen, meen je dat nou vrouwtje? Het hoge land? Poupette nam meteen het voortouw, zo van: Ik weet het al, ik weet het al... en ze begon te dribbelen. Shadow bleef zijn rustige zelf en Callas kon het niet geloven, geloof ik. Ik wachtte even op haar en toen ze los mochten in het land, ging zij helemaal uit haar dak. Yihaaaa, knetter de spetter leuk het hoge land!

En wat is ze dan prachtig, ieder paard is prachtig als hij zich zo toont, maar het prinsesje was dit keer wel heel mooi met haar wilde pruik. De shetjes waren ook blij, maar gingen veel sneller grazen dan Callas, eten is toch belangrijker en als je al hoog bejaard bent dan doe je wat rustiger aan...

Callas is mijn alles

balance
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:59

Ach, wat een leuke beschrijving weer van ‘a perfect day’ (Lou Reed).
Dit zijn de dagen die het allemaal leuk houden, toch?

“You are my sunshine, my only sunshine” juli 2017.
Niet hopen maar doen

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-20 11:29

Hi Balance en ook vandaag weer een gouden randje. Net een paardwandelritje met vriend met Shadow en ik uiteraard weer op Callas, gemaakt. Ooit gaan we het omdraaien, af en toe zegt vriendlief ook wel weer eens te willen rijden. Maar dat is toekomstmuziek.

Gewapend met fluordekens en kleding tegen de jagers en een oornetje tegen spoken hebben we drie kwartier gewandeld. Geen stap verkeerd! Geen brrr, geen deins, niets! Gewoon saaaaaaai, hahaha. Hoofd meestentijds ontspannen laag, achter Shadow aan en voorop af en toe een attent hoofd, maar geen zenuwachtig hoofd. Helemaal goed dit! Zo genieten, het was ernstig winterfris weer, tegen vorst en ik heb ook nu nog koude handen, maar wat is dat lekker in het bos!

Shadow was weer zijn ondeugende zelf, met takjes plukken van de zijkant, wat niet mag en als dat niet mag, dan pikte het laag-bij-de-grondse monster gewoon takjes van de grond. Vooral dennentakjes en daar mogen ze al helemaal niet veel van hebben. Op een smal pad waar hij áchter vriendlief moest en er ook niet langs kon, was het echt zo'n bumperdrukker als op de snelweg, toet toet schiet eens op ik moet er langs ik heb haast. Shetten hebben altijd haast volgens mij ;-) Maar ik rijd er dan achter en het is zo humor om te zien wat hij allemaal uithaalt, alleen al een film waard.

En ik draafde of galoppeerde regelmatig vooruit en dan wachtte ik op hen. Soms deed ik wat oefeningen, soms maar gewoon staan. En Callas omkijken, waar blijven ze nou joh? En ineens viel me wat op. Ik weer vooruit draven en weer halthouden en zij weer omkijken naar rechts. Dat ben ik blijven herhalen en van de 6 of 7 keer omkijken, keek ze maar 1x naar links om. Dus rechts is kennelijk makkelijker.
De drie keren dat ik van haar afgecatapulteerd ben, was altijd dat ik er links afvloog. Dus is ze rechtsom gedraaid.
Als ik de van hand verander oefening doe en ze loopt linksom, draait ze supermakkelijk naar rechtsom. Maar loopt ze rechtsom dan krijg ik haar bijna niet naar links.
Dus ik heb nu definitief ontdekt dat het prinsesje linksom niet prettig vindt.

En nu komt het grote vraagstuk van dit weekend. Al haar manen hangen op links. Ik vermoed dat ze daardoor minder goed naar achteren kan kijken. En mogelijk is de kant waar geen manen hangen, dus rechts, veel makkelijker om te buigen? Zou ze al jaren alles rechtsom doen en daarom linksom een plank zijn?

Weet iemand of dat kan, dat paarden zich door zo'n grote bos manen aan 1 kant, zich gehinderd voelen?

Callas is mijn alles

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 11:41

Het gewicht van de manen maakt buiging die kant op ook moeilijker.

Wees consequent, maar niet altijd....
If nothing goes right, go left!